1
Vraag
2
Reageer en help mee
RvanDalen

Level 5
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Ziggo Go TV app: [Bug] TV geluid speelt door in android TV Home screen

Doet zich voor op een Nvidia Shield Pro 2019 en is te reproduceren.

 

Tijdens het gebruik van de TV zetten de kinderen wel eens de TV uit terwijl de Ziggo Go TV app nog actief is.

Het is me niet eerder opgevallen, maar na de laatste update speelt het geluid van de Ziggo TV app door in het Android TV Home screen als je de app niet heb afgesloten en de TV weer aanzet.

 

Dat is best een rare gewaarwording als je het geluid van de Ziggo TV app hoort terwijl je de app niet geopend ziet.

 

1) TV kijken via Ziggo Go TV app

2) TV uitzetten via de Nvidia Shield afstandbediening

3) Even later de TV weer aanzetten met de Nvidia Shield afstandbediening

4) De Shield staat in het Home screen, maar je hoor het geluid van de Ziggo Go TV app.

 

Als je daarna de Ziggo TV app weer open speelt de zender waar je het geluid van hoorde in het Android TV Home screen weer verder en klopt het weer (geen idee of het dan live is of dat de zender op pauze is geweest tijdens TV uit, en dus achter loopt op de werkelijkheid..)

 

Ik zou verwachten/hopen dat als ik de TV aanzet de Ziggo Go TV app nog steeds geopend is net als voordat de TV werd uitgezet, en dat hij na het aanzetten van de TV weer verder speelt waar de echte live stream op dat moment is.

Of, dat we weer in het home screen staan van android TV, maar dan zonder het geluid van de Ziggo Go app die dan blijkbaar in de achtergrond nog actief is.

 

Voorbeelden gezocht

In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8854Reacties
  • 1038Oplossingen
  • 3924Likes

Hi allen,

 

Helaas nog geen witte rook, het probleem is nog in onderzoek. Het zal niet meekomen met de eerstvolgende update die op korte termijn verschijnt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8854Reacties
  • 1038Oplossingen
  • 3924Likes

Hi @RvanDalen (en anderen),

 

Allereerst dank voor het uitgebreid testen en melden! Dit lijkt inderdaad niet helemaal goed te gaan en gaan we onderzoeken. Ik heb de voorbeelden verzameld en inmiddels doorgezet, mocht ik meer informatie hebben (of nodig hebben), laat ik het weten!

 

Voor de zichtbaarheid, herhaal ik ook nog even de workaround: Dit is te voorkomen door eerst de gehele app af te sluiten (enkele keren op back drukken).

61 Reacties 61
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23375Posts
  • 1046Oplossingen
  • 7391Likes

Beste is dit verhaal even naar dit topic te verplaatsen. Hier worden meeste klachten gebundeld om het overzicht te behouden.

 

Ziggo GO TV app sluit steeds af op Android TV 

 

Kan ook zijn dat een Ziggo Medewerker hier voorbij komt en je hier probeert te helpen

 

Vermeld dan graag postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

RvanDalen
Topicstarter
Level 5
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Hoi @Dave! 

 

Bedankt voor je reactie,

 

Niet ik, maar Ziggo heeft hulp nodig met het verbeteren van de app.

Ik probeer alleen zo goed mogelijk de informatie over te brengen zodat ze er mee aan de slag kunnen.

 

Het juiste Topic hiervoor is helaas gearchiveerd ondanks de issues die nog open staan hierin.

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Update-juni-2022-Ziggo-GO/m-p/1077103#M469045

De instructie in het gearchiveerde topic zegt dat vanaf dat moment mensen een nieuw topic moeten openen indien ze tegen een nieuw issue aanlopen met de app.

 

 @Alex schrijf letterlijk,

Screenshot 2023-05-16 212711.jpg

 

En dat heb ik bij deze dus gedaan.

 

groet,

Remi

Ankover

Level 8
  • 232Posts
  • 4Oplossingen
  • 124Likes

Ditzelfde speelt ook op de app via de chromecast met Google TV. 

 

Mijn indruk is dat dit is ontstaan op het moment dat het steeds opnieuw inloggen eindelijk was opgelost. 

 

Ik was zo blij met niet meer dagelijks inloggen, dat ik dit "probleem" maar voor lief neem😉

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23375Posts
  • 1046Oplossingen
  • 7391Likes

Ze komen vanzelf langs de titel trekt al de blikken van de Ziggo Medewerkers. Anders dan ligt ik morgen even medewerker in, als deze nog niet wordt opgepakt. En je hebt goed gehandeld hoor, maar soms is het beetje onduidelijk.😉

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23375Posts
  • 1046Oplossingen
  • 7391Likes

Op de Chromecast Android TV heb ik het 1 keer per maand helaas. Maar is te overzien.

RvanDalen
Topicstarter
Level 5
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Vandaag nog een test gedaan.

Het geluid speelt zelfs door als je daarna een andere app open.

Bijvoorbeeld YouTube.

Ik had verwacht dat als ik een andere app zou opstarten het geluid van de Ziggo Go TV wel zou stoppen.

Maar nee hoor, terwijl YouTube speelt, hoor je het geluid van de Ziggo Go TV app er dwars doorheen.

Heeeel Bizar dit.

RoWi.

Level 20
  • 18029Posts
  • 754Oplossingen
  • 6131Likes

@RvanDalen als u de TV uit zet sluit u niet de Ziggo Go app af op een externe speler.

 Dus dat de Ziggo Go app actief blijft als de TV uitgaat verbaasd mij niet.

 

Wat u dan verder beschrijft is wel apart. 

Je zou inderdaad verwachten is de eerste situatie gewoon een actieve app te zien.

 

 

AndroidTV werkt anders dan een Android tablet daar kunnen we apps die op de achtergrond actief zijn weer 'openen' of zelfs stoppen.

Met AndroidTV lukt dat zover ik weet niet.

 

De YouTube app opent u op de Nvidia? 

Ik deel uw aanname dat via Androidtv de andere app dan de rechten voor geluidsweergave zou moeten verliezen.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23375Posts
  • 1046Oplossingen
  • 7391Likes

@RoWi. 

ik had afgelopen week bij afsluiten van de Ziggo Go TV App bleef hij hangen en ging alles met zwart beeld hier door, dat is anders als de TV uitzetten en doorspelen, maar er was even een kleine storing.

 

Door mijn Modem te herstarten was dit weer zo opgelost, kan zijn dat mijn Wifi haperde

 

@RvanDalen  Als je via Android TV op de Back toets druk zou de Ziggo GO TV App optie Afsluiten moeten geven dan zou er geen geluid meer moeten zijn. Hier wel het geval.

RoWi.

Level 20
  • 18029Posts
  • 754Oplossingen
  • 6131Likes

Dat van de back knop is een goede tip. 

 

Als de wifi verbinding hapert zou het geluid nooit door kunnen lopen want er is geen verbinding.

Maar een glitch kan natuurlijk altijd.

 

Even uit mijn hoofd heeft de Ziggo Go TV app geen fatsoenlijke afsluit optie zoals bijvoorbeeld Netflix dit wel heeft.

Ankover

Level 8
  • 232Posts
  • 4Oplossingen
  • 124Likes

Het klopt dat je steeds op de back knop blijft drukken tot de vraag komt of je wil afsluiten. Dat proberen we hier thuis ook standaard te doen. 

 

Soms vergeet iemand in de haast die stappen en wordt de chromecast "afgesloten" met de uitknop. Voor heen sloot ziggogo dan alles af op de achtergrond. Dit is nu niet meer zo. Als je de chromecast weer "aanzet" dan hoor je het geluid van de laatst afgespeelde zender (ik weet niet of dit life is of het geluid van waar je eerder gebleven was), zonder dat ziggogo zichtbaar open staat. Het geluid speelt inderdaad door als je andere apps opent. 

Als je ziggogo opent kan het voorkomen dat je in een zwart scherm blijft hangen. Maar meestal opent dan de zender waar je eerder naar keek.

 

Ik ben geen ict of appspecialist. Als leek heb ik de indruk dat de eerdere inlogproblemen veroorzaakt werden doordat ziggogo op de achtergrond steeds iets afsloot, waardoor je uitgelogd werd (mensen melden ook dat bij uitschakelen energieoptimalisatie het beter ging). Nu lijkt het erop dat in de programmatuur iets is aangepast waardoor dat afsluiten op de achtergrond niet meer kan. En dat als gevolg daarvan nu ook het geluid niet meer wordt afgebroken als je  de app niet officieel afsluit.

 

Nogmaals,  dit is hoe het op mij als leek overkomt. Ik kan het helemaal mis hebben natuurlijk.

 

Is er al iemand van @Ziggo die meeleest? Ik heb nog geen reactie gezien. 

RvanDalen
Topicstarter
Level 5
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Door middel van de Back knop de app afsluiten is natuurlijk de beste/aanbevolen manier.

En dat gebeurt ook negen van de tien keer.

Maar zo nu en dan gebeurt het ook op een andere manier.

Bijvoorbeeld als de kinderen in hun haast de app vergeten af te sluiten en de TV uitzetten.

Of wanneer er tegen Google word geroepen "He Google, zet de TV uit ! "

 

@Dave! We zijn bijna een week verder en er is nog geen mod langs geweest.

Zou jij je krachten willen aanwenden of er misschien een medewerker naar dit topic wil kijken?

 

@RoWi. Youtube speelt inderdaad vanaf de Nvidia Shield.

De Nvidia Shield is voor mij de vervanging van de Next box.

Dus alle apps worden gestart vanaf de Shield.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23375Posts
  • 1046Oplossingen
  • 7391Likes

@RvanDalen  Zal ik doen want ik heb zelf ook een probleem met inladen van de Ziggo GO TV App Android TV als ik mijn App inlaad gaat het beeld flikkerend naar de Android en Half op de Ziggo GO TV App en dan is het er bijna duurt 2 minuten maar irritant.

 

Ik zal vragen of ze even langs willen komen.

RvanDalen
Topicstarter
Level 5
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

@Dave! Dank 🙂

 

De bug die jij ervaar herken ik ook. Dat doet zich bij mij alleen voor op de Google TV's.

Ik heb die nog nooit gezien op de Nvidia Shield.

 

Ik heb overigens nooit die twee minuten afgewacht.

Ik had het idee dat ie er niet meer uit zou komen dus maar gelijk een reboot gegeven als het zich voordeed.

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23375Posts
  • 1046Oplossingen
  • 7391Likes

Nvidia Shield zegt mij weinig maar met Google start de app wel op maar duurt even half om half. en eenmaal ingeladen met de info start de Ziggo Go wel op.

RvanDalen
Topicstarter
Level 5
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Als ik het goed begrijp heb jij er iedere keer last van.

Bij mij is dat niet het geval, maar heb het wel een paar keer gezien de afgelopen maanden.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8854Posts
  • 1038Oplossingen
  • 3924Likes

Hi @RvanDalen (en anderen),

 

Allereerst dank voor het uitgebreid testen en melden! Dit lijkt inderdaad niet helemaal goed te gaan en gaan we onderzoeken. Ik heb de voorbeelden verzameld en inmiddels doorgezet, mocht ik meer informatie hebben (of nodig hebben), laat ik het weten!

 

Voor de zichtbaarheid, herhaal ik ook nog even de workaround: Dit is te voorkomen door eerst de gehele app af te sluiten (enkele keren op back drukken).

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23375Posts
  • 1046Oplossingen
  • 7391Likes

@Alex  ik maak vanavond er even filmpje van met het inladen van de Ziggo GO TV App Android.

 

Kan maar 1 keer de trap op namelijk.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8854Posts
  • 1038Oplossingen
  • 3924Likes

@Dave! - Mocht dat gaan om je eerder genoemde issue (flikkerend beeld bij opstarten app en/of half beeld), wil ik je vragen een nieuw topic te openen daarvoor. Mogelijk heeft het raakvlakken met elkaar, maar laten we voorkomen dat er informatie door elkaar heen gaat lopen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23375Posts
  • 1046Oplossingen
  • 7391Likes

Ik had filmpje gemaakt maar alles starte goed door nu, dus even niks in nieuw topic, ik houd het wel in de gaten voor je @Alex  dan zal ik zekers een nieuw topic aanmaken. 😊

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic