1
Vraag
2
Reageer en help mee
Stefan285

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Go kan niet meer naar TV streamen

Hallo,

 

Maandenlang heb ik mijn android telefoon gebruikt om naar mijn TV te streamen.

Uit het niets is de streamknop ineens verdwenen.

Ik ben niet van hardware veranderd. Nog steeds de zelfde telefoon en TV.

Updates geïnstalleerd, app opnieuw gedownload. Niks werkt

 

Zoals verwacht heb ik niks gehad aan de support van Ziggo zelf.

 

Heeft iemand ook last van dit probleem gehad?

 

Alvast bedankt! 

7 Reacties 7
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Stefan285 Welkom terug op de Community!

Wat vreemd dat het sinds kort niet meer werkt! Dat vraagt inderdaad om een kritische blik.

Vanaf welk merk + type apparaat stream je? Op welke versie besturingssysteem draait 'ie? Welke versie Ziggo Go is geïnstalleerd? Waar stream je precies naar toe? Naar de Mediabox Next? Of wellicht naar een Chromecast of Ziggo Go TV App op de tv zelf?

Voorzie ons van zoveel mogelijk relevante informatie, alvast bedankt!

Stefan285
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hee, bedankt voor de reactie!

 

Ik probeer het vanaf mijn Oneplus 8 Pro te streamen naar mijn LG smart-tv (LG 43UH610V) .

Ik gebruik geen mediabox, of chromecast apparaatje of iets dergelijks.

Dus gewoon van mijn telefoon, rechtstreeks naar de tv.

 

Mijn Ziggo Go versie is 4.33.0.

 

Ik heb de software van mijn tv een updateje gegeven, helaas zonder positief resultaat.

 

Daarna gekeken of ik de Ziggo Go app kon downloaden op mijn tv, maar die kon niet gevonden worden.

 

Hopelijk is dit voldoende informatie. 

 

Groetjes! 

 

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hmm, wat vreemd dat het voorheen wel werkte. We ondersteunen namelijk alleen het streamen naar een Chromecast of Apple TV. In de App had je een stream icoon waarbij je de tv zelf kon selecteren? Wellicht betrof dit 'Miracast' of een andere functie van de tv zelf? Voor LG en het besturingssysteem hebben we inderdaad geen Ziggo Go TV App en ondersteunen we ook niet de browser op dit besturingssysteem. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dit lijkt inderdaad op screen mirroring of miracast.

Stefan285
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Vincent Wat je zegt klopt. Voor zowel het stream icoontje, als Miracast. Ik vraag me dan alleen af hoe het voorheen wel werkte, als het eigenlijk niet eens hoorde te werken.

Nu komt het er in principe op neer dat ik een chromecast zou moeten kopen om weer gebruik te kunnen maken van streams op mijn tv? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Er zijn meerdere berichten van klanten waar dit goed werkte, er zijn ook gevallen waar op deze manier enkel het geluid is te horen.

 

Grote kans dat dit het gevolg is van een update van de One Plus, dat deze de screen mirroring/miracast optie niet meer ondersteunen. Of dat dit model nu in de Ziggo app beter herkend wordt als zijnde dat mag niet.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

Daar komt het inderdaad wel een beetje op neer, @Stefan285. Hier vind je een overzicht van de spelregels en hoe je het toch weer mogelijk kunt maken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic