Mijn moeder gebruikt al 10 jaar een chromebook onder andere om programmas terug te kijken en nu ineens krijgt ze de melding:
Deze browser of deze specifieke browserversie wordt niet meer ondersteund. Update de browser of gebruik een andere compatibele browser.
Ik weet dat andere topics dit ook beschrijven, maar ik vind geen oplossing. En bovendien zijn wij leken en niet zo handig met de computer. En het kan toch niet zo zijn dat we een andere browser of zo moeten installeren (weet ook niet hoe) omdat dit bij Ziggo ineens niet meer werkt. Kan iemand ons helpen zodat mijn moeder gewoon kan blijven kijken.
Wat ook heel vreemd is is dat zender 10 en 20, dus de sport zenders bij ons allebei in IJmuiden niet werken. Ik heb een keer een half uur met ziggo aan de lijn gehangen en de conclusie was dat ik de kabel moest vervangen want het MOEST dan wel aan mijn kabel liggen. Tot mijn grote verbazing blijkt dat ook bij mijn moeder die 2 zenders niet (goed) werken. Vreemd toch?
Opgelost! Ga naar oplossing.
is een oude versie van google chrome die niet meer ondersteund woord
de chromebooks zelf komt uit 2012 een nieuwe versie kan er denk niet meer op
als je chrome OS niet meer kunt update zit er helaas niks anders op dan een nieuwe aanschaffen
JA ! dank voor je reactie! maar ik heb iets anders geprobeerd nu, nl andere browser, firefox erop gezet en via die werkt het wel. Maar ik heb dus ook de ziggogo app erop staan en via de app werkt het niet. Wel dus via firefox naar de site van ziggo. Ik vind het heel apart, maar hoef dus ws helemaal geen nieuwe chromebook te kopen want dit lukt op die oude misschien ook wel. Ga ik straks proberen. Is toch best apart?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als de bewuste chromebook 10 jaar oud is zal het besturings systeem, de os versie wel eens zijn verouderd. Daar is behalve het apparaat vervangen niet echt een oplossing voor zover ik weet.
Onder " about Chrome OS- Additional details zou zoals dat heet een End of life datum moeten staan.
Via deze link is op basis van het merk en model dit ook te vinden.
https://support.google.com/chrome/a/answer/6220366?hl=en
Kanaal 10 is RTL 8 bedoel je kanaal 14 Ziggo Sport?
https://support.google.com/chromebook/answer/177889?hl=nl
controleer de chromebook eens op updates
zoals @RoWi. al aangaf is waarschijnlijk het apparaat zelf verouderd
niet alleen ziggo maar ook andere website maker en streaming diensten blijven niet voor eeuwig werken op een oudere versie van chrome technieken veranderen daarom
is het vereist om geregeld de chrome os te update zodat je weer de nieuwste versie van chrome hebt
Allereerst erg bedankt voor jullie reactie.
Er zijn geen updates beschikbaar voor Chrome dus de nieuwste is geïnstalleerd. (Vergeef me als ik t niet snap of verkeerd begrijp).
Chromebook kan toch niet "verouderd" zijn, werkt toch gewoon met nieuwste updates?
Verder ja klopt kanaal 10 is RTL8 en 20 Eurosport 1 geven bij mij beiden melding E48-32 en bij mijn moeder even verderop geven deze zenders van die blokjes en haperingen. Ikzelf heb hier tijdje geleden over gebeld. Half uur verder en allerlei zgn tests was de conclusie dat het aan mijn kabel moest liggen..
Die melding kan inderdaad duiden op een coax kabel die vernieuwd moet worden, op 2 adressen in dezelfde woonplaats is mogelijk toeval maar wel vreemd.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/foutcodes/e48-e52-melding-oplossen#/
De Chromebooks worden vrij lang ondersteund maar niet hun hele levensduur. Welke versie van Chrome os is geinstalleerd?
Dit is de meest recente.
83.0.4103.119 (Platformversie: 13020.87.0)
(24 Juni 2020)
Afhankelijk van het merk en model is het niet ondenkbaar dat de Chromebook zelf en daarmee samenhangend de browser versie verouderd is en geen update meer krijgt, daar lijkt die melding over de browserversie over te gaan.
Hier wat info helaas in het engels waar ik eerder naar verwees.
Policy
Erg bedankt weer. Ik ga kijken als ik weer bij mn moeder ben welke versie het is. En wb de 2 zenders die niet werken. Ik krijg daar zelf kortsluiting van in mn hoofd. Kan gewoon niet lijkt mij maarrrrr oké. Eerst maar even probleem nr 1 hoewel.. als zenders niet werken neig ik ernaar om die via ziggo go te (laten) kijken maar ja dat werkt dus ook niet nu grrrr blijft moeilijk. Dank je tot zover iig
kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker
Dat ga ik doen, dus van 3 dingen? ik weet van alledrie niet waar het zit maar ga kijken 😉
de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) is het punt waar je het modem en de tv’s op hebt aangesloten zit ergens op de muur in de meterkast of woonkamer
en splitter versterker zitten in de buurt van de hoofdaansluiting
Beste experts, was even bij mijn moeder en heb bijgaande fotos van chromebook type, de melding en de Chrome versie. De fotos van de aansluitingen heb ik nog niet kunnen maken want die zaten onder de vloer en daar had ik even geen zin in nu. Maar die hebben jullie vooral nodig voor de 2 zenders die niet werken zeker? hoop dat jullie iets kunnen met de fotos.
is een oude versie van google chrome die niet meer ondersteund woord
de chromebooks zelf komt uit 2012 een nieuwe versie kan er denk niet meer op
als je chrome OS niet meer kunt update zit er helaas niks anders op dan een nieuwe aanschaffen
Oké dat is duidelijk. Jammer maar helaas. Bedankt in ieder geval. Het gekke is dat allerlei andere dingen / sites wel gewoon goed werken maar deze verouderde versie zal dan in de loop der tijd steeds meer problemen geven? Verder voeg ik nog foto's bij van de aansluiting kunnen jullie daar nog iets mee wb ons andere probleem.
Het gekke is dat allerlei andere dingen / sites wel gewoon goed werken maar deze verouderde versie zal dan in de loop der tijd steeds meer problemen geven?
langzaam aan zullen steeds meer sites moeilijk gaan doen of helemaal niet laden of gelijk een melding geven dat de browser niet meer ondersteund woord
de radio kabel heeft een niet afgeschermde connector waardoor straling van buitenaf zoals 4g en digitenne het coax netwerk in kan wat voor storingen kan zorgen ik raad je aan die kabel helemaal weg te doen gezien analoog radio dit jaar nog uitgeschakeld woord
de splitter op het aop en de tweede splitter voor de tv’s zijn verouderd en dienen vervangen te woorden een moderator kan jou kosteloos een nieuwe poa-01-b splitter + modemkabel opsturen
de tweede splitter raad ik deze https://www.allekabels.nl/coax-splitter/122/1080910/verdeelelement-2-weg.html?gclid=EAIaIQobChMIhP2A... wegens dat de oude f-connector heeft
zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen
dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen
Ben ik weer; jullie geloven het niet! nieuwe chromebook gekocht, zelfde probleem! bij ziggogo.tv krijg ik wéér melding; updaten noodzakelijk; deze browser of deze specifieke browserversie wordt niet meer ondersteund. Update de browser of gebruik een andere compatibele browser...
Nee toch, en uiteraard de nieuwste software en dergelijke.
JA ! dank voor je reactie! maar ik heb iets anders geprobeerd nu, nl andere browser, firefox erop gezet en via die werkt het wel. Maar ik heb dus ook de ziggogo app erop staan en via de app werkt het niet. Wel dus via firefox naar de site van ziggo. Ik vind het heel apart, maar hoef dus ws helemaal geen nieuwe chromebook te kopen want dit lukt op die oude misschien ook wel. Ga ik straks proberen. Is toch best apart?
Om gebruik te kunnen maken van Ziggo Go en de Ziggo Go App moet je apparatuur minimaal voldoen aan de volgende voorwaarden en specificaties die vermeld staan op https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken
kun je de chromebook eens op updates controleren
en in google chrome zelf
.
.
.
rechts bovenin,
help
over Google Chrome
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.