Hoi,
Vandaag bezig geweest om informatie te krijgen + een tv abonnement te nemen (Al jaren klant next box gehah, opgezegd, apps gebruikt zoals discovery plus enz maar niet tevreden)
ik ben vandaag totaal 4 uur bezig geweest (1 uur chat en 3 uur lang onafgebroken gebeld, verbinding verbroken, verkeerd doorverbonden, verkeerde pakketten geactiveerd chaos!)
Ik hoop dat iemand mijn vraag hier kan beantwoorden,
Wat ik wil is enkel Ziggo Go kunnen gebruiken het liefst in HD, momenteel kan ik ziggo go gebruiken allen met beeld diagnose zie ik dat elk kanaal 1280x720 is geen HD dus zelfs npo 1,2,3 niet.
Is het wel mogelijk om HD kanalen te ontvangen op de go app ? (Amazon fire cube 4k Android)
is mijn tv pakket niet juist ? en heb ik heel stom een duurder pakket nodig daarvoor ?
Ik wil geen mediabox of insteek kaart omdat ik alles op android systemen doe via de go app
Wat ik heb:
Goedkoopste tv pakket geen idee welke (Het was chaos)
600 Mbit internet pakket
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De videostatistieken zijn gelukkig ook in Ziggo GO TV op Google TV beschikbaar.
Wat ik al vermoedde wordt daarmee bevestigd. Van het 4K-beeldmateriaal is nu gewoon 720p materiaal gemaakt.
Zie screenshot.
@AoxoMoxoA dank voor het screenshot, nu is wel duidelijk dat opname's via Ziggo Go TV niet in UHD worden doorgegeven dat mooie logo is dus helaas niets zeggend.
Kortom wat eerder al is aangegeven het movies en series on demand aanbod is 1080i de lineaire kanalen zijn 720 of 576.
Hoi,
ik heb sinds enkele dagen de Nextbox eruit gegooid en kijk via de App op mijn Sony TV. Weet iemand of er al in 1080 uitgezonden wordt? Ik vind de kwaliteit echt tegenvallen....
ziggo go is nog geen full hd
@WouterBlij je bedoeld de resolutie met de kwaliteit is niks aan de hand. Hoe groter het beeldscherm hoe minder de kijkervaring zal zijn.
Weer 4 maanden verder... zou Ziggo Go nu wel al HD uitzenden?
Waar KPN op zijn interactieve app voor televisies al UHD doorgeeft loopt Ziggo nog te trutten met 720p in magere kwaliteit met Ziggo Go! En dat in 2022 waar de televisies steeds groter worden.
Onbegrijpelijk.
lol wel begrijpelijk ziggo ziet het liefst mensen een mediabox gebruiken
@MR_CHIP schreef:lol wel begrijpelijk ziggo ziet het liefst mensen een mediabox gebruiken
Inderdaad. Ziggo zal wel denken ( wat ze vast en zeker hebben onderzocht ) dat klanten met een leen box, klanten zijn die minder snel overstappen.
Even realistisch blijven @wewanl ja het mag UHD heten maar het is gewoon HD resolutie met HDR en dat is puur tijdelijk met het WK dus slechts 1 kanaal. Dit is deels noodgedwongen omdat anders maar een kleine groep klanten dat kanaal kan zien.
Op een TV kijk je toch via de Mediabox daar zijn deze voor 😉
Dat en we hoeven niet via de app te kijken. Maar een extra box kost centen, dan maar mopperen op Ziggo.
Even advocaat van de duivel, het is ook wel heel makkelijk om onze luxe problemen bij de providers neer te leggen.
@GAMESPEL2 schreef:Weer 4 maanden verder... zou Ziggo Go nu wel al HD uitzenden?
Ik verwacht natuurlijk niet.
Ze hebben met de huidige app ( en ZiggoGo.Tv ) al genoeg problemen, zoals traag laden, veel buffering, spontane 'traag netwerk' meldingen en onnodige schrijf acties op schijf ( wat natuurlijk lokaal vertraging kan veroorzaken ). Allemaal een teken dat de Ziggo app/website, een probleem heeft met de verbinding of intern te traag is, terwijl apps/websites van de concurrentie daarop wel prima werken.
Een hogere resolutie ( en/of hogere bandbreedte ) betekend, meer data dus een hogere belasting van de verbinding. Dus zal dat met de huidige Ziggo app/website alleen maar meer problemen opleveren.
Overigens is het al bijna 2 maanden geleden, dat de laatste update uitkwam. Blijkbaar kunnen de Ziggo software prutsers de vele problemen niet oplossen en/of heeft het geen prioriteit en/of zet Ziggo niet de juist ( of voldoende ) middelen in en/of ...... zucht
@RoWi. schreef:Dat en we hoeven niet via de app te kijken. Maar een extra box kost centen, dan maar mopperen op Ziggo.
Er zijn genoeg klanten die geheel geen Ziggo box hebben en/of willen. Ik heb jaren geleden direct zelf een Humax gekocht en heb sindsdien meerdere Humax'en gehad en gebruik nu nog een 5200 en een CI+ module. In de Ziggo reclame maakt Ziggo ons wijs dat we overal tv kunnen kijken! Ziggo had beter reclame maken, dat we 'overal en nergens' kunnen kijken, want dan was de reclame een keer correct.
dat overal kunnen kijken maken ze waar
ze vertellen er alleen niet bij dat het niet op elke manier in de hoogste kwaliteit is
Precies we kunnen bijna overal binnen de EU kijken. Dat moet dan wel op verschillende methoden.
@MR_CHIP Daarom wordt ook altijd de term 'hoogst mogelijk ' gebruikt dat verschilt helaas per kijk methode.
Ik gebruik voor alle streamingsdiensten een Apple TV 4K en had het fijn gevonden als je daar ook van gebruik kan maken met een Ziggo app in de hoogste kwaliteit. Een apple TV 4K heeft namelijk een veel zwaardere chip als een Mediabox Next of Mini.
Ook zie je dat in het buitenland diverse providers hun hoofddiensten aanbieden via een Apple TV 4K. Er zit een menu in de Apple TV 4K waarin je kan kiezen welke televisie provider je hebt. Hoe dat verder werkt weet ik dan niet omdat ik dit niet kan testen. Maar veel landen bieden die mogelijkheid, maar in de lijst wordt Nederland overgeslagen omdat hier geen één provider zo ver is.
Het lijkt me juist ideaal!
Een Apple TV is een krachtig kastje met veel meer mogelijkheden dat een Next of Next mini.
Om die reden zou ik het al fijn vinden als Ziggo de beeldkwaliteit op de Ziggo go App, dramatisch opschroeft.
Klopt wat met de Apple TV kan is mijn ideaal beeld met elke smart TV.
Even eenvoudig gesteld net zoals met DVB-C gewoon je IPTV provider kiezen en klaar.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.