1
Vraag
2
Reageer en help mee
Beethoven's14th

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo Go navigatieproblemen

Al geruime tijd heb ik last van problemen met navigeren bij het afspelen van een Ziggo Go programma. Hiermee bedoel ik dat als ik een programma selecteer (vooral als dit er een is van Movies & Series XL), op afspelen klik en vervolgens op volledig scherm, dat als ik dan een tijd niets doe (waarbij de film of serie in kwestie wel gewoon door blijft spelen) en ik wil bijvoorbeeld even op pauze drukken en/of even vooruit- of terugspoelen via de voortgangsbalk, dat hij dan helemaal niets doet (ja, de film of serie blijft wel doorspelen, maar ik kan die dan dus niet pauzeren/stoppen of vooruit- of terugspoelen). Mijn cursor (pijltje) en de pauzeknop en voortgangsbalk verschijnen dan überhaupt niet eens.

 

Meest recentelijk heb ik overigens gemerkt dat als ik in de 'volledig scherm-modus' zit en ik beweeg of klik even met de muis, dat het beeld dan telkens op grillige wijze verspringt van klein scherm-modus naar volledig scherm-modus en weer terug en heen en terug etc., dus waarbij de content dan ook telkens verspringt en groter / kleiner weergegeven wordt. Wel scheelt het dat als ik dan weer een tijd niets doe en de oranje knoppen verdwijnen, het volledig scherm wél weer gewoon normaal weergegeven wordt. Het is dus alleen op de momenten dat ik even wil navigeren dat hij telkens heen en weer verspringt, maar toch zou het prettig zijn als dat niet gebeurt en hij gewoon normaal blijft functioneren.

 

Aan mijn cookie-instellingen en aan mijn browser zal het waarschijnlijk niet liggen want ik heb vandaag met een medewerker van de Ziggo Klantenservice naast de noodzakelijke cookies ook de prestatie-cookies aangevinkt/toegelaten én het vanuit Google Chrome opgestart in plaats van Mozilla Firefox dat ik normaliter gebruik, maar het probleem bleef ook toen bestaan.

 

Qua specificaties kan ik melden dat ik een laptop gebruik van het type Acer Aspire V3, Intel Core i7, quad core 2.20 GHz, 8 GB RAM-geheugen en 500 GB op mijn harde schijf.

 

Heeft iemand een idee hoe ik dit alles op kan lossen? Alvast bedankt voor het meedenken.

7 Reacties 7
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

is de browser en windows up-to-date ?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Beethoven's14th,

Jammer dat het navigeren in Ziggo GO niet helemaal lijkt te gaan zoals het hoort. Ik ben er niet bekend mee. Goed dat je al een andere browser hebt getest. Heb je ook de mogelijkheid dit eens te testen op een ander apparaat? 

Beethoven's14th
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi, dank je wel voor je vraag; bij mijn weten zijn die beiden up-to-date inderdaad. Mijn browser laat ik altijd updaten naar de laatste versie en Windows idem. Daarnaast treedt het probleem echt alleen op in de Ziggo Go omgeving en niet op andere websites.

Beethoven's14th
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi, dank je wel voor je suggestie; zojuist heb ik het ook even op mijn mobiele telefoon getest en daar lijkt alles prima te werken, ook in de volledig scherm modus. Ik heb echter niet direct de mogelijkheid om het op een andere laptop te testen, maar dat zou ik wel eens elders kunnen proberen inderdaad, bij vrienden of zo. Als het op een andere laptop gewoon netjes werkt, net als op mijn mobiel, dan lijkt het erop dat het met mijn specifieke laptop(-instellingen/-eigenschappen) te maken heeft, zo zou ik me voor kunnen stellen (wel is het dan alsnog opvallend dat het probleem echt alleen in de Ziggo Go omgeving op mijn laptop optreedt en niet op andere websites). Ik zal in elk geval even kijken of ik het op een andere laptop kan proberen en het dan testen. Daarna koppel ik de uitslag hier wel even terug. Dank sowieso aan jullie allen voor het meedenken. Wordt vervolgd.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik heb zelf ook even een serie getest in de browserversie van Ziggo GO maar kom het nog niet tegen. Ik ben benieuwd wat jij ervaart als je een andere laptop gebruikt. 

Beethoven's14th
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi, hier even een update. Zojuist heb ik het afspelen van Ziggo-content - terwijl ik in alle gevallen met mijn eigen inloggegevens daar ingelogd was - op een laptop van een vriend van me geprobeerd en wel in 3 verschillende browsers: Firefox, Chrome en Edge. Bij Firefox vertoonde hij exact dezelfde problemen als die welke ik hier thuis ook heb ervaren met Firefox, dus zowel dat het (volledig) scherm niet meer te besturen is als het telkens kort na elkaar wisselen van klein/medium formaat scherm naar groot formaat scherm. In de andere twee browsers was het (volledig) scherm nog wel gewoon de hele tijd te besturen, maar bleef hij alleen telkens kort na elkaar wisselen van klein/medium formaat scherm naar groot formaat scherm. Ergo, bij geen van de browsers liep hij optimaal, alleen was het bij Firefox het ergst. Kan het misschien iets met mijn persoonlijke instellingen binnen mijn Ziggo-account te maken hebben? Waar zou het aan liggen?

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Ziggo Go werkt sowieso niet optimaal in Google Chrome. In Microsoft Edge werkt het beter.

Al zijn beide browsers Chromium. Van alle browsers is Google Chrome de slechtste. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic