bertens.b

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Go stopt met werken op Android 5.0 tablets - Medion Asus

Sinds enkele weken werkt de Ziggo go app niet meer op mijn Medion Lifetab P8912 met Android 5.0.2
Krijg na installeren en inloggen melding Ziggo is gestopt.
Na opnieuw installeren zelfde resultaat
Complete reset tablet had geen resultaat.
Aanpassen Google Play Service had ook geen resultaat.

Bellen met Ziggo, ook geen resultaat
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Ik heb een kleine update: Er is helaas nog geen verwachte oplostijd bekend. Voorlopig moeten we van jullie vragen om op een ander apparaat te kijken. Ondertussen werken we aan een nieuwe app, een aantal technieken onder de motorkap gaan vernieuwd worden. Houd de toekomstige android updates in de gaten.

Bekijk in context

25 Reacties 25
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi bertens.b
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Er was een storing bij Ziggo, deze zijn ze nu langzaam, weer aan het opstarten zodat iedereen weer kan kijken. Misschien dat deze ook met deze storing te maken had? Kijk het nog even aan en mocht het morgen nog zo zijn, laat het even weten.

Het is eigenlijk wel gek want het zou gewoon moeten werken!
Is de ruimte voor het draaien van het programma nog wel beschikbaar op je Medion?
bertens.b
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hij werkte niet meer na de update van de Ziggo app, enkele weken geleden.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hmm, dat is wel vreemd!
Misschien dat een moderator voor je kan kijken wat er aan de hand is. Heb even geduld, een moderator loopt de community langs en zal je helpen als die je topic ziet.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo bertens.b. Het heeft duidelijk met de update te maken. Als dat het exacte moment is waarop de app crashed dan is daar een duidelijk verband!

Ik kan intern in de logs geen recente meldingen vinden van andere Ziggo GO meldingen in combinatie met Medion Tablets. Dit crashen is dus niet bij veel mensen gebeurd.

3 September hebben we een nieuwe versie gereleased met diverse bugfixes. Heb je het verwijderen en opnieuw installeren na die release nog een keer geprobeerd? Kun je ook vertellen of je tablet voldoet aan het gehele onderstaande lijstje?

- een tablet of smartphone met minimaal Android 4.3 of hoger (check, deze voldoe je aan)
- de Ziggo GO app ondersteunt geen rooted Android apparaten, of apparaten met software die zich als root gedragen.
- de app vereist dat je de juiste tijd hebt ingesteld op uw apparaat omdat anders het streamen van video niet werkt.
bertens.b
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb tablet terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Daarna alleen de Ziggo go app geïnstalleerd.
Tijd is correct
Werkt nog steeds niet.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
bertens.b wrote:
Heb tablet terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Daarna alleen de Ziggo go app geïnstalleerd.
Tijd is correct
Werkt nog steeds niet.


Meer kun je niet doen. Dank! Ik heb nog op een andere manier gezocht naar dit probleem (Medion weggelaten en op Android 5.0 gezocht). Het blijkt om een issue op voornamelijk Medion en Asus tablets te gaan die we in behandeling hebben. We hebben de oorzaak nog niet ontdekt.

We zoeken daarom van elk geval de volgende info:

- Klantnummer:
- Merk + type apparaat:
- Android versie:
- Ziggo Go versie (instellingen - apps):
- Melding die je ziet:
- Is er een ander apparaat in huis waarop Ziggo Go wel werkt?
- Zo ja: Merk + type apparaat en OS versie:
- Sinds wanneer speelt het probleem?:


Zou je mij dit lijstje door willen sturen? Stuur mij daarvoor een privébericht met je postcode en huisnummer.
fbockstael

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Anne ik wil je mijn gegevens ook sturen want heb identiek probleem op Asus K7. Maar zie staan dat je me eerst moet volgen.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo fbockstael, ik volg je nu en zie je lijstje graag tegemoet! We zoeken nog steeds voorbeelden.
HANSHH

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Op mijn Asus idem. melding, dat wfi signaal niet genoeg is. heb er zelfs een repeater tussen en zit op 3 meter van de repeater
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo HANSHH, Dat is niet een identieke melding wat je beschrijft. In dit topic melden mensen dat de app vast loopt, stopt, crashed, zonder wifi melding. Wat gebeurd er bij jou precies?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
HANSHH Welke repeater heb je in gebruik?
HANSHH

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:
HANSHH Welke repeater heb je in gebruik?

TPlink
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Ik heb een kleine update: Er is helaas nog geen verwachte oplostijd bekend. Voorlopig moeten we van jullie vragen om op een ander apparaat te kijken. Ondertussen werken we aan een nieuwe app, een aantal technieken onder de motorkap gaan vernieuwd worden. Houd de toekomstige android updates in de gaten.
Josefientje

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ook hier problemen.fabrieksinstelling teruggezet en nog steeds stopt de app voordat ik iets kan doen
ook een asus van 2014 met 5.0 android
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Josefientje, bedankt voor je berichtje! Helaas heb ik ook voor jou geen snelle oplossing. De problemen zijn bij de makers van de app bekend.
Samoeraizwaard

Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hier zelfde probleem met een TOP ASUS tablet, de ME302C met intel processor en Full HD screen.... Ziggo App is gestopt, melding komt soms wel 5x per minuut, zelfs na het verwijderen van de App.... Heb deze tablet speciaal gekocht om TV op te kunnen kijken, echter alles werkt perfect behalve de ziggo App. Ga maar op een ander apparaat kijken vind ik niet echt een klantvriendelijke optie......Ik weet dat er heeeeel veel abbonees zelfs een gratis tablet bij hun abbo hebben gekregen, zijn er daar niet een paar van over ??
Samoeraizwaard

Level 1
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Heb inmiddels tablet terug gezet naar fabrieks instellingen en opnieuw de update naar Android 4.3 gedaan (hoger kan niet). Helaas helpt niks.

Klantnummer: 4121103
ASUS ME302C
Android 4.3
Ziggo Go versie weet ik niet
Melding, Ziggo Go app is gestopt, meerdere keren, ook na restarten en zonder dat ik de App start.
Ziggo App werkt wel op mijn telefoon maar ik heb juist voor een tablet gekozen omdat de telefoon veel te klein is.
Probleem speelt al vanafdag 1 dat ik de tablet heb (meer dan een jaar)
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Samoeraizwaard, vragen om een ander apparaat te gebruiken is niet ideaal! We zijn sinds 8 augustus op de hoogte van deze problemen (op enkele specifieke Asus en Medion tablets) maar is er geen oplossing op korte termijn mogelijk. Dat is extra zuur wanneer je speciaal voor het tv kijken een Asus tablet hebt gekocht! Dat kijkt zeker veel fijner dan een telefoon maar dat kan nu dus niet.. Wij werken ondertussen aan een nieuwe Ziggo GO app.
Marcelus078

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Best Anne,

Ik herken alle genoemde klachten. Heb zelf een Asus K007 met Android 5.0.1
Ook bij mij is het einde oefening. Jullie zijn nu al 5 maanden bezig om deze bug te fixen maar tot op heden geen update. Dit is voor veel gebruikers frustrerend.
Wanneer is de nieuwe app gereed? KEIHARDE DATUM a.u.b. Aan alle begrip komt een einde.
Als er geen nieuwe app met update komt ook graag laten weten. Dan ga ik ook maar eens om mij heen kijken. De tijd van kluitjes en riet is na 5 maanden toch wel voorbij.

n.b. VPN is uitgeschakeld. Actieve firewall is Norton.

Uitgelicht topic