Hoi @Alex ,
Bedankt voor je (late) reactie, 😉
Ik wilde eigenlijk zeggen dat het nooit goed gaat dat hij de stream weer op pak na het wisselen van app.
Maar toevallig gebeurde het vanavond 1x dat de stream wel doorspeelde na dat ik de Netflix app afsloot.
Helaas bleef het bij deze ene keer want hoe vaak ik het daarna nog heb geprobeerd resulteerde het altijd in een pop-up balk met de optie om de uitzending opnieuw te kijken (foto 1). Als je dan de terug knop gebruik op de AB verschijnt op de achtergrond een zwart scherm met de foutmelding " Niet Beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld. -2032". (foto 2)
Ik heb ook een paar keer gezien dat de Ziggo start animatie dan verschijnt gevolg door het start scherm. Het doet mij vermoeden dat de app zich dan hersteld na een crash (Maar dat is een aanname van mij).
Je kan dit zelf testen door tijdens het TV kijken de Netflix knop op de afstandsbediening van de Shield in te drukken. Dan start je de Netflix app op terwijl de Ziggo Go TV app nog in de achtergrond actief is.
Binnen Netflix hoef je niet eens een stream op te starten. Zodra je de app weer sluit keer je automatisch weer terug naar de Ziggo Go TV app. Bij de vorige versie van de app speelde de stream dan weer verder. Blijkbaar heeft de nieuwe app moeite de stream weer op te pakken wat resulteert in in de pop-up en foutmelding.
Het uitzetten van de TV/Shield door middel van de Shield afstandsbediening en daarna weer aanzetten resulteert ook in een zwart scherm met de 2032 melding.
Overige bugs/ongemakken die ik ben tegen gekomen:
- Als ik het me correct herinner deed de vorige app bij het invullen van je gebruikers naam automatisch voorstellen van domein namen als aanvulling op het eerste stuk van het email adres. Dus @hotmail.com, @outlook.com, @gmail.com etc.... dat scheelde een hoop tijd met navigeren met de AB.
- In het veld van het password kon je in de vorige versie je password zichtbaar maken ter controle. In de huidige versie is die optie verdwenen. Zeker als je met een afstand bediening een complex wachtwoord moet typen en je hebt een fout gemaakt is er geen mogelijkheid om te checken waar je de type fout heb gemaakt. Rest niks anders dan de complete regel te wissen en opnieuw te beginnen met navigeren met je AB... Niet echt tof...
- Het is 1 maal voorgekomen in de twee weken (vanavond) dat de app compleet crashte tijdens het navigeren en ik weer in het home scherm stond van de Shield. Toen moest ik de app echt opnieuw starten. Dit gebeurde terwijl ik snel door de menu's heen bewoog.
Wat op dit moment echt killing is voor het verder kunnen gebruiken van de app is dat ik nu echt ELKE keer word uitgelogd. Dat is gewoon niet leuk meer...
Als escape had ik zondag de oude app weer geïnstalleerd op de Shield, met het idee dat als in de volgende update de meeste bugs eruit zijn ik weer upgrade.
Gelukkig werkte dit en we konden weer TV kijken zonder ons even druk te hoeven maken over de techniek.
Helaas was het geluk van korte duur want vandaag constateerde ik dat Ziggo de oude versie de nek heeft omgedraaid door de update naar de nieuwe versie verplicht te maken...
Beetje flauw, want dit was voor mensen zoals ik voor de time being nog even een manier om tenminste nog op een acceptabele manier TV te kunnen tot de nieuwe app verbeterd is.
De enige work around die ik op dit moment heb is om te casten vanaf m'n telefoon naar de Shield. Dit werkt (nog) wel. Maar dat is zo'n stap terug in de tijd, en de kinderen hadden altijd al een hekel aan het casten met de telefoon. Dus voor deze (nood) oplossing krijg ik geen applaus van het gezin.
Maar goed, het is zeker niet mijn intentie om het in het negatieve te trekken.
Ik hoop op een constructieve manier bij te kunnen dragen aan het aanleveren van informatie zodoende de app te kunnen verbeteren.
Mocht je meer informatie nodig hebben, of als er getest moet worden. Let me know.
Ik heb overigens een Nvidia Shield Pro (2019)