ziggo go werkt niet op mijn telefoon met 2 4Ghz meer sinds update Ziggo
Hoe kan ik dat verhelpen
Mvrgr Ewald
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welke telefoon heb je precies met welke systeemsoftware en welke versie?
Ik heb een Samsung S10
Android 10
Software upsateG73 versie 14 dec 2020
Goedemorgen @Dlawe,
Opmerkelijk dat Ziggo Go niet via de 2.4 GHZ wifi werkt.
Dat hoort het uiteraard wel te doen.
Is dit sindskort zo en verschijnt er toevallig een foutcode/ foutmelding?
En maakt het verschil als je via de app of https://www.ziggogo.tv/ verbinding maakt?
Ik zie in elk geval dat het modem 2.4 GHZ en 5.0 GHZ wifi uitzendt, deze hebben elk een andere naam.
Met de 5.0 GHZ werkt Ziggo Go wel?
Erik,
Het is sinds de updat van Ziggo, vroeger was logo oranje en nu zwart.…
Op 5Gh werkt hij wel, maar ik gebruik het op zolder om tv te kijken en daar moet ik voor bereik met 2.4 werken en dat was alrijd perfect! Ik heb expres 2.4 signaal gesplitst destijds.
Ik heb voor je gecheckt via de link, dus ziggo via internet doet het wel gewoon op 2.4 Her is dus echt alleen bij de app. Die blijft op onderstaand beeld staan. Zodra ik overschakel naar 5Gh doet hij het weer. Alleen signaal is daar zo zwak dat hij dan stottert.
Mvrgr Ewald
@Dlawe Ik vermoed dat je dan doelt op dit logo? Als het goed is, staat er in elk geval geen Horizon Go.
Opmerkelijk in elk geval dat het met de 2.4 GHZ niet lijkt te werken.
Is dit - om een wifi-probleem uit te sluiten- ook zo als je dicht bij het modem kijkt?
En ook als je zelf een vast wifi kanaal kiest?
Erik,
Ik kan naast het modem gaan zitten. Helaas werkt alles, VL, Netflix, ( op alle Ghz) maar geen Ziggo go
Helder, dank voor het testen @Dlawe.
Samengevat werkt het dus helemaal niet op 2.4Ghz en zeer stotterend op 5Ghz. Er lijkt dus toch iets in zijn geheel mis te gaan met de verbinding. Maak je gebruik van de Connectbox zelf of heb je er nog routers bij?
Hoe zit het met de rest van je apparaten in huis? Heb je nog andere apparaten waar je Ziggo GO op kunt testen?
De andere apps die je noemt, werkt volledig vlekkeloos? Diensten als Netflix & Videoland hebben het voordeel dat ze vooruit kunnen bufferen. Ziggo GO kan dat (bij Live TV) niet namelijk.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.