Grobelly

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo Go werkt niet meer op iPad

Ik ben hier voor het eerst dus zal vast fouten maken. Ik kreeg het advies van de helpdesk zoveel mogelijk info hier te plaatsen.

Al jaren hebben mijn man en ik de app Ziggo Go. Mijn man gebruikt het op zijn iPad en ik op mijn iPad pro. Sinds een paar weken duurde het lang voor de app zijn werkt deed. Het beeld was zwart met een draaiende cirkel. Dat ben ik zat en bedacht om de app te verwijderen en weer te downloaden. Werkte alle vorige keren door de jaren heen perfect, maar nu niet.

Op de startpagina komen de zenders niet meer zichtbaar. Als ik tik op TV &Replay op de onderste balk, krijg ik de tekst: Please try again later Oops, something went wrong. Als ik daarna tik op TV &Replay op de bovenste regel, krijg ik de melding : Geen abonnement. Je hebt een abonnement nodig om dit te bekijken.

Dus weer app eraf en opnieuw downloaden. Dat heb ik nu al zeker 5 keer gedaan maar helpt niet.

De iPad heb ik een harde reset gegeven, de modem heb ik gereset.

Twee keer met de helpdesk gebeld.

De eerste zou iets in de instellingen veranderen, en ik zou een email ontvangen. De email kreeg ik niet.

De laatste liet mij via ziggo.nl gaan Ziggo Go, ook via die kant werkt het niet. Ook van hem zou ik een email ontvangen en die kreeg ik al snel. Met een link naar deze community. 

En na flink zoeken, kan ik hier mijn vraag stellen.

Wat moet ik doen om mijn app weer aan de praat te krijgen. Of moet Ziggo iets doen.
Ik heb iPadOS-versie 16.3. Dat is de nieuwste.

 

 

 

 

 

 

5 Reacties 5
Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@Grobelly 

Ik heb een vergelijkbaar "probleem" op één iPad. Alleen met wat geduld lukt het uiteindelijk om beeld te krijgen.

 

Op een andere iPad werkt het wat sneller en op mijn iPhone 13 gewoon goed.

 

Allemaal zelfde/overeenkomende iOS/iPadOS versies en app versies.

 

Het zit dus in de backbone bij Ziggo. Oplossen lijkt lage prioriteit te hebben. Kijk maar ens in de community naar topics met vergelijkbare of ergere problemen met Ziggo Go.

Grobelly
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Marinus

Dankjewel voor je reactie. Al geeft je me niet veel hoop. Ziggo werkt blijkbaar langzaam.

Tot nu toe was ik erg tevreden over Ziggo.

Wat bedoel je met: met wat geduld lukt het uiteindelijk om beeld te krijgen.

Bedoel je dat door telkens proberen het eindelijk het een keer toevallig werkt?

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@Grobelly 

Wat ik bedoel is dat na 30 sec - 1 minuut draaiende cirkel het werkt.

Na een menukeuze is het weer "even" wachten, maar alles werkt uiteindelijk wel.

 

Grobelly
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Aha, inderdaad, ff wachten, nog ff wachten …… dat weet ik ook uit ervaring 🤭

Maar voorlopig doet mijn Ziggo Go helemaal niets. Het gekke is, is dat het plaatje op de Home pagina wel verandert. Maar ik kan geen tv kijken, niet later iets bekijken en de tv-gids niet bekijken. Op dit moment heb ik dus helemaal niets aan de app. Heel teleurstellend.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Goedemiddag @Grobelly en welkom op onze Community! 

Fijn dat je deze plek hebt gevonden want ik kan mij voorstellen dat het mega irritant is dat je continu bezig bent met het opnieuw installeren en dat ook dit sinds kort geeneens meer zin heeft. Ik heb voor nagekeken of we meerdere vergelijkbare meldingen hebben gekregen in onder andere onze app store maar dit is niet het geval. Een lastig probleem! Gelukkig zijn we daar niet vies van. 

Je geeft aan dat je de laatste OS versie op jouw toestel hebt geïnstalleerd, dat is top! Ik ga ervan uit dat, gezien je de app vaak opnieuw hebt geïnstalleerd, hier ook de laatste versie van hebt. Zou je kunnen controleren of je hetzelfde probleem ervaart als je een connectie maakt met een ander netwerk? Via bijvoorbeeld een hotspot of een andere provider. 

Uitgelicht topic