Pretoee

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo Go app werkt niet optimaal

Ik heb alweer een probleem met de ziggo go app. Ik gebruik deze app op de iPad air. Sinds een aantal dagen valt het beeld (bij zowel live tv als de on demand content) na een paar minuten kijken weg. Het beeld blijft een tijd zwart met het rondje dat hij aan het laden is. Soms komt het beeld weer terug na een lange tijd wachten of ik krijg na een tijdje de melding ‘niet beschikbaar, kan niet worden afgespeeld’ of de melding dat ik hier geen abonnement voor heb.. het probleem ligt niet aan mijn internetverbinding of instellingen. Films/series kijken op/met Netflix of pathe thuis gaat prima en zonder problemen. Wat is er nu weer aan de hand?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Goedemorgen Pretoee,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Mijn eerste vraag, die bij me opkomt, zit je op 2,4Ghz of op 5Ghz?
Je kan het beste met een iPad op 5Ghz gaan zitten, dan heb je de beste snelheid en loopt het allemaal ook wat beter. Noem je 2,4Ghz en 5Ghz niet hetzelfde, dat gaat dan niet lekker en zal hij waarschijnlijk vaker de 2,4 pakken dan de 5. Heb je de app ook al een keer helemaal delete en opnieuw opgestart?

Laten we eerst maar even met deze vragen beginnen 🙂
Ik hoop wel hoe het is gegaan.

** Bedankt Be rt voor het melden **

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Pretoee

EnergieBoy weet veel van i apparaten af en komt hier vast langs, als hij online is.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Goedemorgen Pretoee,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Mijn eerste vraag, die bij me opkomt, zit je op 2,4Ghz of op 5Ghz?
Je kan het beste met een iPad op 5Ghz gaan zitten, dan heb je de beste snelheid en loopt het allemaal ook wat beter. Noem je 2,4Ghz en 5Ghz niet hetzelfde, dat gaat dan niet lekker en zal hij waarschijnlijk vaker de 2,4 pakken dan de 5. Heb je de app ook al een keer helemaal delete en opnieuw opgestart?

Laten we eerst maar even met deze vragen beginnen 🙂
Ik hoop wel hoe het is gegaan.

** Bedankt Be rt voor het melden **
Pretoee
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt EnergieBoy bedankt!

Mijn iPad stond inderdaad ingesteld op het 2,4 GHz netwerk. Ik heb dit nu aangepast naar het 5Ghz netwerk. Dit was al wel het geval op mijn iPhone en ik had het idee dat de Ziggo Go app hier beter werkte. Laten we hopen dat deze simpele oplossing het probleem verhelpt. Ik ga dit vanavond uitproberen.. ik houd jullie op de hoogte #hoopvol :smiley:
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Succes en bedankt voor de update :wink:
Vandenbree9876

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waar kan ik die snelheid instellen?

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @Vandenbree9876

Bedoel je het verschil tussen 2.4 en 5.0GHz? Dat kun je heel eenvoudig instellen via de instellingen in je modem
Mocht je hierover vragen hebben, dan helpt @EnergieBoy je hier graag mee. 

 

 

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Hoe bedoel je @Vandenbree9876 
Welke snelheid? Snelheid op je modem kan je niet instellen, je krijgt van Ziggo een snelheid en dat is het. Die snelheid kan snel worden doorgegeven via een UTP kabel maar zal iets minder snel zijn met Wifi (al hoewel je tegenwoordig ook wel hele snelle Wifi hebt). Dus wat bedoel je eigenlijk met waar kan ik die snelheid instellen?

Als je wil weten hoe je 2,4 en 5 GHz kan instellen, bekijk dan deze video eens of deze video.

Rblaa01

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

de- installeer de Ziggo Go App en kijk rechtstreeks via de webbrowser, wat er ook gebeurt NIET de App installeren en je probleem is verholpen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Rblaa01 Dank voor je hulp, maar ik hoop dat het probleem binnen de afgelopen 4,5 jaar wel is opgelost 🙂

Uitgelicht topic