1
Vraag
2
Reacties
fw3

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo Go App Apple TV geen netwerk melding

Sinds een aantal weken, regelmatig de melding tijdens tv kijken geen net werk gevonden ( tv valt uit, beeld staat stil ) terwijl de apple tv wel een berwerk verbinding heeft en alle andere apps gewoon werken ( netflix etc)) app stoppen en herstarten lost het probleem tijdelijk op. 

ook met de smartcard krijgen  we fout meldingen, zoals voor dit kanaal heeft u een abonnement nodig ( bijv bbc first ) terwijl dat in ons pakket zit. 

16 Reacties 16
Meldingen
Aan Uit
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 25025Posts
  • 1077Oplossingen
  • 8184Likes

@fw3  welkom op de Ziggo Klant helpt klant Community, waarbij klanten u graag helpen zoals ik.

Zou ik mogen vragen welke Apple TV u heeft, en ondersteunt deze ook tvOS 18.1

Als u het met uw Smart card ook heeft, dan lijkt er iets mis met de verbinding, misschien zou u modem even kunnen herstarten en in de slaapkamer even de dingen van de stroom halen.

Ik heb zelf ook een AppleTV en hier werkt het prima.

Wat u nog kunt doen is het volgende:

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de Up en Downstreamwaarden

hier de plaatsen van de eerste plek waar Ziggo je huis binnenkomt,
met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Mocht hier afwijking komen, kunnen we altijd nog een Ziggo Medewerker inlichten, dat is wat ik alsnog kan doen dan.

fw3
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

IMG_3168.pngIMG_3167.pngIMG_3166.png

Hierbij de waarden voor de upstream downstream en de netwerkmeldingen … Een aantal fouten en waarschuwingen . ( de waarden zijn niet optimaal maar vallen binnen het bereik)

IMG_3169.png

fw3
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

op het moment van uitval van stream de volgende melding in de router. @Dave 

09-10-2024 14:20:03criticalStarted Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=cc:00:f1:d6:0c:8b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:d0:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
fw3
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dit zijn de meldingen die de router geeft bij uitvan stream en connectie melding in de ziggo app @Dave 

09-10-2024 14:21:10criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=cc:00:f1:d6:0c:8b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:d0:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
09-10-2024 14:21:10critical16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 8;CM-MAC=cc:00:f1:d6:0c:8b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:d0:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
09-10-2024 14:20:29noticeGUI Login Status - Login Success from LAN interface
09-10-2024 14:20:03criticalStarted Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=cc:00:f1:d6:0c:8b;CMTS-MAC=00:01:5c:79:d0:47;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 25025Posts
  • 1077Oplossingen
  • 8184Likes

Zal vragen of er een moderator opgezet kan worden, heb je ook foto van je aansluiting AOP waar Ziggo het huis binnenkomt en waar je modem staat.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35169Posts
  • 2594Oplossingen
  • 17694Likes

Om 14:20 was i.i.g. sprake van uitval van OFDMA (D3.1 upstream).

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 394Posts
  • 43Oplossingen
  • 210Likes

Goedemorgen @fw3, welkom op de Ziggo Community! 🙂

Ik lees graag je modem even uit. Zou je de postcode en het huisnummer in je profiel willen zetten? Alleen Ziggo medewerkers hebben inzage in deze gegevens.

fw3
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Marco Toegevoegd postcode en huisnummer

fw3
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

En dat betekent? en gebeurt dat vaker, want we hebben nu dagelijks uitval van de ziggogo app voor een minuut of minder

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35169Posts
  • 2594Oplossingen
  • 17694Likes

Simpel gezegd wordt (een gedeelte van) het uitgaande signaal van het modem kort verstoord. Je kunt nog eens de historie plaatsen, dan kan bekeken worden of er inderdaad een verband is. Zou je verder nog een of meerdere foto's van de coaxinstallatie willen plaatsen zoals eerder gevraagd door Dave?

fw3
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Dave  en @Marco IMG_3171.jpeg

Modem hangt er 40 cm boven 

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 25025Posts
  • 1077Oplossingen
  • 8184Likes

Weet niet of @tobiastheebe  met me eens is maar vind je modem kabel er niet strak opzitten, en deze soorten AOP worden niet meer geleverd.

Beste is even via De monteur Voor elke Ziggo klus een monteur die je helpt 

Misschien dat @Jacob iets uit de hoge hoed kan toveren.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35169Posts
  • 2594Oplossingen
  • 17694Likes

De DIO-01 is inderdaad verouderd en dient vervangen te worden door een TRISZ-DG300 of FISO-X11, dit is kosteloos. De splitter (POA-254) + F/F-kabel rood/rood naar het modem zijn prima en up-to-date, maar de kabel is inderdaad niet goed aangedrukt op de splitter. Het modem kan direct op het AOP aangesloten worden met een IEC/F-kabel groen/rood, deze kan de monteur plaatsen.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1540Posts
  • 158Oplossingen
  • 737Likes

Hi @fw3 het is alweer een paar dagen geleden dat je contact met ons had op de Ziggo Community. Heb je het advies van Tobias gezien? Het is mogelijk om een afspraak in te plannen met een monteur, deze kan het AOP voor je vervangen en de aansluiting nalopen en waar nodig herstellen. Een afspraak met een monteur kunnen we inplannen in de ochtend tussen 08:00 - 13:00 uur of in de middag tussen 12:00 - 18:00 uur. Mocht je nog geen afspraak gemaakt hebben, laat het me weten, ik maak het graag voor je in orde! 

fw3
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@judith Ik had het gelezen, jammer van het jargon, moet je eerst uitzoeken wat een Dio is en dan wat de andere zaken zijn. 
De zogenaamde verouderde dio is door jullie geleverd bij dr lastste modem update , dus jullie ziudenmoeten srten dat deze verouderd is @tobiastheebe @Judith 

Een afspraak plannen graag , Dat kan op woensdag en of vrijdag 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9725Posts
  • 1128Oplossingen
  • 4420Likes

Hi @fw3 - Ik heb een afspraak met de monteur gemaakt, aanstaande vrijdag tussen 08:00 en 13:00. Er is een mail onderweg met een bevestiging en binnen 24 uur is de afspraak ook zichtbaar via Mijn Ziggo. Daar kun je 'm ook wijzigen of annuleren.

Het kan raadzaam zijn zelf de coaxkabel (rood uiteinde) nog wat aan te duwen zoals werd gesuggereerd en daarna je modem nog even te herstarten. Dat is ook al enige tijd geleden. Vervanging van AOP kan geen kwaad, maar het zou natuurlijk mooi zijn als eerder genoemde handelingen het al kunnen oplossen.