marco a.

Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ziggo Go hapert

Ondanks goede wifi toch haperend beeld tv op mijn telefoon. Hoe komt dat?

 

**

Toevoeging van Ziggo moderator:

Maak je gebruik van Ziggo GO en ervaar je haperend beeld en geluid? Los het op met behulp van de stappen op deze pagina.

 

Lost dat het niet op en weet je zeker dat de verbinding sterk en stabiel is? Start dan je eigen topic waarin je vermeldt wat je precies ervaart, op welk apparaat en wat je tot nu toe hebt geprobeerd om het op te lossen. Dan duiken we er samen in!

**

109 Reacties 109
Syriana

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn vriendin had problemen met haar Ziggo Go app i.c.m. haar Samsung Galaxy S7, die kreeg namelijk de volgende foutmelding “(-2032) Niet beschikbaar”.

Dus voor haar ben ik op zoek gegaan naar de oplossing voor dit probleem en elders op het forum werd aangeraden de oudere versie van de Ziggo Go app te installeren (2.3.44).

Dit ben ik zelf maar ook gaan doen (wat heb ik immers te verliezen) en ik heb nu geen last van haperingen meer.

De oudere versies van de Ziggo Go app zijn hier te vinden: https://apkpure.com/nl/ziggo-go/com.lgi.ziggotv/versions .

Het is wel het beste als je eerst de Ziggo Go app gedwongen stopt, de cache en gegevens wist en de Ziggo Go app verwijderd voordat je de oudere versie installeert, anders kan de installatie mislukken.

Marit_Maat

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb dit probleem gekregen. Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe tablet gekocht (Samsung tab a7), de nieuwste ziggo go app erop geïnstalleerd en krijg op elke zender, na ongeveer een paar seconden, een stotterend/haperend beeld + geluid.

Op mijn telefoon (Samsung s10) geen problemen.

Alle andere streamingservices werken keurig naar behoren op de tablet.

Ik heb het getest op live TV, replay + TV & series maar op alles dezelfde stotteringen/haperingen.

Al wat meer bekend over dit probleem?

 

Groet, Marit.

Janqui

Level 3
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik wil ook even inhaken bij dit probleem.
Inmiddels ben ik al een hele tijd bezig met Samsung omdat mijn 1,5 jaar oude Tab S3 (T-820) het volgende verschijnsel vertoont.


Zodra de Ziggo Go app is opgestart, doet hij het prima. Maar na een minuut of 10 a 15 begint het beeld te haperen. Door nu een optimalisatie te draaien via Apparaatonderhoud (status 99/100 Uitstekend!) wordt 1 Achtergrond-app gesloten (gereed, status 100). Welke app*) dat is, is een raadsel.

Maar daarna doet Ziggo Go het weer prima…. totdat hij weer begint te haperen en dan kan je de procedure weer opnieuw uitvoeren. Dat het aan het apparaat ligt lijkt mij waarschijnlijk, want op een Samsung A20E, Iphone7 Plus en iphone8 draait Ziggo Go bij mij zonder problemen.

Ik zou willen weten of er meer mensen zijn die dit probleem op deze wijze herkennen. En wie weet welke app*) wordt gesloten, mag het zeggen.

Mij T-820 is overigens bij Samsung Nederland onder garantie in "reparatie” geweest, maar zij hebben niets kunnen constateren en denken dat het aan de Ziggo Go app ligt. En verwijzen mij dus naar de ontwikkelaar hiervan.

Begint nu wel een beetje op het kastje-naar-muur systeem te lijken .

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Janqui,

Absoluut een interessante situatie! Ik ben dan inderdaad ook erg nieuwsgierig wat er precies op de achtergrond wordt gestopt. Dat geeft apparaatonderhoud niet aan? Kun je ook niet meer details inzien?

 

Janqui

Level 3
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Alex,
Bedankt voor je reactie.
Helaas weet ik niet om welke achtergrond-app(s) het gaat. Ook Samsung heeft daar nog geen antwoord op.
Wel wisten ze mij te vertellen dat er een Ziggo Go app voor verschillende platformen en apparaten wordt gemaakt en er dus verschil zit in bijv. de A20E en de Tab S3. Kan jij dat bevestigen?
Een uurtje Youtube streamen is geen probleem; en dan is er ook een (onbekende) achtergrond-app die zich heeft gemanifesteerd maar er geen invloed op heeft.
Zou het dan toch aan de Ziggo Go app kunnen liggen?
Zodra ik meer nieuws heb laat ik het hier weten.

Johanenpetravel

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi, ik heb ook een oneplus 3T en hetzelfde probleem. Hoor het graag als er een oplossing is voor de haperende beelden in de Ziggo app. Wet iemand waar het eerder genoemde apparaat onderhoud op de oneplus te vinden is?

sms

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds een paar dagen hapert de Ziggo Go app en Ziggo Go op de laptop en op de tablet. Beeld en geluid blijft steeds stilstaan. Op een andere laptop en andere tablet (exact dezelfde) waren ook problemen, maar daarop lijkt het allemaal weer goed te werken, na reset van het modem. Verbinding met internet werkt verder prima, vergaderen in Zoom, Teams etc., tegelijkertijd mails versturen en webpagina's openen is geen probleem.  

Uitgebreide dagvullende chat gehad met Ziggo klantenservice, maar het probleem is helaas niet opgelost. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Johanenpetraveldhuis, goed dat je je hier meldt, welkom!

Ik weet niet waar deze functie precies zit. Als je het apparaat helemaal opnieuw opstart, even een paar minuten wacht en dan Ziggo GO opstart, ervaar je het dan ook?

 

Hi @sms,

Om wat voor apparaten gaat het precies? Het is opvallend (en positief) dat het na een reset van het modem wel weer werkte, maar erg gek dat het voor die andere apparaten niet gold. 

Johanenpetravel

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex Ziggo helaas dat werkt niet, al meerdere malen gedaan.

sms

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex Ziggo Het werkt in elk geval nog steeds niet goed op een van laptops, een Acer Aspire ES1-523-81JN. Op mijn HP ProBook geen problemen.

Op Samsung Galaxy Tab 4 10.1 ook haperingen.

Janqui

Level 3
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo allemaal en in het bijzonder @Alex Ziggo .

Als ik nu de berichten in dit topic en ook die in https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-blijft-maar-bufferen-44059/index5.html nog eens nalees en mijn eigen ervaringen erbij betrek, dan heb ik inmiddels toch wel sterk de indruk dat de haperingen van de Ziggo Go app NIET veroorzaakt worden door:

  • de afspeelapparatuur (bij de meeste apparaten werkt het overigens prima),
  • de aanwezige software/apps (het kan toch niet de bedoeling zijn om bijvoorbeeld de anti-virus uit te schakelen om de app te kunnen gebruiken),
  • de wifi- of dataverbinding ,
  • andere draadloze apparatuur in de buurt.

Het lijkt er sterk op dat de haperingen het probleem zijn van de Ziggo Go app zelf. Temeer omdat andere streamingdiensten onder de gegeven omstandigheden het wél goed doen.

Ik zou @Alex Ziggo, of een collega moderator, dan ook willen verzoeken om dit probleem van de Ziggo Go app te willen neerleggen bij de ontwikkelaar(s) van de app.

Het zou toch wel jammer zijn als dit niet wordt opgelost, want op zichzelf is het een welkome app om op verschillende plekken toch tv te kunnen kijken.

mvdhoeven

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik had hetzelfde probleem met mijn splinternieuwe Samsung Tab A7.

Haperend beeld een paar seconde na het starten van een stream.

Had de laatste versie 2.3.54 (21900) geïnstalleerd staan, maar ook die heeft nog het probleem.

 

Door een oudere versie van de Ziggo Go App te installeren heb ik nu perfect vloeiend beeld.

Draai nu versie 2.3.44 (19102) i.p.v. de laatste versie van de app.

 

Is dus duidelijk een probleem met laatste versie van de Ziggo Go App.

 

In deze thread staat een linkje naar de apk en hoe te installeren:
https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/nexus-7-android-foutcode-146-ziggo-go-61728

 

Groeten,

Mathieu

Pingme

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ervaar exact hetzelfde op Android TV. Na een update van de Ziggo App (overigens niet degene waarbij het logo donkerder werd) ervaar ik ook haperend beeld op Android TV. Elke andere service (Netflix, Amazon Prime, YouTube) werken prima zonder haperingen. Alles is hier aangesloten op Ubiquiti netwerkapparatuur met prima verbindingen...het moet iets in de Ziggo Go app zijn! Is het mogelijk om een versie beschikbaar te stellen die logging verzamelt om het probleem op te lossen?

Janqui

Level 3
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
mvdhoeven wrote:

Ik had hetzelfde probleem met mijn splinternieuwe Samsung Tab A7.

Haperend beeld een paar seconde na het starten van een stream.

Had de laatste versie 2.3.54 (21900) geïnstalleerd staan, maar ook die heeft nog het probleem.

 

Door een oudere versie van de Ziggo Go App te installeren heb ik nu perfect vloeiend beeld.

Draai nu versie 2.3.44 (19102) i.p.v. de laatste versie van de app.

 

Is dus duidelijk een probleem met laatste versie van de Ziggo Go App.

 

In deze thread staat een linkje naar de apk en hoe te installeren:
https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/nexus-7-android-foutcode-146-ziggo-go-61728

 

Groeten,

Mathieu

 

 

Hoi Mathieu,

Bedankt voor deze geweldige tip. Ik heb nu die 19102 (versie 2.3.44) in gebruik, en inderdaad, die hapert niet. Ik ben er blij mee! Alleen in de app even uitzetten dat Ziggo Go niet automatisch wordt geüpdatet! Dan heb je weer hetzelfde probleem. Dat overkwam mij dus?.

Maar wat een misser zeg, die laatst uitgegeven versie van de Ziggo Go App.

Ik ben weken intensief bezig geweest om het probleem te bestrijden. Mijn tablet is drie of vier keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Van alles geprobeerd. De app installeren, verwijderen en weer opnieuw installeren. Zoveel mogelijk apps verwijderd of uitgeschakeld. Zonder resultaat.
Na correspondentie over dit gebeuren met Samsung, de tablet bij hun aangemeld en op laten halen voor inspectie/reparatie. Samsung heeft niets kunnen vinden, de tablet is prima. En die Ziggo Go app blijft maar haperen. Later heeft Samsung nog op afstand gekeken naar mijn bevindingen via Smart Tutor. Resultaat: geen probleem met de tab. Wel met de app. Zij waren overigens ook van mening dat die app inderdaad het probleem was.

Overigens was dit een prima service van Samsung.

En als je nu de berichten leest op dit forum, dan worden allerlei mogelijke gebeurtenissen/omstandigheden aangeduid die mogelijk de oorzaak zouden kunnen zijn van deze hapering. Maar niets is minder waar. De Ziggo Go app werkt gewoon niet goed op sommige apparaten. Die app had nooit uitgebracht mogen worden. Ik begrijp dan ook niet dat Ziggo niet adviseert om terug te gaan naar een oudere, goed werkende versie.

 

Hè hè, als app 2.3.44 het blijft doen, dan kan ik eindelijk de tablet eens in gaan richten zoals ik hem graag wil hebben. Het is eigenlijk absurd dat ik weken bezig ben geweest met een hoop gedoe omdat Ziggo een niet goed werkende app op de markt heeft gezet en veelal het probleem bij de gebruiker probeert te leggen. Teleurstellend!

Met vriendelijke groet,

Jan

 

GeurtsenRG

Level 5
  • 47Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Ik weet niet wat de status is van het probleem dat het beeld bij terugkijken hapert. Ik heb op mijn Samsung A71 smartphone geen problemen, op de Windows 10 systeem loopt het beeld ook goed maar op mijn tablet Samsung A7 hapert het beeld van de Ziggo go app bij terugkijken van programma's. Mijn wifi is volgens diverse metingen dik in orde daarbij zeg ik dat op 2 andere systemen dit wel goed gaat.

Ik heb de tablet pas in huis en de app al een keer opnieuw geïnstalleerd echter geen resultaat.

Gerke1800

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Janqui wrote:

Hallo allemaal en in het bijzonder @Alex Ziggo .

Als ik nu de berichten in dit topic en ook die in https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-blijft-maar-bufferen-44059/index5.html nog eens nalees en mijn eigen ervaringen erbij betrek, dan heb ik inmiddels toch wel sterk de indruk dat de haperingen van de Ziggo Go app NIET veroorzaakt worden door:

  • de afspeelapparatuur (bij de meeste apparaten werkt het overigens prima),
  • de aanwezige software/apps (het kan toch niet de bedoeling zijn om bijvoorbeeld de anti-virus uit te schakelen om de app te kunnen gebruiken),
  • de wifi- of dataverbinding ,
  • andere draadloze apparatuur in de buurt.

Het lijkt er sterk op dat de haperingen het probleem zijn van de Ziggo Go app zelf. Temeer omdat andere streamingdiensten onder de gegeven omstandigheden het wél goed doen.

Ik zou @Alex Ziggo, of een collega moderator, dan ook willen verzoeken om dit probleem van de Ziggo Go app te willen neerleggen bij de ontwikkelaar(s) van de app.

Het zou toch wel jammer zijn als dit niet wordt opgelost, want op zichzelf is het een welkome app om op verschillende plekken toch tv te kunnen kijken.

Waarom reageert @Alex Ziggo hier niet op. Volgens mij kan het niet beter worden geformuleerd. Ziggo zoekt het probleem niet intern en Schuift het probleem af naar de klant.

 

Gebruiker Galaxy tab A 10.1 2019 en ja ben zeer teleurgesteld in de Ziggo app!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Gerke1800,

Een reactie was inderdaad netjes geweest, maar ik wil wel duidelijk maken dat ik alles lees en bespreek met de directe ontwikkelaars. Zo ook deze problemen. We schuiven niet alles zomaar af, maar proberen op zoek te gaan naar het verschil in werking. We hebben ontzettend veel voorbeelden waarbij de app zonder problemen werkt, maar zoals je hier kunt lezen ook situaties waarbij dat niet het geval is. Ik kan zelf zonder problemen een hele avond de app probleemloos gebruiken. Waar zit dat verschil? Daarom zijn altijd de eerste stappen om de basisfactoren uit te sluiten. Bij je internetverbinding zijn veel factoren die er invloed op hebben, net als apps die op je apparaat draaien. Als je gebruik maakt van bijvoorbeeld een openbaar wifi-punt, of hebt een oud toestel met veel apps op de achtergrond draaien, dan ervaar je exact deze problemen ook.

Dat gezegd hebbende zien we in dit topic natuurlijk wel een negatieve trend. Vooral ook omdat we bovenstaande hebben uitgesloten en het opvallend is dat bij sommigen de oudere versies wel goed werken. Ook dit nemen we mee in ons onderzoek.

Gerke1800

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi @Gerke1800,

Een reactie was inderdaad netjes geweest, maar ik wil wel duidelijk maken dat ik alles lees en bespreek met de directe ontwikkelaars. Zo ook deze problemen. We schuiven niet alles zomaar af, maar proberen op zoek te gaan naar het verschil in werking. We hebben ontzettend veel voorbeelden waarbij de app zonder problemen werkt, maar zoals je hier kunt lezen ook situaties waarbij dat niet het geval is. Ik kan zelf zonder problemen een hele avond de app probleemloos gebruiken. Waar zit dat verschil? Daarom zijn altijd de eerste stappen om de basisfactoren uit te sluiten. Bij je internetverbinding zijn veel factoren die er invloed op hebben, net als apps die op je apparaat draaien. Als je gebruik maakt van bijvoorbeeld een openbaar wifi-punt, of hebt een oud toestel met veel apps op de achtergrond draaien, dan ervaar je exact deze problemen ook.

Dat gezegd hebbende zien we in dit topic natuurlijk wel een negatieve trend. Vooral ook omdat we bovenstaande hebben uitgesloten en het opvallend is dat bij sommigen de oudere versies wel goed werken. Ook dit nemen we mee in ons onderzoek.

@Alex Ziggo  Dit probleem is niet van gisteren. Je ziet dat vele Ziggo Go app gebruikers problemen ondervinden met dezelfde hardware. Schaf aub gewoon een a7 of tab A 10.1 2019 van Samsung aan en ga hiermee op de bank zitten. Misschien is het een klantvriendelijke manier om zelf het probleem te ondervinden. Maanden het antwoord '’wat draait er op de achtergrond'’ weten we nu wel in detail. 

Wat betreft de negatieve trend….. ja ik heb de Ziggo Go app ook al afgeschreven, scheelt een hoop irritatie.

glittergroep

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
P.boon wrote:

Terug kijken bedoel ik

Dat heb ik ook en ik heb de laptop bekabeld aangesloten en de verbinding is goed. Bij programma's terug kijken heb ik er geen last van

glittergroep

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik kijk via mijn bekabelde laptop via de chrome browser en heb alleen bij ziggo live tv last van haperingen en gestotter. Bij programma`s terug kijken heb ik er geen last van en werkt het perfect.
Ik heb vanmorgen de nieuwste windows en chrome updates nog uitgevoerd maar het probleem blijft.
Waar kan dat aan liggen ?

Uitgelicht topic