Hallo,
Sinds ongeveer een maand krijg ik via de Ziggo Go app op IOS enkel nog maar de melding dat er niets afgespeeld kan worden.
In Forum meldingen wordt vaak de vraag gesteld: “Heb je VPN nog aan staan?”
dat staat bij mij op al mijn apparaten standaard al jaren aan en heeft altijd gewerkt., ook bij mij thuis op mijn eigen Ziggo WiFi, zélfs met VPN aan, ongeacht de VPN server uit ongeacht welk Europees land, incl. NL.
En ziedaar, als ik het uitzet dan werkt het wél!
Conclusie:
Ik word dus door Ziggo (bewust?) gedwongen de beveiliging van mijn internetverbinding terug te schroeven om op IOS tv te kunnen kijken, dé bestaansreden voor Ziggo GO.
Fraaie move, maar dat kan toch onmogelijk de bedoeling zijn.
Was niet een van de slogans: Neem je TV mee op vakantie? In het buitenland wil ik via een NL VPN server Ziggo TV kunnen kijken en niet zónder VPN op een voor mij onbekend netwerk (4/5G of WiFi).
Maar zélfs bij mij thuis op het Ziggo eigen netwerk (met VPN naar NL VPN server) is het Ziggo NO-GO.
Wat is hier in vredesnaam aan de hand?
Dank voor de oplossing 🤔
Opgelost! Ga naar oplossing.
Geen oplossing, gaat er ook niet komen.
Vpn is geen beveiliging.
@Mark Ziggo schreef.
TL;DR: Ziggo GO werkt niet via een VPN provider.
Sinds 1 april 2018 is het mogelijk om Ziggo GO te gebruiken binnen de EU en vanaf 1 augustus 2019 zelfs binnen de EER (zie Ziggo GO in het buitenland), maar buiten deze landen mogen wij niets uitzenden.
Omdat je met een VPN verbinding de Ziggo GO app voor de gek kunt houden met betrekking tot je locatie blokkeert Ziggo GO verbindingen die vanaf een bekend VPN ip-adres komen. Je zou achter een VPN server immers overal ter wereld kunnen zijn. De locatie-check gebeurt puur op basis van het ip-adres en de status daarvan in de gebruikte database (MaxMind GeoIP2).
Of een bepaald ip als 'bekend VPN ip-adres' geregistreerd staat of niet is niet publiek inzichtelijk. Als je ziet dat het door jouw gebruikte VPN ip-adres op de juiste locatie staat (binnen de EU/EER) terwijl Ziggo GO meldt dat je geen tv mag kijken buiten de EU, dan kun je ervan uitgaan dat het ip-adres als zodanig is geregistreerd.
In Nederland en in de EU (of EER vanaf 1-8-19) kun je gewoon gebruikmaken van Ziggo GO zo lang je geen VPN verbinding gebruikt.
Met een vpn kan niet nagegaan worden vanwaar je kijkt, vrijwel alle streamingdiensten blokkeren vpn's zo veel mogelijk.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Geen oplossing, gaat er ook niet komen.
Vpn is geen beveiliging.
@Mark Ziggo schreef.
TL;DR: Ziggo GO werkt niet via een VPN provider.
Sinds 1 april 2018 is het mogelijk om Ziggo GO te gebruiken binnen de EU en vanaf 1 augustus 2019 zelfs binnen de EER (zie Ziggo GO in het buitenland), maar buiten deze landen mogen wij niets uitzenden.
Omdat je met een VPN verbinding de Ziggo GO app voor de gek kunt houden met betrekking tot je locatie blokkeert Ziggo GO verbindingen die vanaf een bekend VPN ip-adres komen. Je zou achter een VPN server immers overal ter wereld kunnen zijn. De locatie-check gebeurt puur op basis van het ip-adres en de status daarvan in de gebruikte database (MaxMind GeoIP2).
Of een bepaald ip als 'bekend VPN ip-adres' geregistreerd staat of niet is niet publiek inzichtelijk. Als je ziet dat het door jouw gebruikte VPN ip-adres op de juiste locatie staat (binnen de EU/EER) terwijl Ziggo GO meldt dat je geen tv mag kijken buiten de EU, dan kun je ervan uitgaan dat het ip-adres als zodanig is geregistreerd.
In Nederland en in de EU (of EER vanaf 1-8-19) kun je gewoon gebruikmaken van Ziggo GO zo lang je geen VPN verbinding gebruikt.
Met een vpn kan niet nagegaan worden vanwaar je kijkt, vrijwel alle streamingdiensten blokkeren vpn's zo veel mogelijk.
Dank voor je reactie.
Wel geen oplossing, maar een verklaring.
En ik snap ook dat met een VPN je locatie niet te achterhalen is.
Tóch blijf ik het dan erg vreemd vinden dat dit t/m juni 2023 (!) op al m’n IOS apparaten gewoon heeft gewerkt en plots niet meer.
Gevalletje van na 5 jaar eindelijk dichtgetimmerd ?
Enfin…
Hi @Weerdj,
Het is me nog niet helemaal duidelijk wat er precies aan de hand is bij jou. Begrijp ik goed dat je ook gebruik maakt van een VPN en daarmee Ziggo GO niet kan kijken? In dat geval klopt het dat dit (mogelijk) niet werkt, en daar kunnen we helaas ook niet mee ondersteunen. Informatie daarover vind je in het [antwoord van dit topic].
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.