1
Vraag
2
Reacties
RicardoB

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo Go Geen HD ? Resolutie 1280x720

Hoi,

 

 

Vandaag bezig geweest om informatie te krijgen + een tv abonnement te nemen (Al jaren klant next box gehah, opgezegd, apps gebruikt zoals discovery plus enz maar niet tevreden)

ik ben vandaag totaal 4 uur bezig geweest (1 uur chat en 3 uur lang onafgebroken gebeld, verbinding verbroken, verkeerd doorverbonden, verkeerde pakketten geactiveerd chaos!)

Ik hoop dat iemand mijn vraag hier kan beantwoorden,

 

Wat ik wil is enkel Ziggo Go kunnen gebruiken het liefst in HD, momenteel kan ik ziggo go gebruiken allen met beeld diagnose zie ik dat elk kanaal 1280x720 is geen HD dus zelfs npo 1,2,3 niet.

Is het wel mogelijk om HD kanalen te ontvangen op de go app ? (Amazon fire cube 4k Android)

is mijn tv pakket niet juist ? en heb ik heel stom een duurder pakket nodig daarvoor ?

Ik wil geen mediabox of insteek kaart omdat ik alles op android systemen doe via de go app



Wat ik heb:

Goedkoopste tv pakket geen idee welke (Het was chaos)
600 Mbit internet pakket

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ziggo go is nog geen full hd

Bekijk in context

36 Reacties 36
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

 

Wat is de beeldkwaliteit van Ziggo GO op Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV devices?
Alle live en Replay TV-programma's worden in hd-kwaliteit online gezet met maximaal 720P - 50 frames per seconden (fps). De beeldkwaliteit kan echter verschillen per aanbieder. Movies & Series worden doorgegeven op 1080p (50fps).

RicardoB
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De verwarring zit hem hier in:

"De zenders die in je abonnement zitten, kijk je ook met Ziggo GO. Uiteraard in de beeldkwaliteit die je van ons gewend bent. HD-tv kijken kan ook via de Ziggo GO app. De HD-zenders uit je abonnement, worden via de app ook in HD-kwaliteit uitgezonden. Binnenshuis (als je kijkt via een Ziggo internetverbinding) kun je meer zenders kijken dan buitenshuis. In het zenderoverzicht zie je welke zenders je kunt kijken met je abonnement. En welke binnenshuis en buitenshuis beschikbaar zijn."

RicardoB
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik begrijp dus dat het specifiek aan de ziggo go aanbieders ligt, op een android toestel zou ik dus wel HD hebben ?

Waarom zou de uitvoer op een snelle 4k Mediabox slechts 720p zijn ? het kastje kan het makkelijk aan en mijn internet snelheid ook, zijn er plannen om dit naar HD op te krikken ? best zonde om naar 720p te kijken

JohnDvn

Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Wat een verwarring, ik heb ook Ziggo Go. Ik zie 6 zenders in HD in mijn overzicht. 

1. Welke zenders zijn het?

2. Waarom niet alles in HD. Over een maand is het 2022. Inmiddels is 4K TV gemeengoed, waarom dit zielig gedoe!! 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 


@JohnDvn  schreef:

. Inmiddels is 4K TV gemeengoed, waarom dit zielig gedoe!! 


De 4K tv is gemeengoed, 4k uitzendingen zijn er (wereldwijd) maar zeer beperkt.

 

Overigens wordt 720p gewoon als HD gezien, de duitse omroep heeft dit bijvoorbeeld als norm. Ik lees nooit klachten over ARD / ZDF beeldkwaliteit .

High-definition television - Wikipedia

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat Ziggo Go lineair op HD ready zit is puur bandbreedte besparing. Dat doet Ziggo zelf niet de leveranciers. Een aantal kanalen koopt Ziggo zelfs in SD 576 in dus ook dat ligt bij Ziggo zelf.

Nogmaals 1280*720 is HD ready 1920*1080 is Full HD maar beiden zijn gewoon HD normen.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

HD-ready is een predikaat voor televisies, niet een bepaalde resolutie.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@youriy  schreef:

HD-ready is een predikaat voor televisies, niet een bepaalde resolutie.


Klopt deels, dat heeft met de mogelijke resolutie van dat type scherm te maken.

Zie hier.  Feit blijft beide resoluties mogen HD worden genoemd.

 

Fun fact volgens Youtube is 720 niet meer HD. Link

 

 

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@RoWi.  schreef:

@youriy  schreef:

HD-ready is een predikaat voor televisies, niet een bepaalde resolutie.


Klopt deels, dat heeft met de mogelijke resolutie van dat type scherm te maken.

Zie hier.  Feit blijft beide resoluties mogen HD worden genoemd.

 

Fun fact volgens Youtube is 720 niet meer HD. Link

 

 


HD-Ready zegt volgens mij alleen maar dat een een HD-signaal wel geaccepteerd wordt, maar de resolutie waarin dit getoond wordt afhankelijk is van bijv. de tv. Een HD-ready TV, zal dus wel 1080p kunnen verwerken, maar mogelijk tonen in 720p.

 

In de context van de app, Ziggo GO TV om precies te zijn, heb ik deze week kunnen vaststellen dat de 4k stream van de Formule 1 gewoon afgespeeld kan worden via de Chromecast met Google TV, waarbij de beeldkwaliteit wel beduidend achterblijft. Deze Chromecast kan gewoon 4k doorgeven, hetgeen bij o.a. Netflix gewoon goed lukt, maar via Ziggo GO TV kennelijk niet. Het Ziggo 4k logo is wel in beeld (accepteert dus de stream) maar is ten opzichte van de Next op dezelfde 4k tv duidelijk een of twee kwaliteiten lager.

 

Ik heb het nu over Ziggo GO TV op bijv. Android TV/Google TV en niet over Ziggo GO op een mobiel apparaat dat gecast wordt naar een tv. Daarvan zal de kwaliteit nog minder zijn.

 

Uit deze ervaringen vermoed ik dat dit een bewuste keuze is van Ziggo om via de apps niet de hoogst mogelijke  beeldkwaliteit door te geven. Hetgeen op kleinere beeldschermen (smartphones/tablets) niet zo'n probleem is, maar op de grotere smart thuis tv's wel. Ziggo bied daar immers de mediabox (XL of Next) als oplossing voor aan.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

goh anders kunnen ze de mediaboxen niet promoten als ziggo go steeds meer hetzelfde gaat doen als de mediaboxen zelf 

RicardoB
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik vind dat de ontwikkelingen wat sloom bij ziggo gaan, potentie genoeg maar ze gaan niet snel genoeg met de tijd mee.

 

Waarom zou je een tv decoder kastje nodig hebben terwijl de ziggo go app alles kan overnemen, Netflix heeft al jaren 4k signaal en dan komt ziggo met 720p aan really?

 

Ik moet zeggen het beeld kwaliteit is niet slecht maar ook niet super, 1080p is tegenwoordig toch wel echt het minimum 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 


@RicardoB  schreef:

1080p is tegenwoordig toch wel echt het minimum 


Elke Nederlandse omroep en 99% van de buitenlandse hebben als norm 1080i

RicardoB
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Behalve de ziggo go app 😅

 

Daarop zou ook gewoon 1080p uitgezonden moeten worden. 

 

Hopelijk dat ziggo het op korte termijn opschroeft

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@AoxoMoxoA Ziggo geeft zover ik weet helemaal geen UHD door via het Ziggo Go TV platform. Dat wordt via DVB-C door gegeven niet via de IP streams. Ik ben benieuwd waar je dit op baseerd? Stond bij de beeld informatie (video statistieken) dat het een hogere resolutie is.

Mij is dat 4K logo nooit op gevallen op kanaal 14, hooguit dat er nu tijdelijk iets is veranderd voor deze laatste wedstrijd, hoewel je kijk ervaring geeft al aan dat het gewoon 720 was zoals alle lineaire kanalen op de sd kanalen na.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@RicardoB de apps, zijn net als de ongecodeerde KabelTV kanalen bedoelt om zonder extra kosten op een tweede of derde scherm te kunnen kijken. De kabelTV kanalen zijn zelfs nog in een lagere kwalteit dan de twee apps, het gros daarvan is nog steeds SD dat is niet meer van deze tijd.

 

Het is en blijft puur verkoop techniek. We mogen een streamdienst ook niet met een TV provider vergelijken dat zijn twee compleet verschillende takken van sport. 

Wat Netflix, Disney+ en Prime Video betreft ja het recentere materiaal is wel UHD, het gros van het aanbod is nog steeds gewoon HD.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

 


@RoWi.  schreef:

@AoxoMoxoA Ziggo geeft zover ik weet helemaal geen UHD door via het Ziggo Go TV platform. Dat wordt via DVB-C door gegeven niet via de IP streams. Ik ben benieuwd waar je dit op baseerd? Stond bij de beeld informatie (video statistieken) dat het een hogere resolutie is.

Mij is dat 4K logo nooit op gevallen op kanaal 14, hooguit dat er nu tijdelijk iets is veranderd voor deze laatste wedstrijd, hoewel je kijk ervaring geeft al aan dat het gewoon 720 was zoals alle lineaire kanalen op de sd kanalen na.


@RoWi. 

DVB-C kan hier gewoon buiten beschouwing gelaten worden.

Via de IP-streams kun je terugkijken en opnames afspelen, ook 4K, zoals Ziggo Sport. Beide functies worden via de Next en via Google TV aangeboden. 

 

Onderstaand plaatjes tonen een fragment uit F1-opname op dezelfde tv.

Eerste is afspelen via Next, tweede is via Ziggo GO TV op Google TV. Plaatjes zijn gemaakt met smartphone van tv, waardoor sowieso niet zo representatief voor scherpte. Verschil in kwaliteit is echter wel te zien, al kan ik niet garanderen dat instellingen voor beide HDMI-poorten hetzelfde zijn, zover ben ik niet gegaan.

 

NextNext

 

 

Ziggo GO TVZiggo GO TV

 

De tv geeft voor zowel Next alsmede Chromecast+Google TV aan dat het beeld in 4K is, maar ergens in het traject van Ziggo wordt aan 'downscaling' gedaan. Aan het 4K logo van Ziggo is af te leiden, dat de Next en Ziggo GO TV dezelfde bronnen hanteren. Of de app dat 'afknijpt' of dat er ergens in de Ziggo backend 'geknepen' wordt is niet zo interessant, maar is wel uit te zoeken als je het volume van het dataverkeer gaat vergelijken.

 

btw: Als je bij de F1 uitzendingen van de FIA  geen 4K logo van Ziggo in beeld hebt, dan kijk je naar de 'gewone' stream. Kanaal 14 bestaat eigenlijk uit twee streams, waarvan 1 stream niet afgespeeld kan worden op tv's die 4k niet ondersteunen.

 

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Nu is het mij duidelijk een opname is iets anders dan lineair dus live kijken waar het hier over gaat! Van opname's is inderdaad aangegeven dat dit in UHD/4K wordt aangeboden via de app.

@AoxoMoxoA in de Ziggo Go TV app althans de FireTV versie kan je videostatistieken in beeld weergeven ik ben heel benieuwd wat die statistieken bij die opname aangeven.

Instellingen dan Audio/Video daar video statistieken aanzetten, er komt dan een overlay in beeld.

Dat ziet er zo uit. Bij de bewuste opname verwacht ik bij resoltutie dan andere cijfers.20211211_123327.jpg

 

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@RoWi.  schreef:

Nu is het mij duidelijk een opname is iets anders dan lineair dus live kijken waar het hier over gaat! Van opname's is inderdaad aangegeven dat dit in UHD/4K wordt aangeboden via de app.

@AoxoMoxoA in de Ziggo Go TV app althans de FireTV versie kan je videostatistieken in beeld weergeven ik ben heel benieuwd wat die statistieken bij die opname aangeven.

Instellingen dan Audio/Video daar video statistieken aanzetten, er komt dan een overlay in beeld.

Dat ziet er zo uit. Bij de bewuste opname verwacht ik bij resoltutie dan andere cijfers.

[...KNIP...]


Ik ben ook benieuwd, maar zal later kijken of dat beschikbaar is en zo ja wat er dan tevoorschijn komt.

Ik verwacht dan geen 4K-cijfers te zien, maar dat er gewoon aan de Ziggo-backend geknepen wordt om bandbreedte te besparen, maar wie weet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

btw: Als je bij de F1 uitzendingen van de FIA  geen 4K logo van Ziggo in beeld hebt, dan kijk je naar de 'gewone' stream. Kanaal 14 bestaat eigenlijk uit twee streams, waarvan 1 stream niet afgespeeld kan worden op tv's die 4k niet ondersteunen.

 

Correct, daarom noemde ik dus bewust DVB-C echter het volledige verhaal is klanten zonder een Next zien het UHD kanaal niet. Elke 4k TV met een DVB-C tuner zelfs zonder CI module en smartcard kan technisch gezien de UHD stream ontvangen echter de gebruikte codering speelt dan parten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic