@ hanh en @ robbo
Fijn dat jullie dit in een gezamenlijke inspanning willen oppakken, waardeer ik echt enorm!
Omdat ik een lang weekend weg was, heb ik wat achterstand in te halen.
Hieronder zal ik al jullie vragen (hopelijk in een enigszins logische volgorde) proberen te beantwoorden.
Vraag van hanh of de webvariant van de Ziggo Go app wel werkt, kan ik positief beantwoorden.
Op mijn laptop kan ik tv kijken via Ziggogo.tv (en dat werkt dan zowel via utp als via wifi)
Vraag van hanh om de DHCPv6 op Stateful te zetten heb ik exact zoals beschreven uitgevoerd, maar helaas de Ziggo Go app doet het ook met deze setting niet (op mijn mobiel/iPad via wifi).
Moet overigens deze setting weer terug naar Stateless?
Oke, prima om 1 probleem tegelijk aan te pakken en dus moet het vreemde fenomeen met de up/downstream maar even wachten.
Dan heb ik de beantwoording van de speedtestvraag van hanh gecombineerd met die van de speedtestvragen van robbo.
Ik heb daarbij de volgende settings gebruikt (zoveel als mogelijk conform de voorstellen van robbo):
Connectbox:
SSID2,4 kanaal 1 802.11 g/n gemengd 20MHz
SSID5 kanaal 44 802.11 a/n/ac gemengd 20/40/80 MHz
Ziggo Wifi Booster
Helaas kun je op de booster geen aparte SSID's toekennen aan de 2,4 en 5 GHz.
Als je dat probeert, maakt de booster er telkens dezelfde SSID-naam van.
De settings kunnen uiteraard wel apart per 2,4 en 5GHz worden ingesteld.
Voor 2,4GHz zijn die: SSIDZWB kanaal 11 802.11 g/n gemengd 20MHz
voor 5 GHz zijn die: SSIDZWB kanaal 48 802.11 n/ac 80MHz
Op zowel de connectbox als de Ziggo Wifi Booster staat de beveiliging op WPA2-PSK.
Om ook inzicht te geven in de kwaliteitsindicaties van de DSL speedtest heb ik hieronder toch maar alle plaatjes ingevoegd:
Via utp direct op de connectbox
SSID2,4GHz van de connectbox
SSID5GHz van de connectbox
SSIDZWB2,4en5GHZ van de Ziggo Wifi Booster
Dit is het plaatje van beide kanalen (dus 2,4GHz en 5 GHz) tegelijk (maar beide met SSIDZWB)
SSIDZWB2,4GHz
Hier heb ik het 5GHz kanaal op de booster uitgezet.
SSIDZWB5GHz
Hier heb ik het 2,4GHz kanaal op de booster uitgezet
Alle wifi-metingen zijn uitgevoerd op 1 meter afstand van de connectbox respectievelijk de Ziggo Go Booster.
Tegelijk met alle metingen heb ik telkens gecheckt of de Ziggo Go app (per ongeluk) zou werken, helaas nee dus.
@ hanh je zegt dat ik me geen zorgen moet maken om het afwijkende IPv6-adres van "mijn" IPv6 DNS server ten opzichte van die uit jouw plaatje.
En inderdaad, mocht "mijn adres inderdaad fout zijn, dan lijkt het me logisch dat er dan nog veel meer zaken fout zouden moeten gaan bij mij.
@ robbo de Ziggo Wifi Booster is het "utp type".
Dus staat aangesloten via een utp kabel rechtstreeks op utp connector 1 van de connectbox.
Het is type Arris TG2492LG-85.
De laatste firmware zit er in (versie 2.1.2) Eigenlijk is dit vreemd, want de Ziggo site geeft als laatste firmwareversie 2.0 weer....???
@ hanh Er zijn inderdaad geen verdere/andere wifi-klachten. Youtube en internet werken probleemloos.
Enige dat mij opvalt na mijn recente overstap van KPN naar Ziggo (eind mei) is dat de eerste pagina van een nieuw opgestarte browser (geldt voor IE, maar ook voor Firefox) erg lang duurt om te laden (had ik voor mijn overstap niet, althans is mij toen nooit opgevallen).
Nou, volgens mij heb ik hiermee m'n huiswerk af.
Hoor graag of jullie er mee uit de voeten kunnen...