1
Vraag
2
Reacties
HenSolo

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo GO stottert en schokt op Samsung Tab A7 (2020)

Op mijn nieuwe Samsung Tab A7 (2020) is er bijna niet te kijken via de Ziggo Go app.

 

Het beeld schokt en stottert.

zie bijgevoegd bestand voor voorbeeld.

 

De internetsnelheid is 185 Mbps dus dat is niet het probleem

Op dezelfde Wifi werken een Samsung Galaxy S9 en een Tab S6 Lite wel correct.

 

 

112 Reacties 112
Stan1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Hensolo,

Ik weet niet of jou problemen nog relevant zijn, ik had ook problemen met mijn Motorola en mijn Samsung tab A7.

Ik heb de app verwijderd en alle apparatuur opnieuw opgestart, via mijn ziggo alles op standaard instellingen gezet en alles werkt nu goed!

MichelFL

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Oppo A72 met Android 11. Geluid is prima maar beeld blijft regelmatig heel even hangen. Heel irritant. Al opnieuw geïnstalleerd en opgestart maar helpt niet.

Via browser werkt het wel maar dan is de beeldkwaliteit minder goed.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Zo is online kijken geen doen, @MichelFL Ervaar je dit met Live TV kijken of Replay TV/Movies&Series? Je geeft aan dat het in de browser wel gewoon werkt. Heb je dit dan getest op je Oppo A72 of op een ander apparaat? 

MichelFL

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Met live TV en replay. Movies en series kijk ik nooit.

In de webbrowser op mijn Oppo A72 werkt het wel.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Welke versie van de Ziggo GO app gebruik je op dit moment @MichelFL, wil je dit eens nakijken in de app?

MichelFL

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2.3.63

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Sorry voor de veel te late reactie, @MichelFL! Je bericht is helaas tussen wal en schip beland. Inmiddels is versie 2.3.65 beschikbaar. Wil je de Ziggo Go App updaten en kijken hoe het hierna functioneert? Laat ons ook weten of er verschil zit tussen een wifi of mobiele 4/5G verbinding. Mocht je eventueel een andere tablet of smartphone hebben, test het daar dan ook op. En als laatste: wil je eens willekeurige Movies & Series content aanklikken en bekijken of dat werkt? We horen graag van je bevindingen!

terpstek

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Op mijn Galaxy Tab A7 (SM-T500) is het beeld ook erg vertraagd met Ziggo app versie 2.3.65. Ik heb handmatig versie 2.3.44 erop gezet en het beeld is nu prima! Dus ergens tussen die 2 versies is het mis gegaan en kan er terug gekeken worden wat er veranderd is.

Ikke_Niet

Level 5
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Maar hoe heb je handmatig die versie 2.3.44 erop gekregen.

MichelFL

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het probleem lijkt nu opgelost te zijn met de nieuwe versie! Helemaal top! Zowel met wifi als 4G werkt het goed.

terpstek

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Op Tweakers kwam ik het topic tegen met de link https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/66154664#66154664 

Misschien niet helemaal risicoloos om zo een app te installeren, maar het werkt wel. Bij mij althans. Dus hopelijk komt Ziggo zsm met een oplossing zodat dit niet meer nodig is.

Ikke_Niet

Level 5
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Vincent Ik heb een Samsung Tab A7 welke ik alleen maar gebruik om TV op te kijken. Dit betekent dat alles wat eraf kon ik er ook daadwerkelijk af gegooid heb. Ook heb ik alles uit gezet wat uit te zetten.

Ik heb alleen Ziggo, Netflix, Discovery+ en Prime erop staan en alleen is Ziggo de enige met problemen. Zelfs met de versie 2.3.65 (welke ik ook geïnstalleerd heb) blijft toch nog stotteren. Ik zit nog geen meter van mijn Gigabitrouter af en zit  toch dat het beeld niet geheel soepel loopt. Ja, het loopt soepeler als eerst, maar niet zoals het zou moeten (op mijn Samsung Tab S3 loopt nog soepeler dan mijn Samsung Tab A7). Ik zit nu bijvoorbeeld (08:25 uur) te kijken naar het RTL nieuws en zie toch nog stottering. Ook een film terug krijgen heeft hetzelfde (al dan niet mindere) stotterende beeld en zelfs vertraging van beeld en geluid (met en zonder koptelefoon).

Zou het niet een overflow kunnen zijn van het geheugen veroorzaakt door de Ziggoapp waardoor er een stottering komt of het ontbreken van de goede aansturing van de drivers door de app. Als het het laatste is zou ik adviseren hier helemaal prioriteit aan geven aangezien Samsung heeft aangegeven dat de drivers van de A7 ook gebruikt gaan worden in nieuwe tablets van Samsung.
De apps van Netflix, Discovery+ en Prime hebben er immers 0,0% last van. 

P.s: ik heb gisteren ook een clean install (hard reset) gedaan van mijn tablet en wel alle standaardapps erop gelaten. Dit had hetzelfde negatieve resultaat.

terpstek

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik ben ook maar even aan het testen gegaan, heb nog een oude Tab Active liggen met Android 5.1.1 Daar stond Ziggo app versie 2.3.55 nog op. Deze app heb ik overgezet naar de Tab A7. Het gaat dan een paar minuten goed, maar begint dan weer te haperen zoals de 2.3.65. Alleen met de 2.3.44 hou ik vloeiend beeld op de A7.

Op de oude tablet heb ik de app naar 2.3.65 geupdate en daar blijft het gewoon vloeiend werken. Het lijkt mij dat er in elk geval vanaf 2.3.55 iets zit wat niet goed met de huidige hardware specs om kan gaan. 

Op moment van haperen met de 2.3.65 heeft de A7 nog 1,1 GB van de 3 GB geheugen beschikbaar, met de 2.3.44 en vloeiend beeld is er ook nog 1,1 GB vrij.

Ikke_Niet

Level 5
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb nog 18,1GB van de 32GB opslag vrij op mijn A7 en 1,9GB van de 3GB Geheugen vrij. Volgens mij ligt het daar dus niet aan. Ik zit echt aan de aandrijving van de videodriver te denken. Mijn gevoel zegt dat de buffer daar te klein is, waardoor die volloopt en daardoor begint te stotteren. Misschien dat @Vincent hier misschien iets nuttig over kan zeggen. Lijkt mij dat hij ook kan nagaan of het iets met een buffer te maken heeft.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hi Ikke_Niet! 

Helaas zijn de problemen met de app op de Samsung Tab A7 nog niet verholpen. We werken aan de oplossing, intussen is het wel mogelijk om ziggogo.tv/ te gebruiken als work around. 

Of dit te maken heeft met de aandrijving van de videodriver, durf ik je niet te zeggen. Hiervoor zit ik niet genoeg in deze materie. Wel zet ik dit voor door naar de juiste afdeling. 

Ikke_Niet

Level 5
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Mariska Het vreemde is dat de "workaround" niet altijd werkt. Bij mij dus niet bijvoorbeeld.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Wat rot! Maakt een andere browser ook geen verschil hierin? 

Dannyfransman

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen,

Ik heb hetzelfde probleem ziggo go hapert en stottert. 

Samsung tab a7

Versie 10

App ziggo go versie 2.3.65 prod.

Ik hoop dat er snel een oplossing voor komt.

 

Gr. Danny

Dannyfransman

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen,

Ik heb hetzelfde probleem ziggo go hapert en stottert

Samsung tab a7

Versie 10

App ziggo go versie 2.3.65 prod.

Ik hoop dat er snel een oplossing voor komt.

 

Gr. Danny

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community, @Dannyfransman 
Bedankt voor jouw gegevens. Wat irritant dat jij dezelfde problemen ervaart. Er zijn inderdaad nog steeds problemen bekend.

Een workaround voor deze problemen is om op de tablet de browser te openen en naar ziggogo.tv te gaan. Dat moet wel goed werken. Ervaar je daar ook problemen, dan is er iets anders aan de hand.

Laat je even weten hoe het gaat? 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic