HiddeJ

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ziggo Go | Recente update

Ziggo Go op iPhone en iMac, nieuwste systeemsoftware


Draai alstublieft deze update terug. Ik overweeg mijn abonnement te annuleren.

 

- Framerate van opnames gehalveerd, dit is een dealbreaker. Dit gebeurde al bij het van PiP weer in-app gaan maar is nu continu zo.

 

- Missende functies: naar beneden vegen om uit een video te gaan of naar een andere zender.

 

- Alle animaties zijn verslechterd, o.a. de Picture in Picture > weer naar app animatie. Het 10/30 sec vooruit en achteruit spoelen is ook een goed voorbeeld. In het algemeen haperen alle animaties, zeker vergeleken met de vorige versie.

 

- Ook missen de 10/30 sec skip iconen in het PiP venster wanneer je een opname op die manier kijkt.

 

- Verwijder alstublieft de Ziggo animatie wanneer de app of website opent, brengt onnodige vertraging.

 

- Er moet nu geklikt worden om de pauzeknop etc tevoorschijn te laten komen, ipv alleen met de muis over de video zweven. Zou fijn zijn als dit weer kan.

 

- Tijdens het kijken van zender verwisselen via de lijst linksonder... Na een korte poos scrollen verdwijnt de lijst automatisch, voorheen bleef deze tot je een zender had gekozen. Zou fijn zijn als dit z.s.m. weer zo is.


- De tekst en opmaak van alle menus, maar met name de opname menus zijn zo 'simpel' gemaakt dat het onoverzichtelijk is geworden.

- De videokwaliteit is zeker niet beter geworden sinds de grote update. Het zou fijn zijn als de 720p resolutie wordt geupgrade naar 1080p. Een hogere bitrate, kleurdiepte etc zou ook zeer gewaardeerd worden.

 

Op de onjuiste/vertraagde 'meest bekeken' op de homepagina en een enkel ander probleem na was de vorige app/website top. Deze complete verandering van Ziggo Go was blijkbaar nog niet gereed en daarnaast volkomen onnodig.

 

Draai deze update alstublieft terug. 

4 Reacties 4
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

helaas is het terug draaien van de update niet mogelijk.

wel kan een moderator jou feedback doorzetten naar de juiste afdeling

HiddeJ
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Dat zou ik zeker waarderen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @HiddeJ,

 

We hadden elkaar als ik me niet vergis ook al even in het andere topic gesproken, maar via deze weg in ieder geval: Dank voor je uitgebreide feedback.

 

- Missende functies: naar beneden vegen om uit een video te gaan of naar een andere zender.

 

- Alle animaties zijn verslechterd, o.a. de Picture in Picture > weer naar app animatie. Het 10/30 sec vooruit en achteruit spoelen is ook een goed voorbeeld. In het algemeen haperen alle animaties, zeker vergeleken met de vorige versie.

 

- Ook missen de 10/30 sec skip iconen in het PiP venster wanneer je een opname op die manier kijkt.

Deze zijn bij ons bekend en wordt aan gewerkt!

 

 

- Framerate van opnames gehalveerd, dit is een dealbreaker. Dit gebeurde al bij het van PiP weer in-app gaan maar is nu continu zo.

 

- De videokwaliteit is zeker niet beter geworden sinds de grote update. Het zou fijn zijn als de 720p resolutie wordt geupgrade naar 1080p. Een hogere bitrate, kleurdiepte etc zou ook zeer gewaardeerd worden.

De kwaliteit en framerate zijn we nader aan het onderzoeken. Mocht er iets over bekend zijn en/of meer informatie nodig, laat ik het weten!

 

 

- Missende functies: naar beneden vegen om uit een video te gaan of naar een andere zender.


- Verwijder alstublieft de Ziggo animatie wanneer de app of website opent, brengt onnodige vertraging.

 

- Er moet nu geklikt worden om de pauzeknop etc tevoorschijn te laten komen, ipv alleen met de muis over de video zweven. Zou fijn zijn als dit weer kan.

 

- Tijdens het kijken van zender verwisselen via de lijst linksonder... Na een korte poos scrollen verdwijnt de lijst automatisch, voorheen bleef deze tot je een zender had gekozen. Zou fijn zijn als dit z.s.m. weer zo is.

Dit zijn vooralsnog bewuste keuzes geweest. We verzamelen kritiek hierover en zetten dat door.

HiddeJ
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

@Alex 

Beste Alex,

 

Bedankt voor uw reactie. Fijn dat de ontwikkelaars aan de slag zijn. Ik waardeer het.  

 

Hieronder nog een keer de lijst, met een aantal belangrijke updates en verduidelijkingen. Ik hoop dat u die ook zult doorgeven. Ik sta zeker open voor vragen over de benoemde punten. 


Met vriendelijke groet,

 

Hidde

 

 

 

(Met verduidelijkingen en updates)

 

 

 

App = Ziggo Go versie 4.40.4318 | iPhone 7 Plus | iOS 15.5

 

Computer = Ziggo Go versie 4.40.4318+1015 | 5K iMac 2017 | MacOS Monterey, 12.4 | Safari 15.5  

 

 

- Framerate/framecompensatie van opnames was verslechterd maar lijkt nu minder vaak te gebeuren, wel nogsteeds elke keer bij het van PiP weer in-app gaan. (App)

 

- Missende functies: Naar beneden vegen om uit een video te gaan of naar beneden vegen op de zenderinformatie om naar een andere zender te gaan . (App)

 

- Alle animaties zijn verslechterd, o.a. de Picture in Picture > weer naar app animatie. Het 10/30 sec vooruit en achteruit spoelen is ook een goed voorbeeld. In het algemeen haperen alle animaties, zeker vergeleken met de vorige versie. (App)

 

- In het algemeen is er veel meer wachten dankzij laden. In tegenstelling tot helemaal geen laden voorheen, op dezelfde momenten. (Computer en app)

 

- Ook missen de 10/30 sec skip iconen in het PiP venster wanneer je een opname op die manier kijkt. (App)

 

- Verwijder alstublieft de Ziggo animatie wanneer de app of website opent, brengt onnodige vertraging. (Was voorheen al zo in de app maar nu ook computer)

 

- Er moet nu geklikt worden om de pauzeknop etc tevoorschijn te laten komen, ipv alleen met de muis over de video zweven. Zou fijn zijn als dit weer kan. (Computer)

 

- Tijdens het kijken van zender verwisselen via de lijst linksonder... Na een korte poos scrollen verdwijnt de lijst automatisch, voorheen bleef deze tot je een zender had gekozen. Zou fijn zijn als dit z.s.m. weer zo is. (Computer)


- De tekst en opmaak van alle menus, maar met name de opname menus zijn zo 'simpel' gemaakt dat het onoverzichtelijk is geworden. (App en computer)

- PRIORITEIT: De videokwaliteit is enorm verslechterd sinds de grote update. In het algemeen is de bitrate veel minder en de framerate/framecompensatie vermindert vaak . Het zou uberhaupt fijn zijn als de 720p resolutie wordt geupgrade naar 1080p. De bitrate flink omhoog zou ook enorm gewaardeerd worden, sport kijken is niet te doen met zo'n lage bitrate. 1080p met een hogere bitrate, desnoods dit zelf mogen kiezen als optie zoals op YouTube zou top zijn. 720p is eigenlijk niet meer acceptabel vandaag de dag.  (App en computer)

 

- De volumebalk op de website komt niet meer automatisch tevoorschijn na over het volumeicoon zweven en je kan ook niet meer met 1 klik op het volumeicoon muten. (Computer)

 

- Pauze d.m.v. spatiebalk kan niet meer. (Computer)

 

- Kunt niet meer fullscreen gaan d.m.v. dubbelklik. (Computer)

Uitgelicht topic