1
Vraag
2
Reageer en help mee
Brenda42

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo Go data sim card

Ik heb een ipad met een 5g Vodafone  simcard. Als ik Ziggo go wil kijken kan ik niets afspelen. Blijft ‘ laden’. 

Zodra ik de ipad verbind met mijn iphone en deze als 5g modem gebruik, werkt het perfect. 

Waar kan dit aan liggen? Aan de simcard in de ipad of aan instellingen? 

18 Reacties 18
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

staat gps aan ?

Brenda42
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

GPS heb ik volgens mij niet. Wel locatie voorziening. Deze staat aan. Wordt door de App gevraagd. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

wat voor simkaart zit er eigelijk in de ipad ?

met 06 nummer of 097 nummer ?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@anoniemforum  schreef:

wat voor simkaart zit er eigelijk in de ipad ?

met 06 nummer of 097 nummer ?


Een datasim moet officieel een 097 nummer zijn, echter zou dat geen verschil mogen maken.

 

Als het met de Iphone ingesteld als wifihotspot wel lukt, vermoed ik dat de tablet niet op de data verbinding staat maar op wifi.

Brenda42
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

De Ipad staat op data.  Wifi was zo wie zo niet voorhanden. Kan het aan het kaartje liggen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Brenda42  schreef:

De Ipad staat op data.  Wifi was zo wie zo niet voorhanden. Kan het aan het kaartje liggen?


Werken andere media app's zoals Youtube, wel  kan je op die tablet deze community  benaderen met gebruik van de data verbinding?

Hoe staat de app zelf ingesteld wat voorkeuren en kwaliteit betreft. Mogelijk dat het inderdaad een instelling is om data te besparen, de app moet wel toestemming hebben om de data verbinding te gebruiken.

 

 

De Ziggo Go app start wel op en je kan wel aanmelden?

Dat blijven laden, is dat met alles zo, dus de reguliere zenders en het on demand films en series aanbod? 

Brenda42
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb even wat geprobeerd. Andere media apps werken goed. Netflix, NPO prima. Ik kan mij aanmelden bij de Ziggo Go app. Maar als ik een zender kies begint het wieltje te draaien en staat er bij. RTL 5 wordt gestart. Maar het wieltje blijft draaien. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Brenda42  schreef:

Ik heb even wat geprobeerd. Andere media apps werken goed. Netflix, NPO prima. Ik kan mij aanmelden bij de Ziggo Go app. Maar als ik een zender kies begint het wieltje te draaien en staat er bij. RTL 5 wordt gestart. Maar het wieltje blijft draaien. 


Dan maakt om een nog onduidelijke reden de Ziggo Go app geen contact met het platform. Of toch een wifi versus 4g instelling.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je de app ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd ?

mogelijk niet de oplossing gezien het via wifi hotspot van Iphone wel werkt maar wel het proberen waard 

Brenda42
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedemorgen, al een paar keer gedaan. Helaas geen oplossing 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 

Goedemorgen, @Brenda42 

Als je de app opent, dan naar Instellingen-App voorkeuren.

Is de eerste optie aangezet, 'Gebruik je mobiel netwerk om te streamen' standaard staat die optie uit.

 

Mogelijk staat dit bij IOS op een andere plek dan bij Android.

 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Brenda42 , afgelopen vrijdag heeft @RoWi. je nog een tip gestuurd.
Heb je hier nog naar gekeken? Mocht je hierover nog aanvullende vragen hebben of is het hiermee opgelost, laat je het dan weten?

Brenda42
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi, alles geprobeerd wat is voorgesteld maar geen oplossing. Dus ik ga nu maar mijn telefoon als router gebruiken. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je niet de mogelijkheid om een vaste wifi verbinding te gebruiken ?

of wil je onderweg gebruik maken van ziggo go ?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat voor data abonnement heb je en met een speedtest wat geeft die aan?

www.speedtest.net

 

https://www.ziggo.nl/speedtest

 

Wat ik bij Vodafone lees zou je de reguliere 4G snelheden moeten halen.

 

https://www.vodafone.nl/abonnement/extra-opties/mobiel-internet

 

Ik ben inderdaad ook benieuwd naar de achterliggende reden, er is waar je de ipad wil gebruiken geen vast internet en wifi beschikbaar als ik een eerdere reactie goed begrijp?

Tevens ben ik benieuwd of het direct via de website wel werkt 

www.ziggogo.tv

 

 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 676Likes

@Brenda42 goed dat je met een kleine omweg via je telefoon toch Ziggo GO op de iPad werkende krijgt. Waarom die niet direct met de data simkaart werkt is mij een raadsel, die leg ik voor aan de ontwikkelaars van Ziggo GO. Wie weet komt er nog een tip uit 🙂 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @Brenda42. Naar aanleiding van het contact dat je met collega Jos hebt gehad is het een en ander doorgezet aan onze ontwikkelaars. Hieruit zijn een aantal vragen naar voren gekomen. Zou je daar antwoord op willen geven?

- Wil je de iPad eens geforceerd met 4G verbinden en dan checken hoe het gaat? Via de iPad kan dat via Instellingen -> Mobiel Netwerk -> Opties mobiele data -> Gesprekken en data -> 4G selecteren. 

- Lukt ReplayTV (terugkijken) of Movies & Series streamen wel via 5G? 

- Wil je jouw postcode en huisnummer nog toevoegen aan je profiel

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Brenda42. Kunnen we je nog helpen? 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic