Ik heb een vraag waar ik graag een duidelijk, helder en logisch antwoord op wil.
Ik heb in Spanje, in mijn huiskamer, een smart tv en op die tv staat de Ziggo app. Ik kan met die app van alles (en nog wat) doen behalve tv kijken. Als ik iets wil zien komt de app steevast met de melding dat ik op mijn thuisnetwerk moet zijn aangesloten terug.
Ik heb in Spanje een computer en op die computer staat ook de Ziggo app. Op die computer kan ik prima via Ziggo kijken naar wat ik wil. Geen rare boodschappen en geen gezeur. en ik hoef me ook niet achter een of meerdere vpn's te verstoppen.
Ik heb ook een mobiele telefoon en ook daar heb ik de Ziggo app op draaien. Ook daar kan ik gewoon tv kijken waar en wanneer ik maar wil. Ook daar hoef ik me nergens achter te verstoppen en kan ik gewoon krijgen waar ik voor betaal.
Ik heb ook een ipad en ja ook daar werkt alles prima.
Als ik met de mobiele telefoon of ipad naar mijn tv stream kan ik ook op mijn tv kijken wat ik wil. Dat is wat onhandiger en omslachtiger, maar het werkt wel.
Ik wil echter 'gewoon' op mijn tv kunnen doen wat ik op mijn PC, telefoon en ipad ook kan doen en vraag me af waarom dat op een tv niet wil lukken ondanks het feit dat de app op tv voor het grootste deel goed lijkt te werken. Dit is de vraag waar ik graag antwoord op wil hebben. Mocht er een setting zijn die ik aan moet passen dan hoor ik dat natuurlijk ook graag en kan de hele argumentatie waarom het niet lukt achterwege blijven.
Ter info, ik woon gewoon in Nederland maar ben af en toe in spanje in ons vakantie huis.
Opgelost! Ga naar oplossing.
"en vraag me af waarom dat op een tv niet wil lukken ondanks het feit dat de app op tv voor het grootste deel goed lijkt te werken. Dit is de vraag waar ik graag antwoord op wil hebben."
Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
"en vraag me af waarom dat op een tv niet wil lukken ondanks het feit dat de app op tv voor het grootste deel goed lijkt te werken. Dit is de vraag waar ik graag antwoord op wil hebben."
Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.
Portabiliteit van inhoud heeft betrekking op het recht van burgers van de Europese Unie (EU) op toegang tot betaalde online-inhoudsdiensten in andere EU-lidstaten, net zoals ze in hun eigen land zouden hebben, als onderdeel van de digitale eengemaakte markt van de EU. Abonnees kunnen dezelfde films en tv-series overal in de EU downloaden en bekijken. Naast video op aanvraag, online-tv, het streamen van muziek en marktplaatsen voor onlinespellen omvat dit ook e-boeken, e-tijdschriften en sportevenementen.
Verordening (EU) 2017/1128 betreffende grensoverschrijdende portabiliteit van online-inhoudsdiensten in de interne markt garandeert de beschikbaarheid in andere lidstaten van online-inhoudsdiensten met:
Het is niet verplicht om vergelijkbare kwaliteit te leveren, tenzij dit is overeengekomen met de abonnee, maar de kwaliteit mag niet opzettelijk worden verminderd en de abonnee moet op de hoogte worden gesteld van de kwaliteit van levering voordat de dienst wordt verstrekt.
Lopende contracten met aanbieders die de toegang tot deze abonnementen in andere lidstaten beperken of die extra kosten in rekening brengen om in het buitenland toegang tot inhoud te krijgen, zijn niet meer geldig.
De EU-regels hebben ook betrekking op gratis abonnementen op online-inhoud, maar dit is optioneel voor de dienstaanbieder.
Om toegang tot deze diensten te krijgen, moeten abonnees hoogstens twee aparte documenten, of verklaringen, indienen waaruit blijkt dat zij in de EU wonen.
graag hoor ik wat ik niet snap
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.