1
Vraag
2
Reageer en help mee
Roel92

Level 4
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ziggo Go problemen/aanvulling iOS

Hi,

Wat ik erg vervelend vind is dat de ondertiteling en beeldverhoudingen niet lekker gaan full screen op een iPhone 11 Pro Max. 

Full screen is de ondertiteling is niet goed leesbaar doordat het niet volledig in beeld komt. Wat betreft beeldverhouding is het wellicht ook mogelijk dit iets te optimaliseren voor dit soort devices? 

 

En wat ik irritant vind bij de app is dat de stream abrupt stopt als je naar boven/beneden - verschilt per device - swipet voor bv. control center. Daarna moet de stream weer opnieuw laden e.d. en is best wel storend.  Hopelijk kan dit verholpen worden dat je stream gewoon doorgaat als je even omlaag swipet om notificaties te checken of dat control center om je lichten aan te passen. 

 

iOS is up to date en ook van Ziggo Go heb ik de nieuwste versie van geinstalleerd staan. 

Thanks. 

15 Reacties 15
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik ben geen ios kenner, is er geen zoom modus actief, waardoor de full screen optie buitenbeeld valt?

Kijk je portret (staand) of landscape (liggend)

Het toestel heeft wel een heel rare aspect ratio door deze pixel verhouding 2688x1242

Als je uitgaat van 1280×720 voor de Ziggo Go app dan kan dat in echt full screen nooit tot een goede kijkbeleving komen. De ontwikkelaars van de app zullen dan met zwart randen moeten werken, zoals de 4:3 opnames weergegeven op een 16:9 breedbeeld scherm. Of de onder en bovenbalk bij films in bioscoop formaat. De vraag moet worden omgekeerd kan Apple zich voor één keer zich aan algemene normen houden.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Hey @Roel92

Allereerst de ondertiteling, aan deze kant ervaren we geen problemen met de ondertiteling (geprobeerd met Vikings S1A1) Ik ben dus net als RoWi. ook benieuwd of er een zoom functie actief is. Ook ben ik benieuwd of het probleem zich voordoet bij bijvoorbeeld live tv of juist Movies & Series? Als het lukt zou het top zijn dat je een foto maakt met een ander toestel van het probleem en deze hier deelt dan kunnen we met je meekijken. 

Wat betreft het swipen naar control center, bij mij wordt de stream snel weer opgepakt. Duurt het bij jou zo lang dat je dit irritant vind? Ik snap echter wel wat je bedoelt, bij bijvoorbeeld Netflix loopt een stream wel door en dat gaat natuurlijk net iets sneller dus ik geef je feedback sowieso door!

Roel92
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Zie hier wat foto's. Foto 1 is On Demand (Vikings S01E01) Foto's 2, 3, 4 zijn live TV. 

Snap je nu wat ik bedoel? Het gaat qua ondertiteling dus echt om ingebakken subs en dan bij live TV. 

Qua beeldverhoudingen zie je hopelijk ook dat net iets beter zou kunnen het goed in beeld te brengen. 

 

On demand (Vikings S1E1)On demand (Vikings S1E1)

image.jpeg

Live TVLive TVLive TVLive TV

Wat betreft gebruik control center etc: 

Ja, het duurt te lang of de stream gaat zelfs niet verder en moet van zender switchen. 
Zie een voorbeeld hiervan via https://imgur.com/a/wGIkiFn

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Roel92 klopt het dat je twee verschillende telefoons hebt gebruikt voor de afbeeldingen, welk merk/model is de andere? Of is het dezelfde telefoon met een ander weergave.

 

Ik zie een afwijkend beeld wat lijkt op ingezoomd beeld. Ik wijt het puur aan de pixel hoogte met 1440 had dat probleem vermoedelijk niet voorgekomen. Als je niet voor full screen kiest hoe ziet het er dan uit?

 

Roel92
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Nee, zelfde device. 

Foto boven is standaard video-size. 

Foto onder is hoe de video er full screen / ingezoomd eruit ziet. 

Live TV (EditieNL) voorbeeld.  

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Duidelijk, dat filmpje is dus exact wat ik bedoel met het inzoomen en het vreemde pixel formaat van het scherm. Standaard Videosize is de optimale verhouding voor dat formaat scherm.

Mogelijk is er nog een IOS instelling om dit op te lossen @Dave!   @iMark enig idee?

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik kan er geen zinnig woord over zeggen. Ik heb een iPhone SE van een paar jaar oud en die speelt alles netjes af. Ik zie in de instellingen van de app zelf geen mogelijkheid om iets met de scherminstellingen te doen.

Ik heb geen iPhone zonder thuisknop bij de hand om het te testen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Zelfde hier speelt iPhone12 keurig af je kan hem op klein scherm en groot zetten, maar is lastig. Zelfde wat @iMark  aangeeft en mijn iPhone12 en XR hebben geen thuisknop. Ik denk dat hier beter een Moderator op zijn plek is @Alex  weet alles van de IOS en iPhone instellingen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik mis hier even wat die thuisknop te maken heeft met het full screenkijken en het wegvallen van de ondertiteling bij full screen.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

De thuisknop is handig omdat je beeld volledig kan zetten en dan weg kan drukken. Wij hebben een swipe knop 

FBE77E12-1315-4384-A74C-838401F12BFC.jpeg

 Die moet je eerst wit laten worden dan swipe en weg. Ik ga in de ochtend wel even naar de Go App kijken zoals gevraagd 😉

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

iPhones met thuisknop hebben niet de mogelijkheid om het hele scherm te gebruiken zoals andere iPhones. De thuisknop is in dit verband zeer relevant omdat het direct gevolgen heeft voor het ontwerp van de telefoon en het schermgebruik.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@iMark  en @Dave!  dank voor die uitleg. Nog even voor mij we hebben het over een fysieke homeknop of software matig,  Ik neem aan dat laatste.

De meeste Android toestellen hebben ook een software matige thuisknop. Op mijn Nokia 6.2 kan ik full screen kijken zonder het wegvallen van de ondertiteling. Echter met een zwart rand links en rechts. 

Wat we bij de topic starter zien is dat deze de volle breedte van het scherm gebruikt door de pixel hoogte en breedte van het toestel verdwijnt dan logischerwijze onder en boven een stukje beeld, vanwege de aspect ratio. En deels is dat maar goed ook anders krijg je vertekend beeld. Het effect wat je ziet als je 4:3 formaat wil uitrekken naar breedbeeld 16:9  een cirkel is ineens niet meer rond.

 

Waar het op neer komt de Ziggo Go app kan in landscape wel de maximale pixel hoogte van een beeldscherm benutten, echter nooit de breedte of dat scherm moet de correcte aspect ratio dus pixel hoogte en breedte hebben. Hetzelfde geld voor portret stand dan kan enkel de volle breedte worden gebruik.

 

Het beeld wat wij ontvangen is 1280x720 met 16:9 aspect ratio. Het scherm van de Iphone 11 Max Pro is 2688x1242 pixels dat is een aspect ratio van 19.5:9 kortom beeldvullend gaat nooit werken zonder vervormingen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Mariska  @RoWi.  @iMark  @Roel92 

Ik heb vandaag een update gehad van de Ziggo Go App en bij mij is hij weer stabiel te gebruiken.

 

Hij crasht alleen als je bent ingelogd, had ik al getest, verwijderen en de app opnieuw installeren gaat prima, maar bij inloggen crasht hij. 

 

De Update die er vandaag was is als het goed is weer de stabiele Ziggo Go App, hier werkt alles weer naar behoren.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Nog een aanvulling. Van alle telefoons uit het huidige assortiment van Apple heeft alleen de iPhone SE (2020) een thuisknop. Hij is ongeveer even groot als de iPhone 12 Mini maar met een stuk minder nuttig schermoppervlak. Hier een plaatje met links de 12 Mini en rechts de SE. Je ziet meteen wat de thuisknop op de SE voor verschil maakt.


Screenshot 2021-02-24 at 23.03.25.png

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat scheelt behoorlijk. Nu zal ik zelf nooit zo snel iets via Ziggo Go kijken op de telefoon, veels te klein.

Ik heb nog wat testjes gedaan met wat oude telefoons, ik ben er nu van overtuigd dat het probleem van @Roel92 komt door de aspect ratio. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic