Vraag
Reacties
Marc van Blerk
Level 3

Ziggo Go terugkijken met Chromecast hapert

Ik kan prima gebruik maken van de Ziggo Go app op mijn Chromecast. Alle zenders spelen prima en zonder enige hapering af, zolang het live is. 

Wanneer ik echter een programma wil terugkijken, dan heeft Chromecast meer tijd nodig het programma te laden en als er dan eenmaal begonnen is met streamen, dan gaat het beeld elke 10 tot 15 seconden bufferen. Het beeld valt dan stil en het duurt even voordat het dan weer begint. Er is niet naar te kijken. 

Ik heb een speedtest meting gedaan en achter de tv (waar de Chromecast aangesloten is) meet ik ruim 100mbit down en 40mbit up. 

Chromecast is geupdate naar de laatste versie. En het maakt niet uit of ik het terugkijken start met een Android (14) of iOS apparaat. 

Andere streamingdiensten werken zonder problemen.

Iemand nog een tip voor me?

0 Kudos
12 Reacties 12
Meldingen
Aan Uit
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Als je naar :ab_profielen: icoontje linker bovenhoek van Ziggo Go App gaat en je klikt op instellingen dan ga je naar

App voorkeuren, hoe staat de streaming kwaliteit, als je deze op laag zet, zal de chromecast ook minder bufferen.

Anders even alles stroomloos maken, en daarna weer op de stroom.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Marc van Blerk,

Irritant dat je dit ervaart! We hebben in [dit topic] al langere tijd een probleem in onderzoek waarbij dit ook gebeurt, maar dan wel specifiek als het programma wat je op dat moment bekijkt, ook nog bezig is. Dus de 'start vanaf het begin'-optie bij live programma's. Is dat bij jou ook het geval of gebeurt het ook bij Replay TV van enkele dagen terug bijvoorbeeld? Merk je ook nog verschil in kanalen of gebeurt het op alle kanalen?

Marc van Blerk
Level 3
Topicstarter

Geprobeerd, maar dat heeft helaas niet tot de oplossing geleid.

Marc van Blerk
Level 3
Topicstarter

Hallo @Alex. je hebt gelijk. Het gebeurt zover ik nu heb kunnen testen alleen bij terugkijken wanneer het programma nog loopt. 

Een programma van gisteren kon ik zonder hikken en haperingen terugkijken. 

Net start vanaf begin geprobeerd bij NPO1 en RTL4. Beide beginnen na ongeveer een kwartier kijken, elke 12 tot 15 seconden 5 à 6 seconden te bufferen. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Marc van Blerk , dank voor het testen! Zuur dat je dit probleem uiteraard hebt, maar toch goed dat we nu meer voorbeelden van dit probleem hebben. We lopen al een poosje vast bij dit probleem, omdat het niet 100% reproduceerbaar is, maar er wel iets lijkt te spelen. Kun je aangeven welke versie Chromecast je in gebruik hebt? 

([Afbeelding] met de verschillende versies ter referentie).

Zit je Chromecast "gewoon" aangesloten op het thuisnetwerk? Als ik me niet vergis maak je gebruik van een eigen router?

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Alex  soms wil het ook wel eens helpen je Gastennetwerk aanzetten en daar de Chromecast op te verbinden. Nu is dit niet de oplossing maar omdat een gastennetwerk nauwelijks wordt gebruikt is de streaming wel goed.

Wat er ook aan de hand is de Ondersteuning voor de Chromecast Gen 1 en 2 zijn gestopt, voor 3 en 4 eind 2024 stoppen ze met die. De Chrome Cast Google Android TV blijft zekers nog tot 2026 ondersteuning krijgen omdat de Chromecast Streamer nog niet optimaal zijn werk doet en te veel Bugs heeft. ( Heb hier een test model staan ) 

0 Kudos
Marc van Blerk
Level 3
Topicstarter

Hallo @Alex Ik heb GEN 3 Chromecast's.
Ze zijn inderdaad gewoon aangesloten op het thuisnetwerk, gevormd door meerdere TP-Link Deco mesh accespoints.

Marc van Blerk
Level 3
Topicstarter

Hallo @Dave Ik heb dit ook al geprobeerd.
De stabiliteit van het netwerk lijkt geen invloed te hebbem op het probleem.
Bij starten van uitzendingen die nog bezig zijn, blijft het probleem. Ook op een gastnetwerk.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Staan op de Deco's wel ke Beamforming en Roaming aan en heb je de volgende in je Ziggo Go ook gedaan

Open de Ziggo Go App > ga naar het icoon :ab_profielen: (standaard wit ) gekleurd is eigen profiel

Ga dan naar Instellingen en vervolgens App Voorkeuren dan zie je dit dus en Klant gegevens.

IMG_8468.jpegIMG_8470.pngIMG_8473.png

Google Gen 3 de zware heeft waarschijnlijk geen ondersteuning meer. Omdat Google volledig op de Android TV Chromecast witte met Afstandsbediening en op de Nieuwe Google Streamer is overgestapt, krijgen de andere geen ondersteuning meer, ook de Ultra 4K behoort hierbij.

Nu valt niet altijd alles te streamen uit de Ziggo Go App wegens rechten en contracten dan zie je stream logo niet, beste is om geen Apps open te hebben en dan streamen, of een tablet die je kan gebruiken, zodat telefoon wel kan gebruiken, elke vorm van wifi en handeling, stoort de Chromecast.

Hoop dat je hier beetje mee uit de voeten kan, anders kijken of je een Witte Chromecast kan scoren ze zijn er nog voor € 39,- euro HD en € 69,- de 4K dat waren toen de prijzen.

ZTrHPxp4FCmZZ8zctOrJMTt6emXREX22QG0wRepU.png61hSjvzWL-L._AC_UF350,350_QL80_.jpg

Foto 1 is Google Chromecast 2020/22 Android TV in HD of 4K versie en diverse kleuren, Wit is meest verkocht model

Foto 2 is Google Streamer 2024 Android TV 4K met via Amazone de Power blokje en USB kabel, Ethernet en HDMI moet je er zelf bij kopen

en hij is nog niet Bug proof, zijn nog vele problemen, bij de een niet de ander wel. Kost € 129,-

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor je tips, @Dave , maar ik verwacht vooralsnog niet dat het met de Chromecast of slechte verbinding te maken heeft.  Het lijkt om een specifiek issue te gaan waarbij de stream altijd gaat haperen na een bepaalde tijd, als je iets vanaf het begin kijkt dat op dat moment ook nog live is.

@Marc van Blerk - Dank voor de aanvullingen! Ik ga het intern onder de aandacht brengen. Heb je enig idee sinds wanneer je dit probleem ongeveer ervaart? En zijn er ook kanalen of momenten dat alles wel goed gaat, zelfs al is het programma nog live? Mocht je meer opvallende zaken hebben, laat het uiteraard vooral weten!

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Graag gedaan @Alex  het zijn kleine trucjes meer niet, maar de ondersteuning gaat wel stoppen voor de Gen 3 en dit is jammer maar ook Ziggo gaat hier in een rol spelen. Hier werkt het nog goed, ik heb ze allemaal 1, 2, 3 en de 4K ultra als verzameling maar is te merken.

Dit is enige advies om te proberen, meer kan je niet doen, het zal een issue blijven helaas.

0 Kudos
Marc van Blerk
Level 3
Topicstarter

@AlexIk weet het niet precies. Maar al een hele tijd. Zeker al enkele maanden. Lang heb ik het genegeerd en er niks mee gedaan.
Vaak gewoon het programma gestopt en de volgende dag teruggekeken. Dan had ik geen probleem dus dacht ik aan iets eenmaligs.

Maar nu viel het me een paar keer kort na elkaar op dus toch maar eens gemeld.