Vraag
Reacties
Siem2019
Level 3

Ziggo Go films kijken lukt niet meer

Sinds 3 dagen kan ik via de ziggo go app op zowel mijn telefoon als tablet geen films en series meer kijken. De app geeft aan 'kies het juiste abonnement'. Maar ik heb een abonnement.

Ik heb gisteren gebeld met ziggo en zij gaven aan dat er een landelijke storing is? Ik kan dit nergens terug vinden en 3 dagen is nu ook best al lang. Kan iemand mij helpen? Bedankt!

35 Reacties 35
Meldingen
Aan Uit
scholtee
Level 4

Hallo Bert, voor mijn begrip (ben nieuw hier): is de groep inmiddels groot genoeg voor een algemene melding?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @scholtee, een heel warm welkom! Jazeker, er is een ticket gelogd voor dit probleem. We hebben van klanten voorbeelden nodig zodat we het tot op de bodem kunnen uitzoeken! 

TMRodi
Level 2

Hoi Lotte, ik heb mijn klantnummer en gebruikersnaam nu ook ingevuld in mijn profiel.

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Super @TMRodi! Ik heb jouw informatie doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Zij nemen het mee in hun onderzoek. 

Siem2019
Level 3
Topicstarter

Goedemorgen, bedankt dat het uitgezocht wordt. Ik heb het een week geleden gemeld en ben heel benieuwd wat de voortgang is en helemaal wanneer het is opgelost 🙂 Ik mis het kunnen kijken naar series en films op mijn ziggo GO. 

Siem2019
Level 3
Topicstarter

Net werd ik gebeld door een mevrouw van Ziggo. Zij raadde mij aan de cachegegevens van de ziggo go app te wissen. Dit heb ik net gedaan maar het heeft helaas niet geholpen.

0 Kudos
Henry2000
Level 2

Ik ben ook gebeld en we hebben ook geprobeerd op alle devices uit te loggen, cache te wissen, opnieuw opstarten en weer inloggen in ziggo go. Helaas blijft de foutmelding over het abonnement er nog steeds. 
Op mijn mediabox kan ik wel nog steeds movies en series kijken gelukkig! Jullie ook?

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Siem2019 en @Henry2000

Helaas is het probleem ook nog steeds in onderzoek en niet opgelost. Ik geef in ieder geval de bevindingen en uitkomst door aan het team dat het wissen van de cache niet helpt.
To be continued.

Siem2019
Level 3
Topicstarter

Bedankt, ik hoop dat er spoedig een oplossing komt. Wat misschien nog helpt bij het oplossen van het probleem is de volgende bevinding: als ik op mijn tablet op een serie klik krijg ik bovenin in mijn beeldscherm heel even (5 seconden) het icoontje van ziggo te zien en daarbij heel kort de melding "video kan niet downloaden". Dit is een vreemde melding omdat ik niets aan het downloaden ben. Wellicht helpt het. 

0 Kudos
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Dag @Siem2019! Als ik het goed begrijp werkt het inmiddels weer voor jou. Is dit bij jou ook het geval @Henry2000? Van anderen horen we het natuurlijk ook graag 🙂

0 Kudos
Henry2000
Level 2

Meteen geprobeerd, op mijn iPhone werkt het weer! Superfijn. Is het probleem ook echt gevonden of is er een tijdelijke oplossing gevonden?

scholtee
Level 4

@Erik S ook bij mij werkt het weer, hartelijk dank voor assistentie. Wat was de oorzaak?

lcn
Level 3

Bij mij lijkt het probleem ook opgelost !

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Dank voor jullie snelle reacties en erg fijn om te lezen dat het weer werkt. De precieze details moet ik jullie schuldig blijven, maar in week 7 ontstond er een synchronisatie probleem met een bepaalde database waardoor dit probleem ontstond bij meerdere klanten. Als ik het goed begrijp is die database volledig opnieuw gesynchroniseerd waardoor het probleem is getackeld. 

@Henry2000, het probleem moet nu blijvend zijn opgelost en als het goed is komen er nu geen nieuwe meldingen meer over binnen. De oplospartij welke betrokken is bij dit probleem blijft dit echter nog wel monitoren de komende tijd. Aan jullie allen dan ook het vriendelijke verzoek het in de gaten te houden. Als er onverhoopt weer een probleem opspeelt horen we dat graag van jullie hier.

0 Kudos
TMRodi
Level 2

Bij mij op android 12 nog steeds hetzelfde probleem "Je hebt een abbonement nodig om dit te bekijken". 😞

0 Kudos
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goed dat je het laat weten @TMRodi! Bij welke content/programma's is dit aan de orde? Als ik je abonnement nader onder de loep neem zie ik dat er geen Movies & Series (X)L of ander aanvullende zenderpakket actief staat. In jouw geval kan de melding dus legitiem zijn als je films/series uit een aanbod probeert te kijken waar je niet op geabonneerd bent.

Je komt wel in aanmerking voor de Gratis Extra's doordat je Vodafone met Ziggo combineert en je zou kunnen kiezen voor het activeren van gratis pakket Movies & Series L. Op deze pagina zie je hoe je dit aanvraagt vanuit je Mijn Ziggo account. Mogelijk zit jouw oplossing daar 😉 

0 Kudos