marco a.

Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ziggo Go hapert

Ondanks goede wifi toch haperend beeld tv op mijn telefoon. Hoe komt dat?

 

**

Toevoeging van Ziggo moderator:

Maak je gebruik van Ziggo GO en ervaar je haperend beeld en geluid? Los het op met behulp van de stappen op deze pagina.

 

Lost dat het niet op en weet je zeker dat de verbinding sterk en stabiel is? Start dan je eigen topic waarin je vermeldt wat je precies ervaart, op welk apparaat en wat je tot nu toe hebt geprobeerd om het op te lossen. Dan duiken we er samen in!

**

109 Reacties 109
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Misschien toch even wat mindere WIFI? Je telefoon druk met andere programma's, geheugenprobleem? Atmosferische storing? Wie het weet mag het zeggen.

marco a.
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Zo gevoelig? Tussendoor wifitests gedaan. Variërend tussen 35 en 125 mbits. Vreemd zulke afwijkingen binnen 5 minuten trouwens. Maar ruim voldoende voor goed beeld, toch? Heb een oneplus 3 telefoon. Dus dat is ook een niet al te simpele telefoon.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @marco a. en welkom op de Communtiy,

Goed dat je met je vraag hier aanklopt! Zoals @Steefb kunnen er meerdere oorzaken zijn voor het probleem wat je constateert. Ik raad om te beginnen aan de wifi verbinding in huis te optimaliseren met de stappen 
op deze pagina.  Ondanks het feit dat de snelheid van je draadloze verbinding goed is, kan er wel sprake zijn van ruis op het wifi signaal waardoor de stream niet goed werkt. 

Kijk ook of je geen speaker, babyfoon of DECT station vlak naast je wifi-modem of router hebt staan. Heb je trouwens ook gekeken of dit probleem zich voordoet bij 1 of meerdere streamingdiensten op je Oneplus 3 telefoon? En heb je er op andere apparaten ook last van?

marco a.
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

YouTube gaat zonder problemen. Zit trouwens hooguit 5 meter van de router af.

Mijn laptop heeft geen problemen met de app.

Eerder geen problemen gehad met de app.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@marco a. Vreemd zeg! Heeft je One Plus 3 ook de meest recente software update draaien? En werkt www.ziggogo.tv wel goed op je One Plus 3 ?

marco a.
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Android 9, OxigenOS 9.0.6

Ziggogo.tv doet het wel. Alleen lijkt de beeldkwaliteit minder.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

Goedemorgen @marco a.

Fijn dat Ziggogo.tv werkt en thanks voor de terugkoppeling. We zijn een aantal dagen verder, hoe gaat het nu? Ervaar je op het moment nog steeds haperend beeld als je kijkt via de app? Ook ben ik benieuwd of je ditzelfde probleem ervaart als je kijkt via de app op een ander apparaat. We horen het graag van je. 

P.boon

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde probleem met mijn telefoon

marco a.
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Even lijkt het goed te gaan, maar dan hapert hij weer.

Op de Samsung Galaxy A7 doet de app het wel !!!!

Ligt het dan toch aan mijn telefoon ?

Die is kwalitatief veel beter ??!!!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @marco a., goed dat je in ieder geval even verder aan het testen bent geslagen! Als hij op je Galaxy A7 het wel goed doet, kunnen we je netwerk grotendeels uitsluiten. Het enige verschil kan nog in de wifi zitten: 2.4Ghz vs. 5Ghz. Je zou dit ook eens kunnen testen als je via 4G kijkt (mocht je bundel daarvoor toereikend zijn)

Het is uiteraard mogelijk dat de één kwalitatief beter is, maar nog steeds is de One Plus 3 een prima model waarvan je deze haperingen niet mag verwachten. Zijn er mogelijk andere apps op je telefoon die ook actief zijn (eventueel op de achtergrond) die de app in de weg kunnen zitten?

 

@P.boon goed dat je dit topic hebt gevonden, welkom!

Kun je aangeven wat voor telefoon je hebt en wat je precieze ervaringen zijn?

P.boon

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb op wifi als op 4G geen soepel beeld op Ziggo go app. Ik heb wel beeld maar het loopt niet smooth, maar licht schokkerig. Misschien na update beter? 

Op tablet van Samsung geen probleem en ook niet op Motorola telefoon. Wel op de mijne dus, Oppo a9

marco a.
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ook met 4G problemen met de app. We hebben wifi met 5Ghz.

Welke apps kunnen dat zijn? Hoe kan je zien welke op de achtergrond werkzaam zijn?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hmm, twee verschillende apparaten maar het ligt dus in ieder geval niet in het netwerk. Ook zijn ze beide niet van hetzelfde merk.

Welke apps kunnen dat zijn? Hoe kan je zien welke op de achtergrond werkzaam zijn?

Vaak heb je een knop om alle recente apps te bekijken, bij bijvoorbeeld Android/Samsung is dat rechtsonder 3 streepjes. Je kunt dan kiezen voor ‘alle sluiten’.

marco a.
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Blijft je telefoon wel werken als je alles sluit?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Zeker! Hij sluit alleen alle (recente) apps die op de achtergrond nog lopen.

marco a.
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

heb "grondig opruimen” gedaan bij de oneplus, dan worden alle achtergrondprocessen gewist. opnieuw opgestart, maar het helpt niet. nog steeds haperend beeld. wel vreemd dat dat haperen pas na enige seconden begint. maar dat was de hele tijd al zo.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Goed dat je in ieder geval aan het testen bent geslagen @marco a. !

We hebben eerder een probleem gehad bij Windows waarbij het geheugen bleef opbouwen, dus een dergelijke oorzaak uit zich in het pas later verschijnen ervan.

Daarop verdergaan: Het gebeurt dus standaard na een aantal minuten? Aan het begin is het altijd goed? 

Merk je nog verschil tussen Live TV kijken en een programma via Movies & Series?

marco a.
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

ik schat binnen een minuut. ook bij movies en series hetzelfde probleem

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ik ga je voorbeeld doorzetten, maar weet helaas nog niet goed waar we het moeten zoeken. Het feit dat andere apparaten binnen je netwerk wel goed werken én dat het 4G ook slecht werkt, doet vermoeden dat er iets is op je telefoon wat moeilijk doet. 

@P.boon Hoe staat het bij jou ervoor? Ervaar je nog steeds hetzelfde? En ook zowel Live TV, Replay TV als Movies & Series?

Uitgelicht topic