1
Vraag
2
Reacties
J-O

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo Go app voor Apple TV - foutmelding “video niet gevonden”

Hallo allemaal,

 

Er gaat sinds kort iets niet goed in de Ziggo Go app voor Apple TV. Vaak (niet altijd) als je op een film of serie in de sectie “Anderen bekeken ook” klikt, verschijnt in een zwart scherm met witte letters de melding “Helaas, er is iets fout gegaan. Probeer het later opnieuw. Video niet gevonden”. Er verschijnt ook een oranje knop genaamd “Opnieuw proberen”, maar er gebeurt niks als je erop drukt. Het lijkt op een software fout in de Ziggo Go app voor Apple TV; vermoedelijk een mapping probleem. De link waar je op moet klikken om in het volgende scherm te komen werkt daarom niet altijd. Het is mij opgevallen dat doorklikken naar tv programma’s uit “TV & Replay” wel goed gaat maar doorklikken naar films en series uit het “Movies & Series” assortiment niet. De film/serie waar je naar wilt doorklikken (en waarvoor je de foutmelding krijgt) kan je overigens wel gewoon via de zoekfunctie bereiken en bekijken.

 

Ik heb getest of het probleem ook in de Ziggo Go app voor iPad/iPhone voorvalt maar daar gaat alles goed. Als je in dezelfde sectie (hoewel deze sectie daar “Wellicht vind je dit ook leuk” heet) op precies dezelfde film/serie klikt, verschijnt de foutmelding niet maar kom je gewoon in het volgende, juiste scherm terecht.

 

Ik heb de Ziggo Go app voor Apple TV verwijderd en een kwartier later opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft jammer genoeg niet geholpen.

 

Weet iemand een oplossing of moet er wellicht een programmeur aan de slag bij Ziggo?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
J-O
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb het even een paar dagen aangekeken maar sinds de update van de Ziggo Go app voor Apple TV die deze week heeft plaatsgevonden, werkt alles weer zoals het moet. Goed werk van jullie IT afdeling! Hartelijk dank!

Bekijk in context

15 Reacties 15
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemiddag @J-O! Welkom op de Ziggo Community! 
Wat onwijs balen dat je Ziggo Go app voor de Apple TV niet goed functioneert. Goed dat je het een en ander al hebt uitgesloten en getest. Kun je de app nog eens verwijderen en daarna je tv resetten. Als dat gebeurt is, kun je de app opnieuw downloaden. Werkt het dan wel?

J-O
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Maud! Allereerst bedankt voor je reactie. Ik heb geprobeerd wat aangeraden hebt: ik heb eerst de Ziggo Go app verwijderd, vervolgens een factory reset van de Apple TV gedaan en daarna de app weer geïnstalleerd en opnieuw ingelogd. Het probleem doet zich jammer genoeg nog steeds voor. Daarvoor heb ik ook het volgende geprobeerd: de Ziggo Go app van de Apple TV verwijderen, de Apple TV uit doen en vervolgens een paar minuten van de stroom halen door de stekker eruit te trekken waarna ik de Ziggo Go app opnieuw heb geïnstalleerd en weer ben ingelogd. Dat heeft ook niet geholpen. Het lijkt toch echt op een software probleem. Of is er nog iets wat ik kan proberen? 🤔

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Dank voor je waardevolle toevoeging @J-O! Welke generatie Apple TV heb je? En op welke firmware draait 'ie? Welke Ziggo GO versie is geïnstalleerd? Mochten andere Apple TV users dit willen testen, verenig jullie hier en deel de bevindingen! 

J-O
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb een Apple TV 4K (model A1842). Ik heb de tests gedaan met tvOS 14.5. Vannacht is echter tvOS 14.6 uitgebracht. Die heb ik geïnstalleerd en ik heb goed nieuws: het probleem is opgelost. Het werkt nu zoals het zou moeten. Dat doet deugd. Wellicht liep de Ziggo Go voor Apple TV wat vooruit op de nieuwe tvOS release. Bedankt voor de moeite!

J-O
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Slecht nieuws. Ik dacht dat was opgelost maar het probleem is terug. Heel vreemd want vanmiddag ging alles nog goed. Ik krijg weer dezelfde foutmelding als eerst: “Helaas, er is iets fout gegaan. Probeer het later opnieuw. Video niet gevonden”. Het gebeurt alleen met doorklikken naar video’s uit het “Movies &  Series” assortiment die in de sectie “Anderen bekeken ook” staan. Zie mijn eerste bericht voor een uitgebreide omschrijving.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ai, wat jammer J-O!

 

Bedankt voor de aanvullende info, ik laat je topic even openstaan hier om te kijken of er nog meer gebruikers voorbij komen die dit ook ervaren.

J-O
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Rikst, is het immers al zo ver dat iemand van jullie IT afdeling naar dit probleem kan kijken? Ik vermoed dat het een mapping probleem betreft. Behalve een complete factory reset van de Apple TV, het daarna opnieuw installeren van de laatste tvOS firmware en het vervolgens opnieuw installeren van de Ziggo Go app, heb ik ook het volgende geprobeerd:

 

- mijn modem een paar minuten van het stroom gehaald en opnieuw opgestart.

 

- mijn router helemaal gewist, opnieuw de firmware geïnstalleerd en opnieuw ingesteld.

 

Het heeft allemaal niks geholpen. Ik denk toch echt dat het probleem bij Ziggo ligt. Zou mooi zijn als jullie dit kunnen oplossen.  Andere dingen die ik geprobeerd heb en een uitgebreide omschrijving van het probleem, kunnen jullie in mijn voorgaande berichten vinden.

 

Het belangrijkste stukje informatie is dat het probleem zich alleen voordoet bij doorklikken naar video’s uit het “Movies &  Series” assortiment die in de sectie “Anderen bekeken ook” staan. Elders in de app gaat het doorklikken prima. Op de iPad en iPhone is er helemaal geen probleem.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Hey @J-O

Fijn dat je opnieuw een heads up stuurt in je topic. We hebben het probleem kunnen reproduceren, van die 10 keer dat we het hebben gecheckt ging het aan deze kant 1 keer fout. Dit heb ik voor je doorgezet naar de juiste afdeling zodat hiernaar wordt gekeken! 

Ik (of 1 van de andere moderators) zal hier een update sturen als we meer info voor jou hebben. Heb je al een poos niets gehoord, trek ons dan gerust aan de mouw in jouw topic dan dubbel checken we de mailbox. 

J-O
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Mariska, Dank je wel! Goed dat jullie het probleem hebben kunnen reproduceren. Ik had wel verwacht dat het probleem vaker zou voorkomen bij jullie tests. Let wel: de foutmelding wordt alleen weergegeven bij doorklikken naar video’s uit het “Movies &  Series” assortiment. Doorklikken naar tv programma’s uit “TV & Replay” gaat naar mijn ervaring wel altijd goed. Misschien dat het daarom maar 1 van de 10 keer fout ging bij jullie.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Yes, we hebben het precies zo gecheckt voor je en het wordt nu verder onderzocht. 

Zou je, voor de volledigheid, je postcode en huisnummer nog toe kunnen voegen aan je Community profiel? Dan voeg ik je klantnummer nog toe aan het voorbeeld voor de juiste afdeling. 

J-O
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb het toegevoegd. Bedankt voor je hulp!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dankjewel @J-O, ik heb het doorgezet voor je!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Een update van mijn kant @J-O. Het probleem is aangekaart en ik heb intussen een reactie. Er wordt aan gewerkt om dit op te lossen 🙂 

J-O
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb het even een paar dagen aangekeken maar sinds de update van de Ziggo Go app voor Apple TV die deze week heeft plaatsgevonden, werkt alles weer zoals het moet. Goed werk van jullie IT afdeling! Hartelijk dank!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Super, @J-O fijn dat het weer werkt zoals je van ons bent gewend.

Ik sluit bij deze dit topic, gezien je geen hulp meer van de Community nodig hebt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic