RvanDalen

Level 5
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Ziggo Go TV: TV stream onderbroken na standby of switchen tussen apps (Nvidia Shield)

Laat ik beginnen te vermelden dat ik een Nvidia Shield heb, en mogelijk mijn scenario niet voor komt op andere devices.

 

Tot voor kort met de oude app kon ik na het TV kijken de TV gewoon uit zetten in standby en de volgende keer bij het aanzetten speelde de TV dan gewoon door. Behalve als de timer van vier uur verlopen was werd de app netjes gesloten. Eigenlijk zoals je zou verwachten en willen dat het werkt.

Ook als ik bijvoorbeeld TV aan het kijken was en de Netflix knop op de afstandsbediening gebruikte en daarna weer terug schakelde naar de Ziggo app speelde deze weer gewoon door.

 

De nieuwe app geeft een foutmelding (2032) als de stream onderbroken is geweest.

Soms gepaard met een popup of je de uitzending vanaf het begin wil kijken.

 

Het zou fijn zijn als dit opgelost kan worden dat de stream weer door speelt na een onderbreking.

Of anders op z'n minst netter opgelost kan worden in de app, dat als de stream onderbroken is geweest de app bijvoorbeeld weer terug staat in het home screen.

Dat zou al een mooiere oplossing zijn dan een zwart beeld met een fout code op het scherm.

 

(Terwijl ik dit type gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat ik begin te twijfelen of de vorige app wel doorspeelde of gewoon stond te wachten. Kan het helaas niet meer uitproberen. Het resulteerde in ieder geval nooit in een foutmelding)

 

 

Uitgelicht
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@RvanDalen Hartelijk dank voor je uitgebreide terugkoppeling! Ik heb de extra info die je hier deelt doorgegeven aan de ontwikkelaar. Ik heb inmiddels begrepen v.d. ontwikkelaar dat er al een onderzoek loopt voor problemen met de Ziggo GO TV app i.c.m. NVidia Shield (2019 - Android 11). Als er meer informatie nodig is, dan laten wij het uiteraard aan jou eten. Als wij op onze beurt een update hebben m.b.t. dit probleem, dan laten wij het uiteraard aan jou weten. 

Update: Het is belangrijk om te controleren of de Android 11 hotfix voor Nvidia Shield geinstalleerd is op de Nvidia Shield. Mogelijk dat hiermee het probleem al is opgelost voor velen van jullie. 

44 Reacties 44
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @RvanDalen,

 

Allereerst sorry voor de late reactie - Dank voor je uitgebreide bevindingen en tests. Duidelijk het niet goed gaat met de Nvidia Shield en ik wil dit graag beter in kaart brengen.

Laat ik voorop stellen dat we op de hoogte zijn van matige performance van de TV App en daar verbeteringen voor aan zitten te komen. We hebben het dan vooral over traagheid en response-tijd. 

 

Het crashen en onderbreken zou natuurlijk helemaal niet voor mogen komen. We zijn inmiddels wel een aantal dagen verder: Is je ervaring de afgelopen dagen hetzelfde geweest? Gaat het standaard mis zodra de stream is onderbroken, lukt het nooit deze te hervatten? Welk type Nvidia Shield heb je?

RvanDalen
Topicstarter
Level 5
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Hoi @Alex ,

 

Bedankt voor je (late) reactie, 😉

 

Ik wilde eigenlijk zeggen dat het nooit goed gaat dat hij de stream weer op pak na het wisselen van app.

Maar toevallig gebeurde het vanavond 1x dat de stream wel doorspeelde na dat ik de Netflix app afsloot.

Helaas bleef het bij deze ene keer want hoe vaak ik het daarna nog heb geprobeerd resulteerde het altijd in een pop-up balk met de optie om de uitzending opnieuw te kijken (foto 1). Als je dan de terug knop gebruik op de AB verschijnt op de achtergrond een zwart scherm met de foutmelding " Niet Beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld. -2032". (foto 2)

Ik heb ook een paar keer gezien dat de Ziggo start animatie dan verschijnt gevolg door het start scherm. Het doet mij vermoeden dat de app zich dan hersteld na een crash (Maar dat is een aanname van mij).

 

Je kan dit zelf testen door tijdens het TV kijken de Netflix knop op de afstandsbediening van de Shield in te drukken. Dan start je de Netflix app op terwijl de Ziggo Go TV app nog in de achtergrond actief is.

Binnen Netflix hoef je niet eens een stream op te starten. Zodra je de app weer sluit keer je automatisch weer terug naar de Ziggo Go TV app. Bij de vorige versie van de app speelde de stream dan weer verder. Blijkbaar heeft de nieuwe app moeite de stream weer op te pakken wat resulteert in in de pop-up en foutmelding.

 

Het uitzetten van de TV/Shield door middel van de Shield afstandsbediening en daarna weer aanzetten resulteert ook in een zwart scherm met de 2032 melding.

 

Overige bugs/ongemakken die ik ben tegen gekomen:

  • Als ik het me correct herinner deed de vorige app bij het invullen van je gebruikers naam automatisch voorstellen van domein namen als aanvulling op het eerste stuk van het email adres. Dus @hotmail.com, @outlook.com, @gmail.com etc.... dat scheelde een hoop tijd met navigeren met de AB.
  • In het veld van het password kon je in de vorige versie je password zichtbaar maken ter controle. In de huidige versie is die optie verdwenen. Zeker als je met een afstand bediening een complex wachtwoord moet typen en je hebt een fout gemaakt is er geen mogelijkheid om te checken waar je de type fout heb gemaakt. Rest niks anders dan de complete regel te wissen en opnieuw te beginnen met navigeren met je AB... Niet echt tof...
  • Het is 1 maal voorgekomen in de twee weken (vanavond) dat de app compleet crashte tijdens het navigeren en ik weer in het home scherm stond van de Shield. Toen moest ik de app echt opnieuw starten. Dit gebeurde terwijl ik snel door de menu's heen bewoog.

 

Wat op dit moment echt killing is voor het verder kunnen gebruiken van de app is dat ik nu echt ELKE keer word uitgelogd. Dat is gewoon niet leuk meer...

 

Als escape had ik zondag de oude app weer geïnstalleerd op de Shield, met het idee dat als in de volgende update de meeste bugs eruit zijn ik weer upgrade.

Gelukkig werkte dit en we konden weer TV kijken zonder ons even druk te hoeven maken over de techniek.

Helaas was het geluk van korte duur want vandaag constateerde ik dat Ziggo de oude versie de nek heeft omgedraaid door de update naar de nieuwe versie verplicht te maken...

Beetje flauw, want dit was voor mensen zoals ik voor de time being nog even een manier om tenminste nog op een acceptabele manier TV te kunnen tot de nieuwe app verbeterd is.

 

De enige work around die ik op dit moment heb is om te casten vanaf m'n telefoon naar de Shield. Dit werkt (nog) wel. Maar dat is zo'n stap terug in de tijd, en de kinderen hadden altijd al een hekel aan het casten met de telefoon. Dus voor deze (nood) oplossing krijg ik geen applaus van het gezin.

 

Maar goed, het is zeker niet mijn intentie om het in het negatieve te trekken.

Ik hoop op een constructieve manier bij te kunnen dragen aan het aanleveren van informatie zodoende de app te kunnen verbeteren.

 

Mocht je meer informatie nodig hebben, of als er getest moet worden. Let me know.

 

Ik heb overigens een Nvidia Shield Pro (2019)

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@RvanDalen Hartelijk dank voor je uitgebreide terugkoppeling! Ik heb de extra info die je hier deelt doorgegeven aan de ontwikkelaar. Ik heb inmiddels begrepen v.d. ontwikkelaar dat er al een onderzoek loopt voor problemen met de Ziggo GO TV app i.c.m. NVidia Shield (2019 - Android 11). Als er meer informatie nodig is, dan laten wij het uiteraard aan jou eten. Als wij op onze beurt een update hebben m.b.t. dit probleem, dan laten wij het uiteraard aan jou weten. 

Update: Het is belangrijk om te controleren of de Android 11 hotfix voor Nvidia Shield geinstalleerd is op de Nvidia Shield. Mogelijk dat hiermee het probleem al is opgelost voor velen van jullie. 

mimi

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zet een filmpje stil in ziggo go voor een paar minuten . Daarna wil ik verder kijken en krijg de melding " NOT AVAILABLE" . Reload de film ,maar dat gaat dus niet meer . Ik probeerdan de gehele film maar weer opnieuw te starten ,omdat ik toch het einde wil zien  . Maar dat kan niet .. Ik moet dan beetje voor beetje vooruit tot de reclame begint en dat dan ongeveer 5 keer 5 minuten minimaal .Intussen heb ik dan al een half uur reclame dubbel gezien .

mimi

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De meeste problemen ontstaan dus door reclames .. De overheid van Nederland wil het publieke stelsel verder liberaliseren .. Dat betekend dat je binnenkort dus niet meer het verschil weet wat nou nog reclame en dat wat Nieuws is .

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@mimi Kun je aangeven wat voor content je precies pauzeert? Betreft het Live TV, Replay of een On Demand film of serie? 

En aanvullend hierop: kun je nagaan of je de laatste Android 11 hotfix voor de NVidia Shield geinstalleerd hebt? 

GRINCELL

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

7 JULI 2022

De Ziggo Go TV werkt niet meer op mij Nvidia Shield (Ziggo Go TV werkt wel op andere apparaten ,computor, mobile).

Ik heb de Ziggo Go TV APP verwijderd en mij Nvidia Shield rebooted.

ik heb daarna geprobeerd Ziggo Go TV APP te load maar krijgen allen "Pending"

Alle ander APPs werken op Nvidia Shield (voorbeeld netflix,amazon).

Wacht graag op u reactie.

Vgr

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@GRINCELL Vervelend dat jij op dit moment ook problemen ervaart met de Ziggo GO TV App op je Nvidia Shield! Heb je wel gecontroleerd of je de laatste update voor Android (NVidia Shield) plus de laatste hotfix vanuit NVidia geinstalleerd hebt? Installeer daarna opnieuw de Ziggo GO TV app. Mocht het probleem dan nog spelen dan zou ik graag weten welke foutmelding/foutode je precies ziet. 

RvanDalen
Topicstarter
Level 5
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Op aangeven van @Paul hier ook even mijn bijdrage uit het "Update van Ziggo Go" topic.

Ik heb last van grijze blokjes in beeld. Dit gebeurt zo'n 1 tot 2 keer per uur.

20220711_095324.jpg

 

Ook heb ik de helft van de tijd last van veeg effect als iets beweeg door beeld.

Als iemand bijvoorbeeld met z'n arm zwaait dan zie je dit als een veeg effect door het scherm.

Het is zo aanwezig dat je er na verloop van tijd bij wijze van spreken zeeziek van word...

Ik heb geprobeerd er een opname van te maken met mn telefoon maar dat lukt niet.

De telefoon doet blijkbaar iets slims met het beeld waardoor het beeld er op de telefoon weer soepel uit ziet.

 

Naar aanleiding van de vraag of de netwerkverbinding vanaf de Shield in orde is heb ik een verbindings test gedaan op de shield. Zie bijgevoegde resultaat. Mijn inziens heel mooie waardes, zeker voor kabel internet.

 

20220711_171251.jpg

 

Nvidia Shield pro 2019

Bedraad aangesloten

Laatste updates geinstalleerd.

SW version: 9.1.0(33.2.0.125)

 

20220712_131053.jpg

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@RvanDalen Hartelijk dank voor het delen van de uitgebreide informatie! Kun je nog eens controleren op welke framerate de NVidia Shield staat ingesteld en of je ook verschil merkt op het moment dat je de instellingen v.d. framerate wijzigt? Dit kun je als het goed is in de instellingen van je NVidia Shield controleren. 

Op de website van NVidia staat dat je als volgt bij deze setting komt:

Go to Settings > Remotes & Accessories > Customize Settings button and select “Match frame rate (beta)”.  
Kun je vervolgens testen of de problemen met het beeld ook zichtbaar zijn op het moment dat je de framerate hier anders configureert? Mocht dit nog niet werken dan koppel ik jouw bevindingen even terug naar onze engineers zodat dit verder onderzocht kan worden. 
 

Menzo

Level 9
  • 306Posts
  • 2Oplossingen
  • 122Likes

Sorry was verkeerde topic, heb het ook in het algemene topic gepost

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag allemaal,

We onderzoeken op dit moment nog het probleem waarbij bepaalde klanten met een NVidia Shield (*2019) problemen ervaren met de Ziggo GO app. Het is wel belangrijk dat de laatste Ziggo GO TV App versie geinstalleerd is op het apparaat. Check daarnaast of de NVidia voorzien is van de laatste Android update + hotfix. 

We ontvangen via dit topic graag nog concrete nieuwe voorbeelden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@RvanDalen  Even om alles uit te sluiten;  heb je de NVidia Shield ook al d.m.v. een andere HDMI kabel aangesloten op de TV of een andere HDMI poort getest? 

os

Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Elke keer als ik de Nvidia Shield TV uitzet (met de Ziggo GO app open en een kanaal kijkend) en daarna weer aanzet de volgende dag, krijg ik direct de -2032 foutmelding te zien als de TV aanstaat. Wisselen van kanaal heeft geen nut. Het enige dat werkt is de app afsluiten en opnieuw openen. Ik heb "Framesnelheid gelijk zetten" aan staan in de app instellingen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@os Dank voor het melden! Blijf je deze melding ook zien na het verwijderen van de App / cache data? En ik lees dat je de Framesnelheid gelijk zetten aan hebt staan in de Ziggo GO app. Maar hoe staan de frameratesettings van je NVidia Shield zelf op het moment ingesteld?

os

Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

@Paul Mijn resolutie staat op 4K 59,940 Hz met DV en HDR10 (standaard voor Nvidia Shield TV 2019). Als ik de Ziggo GO app open blijft deze op 4K 59,940 Hz met DV en HDR10. Als ik daarna een zender open wordt dit veranderd naar 4K 50 Hz met DV en HDR10. Dit komt door de ‘Video refresh rate’ instelling die ik aan heb en lijkt allemaal goed te gaan.

Nu komt er een bug:

Als ik mijn Nvidia Shield TV instel op 4K 50Hz met DV en HDR10 en daarna de Ziggo app open (nadat deze afgesloten was) wordt het beeld weer veranderd naar 4K 59,940 Hz met DV en HDR10. Als ik daarna weer een zender open gaat deze naar 4K 50 Hz met DV en HDR10. Voor geen reden wordt er dus geswitcht naar 59,940 Hz.

Als ik ‘Video refresh rate’ uitzet en mijn Shield op 50 Hz zet wordt nog steeds de refresh rate veranderd naar 59,940 Hz nadat ik de Ziggo GO app heb geopend en wordt TV ook op 59,940 Hz afgespeeld.

 

Ik kreeg net ook weer de 2032 error en denk dat dit komt omdat de refresh rate niet correct is. Als de app wordt geopend uit slaap wordt waarschijnlijk de refresh rate naar 59,940 Hz gezet, dan de video afgespeeld en daarna weer de refresh rate naar 50 Hz gezet, en dan komt deze error.

 

Ik denk dat deze bug op te lossen is door het forceren van de 59,940 Hz refresh rate bij het openen van de app uit te zetten en gewoon de refresh rate die al ingesteld stond (op de Shield TV) te gebruiken.

OF bij het openen van de app standaard 50 Hz te gebruiken.

Vreemd trouwens dat als ‘Video refresh rate’ uitstaat dat er altijd geswitcht wordt naar 59,940 Hz. Dan zeg ik, switch altijd naar 50 Hz, en verwijder de ‘Video refresh rate’ optie. Of switch alleen de refresh rate bij het openen van de app (naar 50 Hz) als deze optie aan staat.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@os Hartelijk dank voor het controleren en deze uitgebreide terugkoppeling. Ik geef deze extra info door aan de collega's die dit probleem in onderzoek hebben. 

RvanDalen
Topicstarter
Level 5
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Hi @Paul ,

 

De framerate van de Shield stond op de default 4K 59,940.

Heb 'm inmiddels op 50Hz gezet, gelijk aan de FPS van de TV stream.

Op welke refresh rate zou hij volgens jou moeten staan?

(Al denk ik dat dit door de app zelf geregeld zou moeten worden.)

Heb ook ander HDMI kabels High speed geprobeerd en ander poorten op de TV.

Geen verschil.

 

Maar ben er inmiddels dmv testen wel achter dat het daarmee niet mee te maken heeft.

Het probleem wat ik ervaar met het beeld doet zich specifiek voor bij een bepaalde serie op FOX, namelijk "Shark Tank". Dat is echt niet om aan te zien.

Tijdens de reclames is het beeld dan weer loep zuiver. Zodra Shark Tank daarna weer begint is het weer slecht.

Het vreemde is dat de serie "Below Deck"  hier ook last van had maar dat is sinds een aantal weken opgelost.

Je kan dit eenvoudig reproduceren via replay.

 

Vanochtend bij het opstarten van de App bleef het circeltje na de Ziggo animatie oneindig door draaien en ging niet verder. Toen de app opnieuw opgestart en lade hij wel door naar het hoofd scherm.

 

Het probleem met uitloggen doet zich nog maar zelden voor. Zo weinig dat ik dacht dat het zelf opgelost was.

Helaas is het deze week toch nog 1x voorgekomen.

 

Ik heb ook gemerkt dat het afsluiten van de app soms niet werkt.

Dan moet je een tweede keer afsluiten, dan werkt het wel.

Lukt niet te reproduceren, gebeurd gewoon soms...

 

(Ik gebruik de laatste versie van de Ziggo Go TV app)

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@os @RvanDalen Ontzettend bedankt voor het uitvoerig testen en de uitgebreide terugkoppeling. Ik heb jullie input gedeeld met onze specialisten die dit probleem in onderzoek hebben. Zodra ik een terugkoppeling heb deel ik het uiteraard binnen dit topic. 

Uitgelicht topic