Beste,
Sinds januari ben ik klant bij Ziggo (internet & tv). Na eerdere ervaringen met het T-Mobile en KPN televisie platform, merk ik dat Ziggo Go counter productief werkt. In mijn geval is dit met name het tv kijken zelf en het gebruiken van de gids. Als tip van een klantenservice medewerker deel ik hierbij graag mijn mening over de Ziggo Go tv app samen met suggesties om deze te verhelpen. Ik hoor graag wat Ziggo/andere klanten hiervan vinden!
Televisie kijken
Wanneer ik televisie wil kijken via de Ziggo Go tv app kost mij dit elke keer wanneer ik de app start zes stappen: Ziggo app opstarten > tv & replay > pijltje naar beneden > tv & replay > programma kiezen > kijk. Het hele doel van de app is het kijken van tv, waarom dit dan zo verstoppen?
Suggestie verbetering: start de app standaard op vanuit de laatst bekeken zender (of biedt in ieder geval de optie aan om dit in te stellen).
Gids
Wanneer je de gids wil gebruiken vanuit het bekijken van een programma, kan je op dit moment enkel een kleine gids gebruiken. Deze biedt weinig overzicht. Wanneer je meer overzicht wil moet je terug gaan naar home om vanuit daar een zender overzicht te zien. Het programma waarnaar je keek loopt hierbij dan ook niet op de achtergrond door. Waarom wordt het zo lastig gemaakt om te bepalen wat je gaat kijken? Dit verlaagt het kijkplezier, waardoor ik merkbaar minder tv kijk (ik twijfel zelfs om enkel internet af te nemen).
Suggestie verbetering: Wanneer je op de gids knop klikt, open dan de volledige gids. Toon deze bij voorkeur over het huidige tv programma heen (zodat je deze ondertussen nog wel meekrijgt). De kleine gids zou bijvoorbeeld geopend kunnen worden met het pijltje omhoog, zodat dit een bestaande optie blijft voor mensen die hier wel baat bij hebben.