1
Vraag
2
Reacties
HenSolo

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo GO stottert en schokt op Samsung Tab A7 (2020)

Op mijn nieuwe Samsung Tab A7 (2020) is er bijna niet te kijken via de Ziggo Go app.

 

Het beeld schokt en stottert.

zie bijgevoegd bestand voor voorbeeld.

 

De internetsnelheid is 185 Mbps dus dat is niet het probleem

Op dezelfde Wifi werken een Samsung Galaxy S9 en een Tab S6 Lite wel correct.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi allen, 

Even een kleine update vanaf onze kant. We zijn erg benieuwd of jullie nog steeds tegen dit probleem aanlopen en zo ja, of dit ook bij andere video diensten het geval is. De reden hiervoor is dat we zijn gestuit op het volgende. Op deze pagina geeft ITV aan dat het probleem met lag bij video streamingsdiensten i.c.m de Samsung Galaxy Tab A7 een bekend probleem is. Dit geldt dus niet alleen voor Ziggo GO, maar dus ook voor alle andere apps welke video streamingsdiensten aanbieden. 

Samsung geeft op deze pagina enkele stappen welke het probleem kunnen verhelpen. 
Indien deze stappen het probleem niet oplossen, dan het verzoek om deze meldingen bij Samsung neer te leggen.  Er is dan vanuit Samsung actie vereist, zodat dit probleem i.c.m. dit type tablet en alle apps van video streamingsdiensten kan worden opgelost.

Bekijk in context

112 Reacties 112
WillemH2020

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik heb het zelfde probleem.

Ziggogo.tv via browers geen probleem.

HenSolo
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Deze discussie gaat er ook over.

 

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/haperend-beeld-en-geluid-ziggo-go-app-63426

 

Hopelijk is er snel een update van Ziggo of Samsung die het issue oplost.

HenSolo
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nieuwe update van samsung geïnstalleerd. Helaas geen verbetering 😞

Ttoni60

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb hetzelfde gehad. Echt de pest erin, net nieuwe A7 en twijfelde nog om de S6 te kopen. 

Maar:

Ziggo Go app verwijdert van A7 tablet. 

Tablet uitgezet en opnieuw opgestart, dus geen reset maar gewoon echt uitzetten en opnieuw aanzetten. 

Ziggo Go weer geinstalleerd. 

Zo te zien weer goed. Maar......

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dit is geen plezierig kijken @HenSolo! Ik snap dat je daar een oplossing voor wilt. Wil je hetzelfde pad eens volgen dat @Ttoni60 gedeeld heeft? Ik ben ook benieuwd of dit voor @WillemH2020 werkt. Laten jullie het weten?

Ttoni60

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Deze  oplossing kreeg ik via het Samsung Service center. Het leek heel even goed te gaan maar helaas. Terug bij af.

Samsung wijst naar Ziggo en dan stopt het.

Ziggo zou een update moeten doen met iets over flash memory in hun app, volgens Samsung. Voor de rest zoals Netflix, youtube, etc. werkt het perfect. 

Ben benieuwd. Ziggo???

 

Boldo

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb ook een Samsung Tab A7, maar ervaar geen problemen met "live" kijken met Ziggo Go. Maar bij "terugkijken" inderdaad schokkerig beeld.

Heb ook een Samsung Tab A (2019) daarop geen probleem, ook "terugkijken" goed beeld zonder schokjes.

Ttoni60

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik had een tab A 2016. Nooit problemen met de ziggo app gehad. Nu een 2020 tablet wel. 

Maar goed heeft iemand al een reactie van Ziggo gehad hierover? 

HenSolo
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Rikst Ziggo wrote:

Dit is geen plezierig kijken @HenSolo! Ik snap dat je daar een oplossing voor wilt. Wil je hetzelfde pad eens volgen dat @Ttoni60 gedeeld heeft? Ik ben ook benieuwd of dit voor @WillemH2020 werkt. Laten jullie het weten?

Helpt voor ca 5 seconden 😞

Ttoni60

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Rikst Ziggo,

Het schijnt toch dat Ziggo iets moet instellen in de app en updaten. Gaan ze dat doen of verspillen we onze tijd hier? 

Hoor graag, Gt. Toni

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

Goedenavond @HenSolo en alle anderen,

Wat ontzettend vervelend dat jullie problemen ervaren met de Ziggo Go app i.c.m. de Samsung Tablet waarop deze geïnstalleerd is. 
Zouden jullie d.m.v. een reactie onder dit topic de volgende gegevens met mij kunnen delen? Met behulp van de gevraagde informatie kan het verder voor jullie uitzoeken.

Merk en Type tablet:
Androidversie: 
Ziggo Go versie nummer:
Wanneer dit het probleem zich voor? Bij het kijken van Live TV, Replay TV etc. 
Doet het probleem zich alleen voor in de Ziggo Go app of ook wanneer je via www.ziggogo.tv test ?

Ttoni60

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Paul, 

Het probleem doet zich alleen voor bij de ziggo app. Ziggotv doet het wel goed. Zover ik weet alleen problemen met de app icm de samsung tab A7 2020.

Voor anderen: ik heb een shortcut icon gemaakt welke (vanzelf met het ziggo logo) de ziggo tv opstart. Dit werkt perfect.

Geen frustraties meer met ziggo kijken. ?

cbetman

Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes
Ttoni60 wrote:

Beste Paul, 

Het probleem doet zich alleen voor bij de ziggo app. Ziggotv doet het wel goed. Zover ik weet alleen problemen met de app icm de samsung tab A7 2020.

Voor anderen: ik heb een shortcut icon gemaakt welke (vanzelf met het ziggo logo) de ziggo tv opstart. Dit werkt perfect.

Geen frustraties meer met ziggo kijken.

Deze oplossing heb ik ook toegepast op mijn Samsung Tab A7 …  Ziggo TV in de browser, en een icon op het startscherm geplaatst. Inderdaad een stuk beter dan de app, nagenoeg geen haperingen …. nagenoeg, want bij mij is het nog niet perfect.
Valt mij bijv op als ik een voetbalwedstrijd kijk via ZiggoTV … als ik goed naar de bal kijk zie ik hele kleine haperingen. In ieder geval een stuk beter dan de app zoals gezegd, maar ik hoop wel dat er een 'echte’ oplossing komt van de kant van Ziggo.

Ttoni60

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn oplossing. 

1. Verwijder eerst je oude “Ziggo Go” app. 
Open daarna  je browser en navigeer naar de webpagina “ziggogo.tv” . 
2. Klik dan op het menu rechts bovenaan (3 puntjes onder elkaar). 
3. Kies nu: “Toevoegen aan startscherm”. KLAAR. 


4. Ga naar je icoontjes en daar zie je een nieuw Ziggo icoontje. Start ziggo op en login. 


Bij mij geen Ziggo ergernis meer op mijn Samsung tab A7.  En ik hoop jullie ook niet meer totdat de Ziggo Go app weer werkt. ??
 

HenSolo
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Paul Ziggo wrote:

Goedenavond @HenSolo en alle anderen,

Wat ontzettend vervelend dat jullie problemen ervaren met de Ziggo Go app i.c.m. de Samsung Tablet waarop deze geïnstalleerd is. 
Zouden jullie d.m.v. een reactie onder dit topic de volgende gegevens met mij kunnen delen? Met behulp van de gevraagde informatie kan het verder voor jullie uitzoeken.

Merk en Type tablet:
Androidversie: 
Ziggo Go versie nummer:
Wanneer dit het probleem zich voor? Bij het kijken van Live TV, Replay TV etc. 
Doet het probleem zich alleen voor in de Ziggo Go app of ook wanneer je via www.ziggogo.tv test ?

Merk en Type tablet:Samsung Galaxy Tab A7 (2020) (SM-T500)
Androidversie: 10
Ziggo Go versie nummer: 2.3.54 Prod
Wanneer dit het probleem zich voor? Bij het kijken van Live TV, Replay TV etc. 
Doet het probleem zich alleen voor in de Ziggo Go app of ook wanneer je via www.ziggogo.tv test ?

Probleem doet zich voor zowel via Live TV als Replay TV via de App.

Via ziggogo.tv niet, maar dan heb ik een constant een grijze balk in beeld op full screen.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

Bedankt voor alle informatie tot dusver, dat is zeer waardevol. Dit probleem stond inderdaad al enige tijd op de radar, maar was nog lastig te omvatten. Mede door jullie meldingen hebben we het specifieker kunnen maken. We werken ook nauw samen met de collega's van Webcare Support / App Support, waar jullie reeds heen hadden gemaild. Die zijn ook op de hoogte.

Als er nieuws is te melden, laat ik het uiteraard weten. Voorlopig is de enige workaround door gebruik te maken van www.ziggogo.tv in de browser van je tablet.

 

Jeltefrank

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mijn review in de Playstore:

Op mijn nieuwe tablet Samsung Galaxy Tab A7 haperen de streams. Het is vooralsnog wachten op de update die e.e.а. moet herstellen. Het probleem bij Liberty Global is genoegzaam bekend en is uitentreuren herhaald. Er zijn vergeefs strategieen voor een "oplossing" aangedragen. Ze doen op het "Forum'-net als hier-alsof de klant knettergek is, en beweren dat Ziggo werkt aan een update, maar ik moet het nog zien: er is sprake van misleiding en slakkengang, zoals helaas gebruikelijk.

Reactie van Liberty Global  -let op de datum: 09-11-2020-:

Hallo Jelle, wat jammer dat de streams haperen. Ervaar je dit alleen op dit toestel? Heb je dit ook wanneer je onze app verwijderd, je telefoon opnieuw opstart en daarna onze app opnieuw installeert.

Pff.

cbetman

Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi allen,

Bedankt voor alle informatie tot dusver, dat is zeer waardevol. Dit probleem stond inderdaad al enige tijd op de radar, maar was nog lastig te omvatten. Mede door jullie meldingen hebben we het specifieker kunnen maken. We werken ook nauw samen met de collega's van Webcare Support / App Support, waar jullie reeds heen hadden gemaild. Die zijn ook op de hoogte.

Als er nieuws is te melden, laat ik het uiteraard weten. Voorlopig is de enige workaround door gebruik te maken van www.ziggogo.tv in de browser van je tablet.

 

Hi Alex van Ziggo ... ziggotv idd voor nu even een oplossing, maar geen 100%.

Ik zit nu voetbal Nederland - Spanje te kijken en ook in ziggotv gaat het beeld niet zonderen haperen ... goed te zien als je de bal volgt. Ok, stuk beter dan de app maar nog steeds niet zoals het hoort. 

Verder krijg ik de navigatiebalk aan de onderkant niet weg, ook niet in full screen, wat ik behoorlijk storend vind.

Ook ziggotv kan dus wat mij betreft nog verbeterd worden, en mijn hoop blijft gevestigd op een mooie update van de app zodat alles weer werkt zoals het hoort.

Wel benieuwd of ik nou de enige ben die ziet dat ook de beelden in ziggotv niet perfect zijn.

 

WillemH2020

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Het probleem is nog niet opgelost. App verwijderen,  app opnieuw installeren of herstarten! Het maakt niet uit. Één ding is wel zeker. Alleen de Ziggo GO app heeft dit probleem!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic