marco a.
Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Go hapert

Ondanks goede wifi toch haperend beeld tv op mijn telefoon. Hoe komt dat?

91 Reacties 91
Thom-92
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Ziggo, 

Ik sluit mij graag aan bij dit topic.

Zowel met 4g als via wifi hapert de Ziggo go app. Toevallig ook een oneplus 3, zonder achtergrond programma's actief. Netflix /YouTube draait prima, net zoals programma's casten met de Ziggo go app naar een Chromecast. Enkel problemen bij afspelen video's op dit apparaat.

Build : 2.3.54 Prod(21900)
Device : OnePlus ONEPLUS A3003
Video Player : 2.11.7
OV : 3.15.15
Conviva : 4.0.4
Connection Type : WiFi
MQTT Broker : DISCONNECTED
MQTT CPE Status : Unknown
SSDP Status : null
CPE ID Address : null

Janqui
Gedreven Meedenker
  • 21Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik gebruik nu al weken naar volle tevredenheid de Ziggo Go App versie 2.3.44(19102). Geen haperingen; hij doet het dus prima.

Waar ik wel benieuwd naar ben zijn twee dingen:

1. Wat zijn de versieverbeteringen van 2.4.54 t.o.v. van 2.3.44?
  2. Wanneer komt er een nieuwere versie uit die WEL goed werkt op ALLE apparaten. En hoe komen we daar achter? Ik heb tenslotte de automatische updates voor deze app uitgezet.

Kan @Alex Ziggo daar iets meer over zeggen?

-L-L-MJ-
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo allemaal,

Zojuist dit topic doorgenomen, Wij zijn in het bezit van een nieuwe Samsung Galaxy Tab A7

en het viel al snel op dat in de ZiggoGo App het beeld hapert bij live TV en Replay TV. Het is "licht schokkerig beeld” en werkt op mij misselijkmakend. Zoals door anderen al aangegeven is dit niet het geval bij Movies & Series dit speelt via de App probleemloos af.

Andere diensten zoals Netflix werken ook probleemloos op full HD en ook andere mobiele apparaten hebben nooit eerder en vertonen ook nu geen problemen met de ZiggoGo App op hetzelfde netwerk.

@mvdhoeven  Bedankt voor de link, ik ga uitproberen hoe versie 2.3.44 werkt op de Tab A7.

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/nexus-7-android-foutcode-146-ziggo-go-61728

@Alex Ziggo Graag verneem ik het als ik nog iets kan toelichten of trouble shooten, ook zal ik laten weten of de oudere versie wel werkt.

-L-L-MJ-
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update, Ziggo Go App versie 2.3.44(19102) werkt ook hier perfect op de Tab A7, uitvoerig getest met Live TV en Replay TV en werkt zoals het hoort.

Verder sluit ik me aan bij de vragen van @Janqui 

Ik kan zo snel nergens een changelog vinden en op de Google play store wordt alleen het volgende vermeld ; "What's New

• Diverse bugfixes en prestatieverbeteringen, bedankt voor jullie feedback!”
Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4549Reacties
  • 436Oplossingen
  • 1419Likes

Hi @-L-L-MJ-, goed dat je je hier meldt, welkom!

En top dat je in ieder geval een workaround hebt gevonden. Tot dusver is het kijken via de browser op de A7 ook als succesvolle workaround getest.

Wat betreft deze update, daar zat inderdaad nog geen oplossing in voor dit probleem. Hier werd onder andere de onterechte melding ‘maximum aantal schermen bereikt’ en het opnemen op afstand opgelost. 

Callahan2
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toevallig een topic aan gemaakt onderstaande probleem.  met een mogelijke  probleem analyse.

Probleem Ziggo Go versie 2.3.55 Prod (22400), haperende stream (beeld) in combinatie met bluetooth.

Getest,

afstand tablet tot router 4 meter wand gips.

afstandtablet tot  bluetooth 1 meter

Ziggo Go

Geen bluetooth geen haperend beeld.

Met bluetooth haperend beeld.

Netflix

Geen bluetooth geen haperend beeld.

Met bluetooth GEEN haperend beeld.

Probleem Ziggo Go app werkt op zelfde GHz-frequentieband als bluetooth

Blijkbaar doet Netflix dit niet

Callahan2
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit komt omdat de wifi- en Bluetooth-modules van uw telefoon de 2,4 GHz-frequentieband delen en bij gelijktijdig gebruik elkaar kunnen storen.
Alleen vreemd dat dit niet binnen netflex optreed. Treed op sinds de melding maximum aantal schermen bereik verholpen is

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4549Reacties
  • 436Oplossingen
  • 1419Likes

Waardevolle informatie, @Callahan2 ! Ik stel voor dat we dit inderdaad in je eigen gestarte topic verder bespreken 

H_romkes
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Ziggo,

Ook ik heb last van haperende video in de Ziggo Go app op mij nieuwe tablet.

In de NPO start app heb ik dezelfde problemen.

Tv kijken via de Ziggo go website in Chrome gaat wel goed.

In YouTube, Netflix en Disney+ ook geen problemen..

Aan mijn tablet ligt het niet.

Op mijn oudere tablet met mindere specs heb ik geen problemen.

Diagnostische gegevens nieuwe tablet:

Build : 2.3.55 Prod(22400)

Device : LENOVO Lenovo TB-J606F

Video Player : 2.11.7

OV : 3.15.15

Conviva : 4.0.4

Connection Type : WiFi - (N/A)

Customer HH : 14276237

MQTT Broker : DISCONNECTED

Device ID Address : 192.168.178.60

MQTT CPE Status : Unknown

Last Mqtt status check : No attempt

Net nog even getest en nu gaat het wel goed.

Komt dit omdat het nu rustig is?

Of is tablet nu volledig bijgewerkt/zijn alle initiële taken van Android afgerond.

Zal morgenavond nog eens testen.

H_romkes
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag op verschillende momenten van de dag geprobeerd.

Gelukkig geen haperingen.

Ik vermoed dat probleem veroorzaakt werd door initiële achtergrond taken op mijn nieuwe tablet.

Dus mijn advies is wacht een dag en probeer het daarna nog eens.

H_romkes
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag toch weer schokkerig en haperend beeld.

Erg jammer dit 

Raar dat het niet altijd fout gaat.

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4549Reacties
  • 436Oplossingen
  • 1419Likes

Hi @H_romkes,

Een achtbaan van ervaringen zo te lezen 

Is het mogelijk dat het toch samenhangt met je internetverbinding? Over de afgelopen dagen hebben we geen storingen gehad met Ziggo GO en kan ik vanuit de app dus niet verklaren dat je verschil ervaart. Een draadloze internetverbinding is onderhevig aan bepaalde factoren. Vooral Live TV heeft een stabiele verbinding nodig, omdat deze constant nieuwe informatie op moet vragen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Replay of Movies & Series waar de informatie al in zijn geheel klaarstaat). Voor het verbeteren van de draadloze verbinding, raad ik deze stappen aan.

Uitgelicht topic