1
Vraag
2
Reageer en help mee
Cosmoscar

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Go streamen: Problemen na ca. 57 minuten

Ik stream Ziggo Go vanaf mijn Android telefoon Samsung A21s of Samsung A12 via mifi en Chomecast naar mijn TV.

Helaas is het niet mogelijk Ziggo Go op de televisie te installeren. Daar waar b.v. Netflix is geïnstalleerd kijk ik zonder problemen uren achterelkaar.

De Ziggo Go app vertoont kuren. Steevast begint het probleem na ca. 57 minuten. Het streamen stopt en lijkt het signaal te bufferen. Niets helpt, opnieuw opstarten is het devies. Een stukje uitzending is dan gemist. Kijk je verder dan treed het bufferen regelmatig op, zelfs binnen enkele minuten.

Hier op de community heb ik de tip gelezen om de batterijinstelling van de Ziggo Go app aan te passen. 

Dat heb ik gedaan, het heeft echter geen verbetering gebracht.

 

Wie geeft raad?

Telefoon:  Samsung A12 of een Samsung A21s (beiden batterijinstelling aangepast)

Mifi:  4G HUAWEI  (ligt het niet aan want Netflix werkt probleemloos via deze verbinding)

Horizon thuis, opnemen en terugkijken etc. werkt via de GO app prima.

 

Dank voor jullie oplossing....hoop ik op althans

 

Groet

Oscar

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dat is bijna een uur, het lijkt of het apparaat zijn verbinding verliest.

 

Probeer deze instellingen eens in je modem:

 

Bert_0-1642765914231.png

 

Cosmoscar
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor het snelle antwoord.

Kan ik niet zoveel mee. 

Die instelling moet ik dan kennelijk thuis doen in mijn zoggo modem? 

Ben onderweg, gebruik 4G mifi voor ontvangst, daar hoef of kan ik die leasetijd niet instellen.

Mijn telefoon verbindt ik via WiFi met de mifi en vervolgens stram ik naar Chomecast.

Leasetijd instellen op mifi? Netflix werkt probleemloos.

Leasetijd instellen op telefoon? Waar?

Leasetijd instellen op chromecast, hoe?

Neem aan dat de ziggo app, via thuis modem verbonden is, correct?

Dan moet ik bij thuiskomst op de Horizon leasetijd aanpassen. 

 

Groet 

Oscar

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Cosmoscar 
Begrijp ik nu dat je verbinding tussen je telefoons en Chromecast verloopt via een Mifi-router? Je zit dan dus niet thuis, maar je bent ergens onderweg en het modem dat je thuis hebt, heeft eigenlijk niks met het hele verhaal te maken? 
Het enige wat ik kan verzinnen is dat je telefoon op hetzelfde Mifi-netwerk verbonden moet zijn om verbinding met je Chromecast te kunnen maken. Via je telefoon cast (of stream) je dan door naar je Chromecast. Blijkbaar gaat het om een Smart-TV waar de Netflix-app op is geïnstalleerd? Omdat de TV rechtstreeks met je Mifi-router is verbonden, trekt Netflix de te bekijken series of films rechtstreeks uit het 4G-netwerk.

Maar misschien heb ik (ook) verkeerd begrepen wat je bedoelde.

Cosmoscar
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Correct.

Zowel telefoon als tv zitten op het WiFi van de mifi.

4G komt binnen op mifi

Ziggo go app op telefoon

Chromecast in de tv met USB

Netflix app staat geïnstalleerd op de tv, daar is de telefoon niet voor nodig. Dus tv is direct via WiFi signaal met 4G verbonden.

Ziggo kan niet worden geïnstalleerd op de tv, apparaat en/of besturingssysteem niet geschikt (geen Android tv, geen windows)

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ai, over mifi heengelezen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Cosmoscar

Wat een lastige situatie. En onhandig, want je hebt natuurlijk geen zin om elke keer opnieuw te moeten verbinden. Als je even lekker tv zit te kijken, wil je niet op deze manier gestoord worden. 

 

Ik heb niet direct iets waarvan ik denk "dat moet de oplossing zijn". Dus moeten we op onderzoek uit gaan. 

Je geeft aan dat het niet aan de mifi ligt. Netflix blijft immers wel goed actief. Logische gedachten en ik ben het hiermee eens. Wel ben ik benieuwd of er verschil zit in Netflix op je tv en Netflix die je streamt vanaf je telefoon (zoals je met ziggoGO ook doet). Ik snap dat het makkelijker is om Netflix op de tv zelf te gebruiken, maar kan je het eens via de telefoon doen, puur om te testen hoe dit dan gaat? 

Ook ben ik benieuwd hoe het gaat wanneer je, als test, ZiggoGo eens thuis naar je tv streamt. Op je thuis wifi verbinding dus. Ook niet om op die manier te blijven kijken, maar puur om te testen. 

Ik zie je bevindingen graag! 

Cosmoscar
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je suggesties, zit echter in het buitenland. Zal het pas weer thuis kunnen uitproberen. (over paar weken)

Groet

Oscar

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic