1
Vraag
2
Reacties
brant

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo Go App en Ziggogo.tv

1. De ziggo Go app werkt niet op mijn nieuwe nokia 5 met wifi. Zodra ik de wifi uitschakel en dus op 4 G overschakel direct wel. Maar dit kost dan veel MB's en geld. Bovendien heb ik wel wifi op mijn laptop, dat heb ik verschillende malen gecheckecd door eerst bekabeld te kijken en daarna de wifi in te schakelen en de kabel naar de connectbox eruit.
Alles gechecked, mijn andere apps op de Nokia 5 (zoals bijv. Youtube, Facebook) werken wel en ik heb mijn wifi overgezet van 2.4 naar 5 Ghz, wifi ook via de kabel van mijn humax naar de connectbox aangesloten. Ook wifi analyzer geeft aan dat het signaal uitstekend is en dat is bevestigd door de helpdesk van Ziggo. Merkwaardig, enig idee hoe dit kan?
2. Als alternatief voor de ziggo go app www.ziggogo.tv geprobeerd op mijn Nokia 5. ziggogo.tv doet het niet in de Firefox browser, wel in Chrome. Hoe kan dit?
Doel van dit bericht: Ik streef ernaar om mijn Ziggo Go app op mijn Nokia werkend te krijgen. MvG brant
190 Reacties 190
Meldingen
Aan Uit
DenSpike

Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Inderdaad, dat is een (welliswaar theoretische) oplossing.
Ik heb er de kennis, de energie en de tijd echter niet voor om met Wireshark aan de slag te gaan.

Maar ik neem aan dat Ziggo ergens een afdeling heeft die de specificaties opstelt op basis waarvan fabrikanten offertes kunnen uitbrengen.
Zij moeten onze vermoedens kunnen bevestigen/ontkennen (en zij weten dan natuurlijk ook de waardes van de vastgelegde RA- en IPv6 DHCP-instellingen).
Mark Ziggo kun jij hier iets mee?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes
De vraag staat in de inbox van de productmanager. Omdat ik thuis geen problemen ervaar vermoed ik een weergave probleem in de interface, maar we zullen het horen.

Als ik antwoord heb zal ik het natuurlijk met jullie delen.
DenSpike

Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Mark Ziggo
Wacht even....., begrijp ik goed dat jij thuis een Arris connectbox (hardwareversie 10) hebt waarbij de IPv6 DHCP-instellingen WEL muteerbaar zijn? :thinking:
Indien ja, wat zijn dan de ingestelde waardes?
(ben daarbij uiteraard met name nieuwsgierig naar de RA-waardes)
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes
DenSpike wrote:
begrijp ik goed dat jij thuis een Arris connectbox (hardwareversie 10) hebt waarbij de IPv6 DHCP-instellingen WEL muteerbaar zijn?
Nee, ik heb een Arris Connectbox met hardwareversie 10 waarbij de DHCPv6 instellingen niet muteerbaar zijn, maar ik ervaar daarop géén problemen met ZiggoGO.

Op kantoor hebben we nog een oudere Compal Connectbox met hardwareversie 4.x (weet ik even niet meer uit mijn hoofd, op ander kantoor vandaag), daarin zijn de DHCPv6 instellingen wél muteerbaar.
DenSpike

Level 1
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Mark Ziggo hanh Jbr67 robbo en vele anderen....

Het probleem is fini!
In overleg met Mark besloten over te gaan op de IPv4 modus.
Resultaat is dat de Ziggo Go app nu via mijn wifi thuisnetwerk prima werkt op mijn iphone en iPad.
Ben daar natuurlijk hartstikke blij en content mee!
Ook denk ik te merken dat mijn internet (vast bekabeld en via wifi) stabieler is en dat pagina's sneller laden.

Jammer is natuurlijk dat het IPv6 probleem nog niet structureel is opgelost.
Wellicht dat jullie aanknopingspunten vinden/zien in alle testresultaten die we de afgelopen periode met elkaar hebben gevonden, om toe te werken naar een structurele oplossing.
We zijn immers, met elkaar, al een heel eind gekomen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu qua kennis wel aan het eind van m'n latijn ben...
Ik hoop dat deze hele exercitie ook voor anderen zal bijdragen aan een oplossing voor hun problemen voor zover die ook hun oorsprong vinden in IPv6.

Iedereen hartstikke bedankt voor alle hulp en suggesties!
Ik stelde het allemaal zeer op prijs, en (misschien nog wel belangrijker) het was hartstikke leuk om te doen!

Nogmaals dank en hartelijke groet!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Hi Den,

Je ontroert me. Wat we allemaal niet hebben uitgespookt.
Maakt niks uit: ik heb er plezier aan beleefd met jou en anderen in diskussie te gaan.

Succes met je IPv4; daar is au fond niks mis mee.
Inderdaad erg jammer voor dat IPv6 onderzoeksverhaal.

Han
Verwijderd account
Niet van toepassing
#LekkerBezig hanh mijn dag kan niet meer stuk :joy: :joy: (moest au fond nog wel ff googelen)
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
mguzz
Bedankt voor je compliment.
Ach ja, ik wil wel eens chique proberen over te komen.
Laat me maar. Verder niks achter zoeken.
Han
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17621Posts
  • 731Oplossingen
  • 4288Likes
Ook hier graag gedaan! En veel ziggo go app plezier!
Jbr67

Level 11
  • 528Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
DenSpike wrote:
Mark Ziggo hanh Jbr67 robbo en vele anderen....

Het probleem is fini!
In overleg met Mark besloten over te gaan op de IPv4 modus.
Resultaat is dat de Ziggo Go app nu via mijn wifi thuisnetwerk prima werkt op mijn iphone en iPad.
Ben daar natuurlijk hartstikke blij en content mee!
Ook denk ik te merken dat mijn internet (vast bekabeld en via wifi) stabieler is en dat pagina's sneller laden.

Jammer is natuurlijk dat het IPv6 probleem nog niet structureel is opgelost.
Wellicht dat jullie aanknopingspunten vinden/zien in alle testresultaten die we de afgelopen periode met elkaar hebben gevonden, om toe te werken naar een structurele oplossing.
We zijn immers, met elkaar, al een heel eind gekomen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu qua kennis wel aan het eind van m'n latijn ben...
Ik hoop dat deze hele exercitie ook voor anderen zal bijdragen aan een oplossing voor hun problemen voor zover die ook hun oorsprong vinden in IPv6.

Iedereen hartstikke bedankt voor alle hulp en suggesties!
Ik stelde het allemaal zeer op prijs, en (misschien nog wel belangrijker) het was hartstikke leuk om te doen!

Nogmaals dank en hartelijke groet!

Groot gelijk! Jammer idd dat het niet gelukt is om de oorzaak te vinden (alles bij elkaar opgeteld snap ik het nog steeds niet) maar fijn dat je nu lekker kunt genieten!

CIao,
Jbr67
masandra

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi brant ik heb ook de zelfde probleem met me laptop ik kan wel inloggen maar ik kan niks bekeken op die app Ziggo go maar wel via de website dat wel via chrome wel