Ziggo Go stottert en schokt op Samsung Tab A7 (2020)

Op mijn nieuwe Samsung Tab A7 (2020) is er bijna niet te kijken via de Ziggo Go app.

 

Het beeld schokt en stottert.

zie bijgevoegd bestand voor voorbeeld.

 

De internetsnelheid is 185 Mbps dus dat is niet het probleem

Op dezelfde Wifi werken een Samsung Galaxy S9 en een Tab S6 Lite wel correct.

 

 

HenSolo
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
1 Geaccepteerde oplossing

Hallo Hensolo,

Ik weet niet of jou problemen nog relevant zijn, ik had ook problemen met mijn Motorola en mijn Samsung tab A7.

Ik heb de app verwijderd en alle apparatuur opnieuw opgestart, via mijn ziggo alles op standaard instellingen gezet en alles werkt nu goed!

Bekijk in context

Stan1
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
55 Reacties 55

Ik heb het zelfde probleem.

Ziggogo.tv via browers geen probleem.

WillemH2020
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Deze discussie gaat er ook over.

 

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/haperend-beeld-en-geluid-ziggo-go-app-63426

 

Hopelijk is er snel een update van Ziggo of Samsung die het issue oplost.

HenSolo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nieuwe update van samsung geïnstalleerd. Helaas geen verbetering 😞

HenSolo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde gehad. Echt de pest erin, net nieuwe A7 en twijfelde nog om de S6 te kopen. 

Maar:

Ziggo Go app verwijdert van A7 tablet. 

Tablet uitgezet en opnieuw opgestart, dus geen reset maar gewoon echt uitzetten en opnieuw aanzetten. 

Ziggo Go weer geinstalleerd. 

Zo te zien weer goed. Maar......

Ttoni60
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit is geen plezierig kijken @HenSolo! Ik snap dat je daar een oplossing voor wilt. Wil je hetzelfde pad eens volgen dat @Ttoni60 gedeeld heeft? Ik ben ook benieuwd of dit voor @WillemH2020 werkt. Laten jullie het weten?

Rikst Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1795Reacties
  • 160Oplossingen
  • 207Likes

Deze  oplossing kreeg ik via het Samsung Service center. Het leek heel even goed te gaan maar helaas. Terug bij af.

Samsung wijst naar Ziggo en dan stopt het.

Ziggo zou een update moeten doen met iets over flash memory in hun app, volgens Samsung. Voor de rest zoals Netflix, youtube, etc. werkt het perfect. 

Ben benieuwd. Ziggo???

 

Ttoni60
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb ook een Samsung Tab A7, maar ervaar geen problemen met "live" kijken met Ziggo Go. Maar bij "terugkijken" inderdaad schokkerig beeld.

Heb ook een Samsung Tab A (2019) daarop geen probleem, ook "terugkijken" goed beeld zonder schokjes.

Boldo
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik had een tab A 2016. Nooit problemen met de ziggo app gehad. Nu een 2020 tablet wel. 

Maar goed heeft iemand al een reactie van Ziggo gehad hierover? 

Ttoni60
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Rikst Ziggo wrote:

Dit is geen plezierig kijken @HenSolo! Ik snap dat je daar een oplossing voor wilt. Wil je hetzelfde pad eens volgen dat @Ttoni60 gedeeld heeft? Ik ben ook benieuwd of dit voor @WillemH2020 werkt. Laten jullie het weten?

Helpt voor ca 5 seconden 😞

HenSolo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Rikst Ziggo,

Het schijnt toch dat Ziggo iets moet instellen in de app en updaten. Gaan ze dat doen of verspillen we onze tijd hier? 

Hoor graag, Gt. Toni

Ttoni60
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedenavond @HenSolo en alle anderen,

Wat ontzettend vervelend dat jullie problemen ervaren met de Ziggo Go app i.c.m. de Samsung Tablet waarop deze geïnstalleerd is. 
Zouden jullie d.m.v. een reactie onder dit topic de volgende gegevens met mij kunnen delen? Met behulp van de gevraagde informatie kan het verder voor jullie uitzoeken.

Merk en Type tablet:
Androidversie: 
Ziggo Go versie nummer:
Wanneer dit het probleem zich voor? Bij het kijken van Live TV, Replay TV etc. 
Doet het probleem zich alleen voor in de Ziggo Go app of ook wanneer je via www.ziggogo.tv test ?

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5325Reacties
  • 418Oplossingen
  • 1030Likes

Beste Paul, 

Het probleem doet zich alleen voor bij de ziggo app. Ziggotv doet het wel goed. Zover ik weet alleen problemen met de app icm de samsung tab A7 2020.

Voor anderen: ik heb een shortcut icon gemaakt welke (vanzelf met het ziggo logo) de ziggo tv opstart. Dit werkt perfect.

Geen frustraties meer met ziggo kijken. ?

Ttoni60
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ttoni60 wrote:

Beste Paul, 

Het probleem doet zich alleen voor bij de ziggo app. Ziggotv doet het wel goed. Zover ik weet alleen problemen met de app icm de samsung tab A7 2020.

Voor anderen: ik heb een shortcut icon gemaakt welke (vanzelf met het ziggo logo) de ziggo tv opstart. Dit werkt perfect.

Geen frustraties meer met ziggo kijken.

Deze oplossing heb ik ook toegepast op mijn Samsung Tab A7 …  Ziggo TV in de browser, en een icon op het startscherm geplaatst. Inderdaad een stuk beter dan de app, nagenoeg geen haperingen …. nagenoeg, want bij mij is het nog niet perfect.
Valt mij bijv op als ik een voetbalwedstrijd kijk via ZiggoTV … als ik goed naar de bal kijk zie ik hele kleine haperingen. In ieder geval een stuk beter dan de app zoals gezegd, maar ik hoop wel dat er een 'echte’ oplossing komt van de kant van Ziggo.

cbetman
Liefhebber
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Mijn oplossing. 

1. Verwijder eerst je oude “Ziggo Go” app. 
Open daarna  je browser en navigeer naar de webpagina “ziggogo.tv” . 
2. Klik dan op het menu rechts bovenaan (3 puntjes onder elkaar). 
3. Kies nu: “Toevoegen aan startscherm”. KLAAR. 


4. Ga naar je icoontjes en daar zie je een nieuw Ziggo icoontje. Start ziggo op en login. 


Bij mij geen Ziggo ergernis meer op mijn Samsung tab A7.  En ik hoop jullie ook niet meer totdat de Ziggo Go app weer werkt. ??
 

Ttoni60
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Paul Ziggo wrote:

Goedenavond @HenSolo en alle anderen,

Wat ontzettend vervelend dat jullie problemen ervaren met de Ziggo Go app i.c.m. de Samsung Tablet waarop deze geïnstalleerd is. 
Zouden jullie d.m.v. een reactie onder dit topic de volgende gegevens met mij kunnen delen? Met behulp van de gevraagde informatie kan het verder voor jullie uitzoeken.

Merk en Type tablet:
Androidversie: 
Ziggo Go versie nummer:
Wanneer dit het probleem zich voor? Bij het kijken van Live TV, Replay TV etc. 
Doet het probleem zich alleen voor in de Ziggo Go app of ook wanneer je via www.ziggogo.tv test ?

Merk en Type tablet:Samsung Galaxy Tab A7 (2020) (SM-T500)
Androidversie: 10
Ziggo Go versie nummer: 2.3.54 Prod
Wanneer dit het probleem zich voor? Bij het kijken van Live TV, Replay TV etc. 
Doet het probleem zich alleen voor in de Ziggo Go app of ook wanneer je via www.ziggogo.tv test ?

Probleem doet zich voor zowel via Live TV als Replay TV via de App.

Via ziggogo.tv niet, maar dan heb ik een constant een grijze balk in beeld op full screen.

 

HenSolo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zo is online kijken geen doen, @MichelFL Ervaar je dit met Live TV kijken of Replay TV/Movies&Series? Je geeft aan dat het in de browser wel gewoon werkt. Heb je dit dan getest op je Oppo A72 of op een ander apparaat? 

Rikst Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1795Reacties
  • 160Oplossingen
  • 207Likes

Met live TV en replay. Movies en series kijk ik nooit.

In de webbrowser op mijn Oppo A72 werkt het wel.

MichelFL
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Welke versie van de Ziggo GO app gebruik je op dit moment @MichelFL, wil je dit eens nakijken in de app?

Rikst Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1795Reacties
  • 160Oplossingen
  • 207Likes

2.3.63

MichelFL
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry voor de veel te late reactie, @MichelFL! Je bericht is helaas tussen wal en schip beland. Inmiddels is versie 2.3.65 beschikbaar. Wil je de Ziggo Go App updaten en kijken hoe het hierna functioneert? Laat ons ook weten of er verschil zit tussen een wifi of mobiele 4/5G verbinding. Mocht je eventueel een andere tablet of smartphone hebben, test het daar dan ook op. En als laatste: wil je eens willekeurige Movies & Series content aanklikken en bekijken of dat werkt? We horen graag van je bevindingen!

Vincent Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1185Reacties
  • 96Oplossingen
  • 220Likes

Het probleem lijkt nu opgelost te zijn met de nieuwe versie! Helemaal top! Zowel met wifi als 4G werkt het goed.

MichelFL
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Vincent Z Ik heb een Samsung Tab A7 welke ik alleen maar gebruik om TV op te kijken. Dit betekent dat alles wat eraf kon ik er ook daadwerkelijk af gegooid heb. Ook heb ik alles uit gezet wat uit te zetten.

Ik heb alleen Ziggo, Netflix, Discovery+ en Prime erop staan en alleen is Ziggo de enige met problemen. Zelfs met de versie 2.3.65 (welke ik ook geïnstalleerd heb) blijft toch nog stotteren. Ik zit nog geen meter van mijn Gigabitrouter af en zit  toch dat het beeld niet geheel soepel loopt. Ja, het loopt soepeler als eerst, maar niet zoals het zou moeten (op mijn Samsung Tab S3 loopt nog soepeler dan mijn Samsung Tab A7). Ik zit nu bijvoorbeeld (08:25 uur) te kijken naar het RTL nieuws en zie toch nog stottering. Ook een film terug krijgen heeft hetzelfde (al dan niet mindere) stotterende beeld en zelfs vertraging van beeld en geluid (met en zonder koptelefoon).

Zou het niet een overflow kunnen zijn van het geheugen veroorzaakt door de Ziggoapp waardoor er een stottering komt of het ontbreken van de goede aansturing van de drivers door de app. Als het het laatste is zou ik adviseren hier helemaal prioriteit aan geven aangezien Samsung heeft aangegeven dat de drivers van de A7 ook gebruikt gaan worden in nieuwe tablets van Samsung.
De apps van Netflix, Discovery+ en Prime hebben er immers 0,0% last van. 

P.s: ik heb gisteren ook een clean install (hard reset) gedaan van mijn tablet en wel alle standaardapps erop gelaten. Dit had hetzelfde negatieve resultaat.

Ikke_Niet
Gedreven Meedenker
  • 33Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hi Ikke_Niet! 

Helaas zijn de problemen met de app op de Samsung Tab A7 nog niet verholpen. We werken aan de oplossing, intussen is het wel mogelijk om ziggogo.tv/ te gebruiken als work around. 

Of dit te maken heeft met de aandrijving van de videodriver, durf ik je niet te zeggen. Hiervoor zit ik niet genoeg in deze materie. Wel zet ik dit voor door naar de juiste afdeling. 

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2917Reacties
  • 262Oplossingen
  • 527Likes

@Mariska Z Het vreemde is dat de "workaround" niet altijd werkt. Bij mij dus niet bijvoorbeeld.

Ikke_Niet
Gedreven Meedenker
  • 33Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik ben ook maar even aan het testen gegaan, heb nog een oude Tab Active liggen met Android 5.1.1 Daar stond Ziggo app versie 2.3.55 nog op. Deze app heb ik overgezet naar de Tab A7. Het gaat dan een paar minuten goed, maar begint dan weer te haperen zoals de 2.3.65. Alleen met de 2.3.44 hou ik vloeiend beeld op de A7.

Op de oude tablet heb ik de app naar 2.3.65 geupdate en daar blijft het gewoon vloeiend werken. Het lijkt mij dat er in elk geval vanaf 2.3.55 iets zit wat niet goed met de huidige hardware specs om kan gaan. 

Op moment van haperen met de 2.3.65 heeft de A7 nog 1,1 GB van de 3 GB geheugen beschikbaar, met de 2.3.44 en vloeiend beeld is er ook nog 1,1 GB vrij.

terpstek
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb nog 18,1GB van de 32GB opslag vrij op mijn A7 en 1,9GB van de 3GB Geheugen vrij. Volgens mij ligt het daar dus niet aan. Ik zit echt aan de aandrijving van de videodriver te denken. Mijn gevoel zegt dat de buffer daar te klein is, waardoor die volloopt en daardoor begint te stotteren. Misschien dat @Vincent Z hier misschien iets nuttig over kan zeggen. Lijkt mij dat hij ook kan nagaan of het iets met een buffer te maken heeft.

Ikke_Niet
Gedreven Meedenker
  • 33Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hi allen,

Bedankt voor alle informatie tot dusver, dat is zeer waardevol. Dit probleem stond inderdaad al enige tijd op de radar, maar was nog lastig te omvatten. Mede door jullie meldingen hebben we het specifieker kunnen maken. We werken ook nauw samen met de collega's van Webcare Support / App Support, waar jullie reeds heen hadden gemaild. Die zijn ook op de hoogte.

Als er nieuws is te melden, laat ik het uiteraard weten. Voorlopig is de enige workaround door gebruik te maken van www.ziggogo.tv in de browser van je tablet.

 

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4247Reacties
  • 393Oplossingen
  • 1197Likes

Op mijn Galaxy Tab A7 (SM-T500) is het beeld ook erg vertraagd met Ziggo app versie 2.3.65. Ik heb handmatig versie 2.3.44 erop gezet en het beeld is nu prima! Dus ergens tussen die 2 versies is het mis gegaan en kan er terug gekeken worden wat er veranderd is.

terpstek
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Maar hoe heb je handmatig die versie 2.3.44 erop gekregen.

Ikke_Niet
Gedreven Meedenker
  • 33Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Op Tweakers kwam ik het topic tegen met de link https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/66154664#66154664 

Misschien niet helemaal risicoloos om zo een app te installeren, maar het werkt wel. Bij mij althans. Dus hopelijk komt Ziggo zsm met een oplossing zodat dit niet meer nodig is.

terpstek
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn review in de Playstore:

Op mijn nieuwe tablet Samsung Galaxy Tab A7 haperen de streams. Het is vooralsnog wachten op de update die e.e.а. moet herstellen. Het probleem bij Liberty Global is genoegzaam bekend en is uitentreuren herhaald. Er zijn vergeefs strategieen voor een "oplossing" aangedragen. Ze doen op het "Forum'-net als hier-alsof de klant knettergek is, en beweren dat Ziggo werkt aan een update, maar ik moet het nog zien: er is sprake van misleiding en slakkengang, zoals helaas gebruikelijk.

Reactie van Liberty Global  -let op de datum: 09-11-2020-:

Hallo Jelle, wat jammer dat de streams haperen. Ervaar je dit alleen op dit toestel? Heb je dit ook wanneer je onze app verwijderd, je telefoon opnieuw opstart en daarna onze app opnieuw installeert.

Pff.

Jeltefrank
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alex Ziggo wrote:

Hi allen,

Bedankt voor alle informatie tot dusver, dat is zeer waardevol. Dit probleem stond inderdaad al enige tijd op de radar, maar was nog lastig te omvatten. Mede door jullie meldingen hebben we het specifieker kunnen maken. We werken ook nauw samen met de collega's van Webcare Support / App Support, waar jullie reeds heen hadden gemaild. Die zijn ook op de hoogte.

Als er nieuws is te melden, laat ik het uiteraard weten. Voorlopig is de enige workaround door gebruik te maken van www.ziggogo.tv in de browser van je tablet.

 

Hi Alex van Ziggo ... ziggotv idd voor nu even een oplossing, maar geen 100%.

Ik zit nu voetbal Nederland - Spanje te kijken en ook in ziggotv gaat het beeld niet zonderen haperen ... goed te zien als je de bal volgt. Ok, stuk beter dan de app maar nog steeds niet zoals het hoort. 

Verder krijg ik de navigatiebalk aan de onderkant niet weg, ook niet in full screen, wat ik behoorlijk storend vind.

Ook ziggotv kan dus wat mij betreft nog verbeterd worden, en mijn hoop blijft gevestigd op een mooie update van de app zodat alles weer werkt zoals het hoort.

Wel benieuwd of ik nou de enige ben die ziet dat ook de beelden in ziggotv niet perfect zijn.

 

cbetman
Liefhebber
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het probleem is nog niet opgelost. App verwijderen,  app opnieuw installeren of herstarten! Het maakt niet uit. Één ding is wel zeker. Alleen de Ziggo GO app heeft dit probleem!

WillemH2020
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Benieuwd of ook anderen ervaren dat ZiggoTV in de browser ook geen echt vloeiend beeld geeft op de A7.

En weet iemand een oplossing om de navigatiebalk aan de onderkant van het scherm te laten verdwijnen?

 

Ik wacht met smart op de 'allesoplossende update' van Ziggo.

cbetman
Liefhebber
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb een soortgelijk probleem, bij mijn blijft het beeld echter helemaal zwart (zie foto in de bijlage).
Op een Samsung Galaxy Note 10.1 uit 2014. Android-versie 8.1. Is er nog hoop of is de tablet gewoon te oud?

Groetjes, Florine

Karin1957
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Karin1957 wrote:

Ik heb een soortgelijk probleem, bij mijn blijft het beeld echter helemaal zwart (zie foto in de bijlage).
Op een Samsung Galaxy Note 10.1 uit 2014. Android-versie 8.1. Is er nog hoop of is de tablet gewoon te oud?

Groetjes, Florine

Hi Florine,

Ik vermoed (maar weet niet zeker) een ander probleem dan in dit topic beschreven … de nogal schokkerige en haperende videobeelden op de nieuwste A-serie tablet van Samsung, de A7.

Op mijn oude Samsung tab 10.1 (2016) gaat alles nog steeds ok.
Maar wie weet lost de beloofde update van de Ziggo-app (waar ik met smart op zitten te wachten) ook jouw probleem wel op.
Groetjes, Charles

cbetman
Liefhebber
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Vandaag laatste update Samsung geïnstalleerd maar geen verbetering helaas.

Ziggo, een update van jullie kant in de pipe line?

 

cbetman
Liefhebber
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

HenSolo wrote:

Op mijn nieuwe Samsung Tab A7 (2020) is er bijna niet te kijken via de Ziggo Go app.

 

Het beeld schokt en stottert.

zie bijgevoegd bestand voor voorbeeld.

 

De internetsnelheid is 185 Mbps dus dat is niet het probleem

Op dezelfde Wifi werken een Samsung Galaxy S9 en een Tab S6 Lite wel correct.

 

 

Het heeft goed geholpen, het verwijderen van de ziggo go app en mijn tab opnieuw opstarten en weer downloaden... alles weer goed

Nummer 22
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummer 22 wrote:
HenSolo wrote:

Op mijn nieuwe Samsung Tab A7 (2020) is er bijna niet te kijken via de Ziggo Go app.

 

Het beeld schokt en stottert.

zie bijgevoegd bestand voor voorbeeld.

 

De internetsnelheid is 185 Mbps dus dat is niet het probleem

Op dezelfde Wifi werken een Samsung Galaxy S9 en een Tab S6 Lite wel correct.

 

 

 

 

Nummer 22
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitgelicht topic