1
Vraag
2
Reacties
brant

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo Go App en Ziggogo.tv

1. De ziggo Go app werkt niet op mijn nieuwe nokia 5 met wifi. Zodra ik de wifi uitschakel en dus op 4 G overschakel direct wel. Maar dit kost dan veel MB's en geld. Bovendien heb ik wel wifi op mijn laptop, dat heb ik verschillende malen gecheckecd door eerst bekabeld te kijken en daarna de wifi in te schakelen en de kabel naar de connectbox eruit.
Alles gechecked, mijn andere apps op de Nokia 5 (zoals bijv. Youtube, Facebook) werken wel en ik heb mijn wifi overgezet van 2.4 naar 5 Ghz, wifi ook via de kabel van mijn humax naar de connectbox aangesloten. Ook wifi analyzer geeft aan dat het signaal uitstekend is en dat is bevestigd door de helpdesk van Ziggo. Merkwaardig, enig idee hoe dit kan?
2. Als alternatief voor de ziggo go app www.ziggogo.tv geprobeerd op mijn Nokia 5. ziggogo.tv doet het niet in de Firefox browser, wel in Chrome. Hoe kan dit?
Doel van dit bericht: Ik streef ernaar om mijn Ziggo Go app op mijn Nokia werkend te krijgen. MvG brant
190 Reacties 190
Meldingen
Aan Uit
DenSpike

Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@ hanh en @ robbo
Fijn dat jullie dit in een gezamenlijke inspanning willen oppakken, waardeer ik echt enorm!
Omdat ik een lang weekend weg was, heb ik wat achterstand in te halen.
Hieronder zal ik al jullie vragen (hopelijk in een enigszins logische volgorde) proberen te beantwoorden.

Vraag van hanh of de webvariant van de Ziggo Go app wel werkt, kan ik positief beantwoorden.
Op mijn laptop kan ik tv kijken via Ziggogo.tv (en dat werkt dan zowel via utp als via wifi)

Vraag van hanh om de DHCPv6 op Stateful te zetten heb ik exact zoals beschreven uitgevoerd, maar helaas de Ziggo Go app doet het ook met deze setting niet (op mijn mobiel/iPad via wifi).
Moet overigens deze setting weer terug naar Stateless?

Oke, prima om 1 probleem tegelijk aan te pakken en dus moet het vreemde fenomeen met de up/downstream maar even wachten.

Dan heb ik de beantwoording van de speedtestvraag van hanh gecombineerd met die van de speedtestvragen van robbo.
Ik heb daarbij de volgende settings gebruikt (zoveel als mogelijk conform de voorstellen van robbo):

Connectbox:
SSID2,4 kanaal 1 802.11 g/n gemengd 20MHz
SSID5 kanaal 44 802.11 a/n/ac gemengd 20/40/80 MHz

Ziggo Wifi Booster
Helaas kun je op de booster geen aparte SSID's toekennen aan de 2,4 en 5 GHz.
Als je dat probeert, maakt de booster er telkens dezelfde SSID-naam van.
De settings kunnen uiteraard wel apart per 2,4 en 5GHz worden ingesteld.
Voor 2,4GHz zijn die: SSIDZWB kanaal 11 802.11 g/n gemengd 20MHz
voor 5 GHz zijn die: SSIDZWB kanaal 48 802.11 n/ac 80MHz

Op zowel de connectbox als de Ziggo Wifi Booster staat de beveiliging op WPA2-PSK.

Om ook inzicht te geven in de kwaliteitsindicaties van de DSL speedtest heb ik hieronder toch maar alle plaatjes ingevoegd:

Via utp direct op de connectbox

SSID2,4GHz van de connectbox

SSID5GHz van de connectbox

SSIDZWB2,4en5GHZ van de Ziggo Wifi Booster
Dit is het plaatje van beide kanalen (dus 2,4GHz en 5 GHz) tegelijk (maar beide met SSIDZWB)

SSIDZWB2,4GHz
Hier heb ik het 5GHz kanaal op de booster uitgezet.

SSIDZWB5GHz
Hier heb ik het 2,4GHz kanaal op de booster uitgezet

Alle wifi-metingen zijn uitgevoerd op 1 meter afstand van de connectbox respectievelijk de Ziggo Go Booster.

Tegelijk met alle metingen heb ik telkens gecheckt of de Ziggo Go app (per ongeluk) zou werken, helaas nee dus.

@ hanh je zegt dat ik me geen zorgen moet maken om het afwijkende IPv6-adres van "mijn" IPv6 DNS server ten opzichte van die uit jouw plaatje.
En inderdaad, mocht "mijn adres inderdaad fout zijn, dan lijkt het me logisch dat er dan nog veel meer zaken fout zouden moeten gaan bij mij.

@ robbo de Ziggo Wifi Booster is het "utp type".
Dus staat aangesloten via een utp kabel rechtstreeks op utp connector 1 van de connectbox.
Het is type Arris TG2492LG-85.
De laatste firmware zit er in (versie 2.1.2) Eigenlijk is dit vreemd, want de Ziggo site geeft als laatste firmwareversie 2.0 weer....???

@ hanh Er zijn inderdaad geen verdere/andere wifi-klachten. Youtube en internet werken probleemloos.
Enige dat mij opvalt na mijn recente overstap van KPN naar Ziggo (eind mei) is dat de eerste pagina van een nieuw opgestarte browser (geldt voor IE, maar ook voor Firefox) erg lang duurt om te laden (had ik voor mijn overstap niet, althans is mij toen nooit opgevallen).

Nou, volgens mij heb ik hiermee m'n huiswerk af.

Hoor graag of jullie er mee uit de voeten kunnen...
DenSpike

Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@ hanh en @ robbo
Zat nog even rond te kijken in de connectbox en stootte toen op iets vreemds (althans dat denk ik...):
bij de DHCP settings voor IPv6 staat de leasetijd op 0 seconden.
Dat is toch zeker niet goed?
Kan me voorstellen dat de connectbox en de IPv6 apparaten in mijn netwerk elkaar "gek" maken met verzoeken om een IPv6 adres, het verstrekken daarvan, vervolgens verloopt het adres (is eigenlijk al verlopen voordat het is uitgegeven) en dus weer een nieuwe aanvraag .... enz enz

Zie screenshotje:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Hi,

Daar hou ik nou van. Zorgvuldig en overzichtelijk.
Pluim.

Ik moet dit ff goed bekijken. Reageer wat later op andere dingen.

Nu gewoon even snel, dit.

Je kunt de SSIDs op de Booster verschillend maken.
Er iets in de Settings dat 'Band Steering' heet.
Waar dat zit weet ik niet uit mijn hoofd.
Als je dat uit zet, dan......
Is een instinker.

Speedtests zien er prima uit.
De bekabelde is belangrijk. Als die niet gelijk is aan ongeveer 200/20,
dan kan dat invloed hebben op de betekenis van de Wifi speedtests.
Stel dat ie bv 120/20 zou zijn, dan kom je met Wifi, hoe goed ie ook is, niet hoger uit.

Allemaal in orde, zo te zien.

De bekabelde test laat ook zien dat er weliswaar wat zorgen zijn over de Waarden van het Modem, maar die blijken geen invloed te hebben op de gemeten speed.
Dat stemt optimistisch.

Gr Han
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Zag je bericht later.
Moet ik nog wat doen, eigenlijk?:wink: Goed gezien.
Die leasetijd is inderdaad verdacht.
Probeer bv
86400

En nu hoop ik echt..........

Je kunt DHCPv6 gewoon op Statefull laten staan.

Han
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo DenSpike,
Zoals je je 5.0-band nu ingesteld hebt, 44 en 48 met een kanaalbreedte van 80 heb je overlap, dat moet je binnen je eigen wifi-netwerk niet willen.
Ik adviseer voor de modem een vast kanaal 36 met een kanaalbreedte van 40 en voor de booster een vast kanaal 44 ook met een kanaalbreedte van 40, dan heb je geen overlap.
Bij kanaalbreedte 40 gebruikt kanaal 36 36/40 en gebruikt kanaal 44 44/48, netjes naast elkaar dus.
Bij kanaalbreedte 80 gebruikt kanaal 36 36/48 en is er met een kanaalbreedte van 80 geen ruimte meer voor een ander kanaal binnen de wifibundel 36-48.
DenSpike

Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@ hanh
Helaas de DHCP IPv6 velden zijn niet door mij muteerbaar (zijn ook grijs gearceerd).
Wat nu?

@ NN
Oke, dank voor het advies en de uitleg; ik ga het meteen wijzigen.
DenSpike

Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@ hanh
Er gebeuren duistere en vreemde zaken in mijn thuisnetwerk.
Als ik kijk bij verbonden apparaten, dan zie ik bv dat mijn chromecast een IPv6 adres heeft gekregen maar met een leasetijd van 0.0.0.0.
Andere apparaten hebben ook IPv6 adressen gekregen, maar met een leasetijd tot in augustus.
En als klap op de vuurpijl beweert de connectbox dat mijn iphone via ethernet is verbonden....
I 'm lost.....

@ N.N.
De connectbox biedt slechts de volgende channel width's:
20Mhz, 20/40MHz en 20/40/80MHz
Ik heb daarom maar voor 20/40MHz gekozen.
De 5GHz instellingen zijn dus nu:
op connectbox: kanaal 36 20/40MHz
op Ziggo Wifi Booster: kanaal 44 40MHz
Is dit zo goed nu?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78737Posts
  • 5318Oplossingen
  • 23512Likes
Misschien helpt deze tip: https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-app-windows-10-werkt-niet-opgelost-29259
Verwijderd account
Niet van toepassing
DenSpike wrote:
@ hanh
Er gebeuren duistere en vreemde zaken in mijn thuisnetwerk.
Als ik kijk bij verbonden apparaten, dan zie ik bv dat mijn chromecast een IPv6 adres heeft gekregen maar met een leasetijd van 0.0.0.0.
Andere apparaten hebben ook IPv6 adressen gekregen, maar met een leasetijd tot in augustus.
En als klap op de vuurpijl beweert de connectbox dat mijn iphone via ethernet is verbonden....
I 'm lost.....

@ N.N.
De connectbox biedt slechts de volgende channel width's:
20Mhz, 20/40MHz en 20/40/80MHz
Ik heb daarom maar voor 20/40MHz gekozen.
De 5GHz instellingen zijn dus nu:
op connectbox: kanaal 36 20/40MHz
op Ziggo Wifi Booster: kanaal 44 40MHz
Is dit zo goed nu?

Hallo DenSpike,
Prima!!!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78737Posts
  • 5318Oplossingen
  • 23512Likes
DenSpike schreef: "En als klap op de vuurpijl beweert de connectbox dat mijn iphone via ethernet is verbonden...."

Is de iPhone verbonden met de Wifibooster, dan ziet de Connect box de verbinding via de kabel naar de Wifibooster, niets vreemds, maar logisch verschijnsel.

Als je nu niet in de weg zit van andere zenders in je omgeving, is dit goed.
Je kunt dit controleren met een Wifi Analyzer uit de app stores.
DenSpike

Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@ hanh
De setting voor Bandsteering staat op de Ziggo Wifi Booster bij de instellingen voor 2,4GHz en 5GHz (helemaal onderaan).
Vinkje bij de ene weg, dan verdwijnt hij ook bij de andere.
Daarna kun je inderdaad aparte SSID's instellen.
Staat nu op:
2,4GHz: SSIDZWB
5GHz: SSIDZWB5

@ Be rt
Je suggestie m.b.t. de niet werkende Ziggo Go app betreft een probleem in combinatie met Windows 10.
Ik heb een laptop met Windows 7, daar werkt Ziggogo.tv probleemloos op via utp en via wifi.
Mijn probleem betreft een niet werkende Ziggo Go app met een mobiel apparaat (iphones, ipad) via wifi.
Maar dank voor de suggestie.

Oke, kan me voorstellen dat je op de connectbox een iphone kan zien als connected op ethernet als die is verbonden met de Ziggo Wifi Booster...

Er is bij mijn thuis sprake van overvolle wifi-banden/kanalen.
Uiteraard probeer ik rustige kanalen te kiezen, maar dat lukt op 2,4GHz nauwelijks.
In ieder geval is het natuurlijk verstandig (zoals N.N. ook zegt) om zelf geen stoorzender te zijn van je eigen kanalen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Hi Den,

Het wordt een beetje rommelig hier.
Jammer dat Rob nog niet kon reageren op je Wifi bevindigen.
Lijkt me overigens geen urgent probleem. Komt nog wel.
Je schreef:
"Er gebeuren duistere en vreemde zaken in mijn thuisnetwerk.
I 'm lost....."

Niet meteen zorgen over maken.
Punt 1 is: wat werkt wel en wat werkt niet.
Je enige probleem is toch nog steeds:
- Ziggo Go App via Wifi op Iphones werkt niet
Right?

Uiteraard is je Iphone zichtbaar in de ConnectBox.
Anders zou ie helemaal niet werken. Niks lost.

Wat je noemt is raar en wellicht onderzoek waard.
Vooralsnog rustig laten zitten.
Net als die Modem Waardes.
Komt later wel.

Ik reageer vannacht weer.

Gr Han
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17623Posts
  • 731Oplossingen
  • 4290Likes
DenSpikeSorrie hier even erg druk met andere dingen. De instellingen die ik door gaf werken bij mij het best. ( Elk thuis situatie is anders, en zo kan het advies van bv N.N ook prima werken.) Of ik heb er over heen gelezen maar heb je al in iedergeval ook het volgende uitgeprobeerd. 1 sluit de app eens af ( 2 maal home knop indrukken en dan krijg je de openstaand apps te zien) schuif deze weg. ( nu wordt de apps gesloten) en probeer hierna de app te openen. 2. Of verwijder de app en installeer opnieuw. Ben even benieuwd of dat invloed heeft nav van de nieuwe instellingen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
robbo
Thnx. Goed idee over die App.
Nog niet aan gedacht. Niet echt slim.
Opnieuw hoop ik....
Gr Han
DenSpike

Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Rob en hanh
Dank voor jullie inspanningen, maar helaas, zowel app afsluiten en opstarten, als app verwijderen en opnieuw installeren lost het probleem niet op.
Voor wat het waard is: mijn overtuiging is dat het ergens zit in een verkeerde IPv6-instelling van de connectbox.
En aangezien een leasetijd van 0 seconden beredeneerbaar fout moet gaan, denk ik dat het daar ergens moet zitten.
Maar wie o wie kan de IPv6-leasetijd instellen in mijn connectbox?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78737Posts
  • 5318Oplossingen
  • 23512Likes
Misschien dat Lycke Ziggo hier meer in kan betekenen, zodra zij online is en hier langs komt.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17623Posts
  • 731Oplossingen
  • 4290Likes
Ik had eigenlijk gehoopt dat een van de moderators ook al gereageerd zou hebben. Wat je wellicht even kan proberen om de helpdesk even te raadplegen, en de hoop dat je iemand treft die het modem even uit kan lezen. Of wellicht een koude reset op afstand kan geven, wat wel eens beter helpt bij een handmatige reset. ( dit toen ervaren met een van mijn vorige ubee modem waar reset thuis minder reultaat gaf dan een koude reset op afstand. ) ik hoop eigenlijk wie weet ook nu even bij jou cb.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Hallo Den,

We ruimen wat restjes op.

-- het algemene Wifi probleem
Dat is er niet. Het lijkt me dat je genoeg input hebt gehad om daar nog iets aan te verbeteren, als je dat nodig vindt. Ik blijf hier verder van weg.
Behalve dit.
Voor testen is het handig de SSIDs verschillend te maken.
Daarna kun je gaan bekijken hoe gelijke SSIDs werken. Kan nog een heel gedoe zijn.
Ben daar zelf niet zo'n voorstander van.
Het nadeel van ongelijk is dat je moet kiezen.
Dat is bij gelijke SIDDs niet nodig. Testen daarvan is lastig omdat je niet kunt zien
welke een mobiel apparaat pakt. Kan best de verkeerde zijn.
Ook zijn er apparaten die niet goed kunnen omgaan met gelijke SIDDs
van elkaar overlappende Access Points. Zie maar wat je doet.
Ik heb goede rapportages gezien over gelijke SSIDs.
Bv van Be rt, die hier ook reageerde.

-- de niet werkende Ziggo Go App op de Iphones
Tsja, ik vind dat een lastig probleem.
Jij ziet een relatie met wat rare dingen rond IPv6.
Dat rare is zo en ik laat dit niet los.
Ik zie nog geen relatie tussen je probleem en dit.
YouTube werkt goed en dan wordt van een IPv6 verbinding gebruik gemaakt.
Troost me met de gedachte dat de Ziggo Go Web variant wel werkt.
Dat is tenminste wat.
Ok,zo? Hier moet beslist op worden teruggekomen.

-- je verbinding met Ziggo
Een leftover uit het verleden.
Wat je liet zien is niet helemaal goed, maar je speed is ok
en je hebt geen uitval van de verbinding.
Niks aan de hand, kun je denken. Nee. Toch bekijken maar.

Wat we kunnen doen is nog eens plaatjes bekijken van Down-, Upstream en de Log van het Modem.
Kun je zorgen dat ze wat minder rommelig zijn dan de vorige keer?

Ook kun je foto's maken van de situatie rond je AOP = waar het centrale aansluitpunt zit van de Groene Ziggo buitenkabel.

Het kan zijn dat Ziggo iets moet gaan doen als er iets niet in orde is. Dat is niet altijd nodig.

Tot zover, Han
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes
Hoi DenSpike, Lycke kwam hier niet aan toe door tijdgebrek dus neem ik het van haar over.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je klantnummer en adres? Dan kan ik ook in onze systemen naar jouw gegevens kijken, laten we daarmee beginnen.
DenSpike

Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
hanh en robbo

1-
Mijn wifi thuisnetwerk heb ik nu conform de voorstellen van robbo en N.N. ingedeeld in 4 aparte SSID's met elk een vast ingesteld kanaal.
Als het probleem met de Ziggo Go app is verholpen ga ik kijken of dit de definitieve situatie blijft of dat ik toch terug ga naar 1 SSID.

2-
Mijn probleem met de Ziggo Go app betreft niet perse een probleem met iphones, maar met mobiele apparatuur in het algemeen in combinatie met mijn wifi thuisnetwerk.
Al redenerend zijn we er ondertussen vrij zeker van dat het probleem ergens in mijn connectbox moet zitten.
Gelukkig is Mark Ziggo nu ook betrokken, hopelijk kan hij de oorzaak vinden.

3-
Voor wat betreft mijn verbinding met Ziggo sluit ik hier nieuwe (hopelijk minder "slordige") plaatjes bij:

Downstream 1

Downstream 2

Upstream

Historie 1

Historie 2

Morgen zal ik foto's maken van mijn AOP, maar verwacht daar niet teveel van, want dit AOP is door een Ziggo-monteur (in het kader van wifi promise) recent geheel vervangen.

Nogmaals bedankt voor al jullie inspanningen en vasthoudendheid!