Ziggo Go hapert

Ondanks goede wifi toch haperend beeld tv op mijn telefoon. Hoe komt dat?

marco a.
Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
91 Reacties 91

Misschien toch even wat mindere WIFI? Je telefoon druk met andere programma's, geheugenprobleem? Atmosferische storing? Wie het weet mag het zeggen.

Steefb
Expert
Expert
  • 7716Reacties
  • 1341Oplossingen
  • 2147Likes

Zo gevoelig? Tussendoor wifitests gedaan. Variërend tussen 35 en 125 mbits. Vreemd zulke afwijkingen binnen 5 minuten trouwens. Maar ruim voldoende voor goed beeld, toch? Heb een oneplus 3 telefoon. Dus dat is ook een niet al te simpele telefoon.

marco a.
topicstarter
Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag @marco a. en welkom op de Communtiy,

Goed dat je met je vraag hier aanklopt! Zoals @Steefb kunnen er meerdere oorzaken zijn voor het probleem wat je constateert. Ik raad om te beginnen aan de wifi verbinding in huis te optimaliseren met de stappen 
op deze pagina.  Ondanks het feit dat de snelheid van je draadloze verbinding goed is, kan er wel sprake zijn van ruis op het wifi signaal waardoor de stream niet goed werkt. 

Kijk ook of je geen speaker, babyfoon of DECT station vlak naast je wifi-modem of router hebt staan. Heb je trouwens ook gekeken of dit probleem zich voordoet bij 1 of meerdere streamingdiensten op je Oneplus 3 telefoon? En heb je er op andere apparaten ook last van?

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5297Reacties
  • 414Oplossingen
  • 1022Likes

YouTube gaat zonder problemen. Zit trouwens hooguit 5 meter van de router af.

Mijn laptop heeft geen problemen met de app.

Eerder geen problemen gehad met de app.

marco a.
topicstarter
Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@marco a. Vreemd zeg! Heeft je One Plus 3 ook de meest recente software update draaien? En werkt www.ziggogo.tv wel goed op je One Plus 3 ?

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 5297Reacties
  • 414Oplossingen
  • 1022Likes

Android 9, OxigenOS 9.0.6

Ziggogo.tv doet het wel. Alleen lijkt de beeldkwaliteit minder.

marco a.
topicstarter
Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen @marco a.

Fijn dat Ziggogo.tv werkt en thanks voor de terugkoppeling. We zijn een aantal dagen verder, hoe gaat het nu? Ervaar je op het moment nog steeds haperend beeld als je kijkt via de app? Ook ben ik benieuwd of je ditzelfde probleem ervaart als je kijkt via de app op een ander apparaat. We horen het graag van je. 

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2917Reacties
  • 262Oplossingen
  • 527Likes

Ik heb hetzelfde probleem met mijn telefoon

P.boon
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Even lijkt het goed te gaan, maar dan hapert hij weer.

Op de Samsung Galaxy A7 doet de app het wel !!!!

Ligt het dan toch aan mijn telefoon ?

Die is kwalitatief veel beter ??!!!

marco a.
topicstarter
Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @marco a., goed dat je in ieder geval even verder aan het testen bent geslagen! Als hij op je Galaxy A7 het wel goed doet, kunnen we je netwerk grotendeels uitsluiten. Het enige verschil kan nog in de wifi zitten: 2.4Ghz vs. 5Ghz. Je zou dit ook eens kunnen testen als je via 4G kijkt (mocht je bundel daarvoor toereikend zijn)

Het is uiteraard mogelijk dat de één kwalitatief beter is, maar nog steeds is de One Plus 3 een prima model waarvan je deze haperingen niet mag verwachten. Zijn er mogelijk andere apps op je telefoon die ook actief zijn (eventueel op de achtergrond) die de app in de weg kunnen zitten?

 

@P.boon goed dat je dit topic hebt gevonden, welkom!

Kun je aangeven wat voor telefoon je hebt en wat je precieze ervaringen zijn?

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4230Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1188Likes

Ik heb op wifi als op 4G geen soepel beeld op Ziggo go app. Ik heb wel beeld maar het loopt niet smooth, maar licht schokkerig. Misschien na update beter? 

Op tablet van Samsung geen probleem en ook niet op Motorola telefoon. Wel op de mijne dus, Oppo a9

P.boon
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook met 4G problemen met de app. We hebben wifi met 5Ghz.

Welke apps kunnen dat zijn? Hoe kan je zien welke op de achtergrond werkzaam zijn?

marco a.
topicstarter
Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hmm, twee verschillende apparaten maar het ligt dus in ieder geval niet in het netwerk. Ook zijn ze beide niet van hetzelfde merk.

Welke apps kunnen dat zijn? Hoe kan je zien welke op de achtergrond werkzaam zijn?

Vaak heb je een knop om alle recente apps te bekijken, bij bijvoorbeeld Android/Samsung is dat rechtsonder 3 streepjes. Je kunt dan kiezen voor ‘alle sluiten’.

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4230Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1188Likes

Blijft je telefoon wel werken als je alles sluit?

marco a.
topicstarter
Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zeker! Hij sluit alleen alle (recente) apps die op de achtergrond nog lopen.

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4230Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1188Likes

heb "grondig opruimen” gedaan bij de oneplus, dan worden alle achtergrondprocessen gewist. opnieuw opgestart, maar het helpt niet. nog steeds haperend beeld. wel vreemd dat dat haperen pas na enige seconden begint. maar dat was de hele tijd al zo.

marco a.
topicstarter
Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goed dat je in ieder geval aan het testen bent geslagen @marco a. !

We hebben eerder een probleem gehad bij Windows waarbij het geheugen bleef opbouwen, dus een dergelijke oorzaak uit zich in het pas later verschijnen ervan.

Daarop verdergaan: Het gebeurt dus standaard na een aantal minuten? Aan het begin is het altijd goed? 

Merk je nog verschil tussen Live TV kijken en een programma via Movies & Series?

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4230Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1188Likes

ik schat binnen een minuut. ook bij movies en series hetzelfde probleem

marco a.
topicstarter
Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ga je voorbeeld doorzetten, maar weet helaas nog niet goed waar we het moeten zoeken. Het feit dat andere apparaten binnen je netwerk wel goed werken én dat het 4G ook slecht werkt, doet vermoeden dat er iets is op je telefoon wat moeilijk doet. 

@P.boon Hoe staat het bij jou ervoor? Ervaar je nog steeds hetzelfde? En ook zowel Live TV, Replay TV als Movies & Series?

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4230Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1188Likes

“dat het 4G ook slecht werkt” moet zijn : dat het 4G ook goed werkt, neem ik aan

marco a.
topicstarter
Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo go app happert alleen bij live tv +yerugkyerug kijken en niet bij films of series on demand.

P.boon
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Terug kijken bedoel ik

P.boon
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb net een nieuwe telefoon, een Redmi Note 9 Pro. Via de Ziggo speedtest krijg ik een download van 251 Mbps. Snel zat toch. Echter als ik iets via Netflix kijk dan happerd het beeld niet. Het lijkt dus echt aan de Ziggo Go app te liggen.

P.R
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @P.R, goed dat je dit topic hebt gevonden, welkom!

Hoewel de gemeten snelheid op dat moment goed is, kan het natuurlijk nog wel instabiel zijn. Heb je nog andere apparaten in huis en zo ja, hoe werkt het daar op?

Tot nu toe lijkt er wel een rode draad te zitten in de apparaten die gebruikt worden. Ik ga hier achteraan!

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4230Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1188Likes

Ik had dit probleem hiervoor op mijn oude telefoon niet een LG G6. Als de verbinding toch instabiel zo kunnen zijn zoals jij suggereert dan had ik daar ook last van moeten hebben met andere streaming diensten toch? Al mijn andere streaming diensten werken gewoon perfect dus lijkt mij dat mijn verbinding gewoon stabiel is. Het enige wat ik kan bedenken dat anders is is dat mijn nieuwe telefoon draait op Android 10 en mijn oude niet. Maar nogmaals die probleem gebeurt alleen maar bij de Ziggo Go app alle andere streaming diensten werken perfect.

P.R
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hij doet het gelukkig weer !!!!!!!!

Vanzelf, blijkbaar. Want ik heb niks bijzonders gedaan.

 

marco a.
topicstarter
Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Te vroeg gejuicht. Vandaag hapert hij weer

marco a.
topicstarter
Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

marco a. wrote:

Te vroeg gejuicht. Vandaag hapert hij weer


Hier ook weer,kan geen toeval meer zijn tijden F1  en nu ook nog voetbal erbij. 1 goede tip Marco,heeeeeel lang wachten met juichen

Dave58
Raadgever
  • 121Reacties
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

Hier exact hetzelfde probleem! Telefoon is een ramp om Ziggo go app te gebruiken. Kan niets kijken zonder haperingen, dit bij tv kijken, terugkijken en mijn bewaarde afleveringen!

Andere devices werken prima! 

 

Zonde gezien wat er maandelijks betaald wordt! 

 

Bij mij is het trouwens op wifi en 4G. Maakt niets uit. App ook al opnieuw geïnstalleerd, maar niets lijkt dit probleem te verhelpen helaas!

 

Diesh
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb er ook last van, ik wordt er dizzy van omdat het beeld om de 2 sec heel even stil staat…

 

komt er nog een oplossing? anders stap ik wel weer over naar kpn.

 

altijd wel iets met ziggo.

 

setup: pc, win10 nieuwste versie, en nieuwe pc die prima is.

en 250 mb internet via Lan kabel.

 

oh ja :  het geluid valt ook vaak weg in ziggo go app en als ik van zender verander en terug ga heb ik wel weer geluid.. ook super irritant !

jorn mulder
Stamgast
  • 70Reacties
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

marco a. wrote:

Ondanks goede wifi toch haperend beeld tv op mijn telefoon. Hoe komt dat?

 

Omdat de Ziggo GO App gewoon niet goed werkt, daarom dus.

slechte software!

 

en er zijn zo veel mensen die de ziggo app handiger vinden,

maar moeten wij klanten van ziggo maar met een andere optie werken.

 

dan zeg ik tegen ziggo Maak die app !  of biedt het gewoon NIET aan als het zooo slecht is !

 

jorn mulder
Stamgast
  • 70Reacties
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

in Winsum bij mijn ouders echt JAREN slechte internet etc.

250 mb internet. en tv max.  elke maand betalen.

en maar 3 a 5mb  max 15 mb op de tablet.

 

ooit een bedrag terug gekregen omdat het totaal niet werkte? NOPE

en maar roepen, dat ze veral goed internet garanderen !

NIET DUS !!

 

overgestapt naar kpn, en nu is het veel beter. en ook nog eens voor minder geld per maand.

 

als dit zo door gaat met die ziggo app van jullie, of dingen die niet werken.

dan weet ik ook wat ik ga doen .. over op kpn

jorn mulder
Stamgast
  • 70Reacties
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

marco a. wrote:

Hij doet het gelukkig weer !!!!!!!!

Vanzelf, blijkbaar. Want ik heb niks bijzonders gedaan.

 

Nog verrekte slecht ! 1 maand later, uhm oh nee al veel langer...

jorn mulder
Stamgast
  • 70Reacties
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hi @jorn mulder

Ik heb een paar reacties van je samengevoegd. Allemaal losse reacties die over hetzelfde gaan komt het overzicht en de leesbaarheid niet ten goede. 

Jammer dat Ziggo GO niet goed bij je werkt, maar op basis van je berichten krijg ik niet de indruk dat je openstaat om dingen te testen of uit te sluiten. Ikzelf, en met mij vele anderen, gebruik de app zonder problemen. Iets standaard fout in de software kan het dus niet zijn. Natuurlijk kan er eens een hapering voorkomen of iets misgaan, maar standaard is dat zeker niet het geval.

Je geeft aan dat je het ervaart op je Windows 10 computer. We hebben op dit moment een probleem in onderzoek waarbij Edge niet goed overweg kan met Ziggo GO. Mocht je van deze browser gebruik maken, dan raad ik je aan eens een andere te proberen zoals Chrome. Heb je de app op Windows 10 ook al eens geprobeerd?

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4230Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1188Likes

Alex Ziggo wrote:

Hi @jorn mulder

Ik heb een paar reacties van je samengevoegd. Allemaal losse reacties die over hetzelfde gaan komt het overzicht en de leesbaarheid niet ten goede. 

Jammer dat Ziggo GO niet goed bij je werkt, maar op basis van je berichten krijg ik niet de indruk dat je openstaat om dingen te testen of uit te sluiten. Ikzelf, en met mij vele anderen, gebruik de app zonder problemen. Iets standaard fout in de software kan het dus niet zijn. Natuurlijk kan er eens een hapering voorkomen of iets misgaan, maar standaard is dat zeker niet het geval.

Je geeft aan dat je het ervaart op je Windows 10 computer. We hebben op dit moment een probleem in onderzoek waarbij Edge niet goed overweg kan met Ziggo GO. Mocht je van deze browser gebruik maken, dan raad ik je aan eens een andere te proberen zoals Chrome. Heb je de app op Windows 10 ook al eens geprobeerd?

 

pardon? ik heb alles al geprobeerd ! hoe weet jij nou wat ik geprobeerd heb, sorry hoor, 

 

daaag en ik krijg de indruk dat je alleen maar dingen afzeikt ipv een keer aan geeft waneer het opgelost wortdt ! wat krijgen we nou zeg.

en ik heb wel chrome ja dat is het probleem OOK NIET !!

 

ziggo bakt er gewoon niks van ! geef het gewoon een keer toe !

ziggo go app is gewoon bagger !!!

 

maar nee dan zeg je dat ik geen dingen wil proberen ?

Ziggo probeer ziggo go app te fixen !!! en leg de vraag niet steeds bij de klant neer !!

 

jorn mulder
Stamgast
  • 70Reacties
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

hmmm volgens mij is het weer goed…

hij doet het volgens mij weer normaal.

jorn mulder
Stamgast
  • 70Reacties
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

oh toch niet, nu gaat hij gewoon uit en krijg ik een zwart scherm en pc reboot ineens,

of zegt dat ik niet genoeg breedbante heb kwa internet.

 

dus ziggo go app doet nogsteeds raar…

 

 

jorn mulder
Stamgast
  • 70Reacties
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Bij telefoons of tablets kan de chipset meespelen. Het zal de eerste provider niet zijn die hiermee problemen heeft.

Ik gebruik zelf een SM -T590 Samsung tab A(2018) en ik ondervind geen problemen ook niet met het streamen naar een Cromecast (v3?) de uhd versie.

Ik kan bevestigen dat zowel in edge als de app op mijn win10 pc geen problemen waren.

RoWi.
Expert
Expert
  • 4613Reacties
  • 196Oplossingen
  • 1127Likes

nou op mijn pc wel. of dat het geluid weg valt, of dat ziggo app go zegt dat ik een slechte internet vinbinding heb, en gaat bufferen etc etc.

 

jorn mulder
Stamgast
  • 70Reacties
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Uitgelicht topic