Quiet_Wildcard

Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ziggo Go op oude Android devices

Tot gisteren draaide Ziggo Go nog probleemloos op mijn HP Slate 21. Deze draait echter android 4.2.2

De laatste Ziggo Go App met versie 2.3.44 draait op de HP Slate 21. Helaas is er geen officiele Android 5+ update beschikbaar. 

Is er een tijdelijk login probleem of heeft Ziggo per 3 maart 2021 Android 4.0 ondersteuning definitief de das om gedaan en is Ziggo Go 2.3.65 een vereiste?

Graag een oplossing voor oude android apparaten! Ik hoop dat dit spoedig wordt hersteld!

14 Reacties 14
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Hoi @Quiet_Wildcard 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Ziggo. 

Ik ben niet helemaal thuis in Android versies met updates maar volgens de Google Play pagina van Ziggo GO staat er dat Android vereiste versie 5.1 en hoger moet zijn. Dus ik verwacht dat de 4.0 versie dan ook niet meer zal werken met deze nieuwe update. Uiteraard super vervelend en ik begrijp dat mensen met een oudere versie ook nog gewoon de app willen gebruiken. Daarin zal Ziggo je antwoord op moeten geven omdat die weten wat ze willen bereiken met hun app. Heb nog even geduld, als iemand van Ziggo je bericht heeft gelezen dan zal de persoon je daarop antwoord geven. 

Er zijn nog wel eens mensen hier online die oudere versie Ziggo GO app ergens weten te staan, maar dat is nooit een garantie dat het goed blijft werken. 

Quiet_Wildcard
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Het heeft tot eergisteren probleemloos gewerkt op 2.3.44 van 27 September 2019 !!! Nu krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.... alsof er een webserver adres wijziging is bijwerkt in de nieuwe versie 2.3.65 van 24 februari 2020.
Hoe kan ik nu TV kijken op mijn grote scherm op mijn kamer? Slate heb ik hangen boven mijn pc hoek....

Ziggo dwingt mij nu dus een nieuw android apparaat aan te schaffen wat ook Android TV ondersteund.... kan niet de bedoeling zijn dacht ik zo....

Graag weer herstellen zodat 2.3.44 gewoon nog bruikbaar blijft!

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Kijk, Ziggo moet natuurlijk elke keer hun app vernieuwen en zorgen dat deze up to date blijft. Als daar een speciale Android versie voor nodig is, dan is dat zo. Ik zelf gebruik ook een oudere iPhone, als reserve, en die kan ook geen Whatsapp meer aan omdat die gewoon niet de juiste iOS versie heeft, die geen ondersteuning meer geeft. Dat is dus bij elke app het geval en een nadeel als je dan een ouder toestel hebt. 

Maar goed, het kan natuurlijk ook gewoon een systeem foutje zijn die erin is geslopen, wat ik zelf wel een beetje hoop. Daarom is het nog even wachten op iemand van Ziggo die hier iets meer over kan vertellen. Misschien weet @Paul hier iets meer over?

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Dit is sinds 3-3-2021 niet alleen het geval op oude(re) Android apparatuur, maar ook op mijn oude iPad 3 met iOS8. Op 2-3-2021 nog gewoon TV kunnen kijken op dit device.

Foutmelding: Service not Available.

 

Dat dit ooit zou gebeuren zat er wel in natuurlijk, maar communiceer dit dan ook! Duidelijk iets waar Ziggo niet in uitblinkt.

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Hoi @Marinus 
Op een oude iPad 3 zou dat best eens kunnen want ook die moet nu iPadOS 11.0 bezitten. Ben het met je eens dat Ziggo dit misschien beter kan communiceren maar als je de app pagina, in mijn geval iTunes, er bij pakt, dan zie je deze informatie ook. Je zou dan kunnen overwegen om even geen update uit te voeren. Daarom kijk ik zelf altijd even op welke versie hij staat en dan pas installeer ik deze.

Misschien ook als tip om te gebruiken?!

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

De fout doet zich voor ZONDER doet er enige updates op de iPad zijn uitgevoerd. Nieuwe updates werken al jaaaaaaren niet meer, zijn niet eens te installeren. 😉 

 

De oorzaak van het niet meer werken ligt geheel bij Ziggo. De gevolgen geheel bij de (tot dan toe) tevreden klant.

 

Ik begrijp dat ondersteuning een keer ophoud, maar communiceer dat dan en geef een andere optie. 

Quiet_Wildcard
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Precies dat! ZIggo ga het herstellen en geef je klanten de tijd om zich voor te bereiden om nieuwe apparaten aan te schaffen en die te behouden, in plaats van een publieklijke beta versie met aanpassingen aan de serverside het www in te slingeren.

Bovendien @EnergieBoy what's app werkt niet meer vanaf versie android versie 4.0..... 4.4.2 werkt nog wel... dus geen appels met peren vergelijken.... er zijn best nog een hoop apparaten die niet ouder zijn dan 5 jaar welke nog 4.4.2 draaien..... wereldwijd zeker nog wel een hoop in omloop!

Ik kan wel m'n slate een onofficiele update naar android 5 of hoger geven om het te fixen, maar dat lijkt mij niet de bedoeling.... ziggo zorgt maar dat de update aan de serverside ongedaan wordt gemaakt of compatible laat met hun laatste android 4 update van 2.3.44 van 27 September 2019 en informeert eerst de klanten maar, van let op.... het werkt niet meer per dan en dan dat we de tijd hebben om nieuwe apparaten aan te schaffen, wat sowieso kul is die HP slate 21 is misschien net 5 jaar oud en is nog niet afgeschreven en hangt boven me bureau aan de muur. Ziggo zorgt maar dat er langs de huidige ZiggoGo app en ZiggoGo TV app een ZiggoGo lite app wordt gerelease welke is gebaseerd op 2.3.44 en waarvoor max Android 4.4.2 en Ios8 of iets in die trend. Als het niet binnen een week is opgelost koop ik wel een nieuwe 32 inch TV android TV en mag Ziggo het vergoeden. Deal?

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Ik had het over iOS (apple) en geen Android, in mijn voorbeeld. 
Heb nog een oude iPhone waar die echt niet meer op werkt, daarvoor moet ik iOS 9 hebben en dat staat er NET niet meer op. Ter info: 1 januari 2021: minimaal iOS 9 of Android 4.0.3 nodig

Maar ik ga zeker geen Apple met Android vergelijken 😜😎
En je voorstel over een nieuw toestel, die Ziggo dan moet betalen, dat mag je met Ziggo uitvechten 😂🤣

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @quiet_Wilcard, 

Ik snap dat je flink baalt dat het plotseling niet meer werkzaam is. We ondersteunen al een poos  Andriod 5.0 of lager niet meer, maar het is wel vreemd dat het plotseling nu niet meer werk. Ik heb het daarom intern doorgezet ter onderzoek, maar ik kan je hiermee helaas niet garanderen dat er verandering in zal komen en weer werkzaam zal worden. 
Je zou zelf kunnen kijken via externe websites of er nog een oudere versie van de app te installeren is en te gebruiken, maar ook dit is geen garantie.

 

Quiet_Wildcard
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Gianna  De laatste APK voor Android 4.3+ heb ik en dat is 2.3.44 van 27 september 2019

Daarna is 2.3.47 gereleased op 16 februari 2020 en deze is inderdaad vanaf android 5.1+
Echter tot 3 maart 2020 heeft 2.3.44 zonder noemenswaardige problemen gewerkt en nu blijkt er iets aan de serverside gewijzigd te zijn op 3 maart 2020 waardoor 2.3.44 niet meer wil contacten met de horizon en ziggo servers...... dit lijkt ook voor Ios 8 en ouder ook te gelden gezien de meldingen. Los het eerst op en breng een Lite Versie op de markt en voor dan product verbetering door in de huidige app.

Quiet_Wildcard
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

3 maart 2020 = uiteraard 3 maart 2021 jongst leden maar kan het niet meer wijzigen overige data klopt wel.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Dank voor het toevoegen van je bevindingen @Quiet_Wildcard. Ik heb deze bevindingen ook gedeeld in het onderzoek. Of dit onderzoek het gewenste effect oplevert, kan ik niet garanderen. Maar we doen ons best! Als alternatief zou je Ziggo Go via de browser kunnen gebruiken. 

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Sinds gisteren werkt het bij mij (iOS) weer.

 

Ik heb niets aangepast aan wat dan ook (app, iOS versie, modem restarten, etc.). 

Quiet_Wildcard
Topicstarter
Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Vincent Je schreef: Als alternatief zou je Ziggo Go via de browser kunnen gebruiken. 

Helaas, was het maar zo'n feest. Chrome Opera en/of FIrefox / UC Browser / Dolphin... niet werkt... het schijnt dat deze onder Android 4.4.2 geen DRM content wat jullie vereisen kan afspelen!

Uitgelicht topic