Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Jbr67 wrote:
Wat het nu nog kan zijn is:
a) de router (icm DHCPv6) blijft steeds nieuwe IPv6-adresconfiguratie op het WIfi netwerk aanbieden (lokaal probleem)
b) de fysieke wifi verbinding klappert en daarom wordt dhcp steeds opnieuw aangeroepen (lokaal probleem)
c) de uplink vanaf de router naar de rest van de wereld is niet stabiel. (geen lokaal probleem). Lijkt me onwaarschijnlijk , aangezien de pings (als ze het doen) gewoon allemaal doorkomen.
EDIT: d) er staat nog een device adressen/configs uit te delen, bijv. DHCPv6/routeradvertisements? ....nee toch.. het was toch een "kale" omgeving?
DenSpike wrote:
Heb nog een groot aantal malen gepingd naar www.facebook.com, echter nu telkens met na opnieuw opstarten van de laptop.
Het blijkt dat dan met grote regelmaat het pingen met de -6 switch misloopt.
Als pingen met -6 misloopt, dan blijft dat ook bij latere pingpogingen mislopen (zolang als ik maar niet opnieuw opstart).
Omgekeerd, als na opnieuw opstarten de eerste pingpoging met -6 goed gaat, dan blijft het bij latere pingpogingen ook goed gaan (zolang als ik maar niet opnieuw opstart)
Onafhankelijk hoe het gaat met pingpogingen met -6, als ik ping met -4 gaat het ALTIJD goed.
Met ipconfig /all blijkt in alle gevallen dat zowel de IPv6 als de IPv4 adressen hetzelfde zijn bij alle pingpogingen (dat dan met uitzondering van het Tijdelijk IPv6-adres dat wijzigt na opnieuw opstarten).
DenSpike wrote:
Helaas kan ik Jbr67 dus niet onderschrijven als het gaat om een thans stabiele situatie rondom de IPv6 config/verbinding.
DenSpike wrote:
Ook ben ik het niet met Jbr67 eens dat het lijkt alsof alleen ios-devices last hebben van de vreemde DHCP opzet. Er is niet getest met andere devices en dus zou het met Android-toestellen en wellicht zelfs met Windows 10 in combinatie met de "Web app" ook mis kunnen gaan.
Op dit moment dus pure speculatie...
DenSpike wrote:Jbr67 wrote:
Wat het nu nog kan zijn is:
a) de router (icm DHCPv6) blijft steeds nieuwe IPv6-adresconfiguratie op het WIfi netwerk aanbieden (lokaal probleem)
b) de fysieke wifi verbinding klappert en daarom wordt dhcp steeds opnieuw aangeroepen (lokaal probleem)
c) de uplink vanaf de router naar de rest van de wereld is niet stabiel. (geen lokaal probleem). Lijkt me onwaarschijnlijk , aangezien de pings (als ze het doen) gewoon allemaal doorkomen.
EDIT: d) er staat nog een device adressen/configs uit te delen, bijv. DHCPv6/routeradvertisements? ....nee toch.. het was toch een "kale" omgeving?
d) is het zeker niet
Maar verder vind ik het vreemd dat het meest voor de hand liggende niet genoemd wordt.
Immers als beide connectboxen vreemde (onmogenlijke) DHCP settings weergeven (DHCP leasetijd = 0, router advertisement lifetime van 3 seconde, configuratievelden die niet muteerbaar zijn terwijl dat wel hoort), dan denk je toch logischerwijs allereerst aan een corrupte configuratie file?
DenSpike wrote:
Die dan door Ziggo ook in de tweede connectbox is gepushed, zodat die exact dezelfde vreemde zaken/gedragingen vertoont.
hanh wrote:
Jbr67
Vlgs mij is het wachten op een goed DS-Lite profiel of een overstap naar IPv4.
Ik ben er niet van overtuigd dat troubleshooten door ons van het huidige profiel zin heeft.
Wat de Ziggo network engineer nog voor zinvols kan doen, kan ik niet overzien.
Gr Han
DenSpike wrote:
3- DNSservers
Het blijkt dat er verschillende DNS servers worden gebruikt, maar dat hoeft toch geen probleem te vormen lijkt mij...
DenSpike wrote:
Jbr67
Hier nog wat antwoorden/resultaten:
Opmerkelijk is wel dat indien na opstarten het IPv6 adres niet pingbaar bleek, het (correcte) IPv6 adres wel werd getoond. Dus kennelijk werkte de DNS resolving in dat geval toch (en ook nog correct). Vreemd..., je zou verwachten dat er geen IPv6 adres kon worden getoond omdat er geen sprake is van DNS resolving...
DenSpike wrote:
Jbr67
Ik heb ook geen idee hoe de Google DNS-servers daar kwamen (maar bedenk wel dat ze door het CMD-commando ipconfig /all werden "aangeroepen"; misschien dus een Windows-aangelegenheid??)
Wat bedoel je met "de eigenschappen van de IPv6 stack in Windows"?
En waar kan ik die vinden?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.