1
Vraag
2
Reacties
brant

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo Go App en Ziggogo.tv

1. De ziggo Go app werkt niet op mijn nieuwe nokia 5 met wifi. Zodra ik de wifi uitschakel en dus op 4 G overschakel direct wel. Maar dit kost dan veel MB's en geld. Bovendien heb ik wel wifi op mijn laptop, dat heb ik verschillende malen gecheckecd door eerst bekabeld te kijken en daarna de wifi in te schakelen en de kabel naar de connectbox eruit.
Alles gechecked, mijn andere apps op de Nokia 5 (zoals bijv. Youtube, Facebook) werken wel en ik heb mijn wifi overgezet van 2.4 naar 5 Ghz, wifi ook via de kabel van mijn humax naar de connectbox aangesloten. Ook wifi analyzer geeft aan dat het signaal uitstekend is en dat is bevestigd door de helpdesk van Ziggo. Merkwaardig, enig idee hoe dit kan?
2. Als alternatief voor de ziggo go app www.ziggogo.tv geprobeerd op mijn Nokia 5. ziggogo.tv doet het niet in de Firefox browser, wel in Chrome. Hoe kan dit?
Doel van dit bericht: Ik streef ernaar om mijn Ziggo Go app op mijn Nokia werkend te krijgen. MvG brant
190 Reacties 190
Meldingen
Aan Uit
DenSpike

Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@ Robbo
Onze reacties kruisten elkaar....
Ik zal nog even reageren op jouw 3 laatste reacties:

ad 1e reactie
Ziggo wifi spot stond en staat uit.
Let wel: bij mij thuis werkt op de iphones/iPad de Ziggo Go app niet op de wifi, maar bij mijn dochter/zoon wel.
Het lijkt me dus geen iphone/ipad issue maar een wifi (connectbox?) issue

ad 2e reactie
Oke, duidelijk.
Overigens zijn alle betreffende iphones geschikt voor zowel 2,4 GHz als 5 GHz; voor de iPad weet ik dat niet (zal dat eens nagaan, bedankt voor de tip)

ad 3e reactie
Wat bedoel je hiermee precies?
Wil je een screenshot zien van een speedtest?
Zo ja,
- welke speedtest-site?
- via wifi of bedraad?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17627Posts
  • 731Oplossingen
  • 4296Likes
Geef de modem eens in 1e instantie even een reset. ( zet het modem eens 3 a 5 minuten uit) wie weet... of heb je dit al uitgeprobeerd? Verder lijkt het mij een goed idee dat een van de moderators je modem even uitlezen op afstand. bv Lycke Ziggo

inzake screenshot bedoel ik: log in op je modem ga naar geavanceerde instellingen>hulpmiddelen>netwerkstatus. Bij het scherm wat nu geopend wordt kan je de down/up stream waardes uitlezen . plaats deze even hier.

Maar een speedtest kan ook even geen kwaad. doe deze even hier: ( dit is op dit moment voor mij de beste speedtest die beschikbaar is)http://www.dslreports.com/speedtest
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17627Posts
  • 731Oplossingen
  • 4296Likes
Hier wat leuke info:https://pcmweb.nl/artikelen/internet/alles-over-het-verschil-tussen-ipv4-en-ipv6/
DenSpike

Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@ Robbo
Heb reeds een aantal malen een reset gegeven (klein en groot); maakt helaas geen enkel verschil.
Zou het fijn vinden als een Ziggo moderator inderdaad eens even in mijn modem zou willen gluren...

Hieronder de gevraagde plaatjes:
Downstream


Upstream


Speedtest


Dank voor het IPv4/IPv6 leesvoer (ik zal het graag "tot mij nemen")
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17627Posts
  • 731Oplossingen
  • 4296Likes
Nou ben ik ook weer niet de groot expert vergelijkend met Hanh en Be rt maar bij mij zie ik waar jij ATDMA hebt staan (kanaal soort) heb ik 2.0 staan ... Ik weet dat het iets is met delen van kanalen te maken heeft en iets met RF (staat mij iets bij maar exact???...Ik denk dat ook de waardes wel kan maar of deze optimaal zijn? Ik zou nu even afwachten op bv Lycke ZiggoBe rthanh die hier een betere kijk ophebben dan ik eerlijk gezegd. Ik moet ook even andere dingen doen vanmiddag. Dus... even geduld dat een ander even met dit probleem meekijkt.

edit inz speedtest. snelheid is dit bedraad of wifi? de meldingen B C A zijn bij mij meestal A+ - A- A+ dus daar lijkt ook wat ad de hand te zijn.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
robbo
Ja, ja ik kom eraan. Ik zag je eerste alert.
Heb wat andere topics waar ik grijze haren van dreig te krijgen.
Moet eerst ff goed lezen.
Globaal bekeken denk ik dat mijn bijdrage kan tegenvallen.
Maar goed, met vereende krachten.

GR Han
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17627Posts
  • 731Oplossingen
  • 4296Likes
hanh TOP!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
brant DenSpike
Zonder iemand iets tekort te willen doen, het volgende.

Ik zie hele lange verhalen die lijken te gaan over verschillende problemen.
Daar kan ik niks mee. Den heeft 'hetzelfde pobleem' als brant. Dat zie ik niet zo makkelijk.

Daarom aan jullie deze vraag:
Beschrijf kort je eerste en belangrijkste probleem.

Een soort van Rewind. Dan kunnen we verder.

Gr Han
DenSpike

Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@ Robbo
Geen idee wat ATDMA of 2.0 hier betekent (en of het wijst naar een cruciale fout....)
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

De speedtest betreft wifi.
Met een afstand van ca. 4 meter van het AP en een abonnement van 200/20 lijken de gemeten up/down-snelheden me niet verkeerd, toch...?

@ hanh
In het (zeer) kort is het grootste probleem dat we de Ziggo Go app via wifi bij mij thuis niet werkend krijgen.
Het pijltje blijft maar draaien met de tekst "XXX wordt gestart".
Via mobiel internet werkt de Ziggo Go app prima.
We verdenken de wifi bij mij thuis, omdat de Ziggo Go app op dezelfde mobieltjes en een iPad wel bij anderen werkt via hun Ziggo wifi.

Veel korter kan het niet denk ik.... 😉
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Prima DenSpike.
Helemaal duidelijk nu.

Het was voor mij lastig in te stappen in dit topic. Hoeft niet aan jou te hebben gelegen.

Zoals je zelf al opmerkt: het moet wel aan de Wifi-verbinding liggen.

Nu gewoon iets heel doms.
Ga dicht bij je Access Point staan en kies een 5Ghz verbinding.
Gaat het dan wel goed? Ik hoop het en laat het weten.

Nu kun je denken: waar heeft die vent het over?
Kom dan terug met vragen, dan praten we verder over details.

Gr Han
DenSpike

Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@ hanh
Exact gedaan wat je vroeg, maar helaas de Ziggo Go app blijft, op zowel mijn mobiel als op mijn iPad, maar beloven dat het programma "wordt gestart".
Eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht (sorry, is natuurlijk leken-geblaat....)
Bij mijn zoon in de tuin zit ik op zeker 10 m verwijderd van zijn AP en daar werkt de Ziggo Go app zonder haperen op zijn wifi, zowel op mijn mobiel als op mijn iPad.

Het moet dus iets anders zijn.
Zou (even andere topics domweg napraten) het probleem kunnen zitten in de IPv6 connectiviteit? (overgang naar IPv4 blijkt namelijk soms te werken bij problemen met de Ziggo Go app....)

@ Robbo
Was ik je nog schuldig: mijn (oude) iPad werkt zowel op 2,4 GHz als op 5 GHz.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
DenSpike
Lekenpraat, huh. Laat me niet lachen.

Het gaat meer over logica dan over techniek.

Je begrijpt wat ik wilde testen, right?
Dat deed je en dat werkt niet.
Goed, dat is het dus niet.
Tenzij andere dingen ook niet goed gaan over wifi.
Dat is toch niet zo?

Je gooit een IPv6 balletje op.
Hm zou het probleem kunnen veroorzaken.
Dat wordt lastiger om te onderzoeken.

Ziet je status page er uit als in bijgevoegd plaatje?
Of is het anders? Geef zelf dan een plaatje en maak publieke adressen onleesbaar.

Gr Han
DenSpike

Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@ hanh
Bijgesloten een plaatje van mijn Status page.
Zoals je kunt zien heb ik geen echte dual stack, maar moet het doen met DS-lite.
Geen idee, of dit de oorzaak van het niet functioneren van de Ziggo Go app is.
Ik zal in ieder geval de komende dagen eens kijken bij mijn zoon en dochter of zij een echte dual stack hebben of ook DS-lite.

Daarnaast lijkt het alsof ik een ander IPv6 adres heb voor de IPv6 DNS-server....
hanh 2001:730:3E42:1000:53
ik 2001:730:3E42::53

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Hallo Den,

Je hebt inderdaad DS-Lite. Zie verder Noot onderaan.
Robbo zei al dat DS-Lite de oorzaak niet mag zijn.
Dat klopt.
Om nu meteen een overstap te doen naar IPv4 firmware vind ik een brug te ver.
Dan laten we een mogelijk oplosbaar probleem liggen en
leert niemand er iets van. Dat moet binen de perken blijven. Je bent geen proeftuin natuurlijk.

Je kunt in de tussentijd de Web variant van Ziggo Go proberen. Die zal wel werken, gok ik. https://www.ziggogo.tv/

Eerst een beetje een Shot in the dark.
Vermoedelijk staat DHCPv6 op 'Stateless'. Zie onderstaand plaatje.
Maak daar Statefull van.
Doe voor de zekerheid maar een Restart van de ConnectBox en check of de wijziging
ook echt is doorgekomen.
Ook maar een Restart van de Iphone.
Dan weten we zeker dat ie fris begint.
Helpt dit?

Ik heb nog wat vervolgvragen. Of het voorafgaande nou helpt of niet.
Heb je hele geschiedenis hier zorgvuldig nagelezen.
Zag net als Robbo iets raars bij die Down/Upstream Waardes.
Dat moet zeker verder bekeken worden. Zie nog geen verband met je Ziggo Go probleem.
We moeten het daarom maar niet meteen te gek maken.

Toch nog maar dit.

Je publiceerde een Speedtest.
Van DSL-reports. Houden zo: de beste test.
Ik denk: dit was via Wifi en je hebt een 200/20 abonnement.
Is dat goed?
Hoe ziet die eruit op een bekabeld systeem, rechtstreeks aangesloten
op de ConnectBox? Zou nabij de snelheid van je abonnement
moeten liggen. Plaatje hoeft niet per se. Geef de cijfertjes maar.

Gr Han

Noot.
De voorbeeld Status Page die ik liet zien is niet van mij.
Heb geen ConnectBox. Wat je daarop ziet is de Box met
Dual Stack IPv4-IPv6 firmware,
Dat is iets anders dan DS-Lite.
Het verschil is dat je bij DS-Lite geen eigen publiek IPv4 address hebt.
Bij Dual Stack wel. Als je wilt kan ik je wat meer details geven.
Nog maar geen zorgen over DNS Servers enzo.
Als daar iets mee aan de hand zou zijn dan had je echt niet alleen
dat ene rare probleem.

Ja, ja, dit was een lange tekst.:wink:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17627Posts
  • 731Oplossingen
  • 4296Likes
DenSpikeIk heb ook nog eens even zo goed als kwaad even alles doorgelezen. Wat ik in het begin even over het hoofd heb gezien, dat je ook gebruik maakt van een wifi booster. En ja geef daar ook eens de 2.4 en 5 ghz aparte namen. Als het goed is heb je nu ook 2 netwerken. Geef die ook eens een andere naam. ( ook sidd) En zet de kanalen op een ander kanaal die je op de conect box gebruikt. Bv op conect box 1 of 6 of 11 je kiest bv 1 zet dan bv 6 of 11 op de wifibooster, en idem 5 ghz. Bv 44 op conectbox en 48 op wifibooster. Hou ook de modes b/g/N in de gaten. Kies indien mogelijk N met combi ac. ( let op ac wordt niet altijd ondersteunt op div aparatuur) zodat iig de N band wordt opgepakt.

Hoe is de beveiliging ingesteld? Zijn de testen(speed) via cb of wifibooster gedaan. Welke wifi booster ? Stopcontact, of die bekabelde. Is deze up to date inz. Software.

Verder ik weet niet of dit de oplossing is maar wie weet... Test dit even uit!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
robbo DenSpike
Rob: Begrijp dat je dit recht wil zetten.
Ik heb Wifi fine tuning voorlopig overgeslagen.
Er is geen algemene klacht over het gebruik van Wifi.
Voor web sites bv. Of Youtube.
Als ik dit goed heb begrepen, tenminste.
Den?

Het gaat alleen over iets heel geks met de Ziggo Go App
via Wifi.
Wat ik nog niet vroeg: werkt de Ziggo Go App wel/niet op een bekabeld systeem.
Den: hoe zit dit?

Had dit eigenlijk al moeten doen.
Vergissen is menselijk, Rob. Je kent me:wink:

Gr Han
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17627Posts
  • 731Oplossingen
  • 4296Likes
We vullen elkaar hier goed aan... ( vind ik) Dus ... Dat is het belangrijkste.. Top. :relaxed:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Ok. We spreken af: jij doet de Wifi en ik dat gedoe met die App.
Moet kunnen. Eens?
Eerlijk gezegd: heb nog geen echt goed idee over die App.
Je zag mijn 'Shot in the Dark'? DHCPv6 op Statefull zetten.
Hoop echt dat dit het is.

We wachten af.

Gr Han
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17627Posts
  • 731Oplossingen
  • 4296Likes
Als ik de tijd heb ok! :relaxed: heb het nog erg druk... Cursus etc etc dus ook veel leren... Maar ga mijn best doen:thinking:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Maakt niet uit. Als je geen Response geeft, probeer ik de draad wel levend te houden.
Ben zelf in feite al lang uitgestudeerd. Leer nog elke dag bij, dat wel.
Han