1
Vraag
2
Reacties
RM10

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo Go app Beeld live TV bevriest Sony Bravia

Ik kijk TV via de Ziggo Go app op mijn Sony Bravia met Google TV.

Normaal live TV kijken gaat prima. Maar het volgende gebeurd bij mij:

1. Ik start de tv opnieuw op en ik kan live tv kijken in ziggo go app.

2. Ik switch naar een andere App(bij mij was dit de Plex app) en ik speel daar een video af, dit gaat ook prima

3. Ik switch terug naar Ziggo Go App en probeer daar opnieuw Live TV te kijken. Nu bevriest het beeld en ik kan niks live in de app afspelen.

 

Om dit probleem op te lossen moet ik heel de tv opnieuw opstarten(dus geen standby). Na het opnieuw opstarten en opstarten van Ziggo Go app kan ik dan weer live tv kijken.

Ik weet dus niet of dit aan de Sony Bravia ligt of aan Google TV of aan de App. Misschien dat iemand dit kan testen met een Google TV Chromecast?

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RM10
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor de hulp en het testen.

Na jou test ben ik nog eens gaan kijken of ik het probleem precies kon reproduceren, en ik denk dat ik het probleem heb gevonden.

Ik denk namelijk dat wanneer je op Plex een video aan het afspelen bent en je op de home knop drukt dat Plex de video op de achtergrond niet afsluit, hierdoor blijft de Ziggo app in het eerste frame hangen en speelt niet af.
Ik zal even in detail uitleggen wanneer het probleem wel en niet voorkomt bij mij.

Probleem komt wel voor(dus altijd) wanneer ik het volgende doe:

1. Ik start de tv opnieuw op en ik speel video op Plex.
2. ik druk nog tijdens het afspelen van video op de 'home' knop van afstandsbediening(dus gaat naar home pagina van google TV)

3. Ik switch naar Ziggo Go app en druk op Live TV (maakt niet uit welke zender)
4. Het eerste frame van de TV zender komt in beeld, ik heb dus beeld. maar dit beeld bevriest en speelt dus niet verder af.

 

Probleem komt niet voor wanneer ik het volgende doe:

1. Ik start de tv opnieuw op en ik speel video op Plex.
2. ik druk nu tijdens het afspelen van video eerst op de 'back' knop van afstandsbediening.

3. Nu de video is gestopt met afspelen druk ik pas op de 'home' knop en gaat dus nu naar home pagina van google tv

3. Ik switch naar Ziggo Go app en druk op Live TV (maakt niet uit welke zender)
4. Nu speelt de Ziggo GO app wel normaal TV af.

 

Dus ik denk dat het opgelost moet worden in Google TV zelf, ik kan in ieder geval nu door de juiste knop in te drukken voorkomen dat ik heel de tv opnieuw moet opstarten.
Wel vind ik het nog raar dat ik dan in de Ziggo Go app wel alle ander video's kan afspelen die dus niet Live zijn, het lijkt er op dat in die situatie eventuele video's op de achtergrond wel worden stop gezet door de Ziggo Go app. Misschien zou dit in de Ziggo Go app nog wel aangepast kunnen worden zodat bij Live afspelen eerst eventuele achtergrond activiteiten in google tv worden stopgezet.

 

 

Bekijk in context

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8943Reacties
  • 1051Oplossingen
  • 3971Likes

Hi @RM10,

 

Dit topic heeft even stil gestaan maar ik kan vanuit onze kant bevestigen dat het inderdaad 'werkt' zoals je aangeeft: Als Plex op de achtergrond nog draait, werkt Ziggo GO niet of niet goed. Ze maken gebruik van hetzelfde proces namelijk. Dit wordt dan ook niet gezien als bug. Je dient Plex volledig af te sluiten (door op de back-knop te drukken), om Ziggo GO daarna te gebruiken.

11 Reacties 11
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7484Likes

@RM10  Goedemorgen ik ga dit straks even testen met de chromecast en ik kom er voor je op terug.

 

Ik heb topic even op kladje gezet, dan vergeet ik je niet.

 

Schermafbeelding 2022-01-18 om 10.23.22.png

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7484Likes

Zoals beloofd zou ik er even op terug komen en dat doe ik bij deze.

 

Ik heb eerst via Plex App Euronews zitten kijken zoals je in filmpje

 

 

Sorry dat ie even heen en weer ging me telefoon ging er vandoor.

 

Daarna ben ik naar de Ziggo Go App gegaan op de Chromecast en Live TV SBS6 gekozen en inladen duurde even maar geen haperingen van de App.

 

 

Het hoeft niet perse aan je TV te liggen, kan zijn dat de overgang van App naar App even duurde, beste is dan even 1 a 2 minuten te wachten, de ene App sluiten en dan de andere App openen.

 

Kan ook zijn dat de Wifi even druk momentje had, en dat daarom even niet wilde, en in het begin van casten lijkt beeld blokkerig klopt, die trekt na paar seconde altijd helder, dat is de overgang van App naar App.

 

Laten we er een positieve wending maken, denk gewoon puur toeval is geweest en te korte tijd tussen de app dat ie daarom even moeite heeft met streamen, ik heb hier de Chromecast1 gebruikt de Stick en alles ging goed op het inladen duurde iets langer.

 

Houd het even in de gaten en TV kan altijd even vol gelopen zijn, want deze doet ook update's uitvoeren terwijl je kijkt.

 

1. Als je Plex App streamt en je bent klaar sluit hem dan af.

2. Wacht even 1 of 2 minuten 

3. Probeer dan de Ziggo Go op te starten en streamen.

 

Hoop dat dit helpen wilt.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @RM10

 

Wat ontzettend vervelend dat de Ziggo GO app niet helemaal lekker samenwerkt met je televisie. Je loopt nu tegen een vrij specifiek probleem aan! Mooi dat je daar de Community voor hebt gevonden. 

 

Had je toevallig het bericht van @Dave! al gelezen en heb je dat uitgeprobeerd? 🙂

 

RM10
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor de hulp en het testen.

Na jou test ben ik nog eens gaan kijken of ik het probleem precies kon reproduceren, en ik denk dat ik het probleem heb gevonden.

Ik denk namelijk dat wanneer je op Plex een video aan het afspelen bent en je op de home knop drukt dat Plex de video op de achtergrond niet afsluit, hierdoor blijft de Ziggo app in het eerste frame hangen en speelt niet af.
Ik zal even in detail uitleggen wanneer het probleem wel en niet voorkomt bij mij.

Probleem komt wel voor(dus altijd) wanneer ik het volgende doe:

1. Ik start de tv opnieuw op en ik speel video op Plex.
2. ik druk nog tijdens het afspelen van video op de 'home' knop van afstandsbediening(dus gaat naar home pagina van google TV)

3. Ik switch naar Ziggo Go app en druk op Live TV (maakt niet uit welke zender)
4. Het eerste frame van de TV zender komt in beeld, ik heb dus beeld. maar dit beeld bevriest en speelt dus niet verder af.

 

Probleem komt niet voor wanneer ik het volgende doe:

1. Ik start de tv opnieuw op en ik speel video op Plex.
2. ik druk nu tijdens het afspelen van video eerst op de 'back' knop van afstandsbediening.

3. Nu de video is gestopt met afspelen druk ik pas op de 'home' knop en gaat dus nu naar home pagina van google tv

3. Ik switch naar Ziggo Go app en druk op Live TV (maakt niet uit welke zender)
4. Nu speelt de Ziggo GO app wel normaal TV af.

 

Dus ik denk dat het opgelost moet worden in Google TV zelf, ik kan in ieder geval nu door de juiste knop in te drukken voorkomen dat ik heel de tv opnieuw moet opstarten.
Wel vind ik het nog raar dat ik dan in de Ziggo Go app wel alle ander video's kan afspelen die dus niet Live zijn, het lijkt er op dat in die situatie eventuele video's op de achtergrond wel worden stop gezet door de Ziggo Go app. Misschien zou dit in de Ziggo Go app nog wel aangepast kunnen worden zodat bij Live afspelen eerst eventuele achtergrond activiteiten in google tv worden stopgezet.

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7484Likes

Bedankt voor je terugkoppeling want er is nog iemand met zelfde probleem en issue alleen ik moet jou tekst even translate naar Engels doen.

 

Testen geen probleem, doe ik graag , heb ik wat om handen, zit toch in gips 😉

 

Bedankt voor de goede terugkoppeling.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1295Posts
  • 202Oplossingen
  • 645Likes

Mooie samenwerking @RM10 en @Dave! Ik breng het hier onder de aandacht bij de ontwikkelaars van de Ziggo GO TV app of dit bekend is. 

@Dave! beterschap en goed herstel gewenst van je botbreuk. Fijn dat je nu wat meer tijd hebt om te testen!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7484Likes

Dank je @Jos  is geen breuk maar een vastzet enkel operatie door zware osteoporose botontkalking en artrose mijn Spierziekte al 40 jaar van de 44 en begin nu uit elkaar te vallen, ben net Ikea Bouwpakket. Ik houd de lol er in dat houd me op de bank niet op de been 😉

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1295Posts
  • 202Oplossingen
  • 645Likes

Oef, Dave! Dat is wel echt iets anders, heel veel sterkte!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7484Likes

@Jos  schreef:

Oef, Dave! Dat is wel echt iets anders, heel veel sterkte!


Komt goed kerel 😉

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8943Posts
  • 1051Oplossingen
  • 3971Likes

Hi @RM10,

 

Dit topic heeft even stil gestaan maar ik kan vanuit onze kant bevestigen dat het inderdaad 'werkt' zoals je aangeeft: Als Plex op de achtergrond nog draait, werkt Ziggo GO niet of niet goed. Ze maken gebruik van hetzelfde proces namelijk. Dit wordt dan ook niet gezien als bug. Je dient Plex volledig af te sluiten (door op de back-knop te drukken), om Ziggo GO daarna te gebruiken.

RM10
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Alex,

Bedankt voor de reactie.

Goed om te horen dat dit dus niet alleen bij mij is.

Ik ben het er alleen niet mee eens dat dit niet om een bug zou gaan. Mij lijkt het logisch dat een gebruiker nooit de TV moet kunnen laten vastlopen, het is toevallig dat ik heb kunnen uitvinden waar het door kwam. Elke ander gebruiker zal dit niet weten en zal altijd de tv opnieuw moeten opstarten.

Ik kan me wel voorstellen dat de bug misschien eerder bij Google/Sony of Plex ligt. Hopelijk kan Ziggo dit wel melden bij de juiste partij. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic