Ziggo Go stopt met werken op Android 5.0 tablets - Medion Asus

Sinds enkele weken werkt de Ziggo go app niet meer op mijn Medion Lifetab P8912 met Android 5.0.2
Krijg na installeren en inloggen melding Ziggo is gestopt.
Na opnieuw installeren zelfde resultaat
Complete reset tablet had geen resultaat.
Aanpassen Google Play Service had ook geen resultaat.

Bellen met Ziggo, ook geen resultaat
bertens.b
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
1 Geaccepteerde oplossing

Ik heb een kleine update: Er is helaas nog geen verwachte oplostijd bekend. Voorlopig moeten we van jullie vragen om op een ander apparaat te kijken. Ondertussen werken we aan een nieuwe app, een aantal technieken onder de motorkap gaan vernieuwd worden. Houd de toekomstige android updates in de gaten.

Bekijk in context

Anne H Z
Community Developer
Community Developer
  • 3612Reacties
  • 199Oplossingen
  • 1150Likes
25 Reacties 25

Hoi bertens.b
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Er was een storing bij Ziggo, deze zijn ze nu langzaam, weer aan het opstarten zodat iedereen weer kan kijken. Misschien dat deze ook met deze storing te maken had? Kijk het nog even aan en mocht het morgen nog zo zijn, laat het even weten.

Het is eigenlijk wel gek want het zou gewoon moeten werken!
Is de ruimte voor het draaien van het programma nog wel beschikbaar op je Medion?
EnergieBoy
Super Expert
Super Expert
  • 10638Reacties
  • 518Oplossingen
  • 2410Likes

Hij werkte niet meer na de update van de Ziggo app, enkele weken geleden.
bertens.b
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hmm, dat is wel vreemd!
Misschien dat een moderator voor je kan kijken wat er aan de hand is. Heb even geduld, een moderator loopt de community langs en zal je helpen als die je topic ziet.
EnergieBoy
Super Expert
Super Expert
  • 10638Reacties
  • 518Oplossingen
  • 2410Likes

Hallo bertens.b. Het heeft duidelijk met de update te maken. Als dat het exacte moment is waarop de app crashed dan is daar een duidelijk verband!

Ik kan intern in de logs geen recente meldingen vinden van andere Ziggo GO meldingen in combinatie met Medion Tablets. Dit crashen is dus niet bij veel mensen gebeurd.

3 September hebben we een nieuwe versie gereleased met diverse bugfixes. Heb je het verwijderen en opnieuw installeren na die release nog een keer geprobeerd? Kun je ook vertellen of je tablet voldoet aan het gehele onderstaande lijstje?

- een tablet of smartphone met minimaal Android 4.3 of hoger (check, deze voldoe je aan)
- de Ziggo GO app ondersteunt geen rooted Android apparaten, of apparaten met software die zich als root gedragen.
- de app vereist dat je de juiste tijd hebt ingesteld op uw apparaat omdat anders het streamen van video niet werkt.
Anne H Z
Community Developer
Community Developer
  • 3612Reacties
  • 199Oplossingen
  • 1150Likes

Heb tablet terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Daarna alleen de Ziggo go app geïnstalleerd.
Tijd is correct
Werkt nog steeds niet.
bertens.b
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

bertens.b wrote:
Heb tablet terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Daarna alleen de Ziggo go app geïnstalleerd.
Tijd is correct
Werkt nog steeds niet.


Meer kun je niet doen. Dank! Ik heb nog op een andere manier gezocht naar dit probleem (Medion weggelaten en op Android 5.0 gezocht). Het blijkt om een issue op voornamelijk Medion en Asus tablets te gaan die we in behandeling hebben. We hebben de oorzaak nog niet ontdekt.

We zoeken daarom van elk geval de volgende info:

- Klantnummer:
- Merk + type apparaat:
- Android versie:
- Ziggo Go versie (instellingen - apps):
- Melding die je ziet:
- Is er een ander apparaat in huis waarop Ziggo Go wel werkt?
- Zo ja: Merk + type apparaat en OS versie:
- Sinds wanneer speelt het probleem?:


Zou je mij dit lijstje door willen sturen? Stuur mij daarvoor een privébericht met je postcode en huisnummer.
Anne H Z
Community Developer
Community Developer
  • 3612Reacties
  • 199Oplossingen
  • 1150Likes

Anne ik wil je mijn gegevens ook sturen want heb identiek probleem op Asus K7. Maar zie staan dat je me eerst moet volgen.
fbockstael
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo fbockstael, ik volg je nu en zie je lijstje graag tegemoet! We zoeken nog steeds voorbeelden.
Anne H Z
Community Developer
Community Developer
  • 3612Reacties
  • 199Oplossingen
  • 1150Likes

Op mijn Asus idem. melding, dat wfi signaal niet genoeg is. heb er zelfs een repeater tussen en zit op 3 meter van de repeater
HANSHH
Meedenker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo HANSHH, Dat is niet een identieke melding wat je beschrijft. In dit topic melden mensen dat de app vast loopt, stopt, crashed, zonder wifi melding. Wat gebeurd er bij jou precies?
Anne H Z
Community Developer
Community Developer
  • 3612Reacties
  • 199Oplossingen
  • 1150Likes

HANSHH Welke repeater heb je in gebruik?
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39832Reacties
  • 2224Oplossingen
  • 8230Likes

Be rt wrote:
HANSHH Welke repeater heb je in gebruik?

TPlink
HANSHH
Meedenker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een kleine update: Er is helaas nog geen verwachte oplostijd bekend. Voorlopig moeten we van jullie vragen om op een ander apparaat te kijken. Ondertussen werken we aan een nieuwe app, een aantal technieken onder de motorkap gaan vernieuwd worden. Houd de toekomstige android updates in de gaten.

Bekijk in context

Anne H Z
Community Developer
Community Developer
  • 3612Reacties
  • 199Oplossingen
  • 1150Likes

Beste Ziggo developer,

We zijn inmiddels ruim 2 jaar verder, na uw antwoord op deze vraag. Tot mijn spijt werkt de ziggogo app nog steeds niet op mijn Medion tablet met Android 5.1, ondanks uw bovenstaande belofte dat er in de nieuwe versies aan gewerkt zou worden. Of is Medion gewoon uitgesloten? Het is niet dat er geen andere methodes zijn om tv te kijken, maar dit was altijd erg fijn en makkelijk op plaatsen zonder tv of zware laptop..

Vincent_04
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey @Vincent_04 en welkom hier op de Community! 

Ik snap dat je liever via je tablet kijkt dan via een laptop! Er is momenteel geen probleem bekend met Medion tablets in combinatie met Ziggo Go. Intussen heb je minimaal Android 5.1 of hoger nodig om gebruik te maken van Ziggo Go dus ook dit mag geen probleem zijn. Open gerust een nieuw topic op het moment dat je problemen ervaart en laat daarbij ook weten welke melding je precies te zien krijgt zodat we met je mee kunnen denken in de oplossing. 

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 255Oplossingen
  • 518Likes

ook hier problemen.fabrieksinstelling teruggezet en nog steeds stopt de app voordat ik iets kan doen
ook een asus van 2014 met 5.0 android
Josefientje
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Josefientje, bedankt voor je berichtje! Helaas heb ik ook voor jou geen snelle oplossing. De problemen zijn bij de makers van de app bekend.
Anne H Z
Community Developer
Community Developer
  • 3612Reacties
  • 199Oplossingen
  • 1150Likes

Hier zelfde probleem met een TOP ASUS tablet, de ME302C met intel processor en Full HD screen.... Ziggo App is gestopt, melding komt soms wel 5x per minuut, zelfs na het verwijderen van de App.... Heb deze tablet speciaal gekocht om TV op te kunnen kijken, echter alles werkt perfect behalve de ziggo App. Ga maar op een ander apparaat kijken vind ik niet echt een klantvriendelijke optie......Ik weet dat er heeeeel veel abbonees zelfs een gratis tablet bij hun abbo hebben gekregen, zijn er daar niet een paar van over ??
Samoeraizwaard
Gedreven Meedenker
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heb inmiddels tablet terug gezet naar fabrieks instellingen en opnieuw de update naar Android 4.3 gedaan (hoger kan niet). Helaas helpt niks.

Klantnummer: 4121103
ASUS ME302C
Android 4.3
Ziggo Go versie weet ik niet
Melding, Ziggo Go app is gestopt, meerdere keren, ook na restarten en zonder dat ik de App start.
Ziggo App werkt wel op mijn telefoon maar ik heb juist voor een tablet gekozen omdat de telefoon veel te klein is.
Probleem speelt al vanafdag 1 dat ik de tablet heb (meer dan een jaar)
Samoeraizwaard
Gedreven Meedenker
  • 25Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Samoeraizwaard, vragen om een ander apparaat te gebruiken is niet ideaal! We zijn sinds 8 augustus op de hoogte van deze problemen (op enkele specifieke Asus en Medion tablets) maar is er geen oplossing op korte termijn mogelijk. Dat is extra zuur wanneer je speciaal voor het tv kijken een Asus tablet hebt gekocht! Dat kijkt zeker veel fijner dan een telefoon maar dat kan nu dus niet.. Wij werken ondertussen aan een nieuwe Ziggo GO app.
Anne H Z
Community Developer
Community Developer
  • 3612Reacties
  • 199Oplossingen
  • 1150Likes

Best Anne,

Ik herken alle genoemde klachten. Heb zelf een Asus K007 met Android 5.0.1
Ook bij mij is het einde oefening. Jullie zijn nu al 5 maanden bezig om deze bug te fixen maar tot op heden geen update. Dit is voor veel gebruikers frustrerend.
Wanneer is de nieuwe app gereed? KEIHARDE DATUM a.u.b. Aan alle begrip komt een einde.
Als er geen nieuwe app met update komt ook graag laten weten. Dan ga ik ook maar eens om mij heen kijken. De tijd van kluitjes en riet is na 5 maanden toch wel voorbij.

n.b. VPN is uitgeschakeld. Actieve firewall is Norton.
Marcelus078
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Marcelus078 welkom op onze Community.

Bedankt voor je reactie. We hebben onlangs een update gedaan die de problemen oplost voor alle devices - behalve Medion. Daar werken we nog aan.

Voor jouw Asus device zou alles moeten werken, we hebben van een aantal andere Asus gebruikers positieve reacties gelezen. Maar dat is helaas bij jou niet het geval lees ik!

Is de firmware helemaal up to date en werkt de app weer na een factory reset? Je geeft aan dat je alle genoemde klachten hebt. Is een screenshot met foutmelding mogelijk? Dat kan ik dan bij de ontwikkelaars onder ogen brengen.

Zijn hier ook andere Ziggo GO gebruikers met een Asus K007? Ik ben benieuwd of Ziggo GO bij jullie wel werkt.
Anne H Z
Community Developer
Community Developer
  • 3612Reacties
  • 199Oplossingen
  • 1150Likes

Ook op mijn Asus K007 kan ik weer gebruikmaken Ziggo Go. Het heeft inderdaad wel heel lang geduurd voor de fix er was, maar hij doet het weer. Toch bedankt.
fbockstael
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bij mij werkt de Ziggo-go app plots niet meer. Diverse browsers geprobeerd. Dan komt melding dat de app mijn apparaat niet ondersteunt. Dus kan ook niet kijken via de browser.
Ik kom wel normaal in de app maar kan geen zender bekijken. Vraag is of mediabox aan moet staan ? Mijn tablet werkt op Android en de app werkte voorheen prima. Ik heb nu Mediabox next. Klantenservice weet geen oplossing en zegt apparaat te oud is. Samsung geeft geen update meer van Android. Ik heb SAMSUNG GT-N8010 .
Normaal op Firefox. Op pc werkt tv-kijken wel. Maar daar weer niet op Firefox en wel op Microsoft Edge. Ik gebruik Windows 10 op pc. Maar op Android ( tablet) werkt app niet op mijn apparaat. Ik heb app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik kan wel via tablet inloggen op mijn account van Ziggo en ook op Ziggo go. Dan zie ik de zenders maar kan dan niet verder. Volgens mij deugt de app niet. Wie weet de oplossing? Ziggo zegt immers dat je nu met elk apparaat tv kan kijken. Ik werk via Wifi in huis.
hb1295
Stamgast
  • 158Reacties
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

hb1295 Heeft al een eigen topic gestart over dit probleem, om dubbele vragen en dubbele antwoorden en verwarring te voorkomen SVP het eigen topic gebruiken:
https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggogo-app-op-tablet-samsung-41700
Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39832Reacties
  • 2224Oplossingen
  • 8230Likes

Uitgelicht topic