Vraag
Reacties
Dlawe
Level 2

Ziggo Go werkt niet op mijn telefoon met 2 4Ghz

ziggo go werkt niet op mijn telefoon met 2 4Ghz meer sinds update Ziggo

Hoe kan ik dat verhelpen 

 

Mvrgr Ewald 

0 Kudos
7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Welke telefoon heb je precies met welke systeemsoftware en welke versie?

0 Kudos
Dlawe
Level 2
Topicstarter

Ik heb een Samsung S10

Android 10

Software upsateG73 versie 14 dec 2020

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @Dlawe,

Opmerkelijk dat Ziggo Go niet via de 2.4 GHZ wifi werkt.
Dat hoort het uiteraard wel te doen.

Is dit sindskort zo en verschijnt er toevallig een foutcode/ foutmelding?
En maakt het verschil als je via de app of https://www.ziggogo.tv/ verbinding maakt?

Ik zie in elk geval dat het modem 2.4 GHZ en 5.0 GHZ wifi uitzendt, deze hebben elk een andere naam.
Met de 5.0 GHZ werkt Ziggo Go wel? 

0 Kudos
Dlawe
Level 2
Topicstarter

Erik,

Het is sinds de updat van Ziggo, vroeger was logo oranje en nu zwart.…

Op 5Gh werkt hij wel, maar ik gebruik het op zolder om tv te kijken en daar moet ik voor bereik met 2.4 werken en dat was alrijd perfect! Ik heb expres 2.4 signaal gesplitst destijds.

Ik heb voor je gecheckt via de link, dus ziggo via internet doet het wel gewoon op 2.4  Her is dus echt alleen bij de app. Die blijft op onderstaand beeld staan. Zodra ik overschakel naar 5Gh doet hij het weer. Alleen signaal is daar zo zwak dat hij dan stottert.

Mvrgr Ewald 

 

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Dlawe Ik vermoed dat je dan doelt op dit logo? Als het goed is, staat er in elk geval geen Horizon Go.
 


Opmerkelijk in elk geval dat het met de 2.4 GHZ niet lijkt te werken.
Is dit - om een wifi-probleem uit te sluiten- ook zo als je dicht bij het modem kijkt?
En ook als je zelf een vast wifi kanaal kiest?

0 Kudos
Dlawe
Level 2
Topicstarter

Erik,

Ik kan naast het modem gaan zitten. Helaas werkt alles, VL, Netflix, ( op alle Ghz) maar geen Ziggo go

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Helder, dank voor het testen @Dlawe.

Samengevat werkt het dus helemaal niet op 2.4Ghz en zeer stotterend op 5Ghz. Er lijkt dus toch iets in zijn geheel mis te gaan met de verbinding. Maak je gebruik van de Connectbox zelf of heb je er nog routers bij?

Hoe zit het met de rest van je apparaten in huis? Heb je nog andere apparaten waar je Ziggo GO op kunt testen? 

De andere apps die je noemt, werkt volledig vlekkeloos? Diensten als Netflix & Videoland hebben het voordeel dat ze vooruit kunnen bufferen. Ziggo GO kan dat (bij Live TV) niet namelijk.

 

0 Kudos