Ik kijk via Apple TV. Prima met één kanttekening. Het geluid is stereo en geen surround. Zelfs geen 5.1
klopt dat?
zo ja; gaat de app (voor Apple TV) nog verbeterd worden met HDR / Atmos e.d. Zoals grote streaming diensten wel hebben ?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Marantz SR5010 (met de nodige firmware updades). Bijv bij Disney en Netflix worden HDR / 4K / Atmos gwoon herkend.
Dag @hans6011
Het klopt dus.
Ik heb zelf een Denon receiver 5.1 en alle inkomende signalen gaan via HDMI naar m’n receiver. De TV wordt dus alleen als monitor gebruikt. Marantz en Denon gebruiken dezelfde AVR Remote app waarop je kunt zien welke kanalen worden ontvangen en welke er worden uitgestuurd. Na je bericht heb ik zelf ook even gecontroleerd en je hebt gelijk.
Om Ziggo te kijken gebruik ikzelf meestal de Mediabox Next en die stuurt wèl 5.1 door. Daarom is het me waarschijnlijk nooit opgevallen dat de Ziggo Go app dat niet doet.
Al het andere aan streamingdiensten kijk ik via Apple TV en die sturen wèl 5.1 door.
Als je Ziggo Go via je telefoon gebruikt dan valt dat misschien minder snel op, maar als je met diezelfde telefoon gaat casten via bijvoorbeeld Chromecast dan natuurlijk wel.
Top. Dank voor snelle reactie. Zelfde geldt volgens mij ook voor Videoland en NLZiet. Lijkt goed-Hollandsch kosten drukken.
Hoop dat ik het fout heb, heb overal waar mogelijk beeldkwaliteit op HD of hoog, maar in feite zijn beeld en geluid naar de stand van de techniek marginaal.
Heb inmiddels van twee van de drie reactie ontvangen. Van de laatste geen. Het gevoel is hetzelfde: geen prioriteit om functionaliteit uit te breiden met echte 4K, HDR / Atmos etc. (Vergelijk “echte” streamingdienst)
Dat heet “iemand met een baksteen het riet insturen” (en hopen dat ie niet meer boven komt).
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.