1
Vraag
2
Reacties
Sander49

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Go foutmelding: helaas, deze video is buite de EU niet beschikbaar

Hallo,

ik zit op 4G in de buurt van Den Haag en sinds kort geeft Ziggo Go aan dat de video's niet beschikbaar zijn buiten de EU. Ik heb er al vanalles over gelezen maar het is blijkbaar een heel technisch verhaal waar ik als leek niets mee kan. Ik heb wel m'n public IPv4 kunnen achterhalen. IPv6 not detected.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat maritieme netwerk moest ik ook aan denken, dat wil nog wel eens gebeuren op een veerboot. Dat werkt als ik goed heb weer via een sateliet uplink.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Op welk apparaat is dit?

Je gebruikt geen vpn?

Je instellingen staan op Nederland ?

Voor 4g lijkt me ipv4/v6 adres niet interessant .

Sander49
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi, dit is een Iphone 7 en geen VPN.

Welke instellingen moeten op NL staan?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Steefb  schreef:

Op welk apparaat is dit?

Je gebruikt geen vpn?

Je instellingen staan op Nederland ?

Voor 4g lijkt me ipv4/v6 adres niet interessant .


Ook hier is dat van belang als je IP adres buiten de EU is geregistreerd ben je de pineut.

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 


@RoWi.  schreef:

Ook hier is dat van belang als je IP adres buiten de EU is geregistreerd ben je de pineut.

 

 

 


 Maar dat veranderd via 4g toch continu?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zover gaat mijn kennis niet, hooguit als je van zendmast wisselt continu lijkt mij niet met het tekort aan ip adressen.

Sander49
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan het dan wel eventueel komen door vaak even zonder bereik te zijn? Ik zit op een schip net voor de kust. Maar ik ben niet altijd bovendeks dus elke keer (misschien wel 20 keer per dag) moet de telefoon opnieuw verbinding maken.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dat zou in dit geval niet uit moeten maken, @Sander49 . Welkom hier op de Ziggo Community! Je maakt het ons niet gemakkelijk met jouw vraag 😉

Het is van belang dat je telefoon op een Nederlandse (EU) mast aanstraalt en ik vraag mij af of dat gebeurt wanneer je op zee zit. Je krijgt op jouw mobiel geen smsjes met "Welkom in Engeland"? 🙂 Dat zou namelijk de enige logische verklaring zijn van dit.

Sander49
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ha bedankt! We liggen op ongeveer 15km voor Den Haag / Leiden. Ik heb zover ik kan zien gewoon contact met een NL zendmast. De telefoon geeft ook aan vodafone NL 4G. Krijg ook geen smsjes dat ik op een UK netwerk zit. Wel een paar keer gehad dat ik ongemerkt op het Maritieme netwerk zat met een dikke rekening van dien maar dat is weer een ander topic 😎. Anyway, we zijn dit weekend even in Rotterdam geweest. Daar werkte het prima. Nu liggen we weer hier en weer het zelfde probleem. Zou het signaal te zwak zijn (meestal 1 soms 2 streepjes) of zou dat niets uit moeten maken?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dankjewel voor de opheldering! Wel raar dat het in Rotterdam goed ging en nu je weer voor Den Haag ligt het probleem terug is. Heb je toevallig collega's met een Vodafone abonnement en werkt het daarbij wel?

Heel eerlijk gezegd denk ik wel dat we het in de verbinding moeten zoeken. Of dat je een buitenlands IP-adres krijgt of dat er op een verkeerde paal aangestraald wordt, kan ik helaas niet achterhalen.

Zou je hiervoor anders eens een topic op de Vodafone Community aan willen maken? Wel ben ik benieuwd naar de uitkomst. Laat je dit nog even weten?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat maritieme netwerk moest ik ook aan denken, dat wil nog wel eens gebeuren op een veerboot. Dat werkt als ik goed heb weer via een sateliet uplink.

Sander49
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaar ook de hoge kosten á 7,50 per MB. En als je het even niet in de gaten hebt dan ben je voor je het weet 5-10 mb kwijt vanwege automatisch verversen van je apps voor je je roaming uit hebt gezet. Je krijgt dan wel een waarschuwings sms waarin ze je attenderen op de kosten maar dan is het leed al geschied.🙈

Sander49
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Yep, ga ik doen. Bedankt voor het meedenken in ieder geval. 👌

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic