Vraag
Reacties
Oplossing
Plantje
Level 6

Ziggo Go op Android stopt in split screen

Op mijn Samsung Tab S9+ ben ik graag aan het knutselen in de ene app terwijl ik op de andere helft van het scherm een video afspeel. Dat werkt met YouTube, Disney+, Prime Video enz, maar niet met de Ziggo Go app. Zodra ik de focus aan de andere app op het scherm geef, stopt de Ziggo Go app met afspelen. Is dit een instelling of een bug in de app?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael1983
Level 3

Ik heb net Ziggo Go bijgewerkt naar de laatste versie uit de Google Play store en deze functionaliteit is hersteld!

Het lukt nu weer om de app te laten blijven afspelen in zowel gesplitst scherm als popup weergave.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Dave
Level 20
T.E.A.M.

De optie zit niet ingebouwd in de Ziggo Go App, is helemaal kijken of niet, dit ligt niet aan de Ziggo App, misschien in de toekomst dat dit wordt ingebouwd.

Maar een Ziggo Moderator kan hier beter antwoordt op geven, denk dat @Alex dit kan oppakken en doorzetten aan de juiste afdeling.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Plantje,

Met behulp van Picture in Picture-modus zou dit moeten werken. Wat bedoel je precies met "focus aan andere app" ? De PiP zou normaal gesproken door moeten spelen, tenzij ergens anders ook audio of video wordt afgespeeld, dan stopt 'ie wel automatisch. Dat is as designed en kan helaas ook niet aangepast worden op dit moment.

We hebben wel enkele meldingen sinds de laatste update gezien met betrekking tot het onterecht stoppen van de stream bij o.a. het uitklappen van je instellingen-balk (die je van bovenin naar beneden kunt swipen). Mogelijk dat het daar aan gelinkt is, maar daarvoor ben ik eerst benieuwd naar het exacte scenario bij jou.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Dank je @Alex 😊

0 Kudos
Plantje
Level 6
Topicstarter
@Dave  schreef:

De optie zit niet ingebouwd in de Ziggo Go App, is helemaal kijken of niet, dit ligt niet aan de Ziggo App, misschien in de toekomst dat dit wordt ingebouwd.

Helaas weer eens geen notificatie van reactie 😞 Maar goed: Als het niet zit ingebouwd ligt het wel aan de Ziggo app 🙂 . Het is alleen geen bug maar een feature.

0 Kudos
Plantje
Level 6
Topicstarter

Picture in Picture zou een work around kunnen zijn. Dan krijg ik dit:

Plantje_0-1711522117262.png

(Ik zie dat ie in het screen shot zwart is, maar daar speelt dus nu vrolijk mijn opname af)

Wat ik wil is:

Screenshot_20240327_075023_Ziggo GO.jpg

Maar telkens wanneer ik dan dus in de linker app (Edge in dit geval) iets probeer te doen, stopt het afspelen van de video in de Ziggo Go app. Dat bedoel ik met de "focus aan de andere app geven". Het maakt daarbij niet uit welke app ik naast de Ziggo Go app open. Het ligt dus puur aan de Ziggo Go app.

Op Windows met de PWA heb ik dit probleem niet. Daar is de app gewoon in gesplitste scherm weergave te gebruiken en blijft ie gewoon doorlopen.

Wanneer ik mijn tablet in Dex mode gebruik, heb ik dit probleem ook. Het ligt dus echt aan de Android versie van de Ziggo Go app

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Helemaal helder, @Plantje ! Dank voor de uiteenzetting, ik kan het inderdaad ook reproduceren op een Android-telefoon. Ik durf je nog niet te zeggen of dit een bug is of niet, maar ik ga er achteraan. Heeft dit eerder wel op deze manier bij je gewerkt?

0 Kudos
Jan den Hartog
Level 5

Als Windows besturingssysteem het kan en Android weigert dit te doen dan hoeft het niet aan de Ziggo Go app te liggen toch?

0 Kudos
Plantje
Level 6
Topicstarter

@Alex  schreef:

Helemaal helder, @Plantje! Dank voor de uiteenzetting, ik kan het inderdaad ook reproduceren op een Android-telefoon. Ik durf je nog niet te zeggen of dit een bug is of niet, maar ik ga er achteraan. Heeft dit eerder wel op deze manier bij je gewerkt?

Nee, ik heb pas sinds kort een tablet die dit aan kan 🙂 Doet geen haast, is een nice to have. En natuurlijk heb ik de Picture in Picture mode als work around

Plantje
Level 6
Topicstarter

@Jan den Hartog  schreef:

Als Windows besturingssysteem het kan en Android weigert dit te doen dan hoeft het niet aan de Ziggo Go app te liggen toch?

Tuurlijk wel. De PWA op Windows is toch totaal iets anders dan de Google Play Store app op Android? Het is niet Windows dat het kan, maar de Ziggo Go PWA. Dat lijkt me een andere app dan de Ziggo Go Android app

0 Kudos
Michael1983
Level 3

Ik heb dit ook op mijn Samsung telefoon sinds enige tijd.

Het heeft voorheen absoluut gewerkt. Ik kon ZiggoGo openen in geplitst scherm of popup view (dat is op Android systeemniveau, het is anders dan PiP vanuit de app), dan in een andere app actief zijn en de zender bleef gewoon doorspelen. Maar nu dus onmiddellijk een zwart scherm. ZiggoGo wil nu echt alleen werken als die app actieve focus heeft.

RoWi
Level 20

@Jan den Hartog  schreef:

Waarschijnlijk zit het inderdaad in de Ziggo app. Zeker als andere apps dit wel ondersteunen.

Het is niet een veel gebruikte optie naar ik verwacht.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Plantje , @Michael1983 ,

Helaas is de terugkoppeling vooralsnog geweest dat we hier geen ondersteuning op bieden en dus niet kunnen garanderen dat dit werkt. Ook niet als het eerder wel heeft gewerkt en/of soortgelijke apps wel op deze manier werken. 

Ik durf niet te zeggen wat er precies is veranderd in de laatste versie dat dit nu niet meer werkt. Picture-in-Picture blijft dus de beste optie ter vervanging hiervan.

(Zoals in mijn laatste bericht aangegeven, onderzoeken we wel een bug die ervoor zorgt dat de stream stopt als je je instellingenbalk naar beneden swipet. Mogelijk heeft het hier een relatie mee en werkt het in één van de volgende versies alsnog weer, maar dat is geen garantie)

0 Kudos
Plantje
Level 6
Topicstarter

Bedankt voor de terugkoppeling! Prettig ook om te lezen, dat er meer mensen zijn die dit probleem hebben. Dat maakt dat het niet een "me problem"  is 🙂 Wel jammer, dat het vooralsnog niet zomaar opgelost is.

Ik heb overigens ook hiervan weer eens geen E-mail notificatie gekregen. Erg vervelend! Maar dat kaart ik ergens anders nog wel aan

0 Kudos
Plantje
Level 6
Topicstarter

Het probleem dat de stream op zwart gaat bij het omlaag trekken van het instellingen menu heb ik trouwens ook. Denk dat split screen ook weer werkt als dit weer werkt

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@Plantje ik haak ook even aan hoor. 

Een ander antwoord dan al gegeven is, heb ik helaas niet voor je. Sorry! 

We zullen dus op dit moment blijven stimuleren dat Picture-in-Picture de beste optie is. Voor nu. Wat er voor een volgende update in de koker zit, is helaas niet bekend. 

0 Kudos
Michael1983
Level 3

Ik heb net Ziggo Go bijgewerkt naar de laatste versie uit de Google Play store en deze functionaliteit is hersteld!

Het lukt nu weer om de app te laten blijven afspelen in zowel gesplitst scherm als popup weergave.

Plantje
Level 6
Topicstarter

Dat lijkt goed nieuws! Zo snel even testen! Als het weer werkt markeer ik dit als de oplossing!

0 Kudos
Plantje
Level 6
Topicstarter

Inderdaad, het werkt weer! Heel fijn!

Bij dit soort gevallen zou het toch mooi zijn als de Community Moderators ook een melding krijgen, dat er een nieuwe versie van de app is met een changelog erbij. Is wel iets klantvriendelijker. Nu moet je maar een beetje blijven proberen en blijkt het ineens opgelost te zijn. Hoe mooi is het als je tegen je klanten kunt zeggen:"We hebben geluisterd en het probleem is opgelost!" ?

0 Kudos