Thema39

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo Go TV: Niet af te spelen in browsers

Als ik op mijn laptop (Acer Aspire 3) met Windows via de (up-to-date) browser Firefox de Ziggo Go app oproep, krijg ik de mededeling: Ziggo Go voor Windowws werkt (vanaf vandaag) niet meer. Ga naar: ziggogo.tv/nl

Als ik dat doe, gaat alles goed tot en met het inloggen. Maar als ik een gekozen programma wil afspelen, volgt de mededeling: Niet af te spelen. Het afspelen via deze browser wordt niet ondersteund. Als ik het dan via een andere browser (Microsoft Edge of Internet Explorer) probeer, loop ik tegen dezelfde mededeling aan.

Wat doe ik fout? (De browsers zijn up-to-date). 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik neem aan dat je dit topic vast heb gelezen.

 

Ziggo is gestopt met het aanbieden van de Ziggo GO app voor Windows 10 

 

Hier staat precies wat je kan doen en hoe je het beste kan handelen en eventueel in dit topic je reactie kwijt.

Bekijk in context

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @caro28,

 

Inmiddels zou Ziggo GO weer moeten werken op je Chromebook, ook zonder de update 🙂

Bekijk in context

caro28

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het werkt weer op mijn chromebook!! super bedankt, Alex !!!

Bekijk in context

15 Reacties 15
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik neem aan dat je dit topic vast heb gelezen.

 

Ziggo is gestopt met het aanbieden van de Ziggo GO app voor Windows 10 

 

Hier staat precies wat je kan doen en hoe je het beste kan handelen en eventueel in dit topic je reactie kwijt.

caro28

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dit is toch niet de oplossing voor het probleem dat ziggo go tv niet meer kan worden afgespeeld op chromebook? Ik heb dit probleem opeens... De google chrome browser is up to date, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb net gechat met de klantenservice van Ziggo, maar de helpdeskmedewerker wist het ook niet!

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de community, @caro28 

Wat vreemd dat je ineens problemen ervaart op jouw Chromebook.

Ik ben hier aan het testen geslagen maar ervaar geen enkel probleem. Om dit reden ben ik toch wel even benieuwd naar de melding die je krijgt en hoe je gebruik maakt van Ziggo Go. Kun je dit omschrijven? Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen? 

Ik hoor graag van je.

Thema39
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Omdat Ziggo-go tv met Firefox ( én Edge én Internet Explorer) niet werkte (zie mijn eerste bericht), kreeg ik van de helpdeskmedewerker van de klantenservice van Ziggo ( die ook geen oplossing wist), als laatste het advies om het dan via Chrome te proberen. Ik heb Chrome toen geïnstalleerd en tot mijn verbazing werkt Ziggo-go tv, na het op verzoek tijdens de installatie van Chrome "binnenhalen" van "iets", wél. Een poging via Firefox werkt nog steeds niet, maar ook via Edge (ook hier na het "binnenhalen" van datzelfde "iets") werkt Ziggo-go tv nu weer wél. Wellicht dat opnieuw installeren van Chrome bij jou ook helpt.

caro28

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Jiri: heb je ook getest op een chromebook?
Ik krijg de melding dat mijn browser verouderd is, maar ik heb de meest recente updates van Google Chrome. 

Ziggo go speelt wel af op Google Chrome af op de windows computer, maar die heeft geen geluid (is thee over toetsenbord gemorst...)

Ik heb cookies & cache gewist

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@caro28 Ik zie nu inderdaad meer meldingen binnenkomen over Chromebook in combinatie met Chrome OS 94 of ouder. Deze zijn uitgesloten van ZiggoGO. Er komt een update beschikbaar om over te gaan op de nieuwste Chromeversie. Deze is 30-11 uitgerold, maar mogelijk nog niet beschikbaar voor alle apparaten. Hier lijkt het in jouw geval ook op en is helaas een kwestie van afwachten. 

Als tijdelijke workaround zou je Firefox kunnen gebruiken, dan moet wel werken.

 

Zie ook dit centrale topic over Ziggo GO op Chromebooks.

caro28

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Jiri: Hoe verloopt het 'uitrollen' van de update? Ik kan op mijn chromebook nog steeds geen ziggo.go gebruiken. Ik krijg nog steeds dezelfde melding. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @caro28,

 

Inmiddels zou Ziggo GO weer moeten werken op je Chromebook, ook zonder de update 🙂

caro28

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het werkt weer op mijn chromebook!! super bedankt, Alex !!!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@caro28 Super dat Ziggo Go ook bij jou op de Chromebook inmiddels weer werkt! 

henmar

Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb een zelfde probleem met Firefox op een Macbook Pro. Met Safari werkt het wel, maar haperend

WSC

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb vandaag linux geinstalleerd op mijn desktop. Ik heb er ook de laatste versie van de Vivaldi browser opgezet.  Ziggo go vond dat de browser afspelen niet ondersteunde. Nadat ik de taal op Nederlands gezet ondersteunde Vivaldi het afspelen wel.

WSC

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

gooit nog een "had" omhoog

peter18

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb van alles geprobeerd maar krijg ook via Ziggo GO Web app geen toegang tot tv kijken op mijn pc. Misschien een andere oplossing??

b.v.d.

m.v.g.

Peter

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @peter18

 

Wat irritant dat het voor jou niet is verholpen! Je reageert op dit moment op een oud topic uit 2022. Die ga ik na mijn bericht archiveren, waardoor reageren niet meer mogelijk is.

 

Sinds een update van vorige week is het soms nodig om cookies te wissen voordat je browser en/of web app weer werkt. In de web app doe je dat hier:

-Klik rechtsbovenin op de drie puntjes

-Kies voor privacy en vervolgens manage privacy settings (of 'beheer privacy instellingen, afhankelijk van je taal)

-Klik op Cookies (3 cookies in use)

-Klik de 3 cookies stuk voor stuk aan en klik per cookie op op 'remove'.

 

Herstart nu de web app en log op nieuw in. Daarmee zou het probleem verholpen moeten zijn. Mocht dat niet het geval zijn, wil ik je vragen een nieuw topic te openen via [deze link].

Uitgelicht topic