Vraag
Reacties
Aankondigingen
Skysurfer
Level 1

Ziggo Go app: Streamen Apple TV niet meer mogelijk

Sinds een aantal dagen terug is het niet meer mogelijk om met welke Apple Device dan ook live TV via de Ziggo Go app te streamen naar de Apple TV. Frustrerend nu dit de enige manier is vanwege verbouwing om fatsoenlijk TV te kunnen kijken.

• Apple TV software up to date en restart gehad.
  • Ziggo Go Apps ook al opnieuw geïnstalleerd na deze eerst opgeruimd en verwijderd te hebben.
  • Streamen van andere diensten als Videoland, Netflix etc is geen enkel probleem.
  • Foutmelding: “Er heeft zich een fout voorgedaan bij het laden van dit materiaal.”

Devices: IPhone 12 Max Pro, MacBook Air 2020 & IPad Air.

Misschien handig ter vermelding, overgestapt naar Ziggo Next box welke nog geïnstalleerd moet worden maar vanwege de verbouwing nog niet is gebeurd. Verder is mijn account gekoppeld aan Vodafone.

Just to make sure nogmaals; tot vorige week werkte het streamen via de Ziggo Go app nog prima.

Hoop dat iemand een oplossing heeft!

Alvast  bedankt.

Groet,

Sebastiaan.

0 Kudos
8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Skysurfer . Welkom hier!

Ah, wat irritant dat het stremen/gebruiken van ZiggoGO niet meer lukt. Zeker inderdaad als dat momenteel je manier is om tv te kijken. 

Goed dat je meteen ook aangeeft dat je je abonnement hebt laten aanpassen maar je nieuwe mediabox nog niet aangesloten hebt. Ik vermoed dat dit er namelijk mee te maken heeft. Wanneer je over gaat op de mediabox Next, wordt je ZiggoGO profiel ook aangepast. In dit geval lijkt het erop dat je nieuwe profiel nog niet actief staat (de activatie wacht nog op de installatie), maar je oude ook al niet meer werkt. 

Ik ga hier op je klantnummer even het een en ander doordrukken. Wil jij in de loop van de dag nog eens testen of ZiggoGO nu weer goed werkt en het me laten weten? 🙂 

0 Kudos
Skysurfer
Level 1
Topicstarter

Ga ik meteen doen! Had overigens gisteren ook nog even gebeld met jullie, maar daar dachten ze dat het lag aan het feit de app software nog geen goede update heeft gekregen vs de nieuwste IOS versie. Kan de Ziggo app wel gewoon openen en afspelen maar het streamen is het probleem. Krijg wel geluid maar zwart beeld.

Je hoort zo weer van mij, alvast bedankt!!!

0 Kudos
Skysurfer
Level 1
Topicstarter

Excuus dag liep even anders dan gepland.

Helaas is het probleem er nog steeds...

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Helaas . Excuses van mij ook, want ik ging er dus vanuit dat het ging om volledig niet gebruik kunnen maken van ZiggoGO. Nu begrijp ik dat het om het streamen naar de AppleTV gaat. 

Wil je voor mij eens testen of het streamen van de zender Discovery Channel wel lukt? Klinkt wat willekeurig, maar daarmee kunnen we het een en ander uitsluiten

En kan je meteen delen welke generatie AppleTV je hebt? 

0 Kudos
Skysurfer
Level 1
Topicstarter

Helaas ik krijg dezelfde melding:

”Er heeft zich een fout voorgedaan bij het laden van het materiaal.” 

Apple TV generatie: 3rd

0 Kudos
Skysurfer
Level 1
Topicstarter

Las net dit elders op het forum. Het is toch niet waar dat dit na 9 maanden nog niet is opgelost…?? Want enkel de Ziggo Go app kent dit probleem. 

Mark Ziggo wrote:
Mark Ziggo schreef:

Hoi allemaal, dank voor jullie meldingen. Dit is niet het enige kanaal waarop deze meldingen zijn binnengekomen natuurlijk en er loopt inmiddels een onderzoek om dit probleem te achterhalen.

We hebben al wel bevestigd dat overige Apple TVs geen problemen ervaren, zelfs een Apple TV gen2 werkt nog. Het is geen bewuste actie om ondersteuning voor Apple TV 3 te laten vallen o.i.d. en we hopen de oorzaak snel te kunnen vinden.

Update: Een aantal van jullie hebben al wat zenders ontdekt die je wel kunt streamen en dat is ook uit het onderzoek gebleken. Zenders zonder ondertiteling zijn wel af te spelen en zenders met ondertiteling geven een foutmelding. Maar of dat aan Ziggo GO ligt of aan de Apple TV weet ik niet. Het blijft opvallend dat het alleen op de gen3 een probleem oplevert.

Het terugdraaien van een update in de appstores wordt natuurlijk overwogen als er een nieuwe bug wordt gevonden na lancering, maar daarmee maken we ook weer iets stuk voor andere klanten dus het is kiezen tussen twee kwaden en daarmee zullen we nooit iedereen blij kunnen maken. We kiezen dan voor de optie die de minste negatieve impact heeft.

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Het incident staat helaas nog steeds open, inderdaad :-(. Er wordt gewerkt aan een workaround en helaas is er in de tussentijd geen workaround voor klanten om het tussentijds anders op te lossen. 

0 Kudos
Skysurfer
Level 1
Topicstarter

Bedankt voor je reactie Lycke snap dat jij waarschijnlijk ook slechts de messenger bent. Maar wil graag onderstaande nog wel even ventileren richting Ziggo in het algemeen:

Heb inmiddels maar een Google Chromecast aangeschaft. Maar 9 maanden verder en nog geen oplossing kan maar drie dingen betekenen; of Ziggo wil het niet oplossen of het is gewoon onkunde of een combinatie van beiden, kan helaas geen andere conclusie trekken. (Er kan bv in 9 maanden wel een coronavaccin ontwikkeld en geproduceerd worden...) Klantgericht is het alles behalve door ook geen alternatieve oplossing te willen bieden, helemaal omdat dit dus puur een kwestie van willen is Ziggo.

0 Kudos