Tattoo83
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo Go op smart tv blijft bufferen sinds nieuwe router

Goede dag,

 

Sinds een paar dagen de nieuwe connectbox in gebruik.

Wij keken/kijken altijd tv(Philips 65OLED805)  via de ziggo go app alleen deze blijft maar bufferen.

Gamen/youtube/netflix/kodi gaf ook conflicten maar sinds ik UPNP uit heb gezet is dat opgelost...

 

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?

App heb ik al verwijderd en cache leeggehaald.

De oude modem met 250mbps had nooit buffer problemen....

TV is bekabeld met het modem.

 

Alvast mijn dank.

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tattoo83
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo @anoniemforum

 

Vanochtend is de monteur geweest van Ziggo en die heeft "oude" aansluitingen vervangen door nieuwe. Zowel bij hoofdaansluiting als bij woonkamer.

Ben nu van alles aan het testen en tot zo ver ziet het er nog goed uit.

Het gamen loopt nu ook goed. 

Denk dat het toch aan de verouderde contactdozen heeft gelegen.

 

Vanavond zal ik allerlei apparatuur aanzetten en even verslag doen.

 

Hier een screenshot van up & down . (dit had ik ervoor ook enkel was de lijn niet stabiel genoeg blijkbaar)

Tattoo83_0-1615286168542.png



 * Mod edit 15-03:  mention compleet gemaakt

Bekijk in context

10 Reacties 10
Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7496Posts
  • 278Oplossingen
  • 2424Likes

Hoi,

Als de TV bekabeld is aangesloten moet het zeker werken zonder problemen.

Even ter controlle je kan in het menu van de Philips zien hoe de Tv met internet is verbonden , mogelijk staat hij op wifi ondanks dat er een utp kabel in zit dat kan je zo instellen als je wilt. 

Ik heb zelf een 855 en die wijkt niet af van jou type zover ik het weet.

 

En de utp kabel is dat minimaal een cat 5 kabel ?  alle aders en de rj 45 stekker moeten bezet zijn.

 

Tattoo83
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo RoniHD,

 

Loopt via UTP heb de wireless instelling nog niet eens geconfigureerd met het nieuwe modem.

Cat6 kabels gebruik ik.

Ik ga zo als extra de tv maar helemaal resetten naar fabrieksinstellingen in de hoop dat het dan is opgelost.

 

 

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 6175Posts
  • 405Oplossingen
  • 1127Likes

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

 

en een printscreen van de down en upstream

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Tattoo83
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo @anoniemforum

 

Vanochtend is de monteur geweest van Ziggo en die heeft "oude" aansluitingen vervangen door nieuwe. Zowel bij hoofdaansluiting als bij woonkamer.

Ben nu van alles aan het testen en tot zo ver ziet het er nog goed uit.

Het gamen loopt nu ook goed. 

Denk dat het toch aan de verouderde contactdozen heeft gelegen.

 

Vanavond zal ik allerlei apparatuur aanzetten en even verslag doen.

 

Hier een screenshot van up & down . (dit had ik ervoor ook enkel was de lijn niet stabiel genoeg blijkbaar)

Tattoo83_0-1615286168542.png



 * Mod edit 15-03:  mention compleet gemaakt

Bekijk in context

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2522Posts
  • 406Oplossingen
  • 417Likes

Dit zijn bemoedigende resultaten @Tattoo83 
Fijn dat de monteur kon helpen met het vervangen van de contactdozen.

Loopt het gamen nog steeds zo goed? En ervaar je dit ook op andere apparaten? 

Tattoo83
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het bufferen is gelukkig helemaal weg.

Wel tijdens gamen af en toe een kleine rimpeling. 

Zou natuurlijk ook gewoon aan de servers kunnen liggen.

Netflix ed. laad ook stuk sneller zijn films/series in verhouding met het 250mb.sec wat ik had.

 

Je geeft aan dat het bemoedigende resultaten zijn.

Eigenlijk vind ik de 900 mb.sec een slechte prestatie, wat ikzelf niet gewent ben van Ziggo.

Bij eerdere pakketten qua snelheden lag ik altijd zo'n 10% boven het abonnement snelheid.

Nu lig ik er 10% onder, dat is me dus nog even een raadsel.

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7496Posts
  • 278Oplossingen
  • 2424Likes

Ziggo adverteert met snelheden tot wel 1 Gb/s dat is een iets andere insteek dus het hoeft geen raadsel te zijn 😉

Tattoo83
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Eens als dat de insteek is en tevens ook jammer als dat klopt. 

 

In de loop der jaren al meer dan 8 verschillende internet snelheid pakketten gehad vanuit ziggo met altijd de +max snelheid van dat pakket.

 

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7496Posts
  • 278Oplossingen
  • 2424Likes

Het schijnt ook zo te zijn dat het niet technisch kan dat je net even boven de snelheid uitkomt zoals het voorheen ook was. 

 

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4408Posts
  • 445Oplossingen
  • 1212Likes

Hi @Tattoo83

Goed om te weten: de maximale snelheid van 1 Gbit/s is haalbaar met 2 apparaten tegelijk en wanneer de Connectbox Giga bedraad is aangesloten. Meet je met 1 apparaat, dan haal je 94% van de maximale snelheid. Dit heeft te maken met je processor of andere factoren op je pc of laptop. 

Uitgelicht topic