Vraag
Reacties
Oplossing
Laurens1972
Level 4

Ziggo Go & Sonos (Apple tv mediaspeler)

Binnenkort installeer ik de Ziggo go app voor Appletv mediaspeler.
Weet iemand of de Ziggo go app op dit apparaat het geluid ook streamt naar Sonos boxen One SL ?
De meeste apps op dit apparaat doen dat wel maar enkele ook niet. 
Ik kan over de Ziggo app hierover geen sluitende informatie vinden.
Op dit forum wel vanaf airplay icm sonos maar dat is niet het sluitende antwoord.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Laurens1972
Level 4
Topicstarter

Inmiddels heb ik een installatie pakket van Ziggo gekregen met de Next mini.
Inmiddels aangesloten en via Appletv mediaspeler speelt de Ziggo app het geluid af via mijn Sonos boxen (Sonos One SL).

Dat kan dus gewoon al zie ik nog wel wat kleine praktische onhandigheden in de Ziggo Appletv app icm Sonos.

Het geluid gaat dus rechtstreeks vanaf de Apple mediaspeler Ziggo go app naar de Sonos boxen!
Sonos en Apple werken in het algemeen goed samen. Je hebt daar op de Appletv geen aparte Sonos app voor nodig!  
De reden waarom ik soms geluid via de boxen wil laten lopen is ivm met verschillende tv muziekzenders. TV geluid klinkt anders niet goed genoeg.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @Laurens1972 

Goede vraag. Maar meteen heb ik ook een paar vragen:

1. Gebruik je de Ziggo Go app om te casten naar de Apple TV of ga je Ziggo Go TV app installeren óp de Apple TV?
  2. De Apple TV bepaalt toch naar welk apparaat geluid wordt gestuurd?
  3. Of ik begrijp je vraag niet goed.
0 Kudos
Laurens1972
Level 4
Topicstarter

Ziggo go App gebruik ik OP de Apple tv.
Ja het verschilt dus per App of die het geluid streamt vanaf Appletv naar Sonos boxen.

Ik had bijvoorbeeld pas een proefabo op Canal Digital op Appletv. Die app stuurt het geluid niet door naar Sonos boxen. Het zijn niet veel apps die dat niet doen maar van de Ziggo go app kan ik het niet vinden.

Als een app op Appletv het geluid niet kan doorsturen naar Sonos komt het geluid vanaf de tv.

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Nou @Laurens1972 

Dat is nieuw voor me. Ikzelf heb een 4K AppleTV (eentje met zo’n betere afstandsbediening) en, onafhankelijk van welke app’s ik gebruik om te streamen, regelt de Apple TV hoe en waar het geluid heen gaat. Maar eerlijk gezegd heb ikzelf geen Sonos, maar ik begrijp dat er een Sonos-app is die geïnstalleerd is op je Apple TV.

Stomme vraag misschien: heb je al uitgeprobeerd wat de Ziggo Go TV-app doet met je Sonos?

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Bij Apple haak ik al af en Sonos/Heos komt hier ook niet in huis.

Dat geschreven hebbend, de app moet inderdaad wel goed met TVOS van Apple samenwerken anders gaat dit niet altijd goed. Zover ik het kan vinden is hier vaker naar gevraagd ik kan ook niet zo gauw een topic vinden die een duidelijk antwoord bevat.

Dit komt het dichtst in de buurt.

Is dit wat je ook vond @Laurens1972  als de Apple TV het airplay protocol gebruikt om draadloos te communiceren met het Sonos systeem gaat dat blijkbaar niet werken.

Laurens1972
Level 4
Topicstarter

Inmiddels heb ik een installatie pakket van Ziggo gekregen met de Next mini.
Inmiddels aangesloten en via Appletv mediaspeler speelt de Ziggo app het geluid af via mijn Sonos boxen (Sonos One SL).

Dat kan dus gewoon al zie ik nog wel wat kleine praktische onhandigheden in de Ziggo Appletv app icm Sonos.

Het geluid gaat dus rechtstreeks vanaf de Apple mediaspeler Ziggo go app naar de Sonos boxen!
Sonos en Apple werken in het algemeen goed samen. Je hebt daar op de Appletv geen aparte Sonos app voor nodig!  
De reden waarom ik soms geluid via de boxen wil laten lopen is ivm met verschillende tv muziekzenders. TV geluid klinkt anders niet goed genoeg.

RoWi.
Level 20

Mogelijk heeft de app voor AppleTVOS een update gekregen waardoor deze nu beter samenwerkt. 

Het functioneert op die kleine onhandigheden naar verwachting begrijp ik.

Wat het geluid via de TV luidsprekers klopt wel afhankelijk van de TV zitten daar niet altijd de beste luidsprekers in.

0 Kudos