1
Vraag
2
Reacties
HeSc64

Level 5
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Ziggo Go app en Nokia smartTV

Op advies van een lokale winkelier, ben ik overgegaan tot de aanschaf van de Nokia smartTV.

Heb namelijk al 3 Ziggo CI-kaarten in gebruik en zocht een oplossing om op een 4e TV Ziggo zenders te kijken.

Zoals nu blijkt werkt de Ziggo-app alleen met Ziggo-TV en -internet, ik heb Ziggo-TV en Xs4All internet.

Poging gedaan via de Kodi-app, echter de Ziggo-app buffert geregeld.

Toen het advies gekregen over te stappen naar Ziggo-internet, heb nu een test omgeving met een witte Ziggo modem, heb nu Ziggo Go-app werkend, naast veel DNS problemen.

Echter het bufferen is nagenoeg niet minder geworden.

Weet iemand een oplossing, zodat ik een stabiel werkende 4e TV ga krijgen?

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Goedemorgen @HeSc64. Zoals @Bert aangaf is de hoofdaansluiting inderdaad verouderd. Het wordt dus tijd dat we deze vervangen :-)! Ik heb de monteur voor morgenmiddag ingepland. Hij/zij komt tussen 12.00 - 18.00 uur. Schikt dit niet, wijzig het dan naar een moment wat je beter uitkomt. Laat je ons weten hoe het hierna werkt?

Bekijk in context

HeSc64
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Na de vervanging van mijn oudste switch 3com 8-poorts en het vervangen van de AOP door Ziggo lijkt het buffer verleden tijd.

Ik hoop dat ik niet te voorbarig ben. 👍🏻

Bekijk in context

31 Reacties 31
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Klopt als je internet hebt van XS4ALL dan werkt de Ziggo TV App niet, dan hadden ze je beter de Chromecast 2018 of 4K Ultra kunnen aanbevelen en de Ziggo Go app die werkt met alle soorten internet. 

Maar als je test met Ziggo Modem zou je dan het moeten werken. Kan je volgende doen:

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo aansluiting je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

HeSc64
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Goede middag,

Op de eerste plaats bedankt voor de snelle reactie had pas gerekend op een reactie na het weekend, in de bijlage de gevraagde gegevens.

Met betrekking tot de versterkers deze is in mijn test opstelling nog niet operationeel.

De smartTV is bekabeld aangesloten, via een 3 tal switches. de connectbox is met de meegeleverde splitter en kabel aangesloten op de binnenkomende CAI aansluiting in de meterkast.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het probleem met het bufferen kan op vier plekken fout gaan.

1 de wifi/internet verbinding.

2 de hardware de Ziggo Go app kan je systeem te zwaar belasten.

3 het Ziggo Go platform de plek waar alles stream vandaan moeten komen.

4. De switches deze moeten igmp ondersteunen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Zit er een splitter met een wit kapje op de AOP en kan je foto van je aansluiting maken. Mijn TV staat ook op een Switch maar de kabel is rechtstreeks vanuit de meterkast naar de woning vanaf modem getrokken en zo heb ik alles bekabeld. Welke switches heb je als ik vragen mag. Ik vind je -dbm vermogen vrij hoog liggen misschien zou @Bert even mee kunnen kijken.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het binnenkomend signaal is prima binnen de grenswaarden, hier is het binnenkomend signaal tussen 9 en 11 en is er geen enkel probleem met de Connect box.

 

"de connectbox is met de meegeleverde splitter en kabel aangesloten op de binnenkomende CAI aansluiting in de meterkast."

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

 

Het best om één en ander uit te sluiten is de TV een keer met een netwerkkabel aan te sluiten op het modem, dan kun je zien of het probleem nog steeds bestaat en dan stap voor stap de rest ertussen zetten om te kijken wanneer het fout gaat.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert zijn er niet veels te veel t3 timeouts?

 

Nu zag ik die hier ook regelmatig maar nooit als hinderlijk ervaren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. T3's zie je liever niet, maar deze paar kunnen niet het uitgebreide bufferen verklaren.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@HeSc64  even los van de problemen/vraag.

 

Welke kanalen worden op die 4e TV gekeken, als dat kanalen zijn uit het ongecodeerde pakket is een 4e CI module niet eens nodig.

HeSc64
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Hierbij de foto’s van de AOP, de toegepaste switch’s zijn vanaf de connectbox naar de 1e Netgear 16v switch, 2e 3-com 8v switch en als laatste Netgear 8v switch.

HeSc64
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Zie voor de AOP foto’s bij de reactie op Dave.

ter aanvulling de witte gaat naar de connectbox de zwarte naar een 4 voudige versterker van het CAI signaal in de woning en een toekomstige coaxkabel naar het vertrek met de 4e TV (overkaping achterin de tuin).

HeSc64
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

In principe alle Ziggo kanalen, daarnaast heb ik recentelijk ook de F1-app daar operationeel.

Deze is ook niet buffervrij, maar veel minder irretant.

HeSc64
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Het leggen van een rechtstreekse netwerkkabel is zeer lastig, de 4e TV staat achterin de tuin, moet ik opzoek naar minstens 20mtr lange netwerkkabel. Hetgeen ik simpeler kan doen is kijken of ik de TV zonder switches kan aansluiten op de Connectbox.

Dit laatste is naar mijn idee min of meer hetzelfde als het gevraagde, toch?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@HeSc64  schreef:

Het leggen van een rechtstreekse netwerkkabel is zeer lastig, de 4e TV staat achterin de tuin, moet ik opzoek naar minstens 20mtr lange netwerkkabel. Hetgeen ik simpeler kan doen is kijken of ik de TV zonder switches kan aansluiten op de Connectbox.

Dit laatste is naar mijn idee min of meer hetzelfde als het gevraagde, toch?


Als test de TV bij de modem/router plaatsen is inderdaad hetzelfde.

Ps heb je nog preciesere model nummers van de switches? 

HeSc64
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Kan ook dan moet ik er iemand bij vragen, om de TV van de wandmeubel te halen.

Mijn andere voorstel kan ik alleen doen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@HeSc64  schreef:

Kan ook dan moet ik er iemand bij vragen, om de TV van de wandmeubel te halen.

Mijn andere voorstel kan ik alleen doen.


Dan ben ik heel benieuwd hoe je dat wil doen zonder de netwerk kabel.

HeSc64
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Heb eigenlijk de netwerkkabels naar de overkapping achterin de tuin dubbel uitgevoerd.

Dus kan de aansluiting zo aansluiten dat er geen switch aangesloten is.

Terwijl de rest blijft werk.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@HeSc64  schreef:

In principe alle Ziggo kanalen, daarnaast heb ik recentelijk ook de F1-app daar operationeel.

Deze is ook niet buffervrij, maar veel minder irretant.


heb je een Coax naar die TV? het is natuurlijk vrij eenvoudig om een ongebruikte CI module in die TV te stoppen, er zal niet altijd op alle vier de schermen tegelijk worden gekeken neem ik aan.

 

dan blijft de F1 app over wordt daarmee Viaplay bedoeld of de F1TVpro app ?

HeSc64
Topicstarter
Level 5
  • 59Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Nog niet de kabel ligt op meer dan de helft, echter heb ik dan een nieuw probleem.

De CI- kaart achter de televisie erin en uithalen.

Met je voorgestelde optie in gedachten, ben ik ook al begonnen aan de coax kabel te leggen.

Een 2e optie is misschien de nieuwe Next, maar het proberen/testen hiervan wordt wat lastig.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ook voor de Next Mini is een goed bedraad of Wifi internet signaal nodig.

Als extra ontvanger zal je deze na een maand kunnen opzeggen. De vraag is wel of dat kan je hebt al 3 activaties, zover ik weet wordt de Mini een 4e activatie.

 

De app is wel de voordeligste optie.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic