Vraag
Reacties
Aankondigingen
brant
Level 2

Ziggo Go App en Ziggogo.tv

1. De ziggo Go app werkt niet op mijn nieuwe nokia 5 met wifi. Zodra ik de wifi uitschakel en dus op 4 G overschakel direct wel. Maar dit kost dan veel MB's en geld. Bovendien heb ik wel wifi op mijn laptop, dat heb ik verschillende malen gecheckecd door eerst bekabeld te kijken en daarna de wifi in te schakelen en de kabel naar de connectbox eruit.
Alles gechecked, mijn andere apps op de Nokia 5 (zoals bijv. Youtube, Facebook) werken wel en ik heb mijn wifi overgezet van 2.4 naar 5 Ghz, wifi ook via de kabel van mijn humax naar de connectbox aangesloten. Ook wifi analyzer geeft aan dat het signaal uitstekend is en dat is bevestigd door de helpdesk van Ziggo. Merkwaardig, enig idee hoe dit kan?
2. Als alternatief voor de ziggo go app www.ziggogo.tv geprobeerd op mijn Nokia 5. ziggogo.tv doet het niet in de Firefox browser, wel in Chrome. Hoe kan dit?
Doel van dit bericht: Ik streef ernaar om mijn Ziggo Go app op mijn Nokia werkend te krijgen. MvG brant
0 Kudos
190 Reacties 190
Meldingen
Aan Uit
Jbr67
Level 11

Nou, kun je hier nog koffie van maken?


Met permissie van hanh hoop ik......

Wat me opvalt dat de traceroute naar het eerste adres (van je eigen router dus) soms 20% en soms 100% PacketLoss heeft. Voordat er uberhaupt het ziggo netwerk wordt opgegaan.

Het zit m dus in (ook) je lokale verbinding (als ik het goed interpreteer)! En dat past bij dit lifetime van 3 seconden (want die lokale route moet steeds weer opgevraagd en berekend worden).
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Jbr67
Ha, ha. Ga zo door mijn 'zoon'.
Ik heb ook nog wel wat chocola.
Maar het komt uiteidelijk neer op: it really sucks.

Kijk ook eens naar iets heel anders:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/waar-staan-de-ipv6-instellingen-29430/index1.html#post293480
echt iets voor jou.

Gr Han
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
DenSpike
Mijn koffie of chocola n.a.v je plots.

--- Ping naar facebook (1e plaatje)
Address
2003:2880:f106:86:face:b00c:0:50fb

Als ik dit hier doe krijg ik exact hetzelfde beeld.
De Route is bekend. De Target host reageert helemaal niet op ping.
Ik denk dat je bij facebook moet zijn, om te kunnen begrijpen
waarom ze dit zo doen.

Wat is het geval?
www.facebook.com kan via DNS diverse IPv6 adressen opleveren.
Daar krijg je er 1 van.
Dat wordt gedaan om de werklast te kunen verdelen over diverse Servers.

Bijgevoegd Plaatje 1 is een plot van:
ipv6:www.facebook.com
Ik zet er ipv6: voor om zeker te weten dat een Ipv6 Route zal worden genomen.
Je begrijp het: ipv4: ervoor geeft je een Ipv4 Route.

Mijn plaatje is een normale plot met een goed resultaat.
Je ziet het: ander Ipv6 address.
NB packet loss bij tussengelegen hops in de Route is geen slecht teken!
Altijd alleen naar de destination hop kijken. Geen Packet Loss daar, dan is het ok.
Het waarom laat ik weg.

--- pingen naar eerste DNS Server (2e en 5e plaatje)
Plaatje 1 ziet er normaal en goed uit. Hier bij mij ook zoiets.
Plaatje 5 boem en ook te verwachten op basis van losse ping tests
Wat ik zou hebben willen zien.
In plaatje 1 dat de boel op zeker moment gaat haperen.
In plaatje 5 dat de zaak op zeker moment gaat lopen.
We hebben het tenslotte over klapperende IPv6 connections.

Daarvoor zijn de plots vermoedelijk te kort.
Je zou op een of andere manier een beeld moeten kunnen krijgen van hoe lang zo'n
IPv6 uitval ongeveer duurt & hoe vaak ie voorkomt.
Dat zou moeten lukken.
Ik testte dit door tijdelijk IPv6 uit te zetten op mijn PC.
Zie mijn bijgevoegde plaatje 2. Het is een plot naar de eerste DNS Server van jou.

Zelfde verhaal voor jouw plots naar de andere DNS Server.

Tot zover,

Han
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
DenSpike
Vergat dit.
Jij zou aan de slag gaan met een netwerk specialist van Ziggo.
Is dit al achter de rug of moet dat nog komen?
Gr Han
0 Kudos
DenSpike
Level 1
hanh
Je bedoelt zoiets als onderstaand?


Gisteren heb ik contact gehad met een specialist van Ziggo.
Na uitleg van het probleem, onze testen en analyses heeft hij tot 2 x toe verschillende configuratiefiles geladen.
Respectievelijk:
internet400_40_v6-sip.bin (gevolgd door kleine reset, dus met behoud van instellingen)
hielp niets (Ziggo Go app werkte niet en de vreemde, niet-muteerbare DHCP-velden bleven)

daarna
internet200_20_v6-sip.bin (gevolgd door grote reset, dus naar fabrieksinstellingen)
hielp niets (Ziggo Go app werkte niet en de vreemde, niet-muteerbare DHCP-velden bleven)

Onduidelijk hoe het nu verder gaat (heb Mark Ziggo geïnformeerd)

In totaal heb ik nu 4 configuratie files "gekregen" in 2 verschillende Connectboxen.
Mogen we nu aannemen dat het probleem met de vreemde, niet-muteerbare DHCP-velden niet in de configuratiefiles zit?

Dan rest nog slechts de Connectbox (hardware en/of software)
De hardware was in beide gevallen versie 10.
De software was in beide gevallen versie 9.1.116.605

Het is aannemelijk dat de hardware versie niet zo snel wijzigt en dat dus vele Ziggo-klanten deze connectbox hebben.
Als het probleem hardware gerelateerd zou zijn, was dat dus vast wel veel eerder door een klant opgemerkt.

De software van de Connectbox lijkt mij veel sneller onderhevig aan wijzigingen (ook al getuige het software versienummer).
Wellicht hebben nog slechts weinig Ziggo klanten deze softwareversie (ik ben zelf pas Ziggo klant sinds juni en daarmee wellicht de gelukkige om als één van de eersten van deze softwareversie te mogen "genieten")
Het is een wilde gok, maar toch wellicht het onderzoeken waard.
Mark Ziggo
Zou het mogelijk zijn dat ik een connectbox krijg met een andere softwareversie? (maar dan wel met dezelfde configuratiefile "internet200_20_v6-sip.bin" als ik nu heb)
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Wellicht even overbodig, maar wie weet: zet je netwerk kaart/adapter eens uit en weer aan. En zorg er voor uit dat deze up to date is. Vermoedelijk niets te maken met het probleem, maar soms zit het in de kleine dingetjes. ...
DenSpike
Level 1
Jbr67
Dank, ik had even niet in de gaten dat je de IPv6 configuratie van m'n laptop bedoelde.
Hier is het plaatje:


Ik zie niets vreemds....
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
DenSpike
Ok. Vlgs mij begrijpen we elkaar volledig.

Die pingplotter Tip van mij was alleen bedoeld als hulpmiddel
om bekend raar ping gedrag wat langduriger te kunnen bekijken.
Dat is je goed gelukt in je laatste plaatje.
Dan weet je iets meer, maar een oplossing is het niet.

Ik kan me niet mengen in wat jij nu verder nog aan het bekokstoven bent met Ziggo.
De specialist heeft het probleem ook nog niet onder controle kunnen krijgen.
Jij bent voor mij inmiddels ook een specialist op het gebied van Profiles, versies enzo.

Hou me/ons op de hoogte, als je wilt.
Als ik maar iets zie waar ik nog een zinvolle bijdrage aan zou kunnen leveren,
dan zal ik dat doen.
Verwacht eerlijk gezegd van niet.

Succes dus!!!!!!

Gr Han
0 Kudos
Jbr67
Level 11
hanh wrote:
DenSpike
Vergat dit.
Jij zou aan de slag gaan met een netwerk specialist van Ziggo.
Is dit al achter de rug of moet dat nog komen?
Gr Han


Ik ben inmiddels terug van vakantie en heb ook even deze testen gedaan. Met een verschil.. ik ga met ipv6 niet over ziggo, maar over mijn tunnel bij hurricane electric.

Conclusie:
- facebook.com is 100% bereikbaar over ipv6 (af te toe laat een tussenliggend systeem een pakket liggen, maar is verwaarloosbaar). Gemiddelde latency rond de 20 ms.
- de beide ziggo dns servers zijn tot de laatste hop prima (100%) bereikbaar (gemiddelde latency 30 ms). Maar.. de servers zelf zijn in het geheel NIET bereikbaar.
0 Kudos
Jbr67
Level 11
DenSpike en hanh

Beide screenshots zijn zeer informatief. Over die ipv6 properties... die staan gewoon goed. Ik heb alleen echt geen flauw idee hoe je dan aan die google-dns servers komt (kwam?)

Dan over die pingplotter (de laatste) naar facebook.com. Drama. Wat een packet loss, en op hoeveel plekken ook wel niet.

En ding valt me HEEL erg op. Die packetloss piek heeft een soort heartbeat... zo'n 5 a 6 keer per minuut.
EDIT: ik zal thuis mijn ra-lifetime ook eens op 3 seconden zetten. Kijken wat er dan gebeurt.....wordt morgen!

Ik hoop dat ziggo wat voor je kan betekenen met die sw update....

Ik volg het ook met veel interesse!

Groet,
Jbr67
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
robbo wrote:
Wellicht even overbodig, maar wie weet: zet je netwerk kaart/adapter eens uit en weer aan. En zorg er voor uit dat deze up to date is. Vermoedelijk niets te maken met het probleem, maar soms zit het in de kleine dingetjes. ...


DenSpike robbo
Wat Robbo suggereert over die Network Adaptor maakt me erg nieuwsgierig.
Hebben we iets 'simpels' over het hoofd gezien?
Gooi hem eens weg en reboot.
Of is dit te kort door de bocht opgeschreven? Niks doen wat niet duidelijk is.
Zie eerst ook wat volgt.

Het kan zijn......

Dit verklaart niets over het oorsponkelijke probleem, dat er nog steeds
is: Ziigo Go App werkt niet op Iphones en Ipad.

Alle IPv6 tests zijn waarschijnlijk gedaan op 1 laptop.
En dan dat rare met die IPv6 DNS Servers op die laptop.......
Of gebruikte je voor die tests ook die andere laptop?
Die heb je toch ook?

Als je dat nog niet deed: probeer dat eerst maar eens.
Gaan de IPv6 tetsts dan ineens wel goed?
Dan verdient Robbo ......

Etc.

Gr Han
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Ja ik weet het. Dan zijn er nog die rare DHCPv6 dingen in de ConnectBox,
die hoogstwaarschijnlijk alles verklaren.
Toch hoop ik dan dat een suggestie als van Robbo ook nog in een goede richting kan zitten.
Er is iets raars met die adaptor.
Ik hoop dat omdat ik dat graag wil.
Wishful thinking noemen ze dat.
Niet altijd het beste om te doen.
Han
0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Jbr67 wrote:
de beide ziggo dns servers zijn tot de laatste hop prima (100%) bereikbaar (gemiddelde latency 30 ms). Maar.. de servers zelf zijn in het geheel NIET bereikbaar.
Dit zou best een gevolg kunnen zijn van de DDOS aanvallen op onze DNS servers een aantal jaren geleden. Ze reageren blijkbaar niet (meer) op ping requests.

Ik overleg vandaag weer even met onze specialist waar DenSpike dinsdag contact mee heeft gehad, wordt vervolgd.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Mark Ziggo Jbr67
Hier is toch is gemist. De Ziggo IPv6 DNS van TS is prima bereikbaar via tracert.

Ik voeg nog eens een plaatje van eerder toe.
De Rode balk komt doordat ik tijdelijk IPv6 uit zette op mijn PC.
Dit om te laten zien dat je met Pingplotter prima een afvallende en weer opkomende
IPv6 verbinding kunt monitoren.

Op hoe de plots van Den moeten worden geinterpreerd, ben ik eerder uitvoerig ingegaan.

Gr Han
0 Kudos
Jbr67
Level 11
hanh wrote:
Mark Ziggo Jbr67
Hier is toch is gemist. De Ziggo IPv6 DNS van TS is prima bereikbaar via tracert.
...
Gr Han

Klopt hoor hanh...ik denk dat Mark Ziggo bedoelt dat ze van "buiten" af, dus via andere paden dan het Ziggo netwerk (ik kom via n tunnel van HE) niet pingbaar zijn.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Jbr67
Je kunt ICMPv6 echo requests in een goede Firewall selectief blokkeren
op welke manier dan ook.
Het is wel much ado about nothing en verwacht niet dat dit in de praktijk wordt
gedaan. Je kunt pingen of niet, vanuit het hele Internet.

Wat opinie.
https://www.quora.com/Can-a-DNS-server-block-ICMP

Gr Han
0 Kudos
Jbr67
Level 11
Jbr67 wrote:
DenSpike en hanh

EDIT: ik zal thuis mijn ra-lifetime ook eens op 3 seconden zetten. Kijken wat er dan gebeurt.....wordt morgen!


Gedaan.

Effect: geen (nauwelijks) verschil. Blijft gewoon stabiel (heb met wireshark gekeken of die RA's echt wel verstuurd worden, en ja.. dat is zo. Mijn windows 10 PC blijft daarom, ook zichtbaar in wireshark, maar Neighbour Sollicitations sturen...)

UPDATE: wel verschil! Het bleek dat de RA vaak verstuurd werden maar dat die gewoon op 600 als lifetime hadden. Mijn fout. Inmiddels wel de zaak op 5 seconden qua lifetime gekregen.. en ja .. dan wordt de situatie inderdaad instabiel! Helaas krijg ik m niet op 3 gezet.. dat wil mijn ravd gewoon niet aan. Dat is trouwens ook al n belangrijke aanwijzing.

hanh
Oud Community-lid
Jbr67
Nette test!
Bij mij is de lifetime 1800s
Instellen kan ik niet, zover ik weet.

Gr Han
0 Kudos
Jbr67
Level 11
hanh wrote:
Jbr67
Nette test!
Bij mij is de lifetime 1800s
Instellen kan ik niet, zover ik weet.

Gr Han


Nou ja.. niet helemaal dus :smiley: (zie de update)

Mijn router staat niet eens toe dat ik onder de 5 ga met de lifetime. Met 5 is het al een stuk instabieler.....
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Nog steeds een nette test, die nu echt iets belangrijks bewijst.
0 Kudos