1
Vraag
2
Reacties
Bunny1

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo Go - Chromebook verbinden met tv door HDMI

Hallo,

 

Ik was benieuwd of er meer mensen zijn die hetzelfde probleem hebben gehad en of er een oplossing voor is. Als ik mijn Chromebook verbind met een tv dmv HDMI en ik wil tv kijken dan heb ik de volgende problemen. Als ik het via de browsers doet heb ik beeld en geluid maar komt steeds de titelbalk onderaan in beeld, gaat weer weg om na 1 seconde weer terug te komen. Dit blijft de hele tijd door gaan zo. Als ik het via de app doet dan heb ik wel geluid maar blijf ik een zwart beeld houden. Iemand enige idee wat eventueel de oplossing zou kunnen zijn zodat ik de Chromebook ervoor kan blijven gebruiken.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pim1955

Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Je Chromebook is te oud. Vóór 2019 waren chromebooks niet standaard voorzien van HDCP. Je kunt dit er naderhand ook niet opzetten….

Bekijk in context

8 Reacties 8
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

ondersteund de hdmi van jou chromebook hdcp ?

 

is de browser up-to-date ?

Bunny1
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Browsers is up tot date, grote voordeel van een Chromebook 😉 hdcp ondersteuning geen idee dat zou ik moeten nakijken of ik dit kan vinden. Als hij het niet ondersteund dan zou dat het euvel kunnen zijn?

leo0054

Level 9
  • 262Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes

Een tijd geleden had ik ook problemen met de doorgifte van beeld en geluid van laptop naar TV. De HDMI kabel bleek de boosdoener. Ik heb toen een HDMI kabel van een betere kwaliteit gekocht. Probleem opgelost.

 

leo0054_0-1627397692359.png

leo0054_1-1627397747413.png

 

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

zwart beeld kan door een hdmi poort komen die geen hdcp (kopieerbeveiliging) ondersteund

 

zoals @leo0054  aangeeft kan het natuurlijk ook door een slechte kabel komen 

 

Bunny1
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb het geprobeerd op 2 verschillende tv's en kabels. Op beide precies hetzelfde vandaar dat ik de Chromebook verdenk hiervan. Ik heb gezocht op specs van de Chromebook maar daar kom ik niet verder dan HDMI, wireless display widi. Betreft een HP 11-v001nd.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

ik kan ook niet vinden of dat type chromebook via hdmi hdcp ondersteund als hdcp niet ondersteund woord dan krijg je bij diensten die kopieerbeveiliging gebruiken zoals ziggo go maar ook uitzending gemist zwart beeld of storend beeld

Pim1955

Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Je Chromebook is te oud. Vóór 2019 waren chromebooks niet standaard voorzien van HDCP. Je kunt dit er naderhand ook niet opzetten….

Bunny1
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt, duidelijk antwoord. Hoeven ook niet verder te zoeken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic