Aankondigingen
Problemen sinds de laatste update van Ziggo GO? Bekijk hier het overzicht voor de laatste updates.
1
Vraag
2
Reacties
will.hart

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Go in het buitenland

Ik kijk al enkele jaren Ziggo in het buitenland (binnen EU) via de Ziggo Go app, die ik geïnstalleerd heb op een TVBox. Nu heb ik een nieuwe TVBox (Ematic 4K Ultra HD Android TV Box) aangeschaft . Ziggo start netjes op maar bij elk programma dat ik wil kijken krijg ik de tekst : "Je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken" . Ik heb voor vertrek de TVBox thuis in NL getest en alles werkte perfect.

Wie weet voor mij een oplossing?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Expert
Expert
  • 11756Posts
  • 2248Oplossingen
  • 4093Likes

Ziggo voor AndroidTv kan alleen met een ziggo verbinding gebruikt worden.

Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

Waarom kan ik mijn Apple TV, Android TV of Amazon Fire Stick ontvanger niet meenemen buitenshuis en op vakantie in de EU?

Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Steefb
Expert
Expert
  • 11756Posts
  • 2248Oplossingen
  • 4093Likes

Ziggo voor AndroidTv kan alleen met een ziggo verbinding gebruikt worden.

Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

Waarom kan ik mijn Apple TV, Android TV of Amazon Fire Stick ontvanger niet meenemen buitenshuis en op vakantie in de EU?

Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

RoWi.
Expert
Expert
  • 12698Posts
  • 573Oplossingen
  • 3500Likes

Het probleem zit in Android TV versus gewoon Android. De Ziggo Go TV app zal nergens in de EU werken hooguit via een VPN die met het thuisnetwerk verbind.

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Ziggo-GO-TV-voor-Apple-TV-Android-TV-en-Amazon-Fire-TV/...

Wim C.
Super Expert
Super Expert
  • 1860Posts
  • 68Oplossingen
  • 820Likes

@will.hart 
Dat klopt. De Ziggo Go TV kun je alleen gebruiken binnen je Ziggo-netwerk gebruiken. Daar is-ie ook voor bedoeld; thuis voor bijvoorbeeld een tweede tv en dat je box thuis perfect werkt klopt dus. De Ziggo Go-app buiten je eigen netwerk of via 4G. Zoals je dat al jaren deed met je Ziggo Go-app is volgens mij de enige manier. 

will.hart
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor uw reactie. Helaas ondersteunt mijn TV box alleen de Ziggo Go TV en niet de Ziggo go app

Wim C.
Super Expert
Super Expert
  • 1860Posts
  • 68Oplossingen
  • 820Likes

Klopt @will.hart de Ziggo Go-app is alleen beschikbaar voor mobiel gebruik (smartphones en tablets) en de Ziggo Go TV is voor SmartTV, mediaboxen en soortgelijke apparaten.

RoWi.
Expert
Expert
  • 12698Posts
  • 573Oplossingen
  • 3500Likes

@Wim C.  schreef:

Klopt @will.hart de Ziggo Go-app is alleen beschikbaar voor mobiel gebruik (smartphones en tablets) en de Ziggo Go TV is voor SmartTV, mediaboxen en soortgelijke apparaten.

Dat is niet helemaal waar, er zijn diverse oudere mediaspelers die gewoon Android als Operating systeem hebben zoals de vorige box van @will.hart deze kunnen van Ziggo Go gebruik maken echter is die app niet optimaal geschikt voor een toestel zonder touchscreen.

Het gaat puur om het besturings systeem, en het zich verschuilen achter die portabiliteits regels wat in mijn ogen onzin is. Ook een tablet gebruik je in hoofdzaak thuis via de eigen wifi.  Een mediabox, een chromecast of Firestick of noem maar op neem je net zo makkelijk mee onderweg. Ook de ziggogo.tv website kan je vanuit de hele EU benaderen, het is echt heel krom. De content leveranciers, willen toch zoveel mogelijk kijkers vanwege de reclame bijvoorbeeld. Kortom het is meer een bedrijfsbeleid en een centen kwestie , dan dat het met de genoemde regelgeving van doen heeft.

We zijn net een paar jaar van die geoblokkade af voor de streamdiensten en gelukkig ook voor de apps van de TV providers tot 2018 konden we niks zien buiten de landsgrenzen of heel andere content. Kortom ik zie hier persoonlijk de logica niet van in.

Achtergrond info.

https://www.vleva.eu/nl/economisch-beleid/eu-nieuws/geoblocking-nog-niet-uitgebreid-naar-auteursrech...

https://www.villamedia.nl/artikel/eu-past-regels-geoblocking-aan-toegang-tot-streamingdiensten-vergr...

https://www.villamedia.nl/artikel/commerciele-zenders-uiten-zorg-over-koers-digital-single-market

will.hart
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helemaal eens. Zijn er recent nog TVboxen verschenen waarop de Ziggo go app is te installeren en die wat gebruiksvriendelijker zijn?

RoWi.
Expert
Expert
  • 12698Posts
  • 573Oplossingen
  • 3500Likes

@will.hart  schreef:

Helemaal eens. Zijn er recent nog TVboxen verschenen waarop de Ziggo go app is te installeren en die wat gebruiksvriendelijker zijn?

De meeste boxen zullen AndroidTV/GoogleTV hebben daar heb je buitenshuis niet veel aan omdat je dan aan de Ziggo Go TV app vast zit. Verder weet ik niet wat er momenteel wel of niet beschikbaar is met 'gewoon' Android op dat gebied. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Over de update van Ziggo GO

Laatst bijgewerkt op 6-07-2022 Rond 9 juli komt de update met een grote prestatieverbetering voor Android en Fire TV. Deze bevat onder andere: Android TV traagheid in het algemeen wordt verholpen De E...

Geplaatst in Ziggo Updates