PJoppen

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Go geeft aan: "geen zenders beschikbaar" of "Deze zender is niet beschikbaar in deze app."

In ziggo Go zijn geen zenders beschikbaar. Zowel binnen de browser als ook in de apple iPhone app zijn er geen zenders beschikbaar.

Via de telefonische helpdesk is een "refresh" uitgevoerd welke na 4 uur het probleem op zou lossen. Dit gaf geen oplossing.

 

De volgende dag weer gebeld maar nu wordt de verbinding na het keuzemenu verbroken. Telefonisch dan ook niemand meer kunnen spreken.

 

Via de chat geprobeerd het probleem aan te kaarten maar daar is de eerste chat verbroken zonder aanleiding en de tweede chat kon geen oplossing geven en verwijst naar de community. Oftewel, success en los het zelf maar op. Tijdens de tweede chat is aangegeven dat een wachtwoord wijziging mogelijk het probleem oplost. Dit heeft geen resultaat gegeven.

 

De ziggo go app werkt wel met de logingegevens van een familielid maar niet met mijn eigen logingegevens.

 

Hopelijk kan de community dit probleem wel oplossen...

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PJoppen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De mediabox is gisterenochtend weer beginnen met werken. In de middag ben ik teruggebeld door een medewerker van Ziggo met een statusnavraag waarbij ik had aangegeven dat de mediabox niet meer werkte in de avond maar de ochtend daarna wel weer. Ziggo GO kon ik op dat moment nog niet testen.

 

Later op de dag Ziggo Go getest en deze werkte ook weer naar behoren.

 

Vandaag ben ik netjes teruggebeld door de medewerker van de MKB afdeling zoals wij hadden afgesproken. Inmiddels lijkt alles dan ook weer te werken.

 

In ons geval was het in ieder geval zo dat door de combinatie van een zakelijke internetverbinding met een particulier TV abonnement dat Ziggo Go niet meer werkte.

 

De oplossing voor dit probleem was door de MKB afdeling het volledig opnieuw opbouwen, heractiveren, van het TV pakket te initiëren bij de juiste afdeling. Hierna is de Mediabox opnieuw ingesteld op afstand en werkt Ziggo Go weer naar behoren.

Bekijk in context

7 Reacties 7
PJoppen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@AlexDit probleem lijkt sterk op hetgeen is besproken in onderstaande topic:

https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/Ziggo-GO-geeft-aan-quot-geen-zenders-beschikbaar-quot/td-p/73...

 

De combinatie van een prive televisie abonnement en een zakelijke internetverbinding verstoort de werking van Ziggo Go?

PJoppen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Zojuist heb ik gesproken met de MKB afdeling van ziggo en die geeft aan dat wij geen recht hebben op Ziggo Go ook al staat dat op internet wel aangegeven.

Omdat wij een zakelijk internet abonnement hebben en daar ook TV bij willen hebben wordt daar een particulier TV abonnement bij gekoppeld.

In het verleden heeft Ziggo Go altijd gewerkt echter bij Ziggo is intern besloten om dit te blokkeren omdat hier geen recht op zou bestaan.

De medewerker van de MKB afdeling geeft aan dat er gewerkt wordt aan een oplossing voor klanten met deze constructie, echter kon hij niet aangeven wanneer dit opgelost wordt en of hier extra kosten voor bij gaan komen.

Mocht ik over een week nog niks gehoord hebben dan moet ik maar opnieuw bellen op het nummer 0800 0620 en vragen naar de MKB afdeling.

 

Frustrerend is wel dat ik hier gisterenmiddag lange tijd mee bezig ben geweest en ook vandaag van 10:00 tot 14:15 bezig ben met bellen, chatten en forumberichten plaatsen.

Eindresultaat is dat er afgewacht moet worden totdat er bij Ziggo iemand gaat reageren om dit op te lossen.

PJoppen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

In dit topic wordt door een ander een vergelijkbaar probleem aangegeven en daar is het inmiddels opgelost door Ziggo:

 

https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/Ziggo-Go-werkt-niet-op-App-of-browser-TV-werkt-wel/td-p/74887...

 

Het is een soort van Casino, wachten en hopen dat een medewerker van Ziggo het knopje van "Ziggo Go" omzet zodat het weer gebruikt kan worden...

PJoppen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Einde van de middag na 5x bellen waarvan 4x de verbinding was verbroken bij het doorverbinen eindelijk weer iemand aan de lijn gehad die aangaf dat het wél opgelost kon worden. Het TV start abonnement zou opnieuw opgebouwd worden.

 

Vanavond in de woonkamer de TV aangezet en Mediabox geeft aan dat hij ging updaten. Na een uur maar weer een chat gestart met de helpdesk en die gaf aan: een keer de stekker eruit en erin doen. Nu helemaal geen beeld meer op de mediabox, alleen direct signaal op de TV werkt nog.
Ziggo Go geeft nu aan dat er geen abonnement meer actief is.
Helpdesk medewerker zegt: Het ligt aan het abonnement en daar kunnen we nu niks meer aan doen, die betreffende afdeling is gesloten nu. Neem morgen maar weer opnieuw contact op.

 

Het wordt hoe langer hoe slechter in plaats van beter.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @PJoppen

We snappen heel goed dat je hiervan goed baalt. En al helemaal dat er door handelingen van de MKB afdeling het nu op TV ook niet meer doet. Hoe staat het er momenteel voor heeft de MKB afdeling inmiddels alles kunnen herstellen? Zo niet, dan moet ik je helaas weer opnieuw doorverwijzen naar de MKB afdeling zij moeten het voor je kunnen oplossen. 

PJoppen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De mediabox is gisterenochtend weer beginnen met werken. In de middag ben ik teruggebeld door een medewerker van Ziggo met een statusnavraag waarbij ik had aangegeven dat de mediabox niet meer werkte in de avond maar de ochtend daarna wel weer. Ziggo GO kon ik op dat moment nog niet testen.

 

Later op de dag Ziggo Go getest en deze werkte ook weer naar behoren.

 

Vandaag ben ik netjes teruggebeld door de medewerker van de MKB afdeling zoals wij hadden afgesproken. Inmiddels lijkt alles dan ook weer te werken.

 

In ons geval was het in ieder geval zo dat door de combinatie van een zakelijke internetverbinding met een particulier TV abonnement dat Ziggo Go niet meer werkte.

 

De oplossing voor dit probleem was door de MKB afdeling het volledig opnieuw opbouwen, heractiveren, van het TV pakket te initiëren bij de juiste afdeling. Hierna is de Mediabox opnieuw ingesteld op afstand en werkt Ziggo Go weer naar behoren.

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Goedemorgen @PJoppen,

Wat fijn dat je de moeite neemt om op de Community een update te plaatsen! Goed om te lezen dat ook mijn collega's contact met je hebben opgenomen op alles glad te strijken. Na alle tumult wens ik je een fijn weekend toe!

Uitgelicht topic