1
Vraag
2
Reacties
keepitcool

Level 5
  • 58Posts
  • 1Oplossingen
  • 24Likes

Ziggo Go - nieuwe webplayer app (CPU gebruik) oplossen

Er wordt kennelijk niet gereageerd op oude draadjes. Dus dan maar een nieuwe.

De windows app wordt per 24-10 beëindigd. Werkt inmiddels meestal probleemloos met beheerst gebruik van resources (2-4% CPU en 5% GPU als Fullscreen op een 4k scherm)

De chrome app daarentegen gebruikt 15-20% van de CPU…  en dat is gewoon belachelijk veel.  Ik ben in het gelukkige bezit van nieuwe dure hardware, maar ik lees dat oudere computers compleet vastlopen. 

Bazen kunnen wel beslissen dat de oude app eruit moet. Maar de nieuwe app moet er dan wel klaar voor zijn.  En dat is ie nog niet.

Dus
a) de bazen overtuigen dat uitstel nodig is voor het beëindigen van de UWP app.
b) verder ontwikkelen en debuggen van de PWA app.
c) blijven communiceren (2-richting) met je klanten.

Succes.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Steefb Top dat je mij hier even op attendeert. Ik zie dat dit inderdaad over hetzelfde gaat. 
@keepitcool Om het voor iedereen overzichtelijk te houden is het verstandig om eventuele aanvullingen te delen in het openstaande topic waaraan @Steefb refereert. 

Bekijk in context

22 Reacties 22
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedenavond @keepitcool en welkom op de Community,

Goed dat de Ziggo Go webplayer app op jouw hardware wel goed werkt! Ik heb je vraag m.b.t. het CPU gebruik van de Chrome webplayer app even neergelegd bij de collega's binnen
de organisatie die hierover meer kunnen vertellen. Zodra ik hierover meer weet deel ik het uiteraard onder dit topic. Klanten die daadwerkelijk last hebben van het oplopende CPU gebruik 
zullen dit ook ongetwijfeld kenbaar maken d.m.v. een nieuw topic. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Steefb Top dat je mij hier even op attendeert. Ik zie dat dit inderdaad over hetzelfde gaat. 
@keepitcool Om het voor iedereen overzichtelijk te houden is het verstandig om eventuele aanvullingen te delen in het openstaande topic waaraan @Steefb refereert. 

Matc

Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@Paul Ziggo  Zodra ik hierover meer weet deel ik het uiteraard onder dit topic. Klanten die daadwerkelijk last hebben van het oplopende CPU gebruik 
zullen dit ook ongetwijfeld kenbaar maken d.m.v. een nieuw topic. 

 

 

Als je echt denkt dat via deze community de problemen bij klanten wel wel naar boven zullen komen dan moet ik je helaas teleurstellen. Deelname aan dit forum is nog geen 2 % van  de Ziggo klanten. Dus trek nou niet de conclusie dat het wel mee valt met de problemen met CPU bij gebruik van Ziggo go TV en de Chrome App. Voor mensen met een oudere PC is dit echte een probleem. Mijn Intel core I3 is al te weinig. Dus mijn beslissing staat al vast ondanks dat ik pas een paar weken weer terug ben bij Ziggo.  Contract voor 1 jaar en daarna weer snel weg als er niets veranderd

Matc

Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@Steefb je kapt dit “draadje” af zonder ook maar iets te lezen blijkbaar. Men geeft aan dit nieuwe "draadje” is opgestart omdat blijkbaar op de oude niet gereageerd word. Bovendien worden de opmerkingen In deze niet doorgezet naar het andere "draadje” en gaan dus verloren. 

keepitcool
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 1Oplossingen
  • 24Likes

@Paul Ziggo .. ben het er niet mee eens dat je dit draadje afkapt.

Liever dat je het doorzet naar het ontwikkel team met de uitdrukkelijke uitnodiging om contact met mij op te nemen.

De app houdt de i7 van mijn gloednieuwe laptop zodanig bezig dat ie voortdurend boost (hogere frequentie draait), dus warm wordt, dus de ventilator nodig heeft.
Daar waar Chrome geen problemen geeft met Netflix of Prime (ook streaming apps met WideVide)

Ik zie (op de andere draadjes) dat er meer mensen zijn met dergelijke problemen.  Ik ben zelf desktop app ontwikkelaar.. en mijn ervaring is dat adequaat reageren op de signalen van enkelen de ervaring voor velen zal verbeteren.

En als ik in chrome developer's performance profiler kijk zie ik recurring timers met een response tijd van 400ms!! Da's meestal geen goed teken. Ook zie ik verdacht weinig rendering events (die ik bij Prime/Netflix wel zie).  HW acceleration staat mij mij aan, maar lijkt niet te worden gebruikt… Sorry heb niet veel java ervaring. Sta absoluut open voor meekijken, remote connections en/of remote debugging door developers. 

 
 

keepitcool
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 1Oplossingen
  • 24Likes

Ok..   VM gemaakt… 8GB memory, 4CPUs. 
Clean install van Win10 1803 (oud) plus edge (nieuw)

Ingelogd op ziggo, tv kijken.  De VM loopt op 80% CPU.


Vervolgens Prime… 37%

 

Of liever Netflix  38%

 

Natuurlijk besef ik dat dit een VM is. Natuurlijk is de ene app de andere niet.
Maar de onderlinge verschillen tonen aan dat Ziggo iets nog niet goed doet.
 

Meer voorbeelden?
De gamePC is momenteel bezet 😉  Krachtig genoeg (Ryzen 5800X/RTX3080)
Maar ook daar zie je dat Ziggo een aantal threads gewoon TE zwaar belast.
Dat t anders kan bewijzen Netflix/Prime.  

Matc

Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ik denk dat deze hele community een doodlopend spoor is waarop, mensen die te moeilijk doen over Ziggo, op gezet worden. Het zou leuk zijn als dingen doorgestuurd zouden worden naar een ontwikkel team, maar ik geloof dat alles op wat deze community vermeld word ook op de community blijft en niet verder komt. Zou graag van iemand horen dat het anders is,

Heb er al vaker op geduid, maar nog nooit een antwoord op ontvangen, Dus denk dat ik gelijk heb

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedenavond @keepitcool,

Je feedback m.b.t. de Ziggo Go webplayer app heb ik doorgegeven aan de ontwikkelaars. Ik zie dat je meerdere topics hebt aangemaakt die gaan over de Ziggo Go webplayer app,. Dat is voor het overzicht hier op de Community misschien niet heel handig.
We zien het liefst alle feedback onder hetzelfde topic binnenkomen. De punten die je in dit en je andere topics noemt geef ik in iedergeval intern door. 

ronaldo

Level 6
  • 122Posts
  • 1Oplossingen
  • 45Likes
Paul Ziggo wrote:

Goedenavond @keepitcool,

Je feedback m.b.t. de Ziggo Go webplayer app heb ik doorgegeven aan de ontwikkelaars. Ik zie dat je meerdere topics hebt aangemaakt die gaan over de Ziggo Go webplayer app,. Dat is voor het overzicht hier op de Community misschien niet heel handig.
We zien het liefst alle feedback onder hetzelfde topic binnenkomen. De punten die je in dit en je andere topics noemt geef ik in iedergeval intern door. 

@Paul Ziggo zijn er al vorderingen om CPU load omlaag te krijgen?

idem ook hier met web app

wep app zit rond de 10% waardoor de fan ook hogere toeren gaat maken (zeer irritant) en Ziggo Go zat een stuk lager rond 4%.

En hoe zit het met de pijlentoets die niet werken op de web app wat is daar de status van? Was ook al doorgegeven. Ook een probleem is dat je niet twee keer achterelkaar snel op 30 sec. vooruit kan doen en dan steeds maar buffering bij 1x maal 30 sec. vooruit.

Ideaal is deze wep app niet.

p.s. heb dit ook al gemeld op een andere draadje maar daar lijkt niet meer gecommuniceerd meer te worden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @ronaldo,

Sorry voor de late reactie! Ik ben even achter eerdere vragen aangegaan bij de collega's die het in onderzoek hebben. Om het overzichtelijk te houden heb ik
je vragen en daarop de antwoorden hieronder gezet. 

@Paul Ziggo zijn er al vorderingen om CPU load omlaag te krijgen?
Antwoord: De laatste status is dat er geen opmerkelijk verbruik is waargenomen. We blijven gezien o.a. jouw melding hierover dit wel monitoren. 

En hoe zit het met de pijlentoets die niet werken op de web app wat is daar de status van? Was ook al doorgegeven. Ook een probleem is dat je niet twee keer achterelkaar snel op 30 sec. vooruit kan doen en dan steeds maar buffering bij 1x maal 30 sec. vooruit.
Antwoord: Dit is bij ons bekend. Maar er is helaas nog geen datum bekend waarop dit opgelost wordt. 

AriedeBeuker

Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Is het nu niet eens een mooi moment om bij het kijken via ziggogo.tv de ondertitels voor slechthorenden op 16 x 9 te zetten i.p.v. 4 x 3 ?   

Dit staat al jarenlang verkeerd ingesteld en op klachten komt nooit enige zinnige reaktie.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@AriedeBeuker Hartelijk dank voor het delen van je feedback. Ik geef dit door aan de ontwikkelaars. 

AriedeBeuker

Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Paul Ziggo wrote:

@AriedeBeuker Hartelijk dank voor het delen van je feedback. Ik geef dit door aan de ontwikkelaars. 

 

Fijn.   Je bent de 73e.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@AriedeBeuker Alle feedback m.b.t. de Ziggo Go (Webplayer) app onder dit topic is doorgegeven aan de ontwikkelaars. 

AriedeBeuker

Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Paul Ziggo wrote:

@AriedeBeuker Alle feedback m.b.t. de Ziggo Go (Webplayer ) app onder dit topic is doorgegeven aan de ontwikkelaars. 

 

Zoals gezegd:  Dat is dan voor de 73e keer.

Bovendien geef je meteen aan,  dat ook hier weer niet goed gelezen wordt.

HET GAAT MIJ NIET OM DE APP.  

Ik schreef:  

“Is het nu niet eens een mooi moment om  bij het kijken via ziggogo.tv  de ondertitels voor slechthorenden op 16 x 9 te zetten i.p.v. 4 x 3 ?”   

Zie ook:

 

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ondertiteling-in-ziggo-go-888-via-webbrowser-ziet-er-niet-goe...

Ik weet inmiddels heus wel,  dat het niemand bij Ziggo een pest interesseert.  Ik heb hier al jarenlang zo af en toe eens over aan de bel gehangen.   Maar doe dan tenminste niet alsof.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@AriedeBeuker Jammer dat je het idee hebt dat we het doorgegeven probleem van tafel hebben geveegd. We hadden alleen de hoop dat het probleem met de ondertiteling met de laatste update
van de Ziggo Go Webplayer app (www.ziggogo.tv) opgelost zou zijn. Dit is spijtig genoeg dus nog niet het geval. Ik heb daarom opnieuw een bericht gestuurd richting de ontwikkelaars met de vraag hoe het
er nu verder voorstaat. Zodra wij een antwoord hebben delen wij dit onder het topic. 

AriedeBeuker

Level 3
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Na minstens 5 jaar heb ik er GEEN ENKEL vertrouwen in.

Maar zelfs al is het morgenochtend opgelost,  het blijft voor mij gewoon minachting van de mensen die van dit soort dingen afhankelijk zijn.

Je hoeft er verder geen woorden meer over vuil te maken.   Ik veracht jullie manier van “werken”.

Dat verander je niet met cliché's van de helpdeskschool.

GosuYuri

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hier speciaal een account voor aangemaakt. Het energieverbruik op m'n game PC is echt (belachelijk) hoog. Ik snap nu ook wel waarom Ziggo Go in de browser op een Chromebook problemen oplevert. Hij zuigt gewoon de complete CPU leeg.

 

nos.nl EK voetbal CPU verbruik 2-6% met pieken naar 10%

ziggogo.tv CPU verbruik 30-35% met pieken naar 45/50%


Deze screenshot is van de PC. 

GosuYuri_0-1625336906990.png

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic