Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Rimmer
Level 2

Ziggo Go TV App | Apple TV | Opnames en Replay TV resulteert in 'Geen verbinding' of '-16044'

Beste community,

Ik heb de volgende foutsituatie, waar ik met hulp van de service-desk niet uit kwam.

Het gaat enkel en alleen om het afspelen van de opname van Expeditie Robinson S25, Afl 15 (ja, die van gisteravond), wat op dit moment de meest recente opnamen is.

• Apple TV
    • Afspelen vanuit de opnamelijst op de Apple TV geeft na lang wachten op de spinner, de bijgevoegde verbindingsfoutmelding
    • Terugkijken vanuit programmalijst gaf op enig moment foutmelding 16044
    • App verwijderen en opnieuw installeren - geen verschil
    • Apple TV herstarten - geen verschiL
    • Alle overige opnames - geen probleem
    • Alle overige apps (Netflix, NPO, Prime) - geen issues
    • tvOS 17.1 (21K69)
    • App build 5.06.8011+10375
    • Datum/tijdzone instelling stond én staat op automatisch (check samen met servicedesk uitgevoerd)
  • iPad, geen enkel issue
    • Opname (exact dezelfde, want zelfde account) speelt af
    • Terugkijken uit programmalijst geen issue
    • iOS 17.1.2
    • App versie 5.06.8011

Apple TV is via ethernet en switch fysiek aangesloten op het Ziggo modem.

iPad connect via een WiFI accespoint via dezelfde switch naar het Ziggo modem.

Iemand enig idee, optie, clou, oplossing om dit issue te (laten) verhelpen?

Ik vind ‘m in ieder geval nogal bijzonder.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oorzaak bekend

Bedankt voor jullie geduld in dit topic. De oorzaak van het probleem is inmiddels duidelijk en we werken hard aan de oplossing.

Volg dit topic voor updates
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Helder @mr_thebrown ! Ik heb nog een andere ingeving: We hebben in het verleden wel eens problemen gezien bij programma's met ondertiteling waar bepaalde devices dan niet mee om kunnen gaan. Zou daar nog een verschil in kunnen zitten?

Wil je eens kijken hoe de default ondertitelingsinstelling bij je staat ingesteld via instellingen > 'Geluid en Ondertiteling' en dit eventueel aanpassen?

Bekijk in context

30 Reacties 30
Dave
Level 20
T.E.A.M.

De AppleTV tvOS is bijgewerk naar tvOS 17.1.2 ik weet niet of u dit al gedaan heeft.

Als de AppleTV is ge-updated, dan kan u beste even de stroom er af paar minuten en hem weer herstarten.

Ik heb reeds eerder probleem met AppleTV ervaren en was na een uurtje weg, kan zijn dat de uitzending nog niet is verwerkt met terug kijken.

Mocht ie het straks niet doen, net even gekeken maar hier doet ie het prima dan zou ik het even doorgeven en anders hebben we @Paul  die kan eventueel nakijken of er een issue was.

Rimmer
Level 2
Topicstarter

Dank Dave! voor je snelle reactie,

…maar helaas!

tvOS 17.1 is echt de laatste iOS versie voor de Apple TV. Nogmaals gecheckt en een paar minuten stroomloos gezet, profiel uitgelogd en opnieuw ingelogd op de app.

(Volledige eens met je dat de Apple TV af en toe gek reageert, wat vervolgens na herstart opgelost is)

Beeld/issue blijft hetzelfde.

Gisteravond een nieuwe opname gedaan - toevallig ook RTL 4 - en die geeft exact hetzelfde beeld.

Zojuist een opname op NPO 3 gestart, die functioneert naar behoren.

Met dit beeld even verder gekeken naar alle opnames van afgelopen week. Probleem lijkt zich voor te doen bij enkel commerciële zenders (RTL4, SBS6) van max een week geleden. NPO en Ziggo Sport geen issue.

(Bij de optie systeem zie ik dat er momenteel 37% opslag gebruikt is)

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Lijkt me issue misschien heeft @Alex  of @Paul  een idee. Hier geen last van. Echt heel raar

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Rimmer,

Allereerst goed dat je al zoveel hebt geprobeerd en hier alles zo overzichtelijk deelt! Ontzettend gek dat je dit alleen ervaart op je Apple TV. Het speelt dus ook bij andere opnames op commerciële zenders. Opnames van langer geleden op deze kanalen werken wel?

Ik heb hier zojuist enkele opnames getest van afgelopen week op RTL4, maar kon het probleem nog niet reproduceren; ze speelden zonder problemen af. Kun je op deze kanalen wel gebruik maken van Replay TV? Hoewel ik geen wonderen verwacht, kun je voor de zekerheid nog je modem even een herstart geven, zodat we die ook direct kunnen uitsluiten?

• Terugkijken vanuit programmalijst gaf op enig moment foutmelding 16044

Alvast wel goed om te weten: Als je hetzelfde programma vanuit een andere lijst kiest, of bijvoorbeeld vanuit de gids, zal hij altijd alsnog de opname 'aanspreken'. 

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Alex  ik stuur je zo even een berichtje.

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Rimmer 

Heb even navraag gedaan, wegens rare situatie, ik denk maar wacht even het oordeel van @Alex af, kijken of die er nog iets uit kan halen, maar mijn advies is toch even proberen de Ziggo Go TV App even te verwijderen, maar let wel dat je goed doet > Klik op de App met de Play pauze toets dan gaat de app vragen verwijderen, druk daar op, kies eerst ruim op en dan daarna doe je het zelfde en zeg je verwijderen. Ziggo Go TV App is nu van de AppleTV af, daarna even herstart AppleTV en eenmaal weer opgestart via de Appstore Ziggo Go TV App installeren, en als hij vraagt Bluetooth, Tracking App alles op Ja/aanzetten dat kan een oorzaak zijn.

Anders wacht ik resultaat van Alex af.

Rimmer
Level 2
Topicstarter

@Alex en @Dave  dank voor jullie reacties!

Helaas is het probleem nog niet opgelost…
Ik heb (ook) vandaag 2 testjes gedaan met opnames van RTL 4 en 5 en die gaan iig wel weer goed. Lijkt dat we iig weer de goede kant op bewegen 😉

Deze stappen heb ik zojuist nav jullie tips doorlopen:

• Ziggo GO app opruimen en verwijderen. Apple TV afgesloten en stroomloos gezet, weer opgestart en daarna de app opnieuw geïnstalleerd
  • Modem en tussenliggende switches uitgeschakeld en opnieuw opgestart
  • Uitgelogd in de Ziggo GO app, via dezelfde procedure nogmaals opnieuw geïnstalleerd

Resultaat helaas nog exact hetzelfde met de reeds aanwezig opnames:

• Opnames na zondag 26-11 t/m gister 5-12 van RTL4 en SBS6 geven foutmelding “geen verbinding” en soms “foutmelding 16044”
  • Alle overige opnames, zoals NPO, maar ook RTL4 t/m zondag 26-11 functioneren goe

Tav de opnames vanavond, RTL5 was voorafgaand aan bovenstaande exercitie en RTL4 erna.

Als de toekomstige opnames het netjes blijven doen, dan is het grootste probleem iig verholpen. De “verminkte” opnames kunnen we gelukkig via een ander device wel bekijken.

mr_thebrown
Level 2

Ik heb hetzelfde probleem op allebei mijn AppleTV's. Ik kan bijna niks meer terugkijken. Overal krijg ik verbindingsfout -16044.

Beide AppleTV's zijn op laatste firmware. Ziggo app eraf gehaald en opnieuw geïnstalleerd. Niks helpt.

We gebruiken het terugkijken best wel vaak dus het is erg vervelend. En dus op beide AppleTV's. 

Rimmer
Level 2
Topicstarter

Bummer…

Balen, iets te vroeg gejuicht. De opname en terugkijken van “Het Perfecte Plaatje - S.8, Afl.9” op RTL4 geeft foutmelding 16044

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Rimmer 

Stel jij de opname's in met de AppleTV, probeer eens met de Media Box een programma in te stellen en op RTL4 of NPO een willekeurig wat in je Genre ligt, en dan kijken of hij via de AppleTV wel te bekijken valt.

Is een optie kan ook zijn dat sommige opname's via AppleTV niet willen, hier doe ik altijd via de Next Mini soms AppleTV Maar meer op SBS6

0 Kudos
Rimmer
Level 2
Topicstarter

Hoi @Dave ,

Ik stel de opnames altijd in via de AppleTV, iPad of iPhone. De Media Box is momenteel niet in gebruik.

De genoemde probleemopnames zijn bij mij écht voor het eerst. Bovendien zijn ze onderdeel van een serieopname, dus niet per stuk ingesteld.

Zoals in de 1e post al gemeld, de betreffende probleemopnames zijn via de andere devices (incl webbrowser op pc) zonder issues te bekijken. -> is nu gelijk de huidige [not wanted!] workaround.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Rimmer 

Ok blij dat er weer iets duidelijker wordt. Je Media Box wordt niet gebruikt is deze helemaal buiten gebruik dus stroomloos of staat hij in rust mode. Zonder Medis Box kan AppleTV niet goed communiceren, omdat sommige dingen via de Media box worden doorgeseind. Ik denk dat als bij buiten bereik daar het issue punt kan liggen.

Media Box is de Hoofd box als die er tussen uit is kan dit issue zijn. Even kijken wat @Alex  er van vind.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Zonder Medis Box kan AppleTV niet goed communiceren, omdat sommige dingen via de Media box worden doorgeseind. Ik denk dat als bij buiten bereik daar het issue punt kan liggen.

Nee, dat is niet aan de orde. Ziggo GO heeft in principe de box verder niet nodig. Als dit wel een probleem zou zijn, dan zou ik ook verwachten dat het op alle devices voorkomt en niet alleen op Apple TV. Dat maakt dit probleem zo opvallend.

@mr_thebrown - Goed dat je dit topic hebt gevonden en je hier meldt! Ik zie dat je ook een eigen topic bent gestart. Ik vermoed op dit moment nog dat je inderdaad hetzelfde probleem ervaart als @Rimmer, zodra we dat zeker weten sluit ik jouw eigen topic om alle informatie centraal te houden. @Rimmer - Zie jij de foutcode -16044 ook soms bij opnames? Of alleen bij terugkijken? 

Nog een test om wat meer informatie in te winnen: Als jij een opname begint te kijken op je iPad of iPhone en na enige tijd op je Apple TV kiest voor 'verder kijken'. Werkt het dan wel?

mr_thebrown
Level 2

Bedankt. Wat mij betreft natuurlijk prima om mijn eigen topic te sluiten.

Ik heb in ieder geval geen box. Ik gebruik een CI+ module. En zoals gezegd hebben allebei mijn AppleTV's last ervan. Ik kan zo goed als niks terug kijken. Soms werken programma's wel maar vaker niet.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Helder @mr_thebrown ! Ik heb nog een andere ingeving: We hebben in het verleden wel eens problemen gezien bij programma's met ondertiteling waar bepaalde devices dan niet mee om kunnen gaan. Zou daar nog een verschil in kunnen zitten?

Wil je eens kijken hoe de default ondertitelingsinstelling bij je staat ingesteld via instellingen > 'Geluid en Ondertiteling' en dit eventueel aanpassen?

mr_thebrown
Level 2

Ha Alex! Wat een goede ingeving! Nadat ik de ondertiteling op ‘uit’ heb gezet werkt alles weer gewoon. Bedankt!

De juiste instelling:

Rimmer
Level 2
Topicstarter

@Alex de ondertitel instelling lijkt idd te werken!

Deze stond op “Aan”, taal “Nederlands”. Instelling op “Uit” gezet en de probleemopnames spelen gewoon af.

Alle overige opnames blijven het ook netjes doen.

Ter controle de instelling teruggezet en het issue kwam idd weer terug.

Wat ik dan wel opmerkelijk vind, is dat dit pas sinds een week speelt en niet voor alle opnames geldt. Wellicht nav een nieuwe tvOS of Ziggo GO app versie? Ik kan dat iig niet eenvoudig nakijken.

Desondanks goed gevonden!

@Dave En @Alex scheelt wel dat de Mediabox “gewoon” nieuw in de doos kan blijven 😉

Rimmer
Level 2
Topicstarter

@Alex nog even tav je overige vragen:

• Ik kan mij herinneren dat ik de melding 16044 in beide situaties kreeg. Zowel bij de opnames als bij terugkijken uit de programmagids. Helaas krijg ik die nu (ook bij terugzetten in foutsituatie) niet meer nagespeeld en krijg ik enkel de eerst gemelde fout “Geen verbinding”
  • Op een ander device starten en op de Apple TV verder kijken van de probleemopnames maakt geen enkel verschil en geeft dezelfde fout op de Apple TV
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Dat scheelt zekers @Rimmer  ben blij dat @Alex  diep heeft gegraven 😉